בימים האחרונים הרשת געשה: הרב הראשי העתיק כנראה בטעות לתוך ספרו, קונטרס היתולי הטוען כי כמעט כל מושג המוכר לנו במקורות היהדות, הוא רק אחד משניים, בעצם 'תרי הוו'. אלו מתקיפים ואלו מלמדים זכות, אלו מעמיקים חקור בכלל במושג של 'תרי הוו', ואם נאמר שמכל דבר יש שניים, הרי שמכל אחד מהם גם יש שניים, והכל גודל באופן מעריכי. וכך הלאה.
אמנם מעניין, שכאשר מתרחשות 'נפילות' כאלו לכתבי עת מדעיים שעוברים ביקורת עמיתים, אין זה מטריד כל כך, בסך הכל כתב עת שפיט מהמאה הנחשבים בעולם, שעל פיו מפיקים תרופות לסרטן, אז מישהו הכניס לשם קטעים שנכתבו על יד בינה מלאכותית ושצויירו על ידה, והתוכן הוא ג'יבריש במסווה של מחקר ביולוגי, כזה נורא?
נפילות כאלו כבר קרו הרבה פעמים ואין זה דבר חדש. אבל בתחום ביולוגיה וחקר הסרטן, זה עדיין מפתיע.
התמונה המרתקת דלהלן:
צילום: Frontiers In Cell And Developm
באה להמחיש את ה'טיעון' שבמאמר שפרסם כתב העת המדעי המכובד: Frontiers in Cell and Developmental Biology, אלא שהטיעון היה אחיזת עיניים, והאיורים נוצרו ע"י בינה מלאכותית.
וכך פורסם:
בכתב העת המדעי Frontiers in Cell and Developmental Biology, הידוע כמחזיק בסטנדרטים מחמירים של ביקורת עמיתים, מצא את עצמו באור הזרקורים השבוע, ולא מהסיבות הנכונות. התברר כי במאמר מדעי שפורסם בכת העת המכובד שולבו לא מעט איורים שנוצרו על ידי בינה מלאכותית. זאת ועוד – מדובר באיורים מגוחכים לחלוטין שרק נראים "מדעיים".
המחקר המדובר התעמק בקשר המורכב בין תאי גזע באשכים של יונקים לבין מסלול איתות ספיציפי המעורב בדלקת וסרטן. התוכן הטקסטואלי שמר על מראית עין של חוקיות מדעית, אך התמונות הנלוות הן לא פחות מקישקוש חסר היגיון.
האיורים, שנוצרו באמצעות כלי הבינה המלאכותית הפופולרי Midjourney, הציגו מגוון מביך של אי דיוקים, כולל דיאגרמה המציגה אנטומיה של איבר מין של חולדה בצורה מטופשת לחלוטין. בנוסף, תוויות עם ביטויים מוזרים כמו "תאי גזע חושניים" או אפילו מילים חסרות פשר, שנוצרו על ידי הבינה המלאכותית שידועה בחוסר היכולת שלה לכתוב טקסט בעל משמעות בדימויים הגרפיים אותם היא מייצרת.
על פי הנחיות העורך של ה-Frontiers, כתבי יד כפופים לבדיקות איכות על ידי צוות מומחים העורך ומטפל במאמרים לפני תהליך ביקורת העמיתים. המאמר עצמו נערך על ידי מומחה לרביית בעלי חיים במכון הלאומי לחקר החלב בהודו, ונבדק על ידי חוקרים ב-Northwestern Medicine. במילים אחרות, עיניים רבות סקרו את העבודה המביכה הזו לפני שהיא פורסמה.
עד כאן.
הרשת לא גועשת, ואף אחד לא עוסק ב'לימודי זכות', כי מה זה בסך הכל מאמר מדעי שעבר ביקורת עמיתים? כנראה שום דבר מיוחד.
