האתר עוסק בשאלות של אמונה מול כפירה, ומיועד לעוסקים בנושא.
למדיניות האתר לחץ כאן

Kal-sites – בניית אתרים
רוצה לדעת כמה עולה לבנות אתר ? לחץ כאן

נושאים באתר

"רציו" רוצה לגדול... רוצים לתרום?

תקבלו מייד
אישור מס הכנסה לעניין תרומות לפי סעיף 46 לפקודת מס הכנסה

10 ₪
20 ₪
100 ₪
200 ₪
500 ₪
1000 ₪
סכום אחר
הפוך את תרומתך לחודשית (ללא לקיחת מסגרת)
כן!, אני אתכם
לא! רוצה תרומה חד פעמית

"המדע קובע" – אין חיים לאחר המוות…

צוות האתר

צוות האתר

image_printלחץ לגירסת הדפסה

שוב  תעמולת  כזב ילדותית בוואלה: תחת הכותרת "מצטערים לאכזב: המדע קבע שאין שום סיכוי שיש חיים אחרי המוות", נכתב כך:

מצטערים לאכזב: המדע קבע שאין שום סיכוי שיש חיים אחרי המוות
מקווים להגיע לגן עדן? מפנטזים על גלגול נשמות? על פי תיאוריית הקוונטים כל זה ממש לא אפשרי: "המידע שבמוח לא יכול להתקיים אחרי שאנחנו מתים, אנחנו צריכים להסתכל למציאות בפנים"

אחת השאלות העתיקות ביותר של הגזע האנושי, בכל הדתות ובכל רחבי העולם, היא "מה קורה אחרי המוות?". בין אם אנחנו מאמינים בקיומם של גן עדן וגהנום, או מתים לגלות שגלגול נשמות הוא דבר אמיתי, כולנו מתחבטים בשאלה הזו מפעם לפעם ומפחדים בעיקר מתשובה אחת – כלום.

למרבה הצער, זוהי בדיוק תשובתו של דוקטור שון קארול, קוסמולוג ופיזיקאי מהמוסד הטכנולוגי של קליפורניה. על פי קארול, כדי שנוכל "לחיות" גם אחרי המוות, ההכרה שלנו צריכה להתנתק לחלוטין מהגוף עצמו, אך זה לא יכול לקרות – כי ההכרה מורכת מסדרה של אטומים ואלקטרונים. "הטענות שההכרה שלנו ממשיכה להתקיים אחרי שהגוף מת עומדות בפני מחסום בלתי עביר", אמר, "חוקי הפיזיקה מסבירים באופן מלא את חיי היום-יום שלנו, והם בשום אופן לא תומכים באפשרות שהמידע שבמוח שלנו יכול להתקיים אחרי שאנחנו מתים".

על פי קארול, האפשרות שיש חיים אחרי המוות דווקא נבדקה על ידי המדע, על די שימוש בתיאוריית הקוונטים. על פי התיאוריה, יש שדה אחד ביקום עבור כל סוג של חלקיק – אחד לכל הפוטונים, אחד לאלקטרונים וכן הלאה. אם היה סוג מסוים של חיים לאחר המוות, מבדקי הקוונטים היו חושפים את קיומם של "חלקיקי נשמה" כלשהם ובהתאם לכך גם "כוחות נשמה", והם לא.

לדעתו של קארול, רק אחרי שכל המדענים יסכימו עם דבריו הם יוכלו להתחיל להבין לעומק איך המוח האנושי פועל. "ברגע שנתגבר על חוסר הנכונות שלנו להסתכל למציאות בפנים, נוכל להתחיל להתעסק בשאלות הרבה יותר מעניינות", הוא אמר, "וכך להתחיל להבין לעומק איך המוח האנושי וההכרה שלנו עובדים באמת".

 

ממש תגלית! המידע שבמח לא יכול להתקיים אחרי שאנחנו מתים! מה אתה אומר, 'המדע קבע' שהמח נרקב ועובר חילוף חמרים, ולכן המידע לא יכול להתקיים! זה בהחלט משהו שלא חשבנו עליו קודם. האם צריך להגיע לתורת הקואנטים כדי להגיע לתובנה המעמיקה הזו? וכי האמונה בחיים לאחר המוות משמעותה שהמח נשאר לנצח והחיים עוברים דרך המח שבקבר???

"חוקי הפיזיקה מסבירים באופן מלא את חיי היום יום שלנו"? נניח שזה היה נכון, האם זה מוכיח שאין נפש שבה נשמרים חויות? כמובן שלא. מה גם שהאמירה הזו שקרית, חוקי הפיזיקה לא מסבירים את התודעה, (ראה בתגית 'תודעה'), ולכן הם לא באמת מסבירים את חיי היום יום שלנו. הבעיה הפסיכופיזית עדיין לא נפתרה.

המלומד הנ"ל, באמת חושב שאם לא נחשפו חלקיקי נשמה במבדקי הקואנטים זה אומר שאין נפש או נשמה, נשמע ממש המשך להגות הקומוניסטית של "מה שלא רואים לא קיים" כולל המח של המורה…

לא יאומן כיצד קוסמולוג ופיזיקאי משתמש בטיעונים ילדותיים חסרי משמעות, ואתר וואלה מזדרז כמושבע ועומד להצטרף למקהלת האיוולת הזו.

הנה אנשים שחושבים ש'המדע קובע' אחרת…

5 3 votes
Article Rating

שתף מאמר זה

תגובות ישירות

Subscribe
Notify of
guest
5 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
שמעון
שמעון
5 years ago

[לא חשוב]
תיקון טעות: בקטע 3 שורה 3 ההכרה מור'כ'בת
קטע 4 שורה 1 על 'י'די
קטע 4 שורה אחרונה והם לא ???
תודה והרבה הצלחה

יאיר
יאיר
5 years ago

רציונל יקרים. יש כמה וכמה מדורים בוואלה שמטרתם בהגדרה היא למשוך רייטינג על ידי כותרות מפוצצות שמכסות הבלים שבתוך הכתבה. זה לאו דווקא בענייני דת. כך הם גם חידות ההגיון שלהם.

לירון
לירון
5 years ago

כתבה מעולה! מצטרף לדברי המגיב הראשון. כדאי לפחות להציג קישור כטוקבק על הכתבה בוואלה, ולספר שם בקיצור על התגובה האחרונה באתר רציו, שתמיד יידעו שיש כתובת למאמרי כפירה ברשת!

דוד
דוד
5 years ago

הכל טוב ויפה אבל תגובות אילו צריכות להיות כתובות במקום בזמן אמת!!!!!!צריך שיהיו צוות של נשים שעוקבות אחרי פירסומים ברשת, וברגע שיש כתבה כזאת או תגובות של אנשים אם דיעות כאילו, יש להגיב להם כדי שהעוקבים יפנימו שיש כאן תעמולה שיקרית .שיטה כזאת בהתמדה במשךזמן אני בטוח תיצור דיעות שונות בחברה החילונית במדינת ישראל או לפחות יותר ביקורתיות לפירסומים, וענווה לגבי הבעת דעה שקשורה ליהדות

5
0
Would love your thoughts, please comment.x