האתר עוסק בשאלות של אמונה מול כפירה, ומיועד לעוסקים בנושא.
למדיניות האתר לחץ כאן

Kal-sites – בניית אתרים
רוצה לדעת כמה עולה לבנות אתר ? לחץ כאן

נושאים באתר

"רציו" רוצה לגדול... רוצים לתרום?

תקבלו מייד
אישור מס הכנסה לעניין תרומות לפי סעיף 46 לפקודת מס הכנסה

10 ₪
20 ₪
100 ₪
200 ₪
500 ₪
1000 ₪
סכום אחר
הפוך את תרומתך לחודשית (ללא לקיחת מסגרת)
כן!, אני אתכם
לא! רוצה תרומה חד פעמית

"דת ומדע אינם אוייבים", אמר האתאיסט

צוות האתר

צוות האתר

image_printלחץ לגירסת הדפסה

אדם פרנק הוא אסטרופיזיקאי, מרצה לאסטרונומיה באוניברסיטת רוצ'סטר בניו יורק, ואחד ממייסדי הבלוג 13.7: Cosmos & Culture  של רשת הרדיו הציבורית של ארה"ב (NPR) . פרנק חיבר מספר ספרים, ובהם  About Time: Cosmology and Culture at the Twilight of the Big Bang . תחום עיסוקו המרכזי הוא 'אסטרופיזיקה חישובית', הוא עוסק בעתיד היקום, בבעיות אקלים.

פרנק התמחה באוניב' קולרדו, את הדוקטורט עשה באוניב' וושינגטון. ב1995 זכה פרנק בפרס האבל, פרס הניתן מטעם נאס"א, ע"ש האסטרונום המפורסם האבל. מאז 1996 הצטרף פרנק לסגל של אוניב' רוצ'סטר, כפרופסור לאסטרופיסיקה.

פרנק עוסק בהידרו-דינמיקה של החומר, הוא חוקר דיפוזיה מגנטית בעננים הבין-כוכביים ואבולוציה של צינורות השטף המגנטיים הסולריים. אבל גם בנושאים עיוניים, וספרו הראשון שפורסם ב2009 עסק ביחסים שבין מדע ודת. (כריכת הספר ברקע המאמר הנוכחי). בעבר הבאנו את מאמרו: "המטריאליזם איבד את עמדת היתרון".

טענתו היא שהצגת הדת והמדע כשני צדדים לוחמים היא גישה חדשה ומוטעית, שהשתרשה רק בדורות האחרונים. פרנק עצמו הוא אתאיסט, אבל סובר שאין במדע די כדי להסביר את הקיום, המטריאליזם אינו הסבר, ולכן התרבות או הדת שכל אחד בוחר להאמין בה לפי דעתו, היא אלמנטרית בסופו של דבר. יש לחשוב באופן רחב יותר, כפי שהוא  מסביר בסרטון זה, (קטעים בנושא דת ומדע, מתוך הרצאה שנישאה באוניב' רוצ'סטר).

את הרעיון הסביר פרנק קצת יותר בהרחבה גם בהרצאת טד:

0 0 votes
Article Rating

שתף מאמר זה

תגובות ישירות

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x