זה שפרופסורים הם בני אדם ויכולים לטעות זה ידענו ההתרגשות היתה לגלות שגם רבנים עלולים לטעות…
זה בצחוק כמובן , וברצינות עם כל הכבוד לכתב העת המכובד שאינני יודע לבטא את שמו ולפרופסור שמעולם לא שמעתי עליו, המאמרים שלו מעניינים חלק קטן מאד מהאוכלוסייה ולכן גם הטעויות שלו עושות כותרות משניות ליום אחד וזהו, לעומת זאת טעות של הרב הראשי לישראל שדעותיו ומעשיו והחלטותיו משפיעות המון על הציבור הישראלי וספריו נמצאים בהמון בתים בישראל, אזי גם אם היא טעות עריכה שאינה באשמתו היא מספיק מצחיקה כדי לדון ולדוש בה הרבה זמן .
מה גם שבעוד הטעות המדעית רק מי שמבין בביולוגיה יכול להבין מה מגוחך בה את הטעות הזו כל ילד מבין ולכן היא מעניינת.
יש קונטרסים של ק' תירוצים לקושיית הב"י, ועכשיו ניתן לחבר גם קונטרס ק' חילוקים בין הרב הראשי לפרופסור שאתה לא מכיר
אולי לחיים שלך ספציפית החילוקים האלו רלבנטיים
אבל לעיקר הנושא הם לא משנים
כתבי עת בעלי בקורת עמיתים נופלים בפח עם טקסטים שיצרה בינה מלאכותית, זו בעיה מהותית לא פחות, ורק לאחרונה התפרסמה כתבה מזעזעת על זה
בעיה חמורה ,וודאי .
אבל לא מעניינת.
יתכן שאותך היא לא מעניינת
תודה ששיתפת
זה נראה שמעצבן אותך שהטעות בכתב העת המדעי לא עושה כותרות כמו הטעות עריכה בילקוט יוסף אז הסברתי למה כפי שהיא לא מעניינת אותי היא כנראה לא מעניינת גם את רוב הציבור.
כדאי שכל אחד יתעצבן בשם עצמו וידבר בשם עצמו, ולא בשם אחרים או הציבור
ובפרט שלא לייחס דברי הבל ל'ציבור'
עןבדה היא והנך רואה בעיניך שהטעות בכתב העת המדעי אינה מעניינת איש כמעט ליותר ממספר דקות חוץ ממי שזה התחום שלו
שוב, דבר בשם עצמך…
ולכאורה אין כאן משום ביזוי הרב ד,,תרי הוו" ועוד במה שאמר שנעזוב את הארץ גם להרמב"ן אין בזה ביטול יישוב א"י ד,,תרי[א"י] הוו" ודו"ק..
לגבי גיוס חרדים לצה"ל:
אין שום הבדל בין בחור חרדי לבחור חילוני חוץ מזה שהחרדי מקיים את התורה [בלי פשרות וסברות של "דרכיה דרכי נעם" אלא בשיקול דעת עניני של מה התורה מצוה אותי בכל מצב] והחילוני לא רואה את עצמו מחוייב לה.
נותר רק לבדוק מה דעתה של התורה בענין גיוס לצה"ל.
כמובן שלכל הענין הזה צריך לגשת בצורה עניינית ולא שטחית. ולרוב הטענות על החרדים הינם טענות רדודות ושיטחיות, כגון "למה אין הלוויות בבני ברק" ו"למה אמא של חרדי יישנה טוב יותר בלילה", שזה שאלה מה צריך לעשות, ואם מה שצריך לעשות זה להשאר ללמוד תורה אז מה הענייין ללכת כדי להסתכן, אפשר בבית לקפוץ מהגג.
וכן בצד השני יש טענות שהם אפילו לא שטותיות כגון "החרדים מתנדבים ביד שרה עזר מציון וזק"א", שודאי שזה לא מתקרב לשירות צבאי [חשבתם פעם שהחרדים ישרתו בצבא והחלונים יתנדבו בעזר מציון].
