When you login first time using a Social Login button, we collect your account public profile information shared by Social Login provider, based on your privacy settings. We also get your email address to automatically create an account for you in our website. Once your account is created, you'll be logged-in to this account.
DisagreeAgree
Connect with
I allow to create an account
When you login first time using a Social Login button, we collect your account public profile information shared by Social Login provider, based on your privacy settings. We also get your email address to automatically create an account for you in our website. Once your account is created, you'll be logged-in to this account.
DisagreeAgree
15 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
ידיד
4 years ago
לא מזמן היה סרטון של איזה פרופסורית שדוחה את כל הראיות לכך שגמל זה מוקדם, אלא טוענת שמאוחר בהרבה ממה שאנחנו חושבים.
מה דעתכם על כך?
סרטון בסדרה של אלכס לפני שבועיים – לידר ספיר-חן (אותה אחת שבסרטון הבא טענה שיהודים אכלו חזיר והותקפה בתגובות מתחת לסרטון על ידי מאור עובדיה על המטודולוגיה השגויה)
בלי שם
4 years ago
על מה מבוסס הרעיון שלו שגמל היה דבר יקר?
בסיפור של אליעזר לא רואים התפעלות מיוחדת של לבן מהגמלים
וגם כשתורה רוצה לספר על עושר של לוט כתוב רק וגם ללוט ההולך את אברם היה צאן ובקר ולא מוזכרים הגמלים למרות שאברהם כבר קיבל אותם מפרעה.
הבסיס הוא כנראה מיעוט הממצאים
בכל אופן לא הבינותי מנין שללוט היו גמלים
יהודי
4 years ago
לא מבין מה הדקדוק ממספרם של הגמלים, נראה שבהחלט היה צריך הרבה גמלים בשביל אליעזר, רבקה מניקתה ונערותיה, כבר לפחות חמישה, כמובן שייתכן ש"נערותיה" זה יותר משתים, וגם לא בטוח שאליעזר בא לבדו, בנוסף לכך צריך לסחוב גם צידה ומים לדרך, (ואולי גם לקחת גמל או שנים רזרבה, אולי ימות אחד..), כך שהמספר של עשרה גמלים נראה בהחלט סביר וכמעט הכרחי.
קשה לומר שזה הכרחי
כי על גמל אחד רוכבים בנחת שני אנשים
וגם הצידה נקשרת לשני צדי הגמל
בעיקרון זה מסובך להוליך גמלים נוספים כי לא כל נערה יודעת לשלוט על גמל וגם צריך לספק צרכיהם
אבל ברור שלאנשים שיש להם גמלים ויש להם אמצעים (הוא לקח עשר "מגמלי אדוניו" לא את הכל…) זה יכול להיות
ולקיחת עשרה גמלים באה כנראה להיות מפגן של עושר, אדם שמגיע עם עשרה גמלים לא צריך לספק עוד הוכחות שהגיע מבית מאד מרשים, ולא פלא שלבן רץ..
מה שיכול להציק הוא, שלפי זה ניתן היה לפרש את המסירות של רבקה כסגידה [מוכרת מאוד] לאנשים עשירים, כמו שיהיו כאלו שיהיו מוכנים לרחוץ את הקאדילאק של איל ההון.
ומהו 'אותה הוכחת'?
זה לא קשור דוקא לגמלים
בכל מקרה זה היה מופע של עשירות בתכשיטים
וכך הוסברה גם להיטותו של לבן
אני לא בטוח שזה היה נורמלי שזר שיש לו הרבה עבדים יכול לצוות על סתם נערה לשרת אותו ואת גמליו
יוסי
4 years ago
במקום להתמקד בממצאים ובעדיות על ביות הגמל (שאין שום עניין אנכרוניסטי בזה שכן לא ראינו גמלים כ"כ גם בתקופה המאוחרת, ואילו באיוב ובראשית הוא ממש נוכח.. וזו הרצאה של 20 דקות לכל היותר..) עסוק הוא בדרשנות וענייני השקפה שאינם ממין העניין.
למה אנחנו נראים תמיד באור מוזר ומסתעף מנקודת הדיון? מרגיז!
"אנחנו"
"תמיד"
נתנו לבן אדם במה, והוא דיבר על כל מיני רעיונות, ולא שימש רק כמכונת העברת נתונים, כזה נורא?
אולי יש אנשים שנהנים משאר הרעיונות גם?
הכל בעיני המתבונן
כמובן..
הנקודה היא שבד"כ (-גם אם לא"תמיד")
"אצלנו" (- פוליטיקלי קורקט) שזורות הסתייגויות והצהרות של ביטול העמדה הרכה של ספקנות בוגרת ובריאה המייצגת את בקשת החכמה..
נ. ב. גם אני חלק מהציבור הזה וזכותי לשאת בו את קולי והעדפותי..
אני לא ראיתי שום דבר מוזר בזה, מה שכן הפריע לי שעד שהגיע לעניין נגמר לו הזמן וחבל.
