האתר עוסק בשאלות של אמונה מול כפירה, ומיועד לעוסקים בנושא.
למדיניות האתר לחץ כאן

Kal-sites – בניית אתרים
רוצה לדעת כמה עולה לבנות אתר ? לחץ כאן

נושאים באתר

"רציו" רוצה לגדול... רוצים לתרום?

תקבלו מייד
אישור מס הכנסה לעניין תרומות לפי סעיף 46 לפקודת מס הכנסה

10 ₪
20 ₪
100 ₪
200 ₪
500 ₪
1000 ₪
סכום אחר
הפוך את תרומתך לחודשית (ללא לקיחת מסגרת)
כן!, אני אתכם
לא! רוצה תרומה חד פעמית

ב. אוטוסטרדת המידע כמערכת

צוות האתר

צוות האתר

המידע האינסופי מסופק לנו על ידי מערכות מידע, המידע נוצר על ידי  כמות עצומה של גופים, העוסקים כל אחד בתחום ספציפי.
image_printלחץ לגירסת הדפסה

המידע האינסופי מסופק לנו על ידי מערכות מידע, המידע נוצר על ידי כמות עצומה של גופים, העוסקים כל אחד בתחום ספציפי.

סנכרון המידע, הוא חלק בלתי נפרד מהיווצרותו, שכן כל תחום מידע תלוי בנושאים רבים משיקים. החוקר תחום ספציפי בהשפעה של זיהום על מערכת הדם, ברצותו לנתח את הקשר לשרירים, עצבים, וכדו', יסתמך בהכרח על מחקרים מהתחומים הספציפיים האלו. בדיוק כמו שפיתוח טכנולוגי העוסק בסינון דלק למשל, מסתמך על מחקרים הקשורים לשימושים של סינון הדלק.

הקשרים האלו הדדיים, שכן מחקרים העוסקים בעצבים, מסתמכים על מחקרים מתחום הזיהומים, וכן פיתוחים של מנוע בעירה, מסתמכים על נתונים מתחום סינון הדלק. כך נוצרת קונסטרוקציה, בה כל חלק נסמך על חלקים אחרים, ובסופו של דבר נסמך גם על הצד השני שלו עצמו במדה מסויימת.

כל תחומי המחקר והפיתוח מתעדכנים כל הזמן, גופי המידע מעדכנים זה את זה, והעדכונים משמשים בסיס למחקרים הבאים. ההתרחבות היא כפירמידה הפוכה, אך מחקר יכול לעדכן גם נתונים שנחקרו לפני זמן רב. העדכון כביכול יורד שוב לבסיס הפירמידה, משנה שם שינוי קטן, והשינוי מחלחל אט אט במעלה הפירמידה, עד שכל מה שנוגע אליו מתעדכן בהתאם.

גופי המידע המרכזיים במערב, הם האקדמיות, כל מכוני המחקר והאוניברסיטאות למיניהן, על כל סוגי המערכות שהם מפעילים. יחד עם מידע הנאגר ע"י חברות פרטיות או ממשלתיות. על הרוב המידע הנאגר ע"י חברות הוא מידע ממשי, כמו שמות וכתובות, אתרים ופרטיהם, מידע עסקי, פיתוחים, מידע שבא ע"י תיעוד והשקעה כספית. ואילו המידע הנאגר ע"י האקדמיות הוא עיוני, מסקנות שבכדי להגיע אליהן יש צורך במחקר, החל מטכנולוגיות מתקדמות, וכלה בהיסטוריה, ארכיאולוגיה, קוסמולוגיה, וכל סוג מידע שיעלה על הדעת.

המידע הוא בלתי תלוי, אין שום גוף שקובע מה נכון ומה לא נכון, המידע זורם בשיתוף פעולה של עשרות אלפי גופים בלתי תלויים זה בזה, ומאות אלפי המנווטים, יוצרים איזון כל שהוא בין כל הדעות  והמחקרים. לכן קריאה באנציקלופדיה, שמיעת הרצאה, חיפוש בין מאמרים ופרסומים, מביא את הקורא המלומד להבנת הכיוון הכללי של המידע הקיים במערכות המידע המערבי.