וכמובן צריך לזכור שמי שמייצג את הציבור החרדי הם ודאי אינם שדרנים ופוליטיקאים שנפלטו מהישיבות עוד לפני שנכנסו אותם.
וכן יש לשים לב שהציבור לא ישתף פעולה עם מי שרוצה לגייס אותם רק בשביל מעמדו הפוליטי או שנאתו לחרדים שבמקרה עכשיו לקחה טרמפ על הגיוס לצה"ל [בעוד עד לפני חצי שנה עודד סרבנות…]
יישר כח
ניתן להעתיק ולהעביר הלאה.
ותבונה תתן קולה
נכון הדבר שבלי צבא יהודי אמיתי, לא ישלחו החרדים את בניהם לצבא.
השאלה היא שגם אז יהיו לומדי תורה, וכאן השאלה הנשאלת היא-למה?
איך בעצם לומד תורה ,כפי שניסיתי להבין מ"צוות האתר", שומר על עם ישראל?
זו לא טענה של שדרן או פוליטיקאי חרדי, זו טענה שבלב הקיום היהודי שאומר שבלי לימוד תורה ייחרב העולם.
ושאלתי הכנה איך ניתן לראות זאת בעין? ובמיוחד בימינו.
קיום המצוות ובכללן מצוות תלמוד תורה הוא חלק מסוד הקיום של עם ישראל, ניתן לראות בעין שהוא קיים כנגד כל הסיכויים, קיומו של עם תלוי בחוסן הרוחני והלאומי שלו ולא בגודל וחוזק צבאו
האמירה שאם ייפסק לימוד התורה רגע אחד ייחרב העולם מקורה בנפש החיים ואילו הגראי"ל הטיל בזה ספק
אם כך, מדוע אנו רואים גם בימים אלו: אברכים לוקחים שמות של חיילים חילונים ולומדים להצלחתם, ישיבות ובתי מדרש עושים עצרות תפילה, אם לפי דבריך, אי לימוד תורה רגע אחד לא בהכרח ייחרב העולם?
איך זה קשור בשם הגבינות?
אני אומר שלא מקבלים את העמדה שהצגת:"האמירה שאם ייפסק לימוד התורה רגע אחד ייחרב העולם מקורה בנפש החיים ואילו הגראי"ל הטיל בזה ספק"
משום שישנם אברכים שלומדים תורה ל"הצלחת"החיילים,
משום שעושים עצרות תפילה ל"הצלחת ושמירה" של החיילים,
משום שלומדים כל הלילה, או בשפתכם "משמר", שמא לא יהיה מצב שלא יפסק לימוד תורה בזמן כל שהוא
אם באי לימוד התורה לא יהיה חורבן לעולם הפיזי שלנו, אז מדוע יש צורך בכל הדברים הללו?
ובהערת אגב, אני חושב שכמו שאני לא מזלזל בדבריו של כבודו, ראוי גם שלא יזלזל בדברים שאומרים גם קטנים ממנו שרוצים לדעת את האמת…
מי שרוצה לדעת את האמת צריך להתאמץ קמעא לכתוב ברור, וגם להתייחס למה שכבר נאמר לו
אתה מערבב דברים שאין ביניהם שום קשר
מה הקשר בין לימוד להצלחת החיילים או אפילו משמר
לבין המחלוקת בין נפש החיים לגראי"ל? אין שום קשר
הצורך בלימוד תורה כמו בכל המצוות, כי זה רצון ה', וזה סוד קיומו של העם היהודי
אני חושב שנקודת המחלוקת בינינו, היא בנקודה עד כמה מעשים רוחניים כמו לימוד תורה או תפילה באמת משפיעים לא רק לאורך זמן: דהיינו סוד קיומו של עם ישראל.
אלא גם מבחינת ההוכחות בשטח, מה שלטענתך לא אפשרי ורק מזווית היסטורית אפשר לבחון את השפעתה של לימוד התורה באופן חיזוק החיסון הלאומי והרוחני.
