נושאים באתר
- אישים (84)
- אמונה בעידן הידע (277)
- הגיון צדק ומוסר – בתורה ובהלכה (97)
- המסורת ההיסטורית נ"ך (205)
- המסורת ההיסטורית תורה (459)
- המסורת ההיסטורית תושבע"פ (175)
- התורה כרלבנטית בזמננו (271)
- התייחסות לתעמולה פסאודו-מדעית (149)
- וידאו (345)
- כללי (4)
- מאמרים (2,010)
- מאמרים באנגלית (38)
- מטריאליזם מול דואליזם (449)
- אבולוציה ובריאה (168)
- אמונה בכוח עליון (95)
- העולם חומר ורוח (89)
- נפש האדם (79)
- רוחניות (35)
- ספרים (144)
- שאלות ותשובות (64)
- תורני. הרב יהושע ענבל: שיעורים ומאמרים (133)
- אבותינו – סדרה (13)
- היסטוריה (15)
- וידאו (20)
- חז"ל, ספרות, השקפה, והיסטוריה (40)
- מועדים וזמנים (15)
- מקרא (39)
- שמע (14)
- תולדות הפוסקים ושיטותיהם (19)
המאבק על החינוך היהודי

צוות האתר
- נושאים הקשורים למאמר זה: אמונה בעידן הידע, המסורת ההיסטורית תושבע"פ, מאמרים
שתף מאמר זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב print
שיתוף ב email
נושא מעניין, אבל כמדומני שיש לשאול: הרי מנעד ההלכה הוא רחב מאוד: יש לכתחילה ויש בדיעבד ויש בשעת הדחק ויש מנהג וכו’ וכו’… והנה כאשר האדם יוצא לעבוד – קיימת תחושה כאילו לא נותנים לו את המרחב ההלכתי הזה וייקוב הדין את ההר, ולדוגמה: כמדומני בהלכה יש תפילה 18 קצרה, יש נוסח של ברכת המזון קצרה (אגב, ברכת המזון של הרמב”ם היא כמחצית משלנו), ויש לפועלים אפשרות לקרוא קריאת שמע על ראש האילן, ומי שעוסק במצווה פטור מהמצווה [ובפשטות האדם צריך לעבוד, וכפי שפסק מר”ן: “ילך לעסקיו, דכל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטלה וגוררת עון, כי העוני יעבירנו על… Read more »