האתר עוסק בשאלות של אמונה מול כפירה, ומיועד לעוסקים בנושא.
למדיניות האתר לחץ כאן

Kal-sites – בניית אתרים
רוצה לדעת כמה עולה לבנות אתר ? לחץ כאן

נושאים באתר

"רציו" רוצה לגדול... רוצים לתרום?

תקבלו מייד
אישור מס הכנסה לעניין תרומות לפי סעיף 46 לפקודת מס הכנסה

10 ₪
20 ₪
100 ₪
200 ₪
500 ₪
1000 ₪
סכום אחר
הפוך את תרומתך לחודשית (ללא לקיחת מסגרת)
כן!, אני אתכם
לא! רוצה תרומה חד פעמית

הוכחה פשוטה לביאת המשיח

צוות האתר

צוות האתר

image_printלחץ לגירסת הדפסה

יהודים מאמינים בביאת המשיח. כבר יותר מאלפיים שנה.

גם בימינו, עדיין רבים מהלא מאמינים מלגלגים על אמונת המשיח, לא מעט ספרים שירים ומזמורים נוסדו בכדי ללגלג עליה, 'משיח לא בא גם לא מתקשר'.

אבל מה, אפשר בקלות להוכיח את ביאת המשיח, במשפטים ספורים.

זה כל כך קל עד שזה יכול להיות פשוט "רץ בוואצפ".

מה הסיכוי שבחירה אקראית של מספרים תפצח קוד מאד ארוך? או תגיע למספר הטלפון שלך?

זה מאד פשוט, תלוי כמה פעמים חוזרים על הבחירה האקראית.

במדה ויצרנו מערכת שבוחרת מספרים אקראיים, פעם אחר פעם, היא בסוף תגיע לכל מספר שהוא.

כל מה שאנחנו צריכים זו 'מלכודת', שהמערכת תזהה שמדובר במספר שאנחנו מצפים לו, ותינעל עליו.

מכירים את משל השיכור של דוקינס?

הוא אומר, שבהינתן מערכת שחוזרת בלופ אינסופי באופן אקראי, מספיקה 'מלכודת' אחת כדי לצאת מהנחה שהיא תילכד.

כלומר: יש שיכור שמסתובב כמו שיכור בלי הבחנה בתוך רחוב ללא מוצא.

יש בור אחד קטן באיזו פינה ברחוב.

מה הסיכוי שהשיכור יפול בסוף לבור?

אם השיכור יסתובב מספיק זמן, הוא יעבור גם בנקודה זו, וכשהוא יעבור הוא יפול.

א. מערכת שיוצרת אינסוף וריאציות, וכוללת מלכודת עבור וריאציה אחת מתוך אינסוף, זה וודאי שהיא תתרחש ותילכד.

ב. בעולם יש מערכות  שחוזרות בלופ אינסופי, והמשיח הוא 'מלכודת' עבורם.

ג. עם ישראל הוא אינסופי.

לפני 3300 שנה ה' הבטיח שעם ישראל לא יתכלה, הוא יתקיים לנצח, למרות שירצו להשמיד אותו כל הזמן. ההבטחה הזו עובדת, אין שום עם, אפילו לא עם אחד, ששרד מלפני 3300 שנה. כל העמים שהיו בזמן מתן תורה, התבוללו, נעלמו, נכחדו, רק ישראל שרד.

למרות שכל מה שעשו העמים היה להפעיל עליו כח אינסופי של השמדה. פרעה מרנפתח לפני 3200 שנה כותב "ישראל אבד אין לו זרע", מישע מלך מואב לפני 3000 שנה כותב "ישראל אבד לעולם". כל כך הרבה אימפריות ניסו להכחיד ולהשמיד את ישראל, וכולן כולן נעלמו מההיסטוריה.

החוק הזה עובד, ולא כל כך משנה מה ההסבר שלו, ניסי, טבעי, גנטי, הוא פשוט עובד, זה עבד מול האימפריות הכי גדולות וחזקות בהיסטוריה. ואין סיבה שיפסיק לעבוד.

ד. התרבות האנושית כוללת 'מלכודת' להתקדמות של זכויות אדם.

שטח משוחרר לא יוחזר, העולם מתקדם מבחינה מוסרית. לפני כמה מאות שנים האדם הפרטי לא ידע שיש דבר כזה זכויות פרט, מה שהמלך אמר עשו ושלום. ברגע שהרעיון של זכויות הפרט פרץ, אי אפשר להחזיר את הגלגל לאחור. החברה לא תקבל שום משטר שיסיג לאחור את זכויות הפרט. האדם מטבעו שואף לטוב, ולכן יש 'מלכודת' לערכים חיוביים. מוסר מלחמה, זכויות האשה, חופש הביטוי, כל הדברים האלו הן מלכודות שהעולם 'נופל' בהם. ברור שיש עליות וירידות, אבל בסופו של דבר ההתקדמות תופסת ואי אפשר להחזיר אותה. 2000 השנים האחרונות הן שנים שבהן העולם התקדם, אימץ את האמונה באל אחד, ואימץ לאט לאט ערכים של זכויות ושלום.

גם אם זה יקח מליון שנה בסוף השחרור והשלום יהיו חייבים לתפוס.

ה. המשיח הוא הכרה של כל האנושות בערכים הטובים ביותר, מה שיבטל את המלחמות ואת הרוע. לא יהיו יותר צרות לישראל אף אחד לא יצר את צעדיהם, והם יוכלו לעבוד את ה' בלי הפרעה תחת הנהגה טובה.

ו. מכיון שהעולם בהכרח מתקדם לכיוון הזה, וכבר רואים שהתקדם המון. זה ברור שהטוב ינצח, כל השאלה מי יישאר לראות את זה. ומכיון שישראל נשאר לנצח. חייב להיות שהוא יהיה בסופו של דבר חלק מהתהליך הזה.

אחרי שעם ישראל  חזר לארצו והצליח כאן הצלחות חסרות כל הגיון ופרופורציה, ואחרי 70 שנה מתקומת המדינה ישראל אחת המדינות המתקדמות והחזקות בעולם, הוא בהחלט מהווה מלכודת טוב מעולה, אין כמו הגניוס היהודי להיות חלק מתיקון העולם, הגיע הזמן לפנות אל החלק המוסרי.

לנו היום זה די ברור שהעולם יכול וצריך להתקדם, זה משהו שלמדנו מהתורה. עד שהתפשטה תורת ישראל, האנשים האמינו בעולם סטאטי ומחזורי, ולא היתה שום משמעות לדיבור על גאולה ועל ביטול המלחמות וגר זאב עם כבש. באותו זמן רק בישראל האמינו בגאולה עתידית ובשלום ואחוה עולמיים. היום זו שאיפה מובנת מאליה. אנחנו הבאנו את הבשורה הזו לעולם, אנחנו נושאיה עד היום, ואנחנו נהיה כאן כשהיא תתגשם.

3 2 votes
Article Rating

שתף מאמר זה

תגובות ישירות

Subscribe
Notify of
guest
11 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
חצי אתאיסטית
חצי אתאיסטית
3 years ago

אם היהדות היא הוגת רעיון המשיח שצריך להילכד בסופו של דבר. אולי ההיסטוריה של השואות הרבות שנפלו על ראשנו, מוכיחות ש"ככלב השב על קיאו, הכסיל שב על איוולתו"? למשל הערכים של מי שנקרא היום הציבור החרדי, מוביל הדרך היהודית כביכול, נצמד אליהם, הם היפך התורה. הצמדות לפרטים תפלים כמו תלבושות סמלים, מילים ללא כיסוי ודגש על ניראות ולא על מהות ותוכן והצמדות לפרטי הלכה שאין בינם לבין תורת משה ולא כלום (אי קריעת נייר טואלט בשבת לא תורמת כלום לרמה המוסרית של איש ולהיפך)
אלוהים מדבר אלינו באמצעות המציאות הפשוטה המובנת לנו. כאשר רבנים מכשירים ב- 10 חותמות מסולסלות אכילת נבלות ושאר דברי מאכל בלתי ראויים, כאשר היהדות שנלחמה בנצרות מאמצת את דרכיה, דוחה את המדע, מקדשת פולחן אישיות של "רבנים" ו"מקובלים" שחלקם נחשפים כעבריינים חדשים לבקרים, מטיפה לאורח חיים בלתי הגיוני שבו על אדם להתמסר לטקסים תפלים שהופכים אותו לקלוון/רובוט/חייל ומדכאים כל התפתחות רוחנית באמת ושמטרתם היא בעיקר פוליטית לשמר את כוח ההשפעה של הממסד הדתי. כשהיא מחזיקה אלפי צעירים בישיבות ומטיפה להם תורהרבנית שאיש לא מאמין בה וכולם מעמידים פנים ומשחקים משחקים, שלא לדבר על אלפי ספרי הבלות שמנסים לנתח ולהצדיק את הדרך העקומה, צריך להתעורר ולהבין שיהדות כזאת נמצאת בפשיטת רגל ואנחנו נשוב וניענש או במילים אחרות, המציאות תכה בנו שוב כי יצרנו יהדות של רשעים מדאורייתא צדיקים מ"דרבנן".

אלי
אלי
4 years ago

משיח זה הטוב מהסוג אליו העולם מתקדם כיום?
ואני דווקא חשבתי שמשיח זה אדם שיגאל את ישראל וישליט פה את חוקי התורה ואולי אפילו את חוקי הרג עמלק כיבוש ז' עמים עבדים יפת תואר ועונש מוות למחללי שבת
לא מבין איך סוג ההתקדמות לטוב שיש בעולם תוביל למקום הזה
ואפילו את תטענו שהחוקים הנ"ל לא יהיו בזמן המשיח, בכל זאת לא ברור לי הקשר בין המשיח של היהודים ובין ההתקדמות הזאת של העולם
אלא אם כן אתם מתכוונים במילה "משיח" למציאות של גר זאת עם כבש אבל להבנתי זה ממש לא קשור לכותרת בה נשמע שאתם מדברים על המשיח ממש

פלוני
פלוני
4 years ago

סתם באופן כללי, גם בלי ההוכחה הזו, יש כמובן את ההוכחה הפשוטה (והיא הטובה ביותר) שאם מוכיחים שהתורה (שבכתב ובעל פה) משמים, והיהדות אמת… (ואפילו אם נגיד חלילה שדתות אחרות צודקות)
ממילא ביאת המשיח היא חלק מזה..

משה רט
4 years ago

רעיון נחמד, אבל יש פה יותר מדי הנחות בעייתיות.
ראשית, אמנם עם ישראל שרד עד כה, אבל זה לא מחייב הישרדות בכל מצב. מה אם יקרה למשל חורבן עולמי וכל האנושות תוכחד? גם זו אפשרות קיימת, ולא ראינו שעם ישראל שרד בעבר אירוע כזה. לכן, תאורטית זה יכול לקרות לפני שיבוא המשיח.
שנית, גם ההנחה ש"שטח משוחרר לא יוחזר" לא מחויבת. הרעיון של הומניזם וזכויות אדם הוא חדש יחסית, מניין לנו שהוא יתקיים לנצח? בהחלט יתכן שהמערב יקרוס (כפי שקורה באירופה) ואת מקומו יתפסו כוחות כמו האיסלם, סין ורוסיה, שזכויות אדם לא ממש עומדות בראש מעייניהן. כבר היו תהפוכות רעיוניות גדולות בהיסטוריה.
שלישית, גם אם נניח שנגיע למצב האופטימלי בלי להרוס הכל בדרך, וגם אם לעם ישראל יהיה בו חלק, מי אמר שזה יהיה דווקא מלך משיח מבית דוד שיחזיר את העם בתשובה וכו', ולא פשוט מציאות של אוטופיה אוניברסלית חילונית כלשהי?
אני כמובן מאמין בביאת המשיח, אבל ההוכחה לדעתי לא משהו.

יוסי
יוסי
4 years ago

זו לא מתמטיקה זו אמונה, אמונה מסתברת ומתיישבת (כפי שניסחת מצויין) אבל אמונה.

גם משל השיכור איננו מתמטיקה, הוא הסתברות סטטיסטית, שהרי יתכן שהשיכור – באופן אקראי – תמיד תמיד יפספס את הנקודה הספציפית של ה"מלכודת", ההסטוריה של ה"נפילה" לכל הנקודות האחרות איננה ערובה לזו הספציפית.
ודוקא בגלל זה משל השיכור הוא גרוע מהנושא שלנו, משום שבנושא שלנו יש יעד – כלומר – הצתברות של סך ה"טוב" שנרכש בינתיים – ולכן זו אמונה מעוגנת בשכל מאד.
שוב אין כאן מתמטיקה, יש כאן הבנה אינטואיטיבית – קרי – א מ ו נ ה.

יוסי
יוסי
4 years ago

גם בסיבובים נצחיים תמיד יוכל להיות שנקודה ספציפית תתפספס.

יש בהחלט טוב אחד. כל נקודות הטוב הם רבדים נמוכים, יותר ופחות, של הטוב האחד הכללי, ולכן זו הצתברות עם יעד.

לא הבנתי את ההדגשה בסוף, ברור שאצל מי שצבר את הטוב, שם הוא ממשיך לטפס אליו, ולא במקומות רדודים מוסרית..

יוסי
יוסי
4 years ago

משיח לא בא, משיח גם לא "מטלפן".. (מילים ולחן, שלום חנוך)

11
0
Would love your thoughts, please comment.x