אתה מסתכל לפי מה שאני מבין אותך, בראיית מאקרו ואני מסתכל בראיית מיקרו ומנסה להבין האם באמת בלימוד התורה ישנה השפעה עכשיו על המצב, ומה שאתה אומר שזה לא ניתן להוכחה רק לאורך זמן.
האם הבנתי את דבריך נכון?
ברור שיש השפעה
אבל זה דבר שלא ניתן להוכיח
שכן אי אפשר לדעת מה היה קורה אילו
ברשותך שאלה אחרונה
רציתי להבין מה עיקר המחלוקת שאמרת שיש בין הגראי"ל לבין נפש החיים?
נפש החיים תופס השפעה רוחנית בפועל ע"י קיום מצוות ולימוד תורה (כמו שאני סברתי) בעוד הגראי"ל אוחז כמוך שישנה השפעה אלא שהיא לטווח ארוך ושקשה להוכיח זאת?
אתה חוזר ומייחס לי דברים שלא אמרתי מעולם
נפש החיים נוקט את הפסוק אם לא בריתי יומם ולילה חוקות שמים וארץ לא שמתי, כמתייחס ללימוד תורה
והגראי"ל אמר שאינו מוכרח כי אולי הכוונה לקיום הברית שיש יהודים שמקיימים את המצוות וזה לא דבר שמפסיק כולם מחוייבים במצוות כל הזמן
מעבר לזה אין ביניהם שום מחלוקת עקרונית
אף אחד לא יודע מה גבולות וכמויות ההשפעה כי אין דרך לדעת וגם לא להוכיח, ולכן זה גם לא חשוב לדעת
תיקון:
"…מה שלא נראה לעין בגלל שלבורא יש שיקולים רבים וכמו בשאלת צדיק ורע לו רשע וטוב לו, בשביל זה התורה כתבה את פרשת בחוקותי שמדברת על המצב של עם ישראל כשדבק בתורה וכשלא שומר אותה, תעיין שם ותמצא וכ'…"
תודה על הדברים
הטענה שהתורה שומרת על החיילים היא לא קשורה לנדון של הגיוס לצבא, שכן אם התורה רוצה שילכו לצבא צריך ללכת, ואם היא אורת זאת יש להימנע ללכת גם אם התורה לא שומרת כלל.
הטענה הזו היא טענה רגשית נטו שאומרים אותה בתקשורת החרדית שכביכול גם אנחנו נלחמים בכך שאנחנו לומדים תורה ושומרים על העם, ומופנית לציבור החילוני שלא רואה את עצמו מחוייב לתורה ולא מבין למה החרדי לא מתגייס, אם זה נכון או לא זה לא משנה [וזה נכון… כמבואר בחז"ל], אבל לא זו הסיבה שהחרדים לא מתגייסים לצבא.
הוויכוח שמתנהל כאן בשפת חרשים הוא עם אדם שרוצה תשובה רגשית למה גם לומדי התורה לוקחים חלק במלחמה, ולכן רוצה הוכחה רגשית שזה עובד, מה שלא תמיד נראה לעין בגלל שלבורא יש שיקולים רבים וכאת פרשת בחוקותי שמדברת על המצב של עם ישראל כשדבק מו בשאלת צדיק ורע לו רשע וטוב לו. בשביל זה כתבה התורה בתורה וכשלא שומר אותה, תעיין שם ואולי תמצא שם תשובה לשאלה זו ולעוד הרבה שאלות רגשיות אחרות [האלוקים בשואה וכדומה]. ואם אתה מאמין בתורה תאמין גם לזה.
לגבי המחלוקת אם אי לימוד תורה לרגע יחריב את העולם, מה הקשר? גם אם לא יחריב את העולם ודאי שזה מוסיף שמירה, העולם ודאי לא ייחרב כל עוד יש שלושה אנשים שלומדים תורה במשמרות מסביב לשעון.
מצד אחד אתה אומר שזו טענה רגשית שסתם מפמפמים מצד שני אתה אומר שזו טענה שכן זה שומר.