אגב ייש"כ לצוות האתר על העלאת הסרטון אם יש עוד כאלה אשמח שיפורסמו כאן.
לא מזמן היה סרטון של איזה פרופסורית שדוחה את כל הראיות לכך שגמל זה מוקדם, אלא טוענת שמאוחר בהרבה ממה שאנחנו חושבים.
מה דעתכם על כך?
יתכן שמבחינת הכללה, מתי התופעה נעשתה נפוצה היא צודקת (מי?), אבל זה לא מוכיח שלא היו גמלים לרכיבה בשום מקום קודם
סרטון בסדרה של אלכס לפני שבועיים – לידר ספיר-חן (אותה אחת שבסרטון הבא טענה שיהודים אכלו חזיר והותקפה בתגובות מתחת לסרטון על ידי מאור עובדיה על המטודולוגיה השגויה)
על מה מבוסס הרעיון שלו שגמל היה דבר יקר?
בסיפור של אליעזר לא רואים התפעלות מיוחדת של לבן מהגמלים
וגם כשתורה רוצה לספר על עושר של לוט כתוב רק וגם ללוט ההולך את אברם היה צאן ובקר ולא מוזכרים הגמלים למרות שאברהם כבר קיבל אותם מפרעה.
הבסיס הוא כנראה מיעוט הממצאים
בכל אופן לא הבינותי מנין שללוט היו גמלים
לא מבין מה הדקדוק ממספרם של הגמלים, נראה שבהחלט היה צריך הרבה גמלים בשביל אליעזר, רבקה מניקתה ונערותיה, כבר לפחות חמישה, כמובן שייתכן ש"נערותיה" זה יותר משתים, וגם לא בטוח שאליעזר בא לבדו, בנוסף לכך צריך לסחוב גם צידה ומים לדרך, (ואולי גם לקחת גמל או שנים רזרבה, אולי ימות אחד..), כך שהמספר של עשרה גמלים נראה בהחלט סביר וכמעט הכרחי.
קשה לומר שזה הכרחי
כי על גמל אחד רוכבים בנחת שני אנשים
וגם הצידה נקשרת לשני צדי הגמל
בעיקרון זה מסובך להוליך גמלים נוספים כי לא כל נערה יודעת לשלוט על גמל וגם צריך לספק צרכיהם
אבל ברור שלאנשים שיש להם גמלים ויש להם אמצעים (הוא לקח עשר "מגמלי אדוניו" לא את הכל…) זה יכול להיות
ולקיחת עשרה גמלים באה כנראה להיות מפגן של עושר, אדם שמגיע עם עשרה גמלים לא צריך לספק עוד הוכחות שהגיע מבית מאד מרשים, ולא פלא שלבן רץ..
מה שיכול להציק הוא, שלפי זה ניתן היה לפרש את המסירות של רבקה כסגידה [מוכרת מאוד] לאנשים עשירים, כמו שיהיו כאלו שיהיו מוכנים לרחוץ את הקאדילאק של איל ההון.
ומהו 'אותה הוכחת'?
זה לא קשור דוקא לגמלים
בכל מקרה זה היה מופע של עשירות בתכשיטים
וכך הוסברה גם להיטותו של לבן
אני לא בטוח שזה היה נורמלי שזר שיש לו הרבה עבדים יכול לצוות על סתם נערה לשרת אותו ואת גמליו
במקום להתמקד בממצאים ובעדיות על ביות הגמל (שאין שום עניין אנכרוניסטי בזה שכן לא ראינו גמלים כ"כ גם בתקופה המאוחרת, ואילו באיוב ובראשית הוא ממש נוכח.. וזו הרצאה של 20 דקות לכל היותר..) עסוק הוא בדרשנות וענייני השקפה שאינם ממין העניין.
למה אנחנו נראים תמיד באור מוזר ומסתעף מנקודת הדיון? מרגיז!
"אנחנו"
"תמיד"
נתנו לבן אדם במה, והוא דיבר על כל מיני רעיונות, ולא שימש רק כמכונת העברת נתונים, כזה נורא?
אולי יש אנשים שנהנים משאר הרעיונות גם?
הכל בעיני המתבונן
כמובן..
הנקודה היא שבד"כ (-גם אם לא"תמיד")
"אצלנו" (- פוליטיקלי קורקט) שזורות הסתייגויות והצהרות של ביטול העמדה הרכה של ספקנות בוגרת ובריאה המייצגת את בקשת החכמה..
נ. ב. גם אני חלק מהציבור הזה וזכותי לשאת בו את קולי והעדפותי..
בקיצור, אם יבקשו ממך לדבר על גמלים
תשלב את הדרשות שלך על מה שצריך להיות בציבור שלנו…
?
אני לא ראיתי שום דבר מוזר בזה, מה שכן הפריע לי שעד שהגיע לעניין נגמר לו הזמן וחבל.
אגב ייש"כ לצוות האתר על העלאת הסרטון אם יש עוד כאלה אשמח שיפורסמו כאן.