באדיבות אלכס צייטלין הבלתי נלאה
הנושאים: ביטול הטענה ל'היעדר אוריינות' עד המאה ה8, ביטול הטענה לריאליה של ימי ירבעם בן יואש בימי שלמה, טענת פינקלשטיין למיקום עיר דוד, ולזיהוי חרבת קייאפה וימי שאול, הריאליות של תיאור ימי שלמה המלך. ביטול דבריו של זאב הרצוג.
0
0
votes
Article Rating
אני לא מבין משו, אם יש בולות(=חותמות) אז איך אין סופרים??…
_____
לענ"ד דוקא הדוקטור הנכבד ראוי לתואר "בלתי נלאה"..
יישר כחו ויישר כחכם.
אני לא מבין את אהדתכם את צייטלין והרי הוא בור פשוט (תקשיבו לשאלות לירון ידען זה ממש מעציב ומאכזב). גם יש לו עמדה ברורה (״תנך זה גרסא אחד ודי מאוחרת״) בנושאים ההיסטוריים של התנ״ך בלי להבין את הדברים הנידונים.
אם אלכס היה המרואיין
היה טעם לדון עליו
אבל הוא המראיין
גם בתור מראיין זה לא מרשים (אולי פחות בעייתי בענייני תנ״ך).
היום נחשף על עוד מסמר בארון המינימאליסטי.
אוצר חותמות עצום ומספר מבנים גדולים התגלו בירושלים :
https://www.ynet.co.il/article/SydqpSrxw
אמנם מדובר בתקופת חזקיהו, והמינימליסטים לא מתכחשים לזה שהממלכה היהודאית היתה
רצינית בתקופת חזקיהו.
מי שמסתכל על זה באופן רציני ושואל "אוקיי, אני מודה שהממלכה היהודאית בתקופת חזקיהו היתה רצינית מאד, אבל איך היא הגיע לזה?"
התשובה חייבת להיות שהיתה תשתית רצינית של הממלכה המאוחדת שהיתה קיימת לפני.
התירוץ המינימליסטי ש"הכפר הירושלמי" מתקופת דוד ושלמה הפך למעצמה אזורית בתקופת חזקיהו "בגלל
פליטים שהגיעו אליו אחרי שממלכת ישראל הוחרבה", לא מתקבל על הדעת.
מצד שני, זה באמת הרבה עניין של אגו ולא רק היגיון.
מה לעשות – אנחנו בני אדם.
אלא אם ה' לא התערב, אני לא רואה אנשים כמו הרצוג ופינקלשטיין משנים את דעתם בזקנותם.
זה הרבה אגו. קשה לומר "טעיתי". קשה מאד. חבל מאד.
האם יש צורך לאישור שלו להביא כאן את הסרטון?
אין צורך באישור, כי מדובר בהטמעה מיוטיוב
בכל מקרה אלכס מעודד הפצה של סרטוניו