לא רק שהמידע הוא בלתי תלוי, אלא הוא גם לא ניתן להשגה, אין אדם שיכול להשיג אפילו חלק קטן מהמידע, וגם אין שום גוף או קבוצה אנושית שיכולה ליצור איזה פיקוח ובקרה על כמויות המידע.

למעשה, אי אפשר להתווכח עם מערכת המידע, אין ממש יכולת של חשיבה עצמאית. מי שקובע זו 'המערכת', יש לנו כמות ידע כזו, שאין טעם לנסות להיות חכם יותר מהמערכת. כשם שאם אתה תקוע בצומת T ולא יודע איך מגיעים לפארק מסויים, תסמוך על תכנת הניווט. כך גם העומד בצומת החלטה כל שהיא, בין אם זו החלטה רפואית, עסקית, אסתטית, וכו', ההחלטה תעבור דרך גוגל. אף אדם שאין לו כסף מיותר, לא יקנה מכשיר חשמלי בלי לעבור בZAP, או רכב בלי לעבור ביד 2. מי יכתוב עבודה בהיסטוריה מבלי לבדוק בויקיפדיה. ומי יבחור מקצוע מבלי לגגל על משכורות ממוצעות. מי יחזור בתשובה מבלי לגגל על תורה, בקורת המקרא, יציאת מצרים, וכו'? ומי יבצע טיפול פסיכולוגי, מבלי לבדוק בספרות הפסיכולוגית הקיימת?

אי אפשר להיות חכם יותר מהמערכת. כל שאדם יכול הוא להתמקצע בתחום מסויים, ולשכלל את הידע בפרטים הקטנים. כל אחד מאיתנו יכול לתרום לכך שאייפון 9 יהיה משוכלל בהרבה מאייפון 8, חופש החשיבה והעצמאות יכול להביא כל מי שהתמקצע בתיכנות, לעשות את האפליקציות (במדה ויהיו קיימות באייפון 9) להרבה יותר נגישות, הרבה יותר מתואמות עם המערכות החדשות שיהיו אז, וכו'. כל אחד מאיתנו יכול גם להתמקצע בחקר הרפואה ולקדם היכן שהוא את הרפואה. אבל הכל בתוך המערכת.

כל יצירה וחידוש בזמננו, מתמקדת בהכרח רק בנישה מסויימת, שבכל יחסי הגומלין תלויה בשאר חלקי המערכת. ולו מסיבה פשוטה מאד: כמות החומר הדרוש לדיון. רופא המתמחה בתחום מסויים מאד, כמו בעיות במפרקים. יכול לקרוא חומר חדש ומעודכן ממחקרים שנעשים זה עתה, כל יום במשך חלק גדול משעות היום, והוא עדיין לא יכיל ויתפוס את כל החומר הרלבנטי למקצוע שלו עצמו. לכן בכל מה שנוגע לתחומים משיקים, הוא חייב להסתמך על הידע של המערכת. הוא לא יכול להיות עצמאי ולנסות לבדוק ולחקור, כי אם הוא ינסה לבדוק עצמאית כל דבר, הוא יגיע לגיל 90 הרבה לפני שימציא פריצת דרך לעצור את הזיקנה. כל הידע שלו על עצבים כלי דם ושרירים – בהקשר של התמחותו במפרקים, יסתמך על מידע מתחומים אחרים אותם לא בדק עד הסוף. בזה הוא נאלץ לסמוך על המערכת.

עדכון המערכת, נעשה על ידי חלקים שאינם רואים את השלם ואינם יודעים אותו, עבודת נמלים של מאות אלפי מחקרים שונים הנעשים ברחבי העולם, תורמים כל אחד את חלקו, העדכונים מחלחלים אט אט, כלפי מטה, ולצדדים. עד שהם נפגשים בהרמוניה בעדכונים מתחומים  משיקים, ומתאזנים יחד לתוך מערכת המידע.

0 0 votes
Article Rating

שתף מאמר זה

תגובות ישירות

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x