בנוגע לטענה רגשית לא יודע מהיכן הסקת זאת…ואצטט את "צוות האתר" שאתה מייחס לי דברים שלא אמרתי מעולם.
הטענה שלי הייתה רציונלית נטו, להבין איך הדברים עובדים…
אם התורה אוסרת גיוס לצה"ל מה זה משנה אם זה שומר או לא, עושים מה שצריך. ואם התורה מתירה, אי אפשר להשאר בבית כי התורה שומרת כי ודאי צריך גם להלחם, כמו בכל ההסטוריה של עם ישראל.
אולי אפשר לזכות לעוד מאמר בעקבות מה שאמר הרב הראשי אתמול?
כי בכל זאת, מה יעשה הנער ולא יחטא.
לא קלים דבריו של הרב לאוזן הנמצאת בין שני העולמות.
מובן לי שיש כאן בסופו של דבר מאבק על עצם העניין עצמו, בין אלו שרואים מציאות חומרית ואז "שבו לכם פה עם החמור" לבין אלו שרואים בלימוד התורה כלי ששומר ממש ברגע זה…
ואפשר לומר 2000 שנות גלות בלי צבא ומדינה ובכל זאת נשמר.
אבל בכל זאת קשה להוכיח זאת, איך עובד פני הדברים בזמן זה ממש? כאשר יש לוחמים פיזית שלא מורידים נעליים שבועיים לבין אלו ש"מתים באוהלה של תורה", לעין מבחוץ זה נראה יחס א-סימטרי.
וגם אם נאמר שעדיין יש שמירה על הציבור הנ"ל:
מה נאמר על הר מירון שלא שמרה עליהם
ומה נאמר בקורונה שנדבקו ולא שמרה עליהם
ומה נאמר שמה לעשות נכנסו גם ליישובים דתיים ולא שמרה עליהם
או בבני ברק ופיגועים עליהם
וגם אם נרצה לומר בזכות תורה מגנא ומצלא נמנע אסון גדול יותר, עדיין קשה היא ההוכחה על פני השטח עצמו, אלא רק לראות אולי בבחינה מעין השגחית כמו במגילת אסתר שה' היה אבל נסתר…
סליחה על אריכות השאלה
חודש טוב ומבורך
ותודה
לא יודע מה אמר הרב הראשי ואין מתפקידינו ליישב את דבריו
הסיבה שלא מתגייסים היא לא בגלל שהלימוד שומר אלא בגלל היעדר יכולת למציאת מכנה משותף ערכי עם הצבא
אז הנפקות של דבריך שאפשר לגייס את כל בני הישיבות כל עוד הצבא יהפוך לחרדי למהדרין?!
באמת אתמה…
שאלתי היא איך אפשר להוכיח בשטח שהלימוד תורה של בני הישיבות שומר על עם ישראל?
-הצבא לא יכול להפוך לחרדי כל עוד הוא צבא של מדינה חילונית
-למה אתה מניח שאפשר להוכיח את זה בשטח?
אתה אמרת שערכי הצבא לא תואמים, ומכאן הנחתי שאם יהיה כן תואם, אזי החרדים יתגייסו.
כנראה משהו תיאורתי, אם תהיה מדינה עפ"י ערכי התורה…
בנוגע להוכחה בשטח.
-מלחמת ישראל בעמלק ברפידים. משה מרים ידיו לשמיים מנצחים, מניח ידיו מנוצחים.
-אם לא בריתי יומם ולילה חוקות שמיים וארץ לא שמתי.
– העולם עומד על התורה על העבודה ועל גמ"ח
-"וכל חיותם וקיומם של העולמות כולם. הוא רק עי"י התורה הק' כשישראל עוסקים בה"…(נפש החיים, שער א')
מכל המקורות להלן, אני מבין, ודגש על אני ואולי טעיתי ו"עולם הפוך ראיתי", שלימוד התורה שומר גם על העולם הפיזי שלנו.
