1

אלכסנדר טסיארס – האיש שהראה לנו את נפלאות הטבע

אלכסנדר טסיארס, התחיל בסך הכל כעיתונאי, צלם, וצייר. ללא השכלה גבוהה מיוחדת, הוא פיתח אימפריה של הדמיה ממוחשבת, שכיום מערכות רפואיות ואף אסטרונאוטים מסתמכים עליהן.

טסיראס למד בכחות עצמו מתמטיקה ופיזיקה, כדי להתקין עדשות יחודיות למיקרוסקופ המאפשרות צילום של ביציות אנושיות, הוא פיתח שיטת צילום עם עדשה מקבילה, וכתב תכנה מיוחדת עבור יצירת ההדמיה, עבודותיו זכו לחשיפה בבמות הנחשבות ביותר, אוניברסיטאות רפואיות הציעו לו משרות פרופסורה נחשקות, ונאס"א מימנה לו את כתיבת האלגוריתמים לניתוח וירטואלי של אתרים בחלל העמוק. (לפי דבריו סייע אף בפיתוח הMRI, המצאה שזיכתה מישהו בפרס נובל, ולאחר מכן נטען שהפרס הגיע לאחרים).

כיום הוא מרצה בכנסים שונים, להלן נביא מעט מהרצאותיו, בהן הוא ממחיש את עצמת המורכבות והיחודיות של היווצרות החיים "מהיקלטות ועד לידה", ואת יחודו ותכנונו של התא החי:

בסרטון הבא הוא אומר:

"זה איפשר לנו לראות דברים שמעולם לא ראינו, הדברים האלו גרמו לנו פשוט להתפעלות, באחת הפעמים הראשונות שהיינו מסתכלים על המערכות האלו, השערות שלנו סמרו, תהליכי היווצרות העין למשל הם מאורגנים לחלוטין, שקשה שלא לראות בזה יד אלהית. כי אנו רואים את הדברים האלו שוב ושוב בחלקים שונים של הגוף בעת היווצרותו. בסרטון מובאת הדמיה של דקות מספר על תהליכי היווצרות העובר".

 

 

וזו הרצאת ted שלו, עתירת מידע, וגם הדמיה מרשימה בפתיח והדגמות בהמשך:

ברשת זמינות עוד הרצאות רבות שלו.

סרטון נוסף על התא החי, בו אין הדמיה ריאלית אלא לצרכי הסברה, ואף קריינות בעברית:

ועוד קצת כדי להבין מה המשמעות של התא החי: