1

הוכחה פשוטה לביאת המשיח

יהודים מאמינים בביאת המשיח. כבר יותר מאלפיים שנה.

גם בימינו, עדיין רבים מהלא מאמינים מלגלגים על אמונת המשיח, לא מעט ספרים שירים ומזמורים נוסדו בכדי ללגלג עליה, 'משיח לא בא גם לא מתקשר'.

אבל מה, אפשר בקלות להוכיח את ביאת המשיח, במשפטים ספורים.

זה כל כך קל עד שזה יכול להיות פשוט "רץ בוואצפ".

מה הסיכוי שבחירה אקראית של מספרים תפצח קוד מאד ארוך? או תגיע למספר הטלפון שלך?

זה מאד פשוט, תלוי כמה פעמים חוזרים על הבחירה האקראית.

במדה ויצרנו מערכת שבוחרת מספרים אקראיים, פעם אחר פעם, היא בסוף תגיע לכל מספר שהוא.

כל מה שאנחנו צריכים זו 'מלכודת', שהמערכת תזהה שמדובר במספר שאנחנו מצפים לו, ותינעל עליו.

מכירים את משל השיכור של דוקינס?

הוא אומר, שבהינתן מערכת שחוזרת בלופ אינסופי באופן אקראי, מספיקה 'מלכודת' אחת כדי לצאת מהנחה שהיא תילכד.

כלומר: יש שיכור שמסתובב כמו שיכור בלי הבחנה בתוך רחוב ללא מוצא.

יש בור אחד קטן באיזו פינה ברחוב.

מה הסיכוי שהשיכור יפול בסוף לבור?

אם השיכור יסתובב מספיק זמן, הוא יעבור גם בנקודה זו, וכשהוא יעבור הוא יפול.

א. מערכת שיוצרת אינסוף וריאציות, וכוללת מלכודת עבור וריאציה אחת מתוך אינסוף, זה וודאי שהיא תתרחש ותילכד.

ב. בעולם יש מערכות  שחוזרות בלופ אינסופי, והמשיח הוא 'מלכודת' עבורם.

ג. עם ישראל הוא אינסופי.

לפני 3300 שנה ה' הבטיח שעם ישראל לא יתכלה, הוא יתקיים לנצח, למרות שירצו להשמיד אותו כל הזמן. ההבטחה הזו עובדת, אין שום עם, אפילו לא עם אחד, ששרד מלפני 3300 שנה. כל העמים שהיו בזמן מתן תורה, התבוללו, נעלמו, נכחדו, רק ישראל שרד.

למרות שכל מה שעשו העמים היה להפעיל עליו כח אינסופי של השמדה. פרעה מרנפתח לפני 3200 שנה כותב "ישראל אבד אין לו זרע", מישע מלך מואב לפני 3000 שנה כותב "ישראל אבד לעולם". כל כך הרבה אימפריות ניסו להכחיד ולהשמיד את ישראל, וכולן כולן נעלמו מההיסטוריה.

החוק הזה עובד, ולא כל כך משנה מה ההסבר שלו, ניסי, טבעי, גנטי, הוא פשוט עובד, זה עבד מול האימפריות הכי גדולות וחזקות בהיסטוריה. ואין סיבה שיפסיק לעבוד.

ד. התרבות האנושית כוללת 'מלכודת' להתקדמות של זכויות אדם.

שטח משוחרר לא יוחזר, העולם מתקדם מבחינה מוסרית. לפני כמה מאות שנים האדם הפרטי לא ידע שיש דבר כזה זכויות פרט, מה שהמלך אמר עשו ושלום. ברגע שהרעיון של זכויות הפרט פרץ, אי אפשר להחזיר את הגלגל לאחור. החברה לא תקבל שום משטר שיסיג לאחור את זכויות הפרט. האדם מטבעו שואף לטוב, ולכן יש 'מלכודת' לערכים חיוביים. מוסר מלחמה, זכויות האשה, חופש הביטוי, כל הדברים האלו הן מלכודות שהעולם 'נופל' בהם. ברור שיש עליות וירידות, אבל בסופו של דבר ההתקדמות תופסת ואי אפשר להחזיר אותה. 2000 השנים האחרונות הן שנים שבהן העולם התקדם, אימץ את האמונה באל אחד, ואימץ לאט לאט ערכים של זכויות ושלום.

גם אם זה יקח מליון שנה בסוף השחרור והשלום יהיו חייבים לתפוס.

ה. המשיח הוא הכרה של כל האנושות בערכים הטובים ביותר, מה שיבטל את המלחמות ואת הרוע. לא יהיו יותר צרות לישראל אף אחד לא יצר את צעדיהם, והם יוכלו לעבוד את ה' בלי הפרעה תחת הנהגה טובה.

ו. מכיון שהעולם בהכרח מתקדם לכיוון הזה, וכבר רואים שהתקדם המון. זה ברור שהטוב ינצח, כל השאלה מי יישאר לראות את זה. ומכיון שישראל נשאר לנצח. חייב להיות שהוא יהיה בסופו של דבר חלק מהתהליך הזה.

אחרי שעם ישראל  חזר לארצו והצליח כאן הצלחות חסרות כל הגיון ופרופורציה, ואחרי 70 שנה מתקומת המדינה ישראל אחת המדינות המתקדמות והחזקות בעולם, הוא בהחלט מהווה מלכודת טוב מעולה, אין כמו הגניוס היהודי להיות חלק מתיקון העולם, הגיע הזמן לפנות אל החלק המוסרי.

לנו היום זה די ברור שהעולם יכול וצריך להתקדם, זה משהו שלמדנו מהתורה. עד שהתפשטה תורת ישראל, האנשים האמינו בעולם סטאטי ומחזורי, ולא היתה שום משמעות לדיבור על גאולה ועל ביטול המלחמות וגר זאב עם כבש. באותו זמן רק בישראל האמינו בגאולה עתידית ובשלום ואחוה עולמיים. היום זו שאיפה מובנת מאליה. אנחנו הבאנו את הבשורה הזו לעולם, אנחנו נושאיה עד היום, ואנחנו נהיה כאן כשהיא תתגשם.