אזי, אם כך, איך נוכל להוכיח לאבא החילוני שעכשיו שבנו לא מוריד נעליים בעזה במשך שבועיים, ומגן עלינו.
אבל גם מוט'קה מישיבת פוניבז' או ברדוגו מישיבת פורת יוסף שומרים על העולם לא פחות ממנו.
תודה וחודש טוב
בתיאוריה הכל יתכן..
לגבי הוכחה בשטח, רק שאלתי למה אתה חושב שאפשר להוכיח זאת, כי זה מסוג הדברים שקשה להוכיח, ולעולם לא יספקו אבא שהבן שלו שוכב בשוחה
אני סבור שיש לומר את האמת, שזה חבל מאד שבלתי אפשרי שיהיה שירות שווה לכולם, אבל שירות שווה הוא לא הערך היחידי
ובכל זאת אנחנו שומעים את דברי כל רבותינו, חדשות לבקרים, על החשיבות של לימוד התורה שהם כן משווים בין לימוד תורה לבין שירות צבאי-קרבי. ושזה כן שומר גם ברובד הפיזי.
ואילו אתה, כך נשמע לי, שאתה הופך את הקערה על פיה, כאילו מודה במקצת שזה לא באמת שומר…?
נניח וננקה את פני השטח מהאבא החילוני.
וכל ישראל בני תורה,ישנו צורך בלומדי תורה?
ישנו צורך בצבא? כי הרי התורה שומרת…?
לא מצליח להבין למה אתה מכניס לי מלים בפה
אני כתבתי שזה דברים שקשה להוכיח אותם
וברור שגם שומרי תורה צריכים צבא
עצם הלימוד תורה לא שומר במקום צבא
יש מצבים של גאולה שבהם הזכות מגינה על עם ישראל, אבל לצערינו גם אם כולם לומדים תורה זו עדיין לא גאולה
למרות הקושי, תוכל כן להוכיח שלימוד תורה מגן ומציל?
אתה דורש דבר סתירתי
זה לא קשה להוכיח בגלל שאני עייף אלא משום שזה סוג דבר שיש קושי לוגי להוכיח אותו
זה לא קושי שאני יכול לפתור
לא הבנתי איך יש סתירה בדבריי?
ולא הבנתי מדוע ישנו קושי לוגי להוכיח זאת?
כי הנושא הוא מה היה אילו
ואין דרך לדעת באמת מה היה אילו
אבל איך מתמודדים אם המציאות הפרזיטית (גם אם אפשר להבין את הגורם אך צורת חיים כזאת עלולה לגרום לאנוכיות וחוסר התחשבות במערכת הסובבת)
זה באמת סיכון מאד גדול ומחיר שעלולים לשלם
וצריכים להתאמץ כדי לעבוד על זה
היסטורית זה לא הסיבה אלא השמרנות החרדית ויחסם לצבא ברוסיה אולי
המציאות הנוכחית רק מקצינה או משמשת ככיסוי לזה
אבל הבעיה הזאת תהיה חייבת להיפתר תוך עשור
ואם בית משפט העליון היה זרז בס״ה או פגם בתהליך ימים יגידו
אני הקטן סבור שהיסטורית זו כן הסיבה, ואין קשר ליחס הצבא ברוסיה, הרב עובדיה לא חשוד על שמרנות יתר או על סנטימנטים ליהדות רוסיה, הוא היא ריאליסט והכיר את המציאות ולכן התנגד לגיוס וכן רבים אחרים שלא קשורים ל'שמרנות חרדים', גם הרב חרלפ תלמידו של הרב קוק התנגד לגיוס בני ישיבות
למי שהיה סנטינמטים ליהדות אתיופיה לא היו סנטימנטים ליהדות רוסיה? לא יפה להשמיץ
מי שהשמיץ זה אתה, לדבריך גדולי ישראל קיבלו החלטה לפי איזה סנטימנט מטופש וזכרונות ילדות מהצבא הרוסי
אמרתי שלפחות את הרב עובדיה אין סיבה לחשוד בזה, בתור רב ראשי, מנהיג מפלגה, דיין בבית הדין, מעורב בעניני המדינה, ומקורב לראשי הממשלות, הוא ידע בדיוק את המציאות, והסיבה להתנגדותו היא רוחנית נטו
נראה לי שאתה מבלבל ביני לבין אחד המגיבים הקודמים….
ממש לא, תגובתי התייחסה ממש אליך
הסברתי לך מדוע תגובתך נבעה מחוסר הבנה של מה שכתבתי
בנוסף הערות אישיות מצונזרות מתוך תגובות, מטרת התגובות לנהל דיונים על התוכן ולא להעיר הערות אישיות
לפי גדולי ישראל אני מישלינג
רבים יתמהו: האם אנו בימות המשיח, שיהושע ענבל מגן על יצחק יוסף?
וגר זרזיר עם עורב ומחב"ת עם מלקט ירבץ?
האם סילוקו בבושת פנים מכתב העת "ישורון", גרם לענבל להרהר בתשובה ומעתה ילמד זכות גם על מי שבעצמו בז להם?
או שמא מפני שענבל עצמו סבור דתרי (ויותר) אלוהות הוו, כמו שביאר בכמה דוכתי, לא מצא פסול בקונטרס הנפלא "תכלא דפזלון", ולדעתו ראוי היה להביאו בחיבור הלכתי?
אלא שאין מה להתרגש ולפלפל יותר מדי, מדובר בסך הכל בעוד הזדמנות של ענבל לנסות לנגח את המדע, שמפיו אנו חיים. שנאמר "וכסילים ישנאו דעת".
מכיר את הסיפור על מחמוד שרצה לישון והילדים הפריעו לו, ולכן אמר: מוסטפה מחלק תאנים בקצה השני של הכפר, וכל הילדים שעטו לשם.
אבל אחרי דקה קפץ גם הוא: מוסטפה מחלק תאנים ואני ישן???
אני רואה שאתה מתחיל להאמין בסיפור שאתה בעצמך המצאת….
לא נורא, בערך עוד חודש פלוס יצא 'ישורון' חדש, ותהיה לך הזדמנות להמציא סיפור אחר
מגן על הרב הראשי? איפה ראית שהוא מגן?
אכן ראה, זה הרי כמעט מפורש במאמר…
(רמז: גם יגאל בן נון בונה סיפורים שלמים על שפן הסופר וכו' על-פי כלום וחצי שהוא מדייק מן המקרא. פלא שבסוף הוא מאמין לבניין הנפול וכרעי תרנגולת שלו? וה"ה לגבי נישט-זמיר דלעיל, המדבר גבוהה גבוהה בלשון בוטה כאחרוני מלחכי שולי טומאתו של י"נ רובין שר"י, שמדבריו אין אנו יודעים להכריע מה מפריע לו יותר, הלימוד-זכות על ה"תרי הוו" המנוגד למסורת התורה, או שמא סתירת מדעו המקודש שמפיו הוא חי, הוא ולא אנחנו, וד"ל)
מעניין, בדר"כ ינ"ר בן היטל"ר כותב בשמות בדויים לחלוטין. מה ראה הפעם לבחור לו לכינוי דווקא את שמו של מנהיג הידברות? האם יתכן שהרהר תשובה לעת זקנתו שקפצה עליו? או שמא דואג מלפרסם בכינויו הרגילים, שמא יזרוק אותו הרב ענבל מאתרו, כפי שינ"ר עצמו עושה למתנגדיו?
מזכיר לי את דבריו של ר' אברהם קורמן
ראה בדף של עידן חדש שעושה צחוק מ'תרי הוו' כך שזו לא בעיה של הרב הראשי אלא בעיה כללית
פוסט בורות מטופש
לולי שהייתי מכיר את עידן חדש הייתי אומר דתרי הוו
ועכשיו אני אומר: גם אם תרי הוו, שניהם בורים
עידן חדש זה בכלל בן אדם אמיתי?