נושאים באתר

צוות האתר

צוות האתר

התורה כמסמך היסטורי – וידאו

התורה כמסמך היסטורי – וידאו

סרט הוידאו שלנו, המסביר את הטענה כי התורה היא מסמך היסטורי לכל דבר וענין.

התורה כמסמך היסטורי

שתף מאמר זה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב print
שיתוף ב email

תגובות ישירות

10
Leave a Reply

avatar
 
smilegrinwinkmrgreenneutraltwistedarrowshockunamusedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyshutmouth
5 Comment threads
5 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
4 Comment authors
אליאוריצוות האתרשיעקב Recent comment authors
  Subscribe  
Notify of
אלי
Guest
Member
אלי

מה זה משנה מתי התורה “נכתבה” מה שקובע היא מתי התורה נחתמה כספר ו”הופצה” אצל המון העם.
אם התורה היתה כתובה במגילות ומונחת אצל הכהנים בבית המקדש במשך מאות שנים, אז אין שום בעיה לכתוב שם מה שהכהנים רצו, ואין כאן את הוכחת הרצף והתיעוד.
המון העם שהתחיל לקרוא בתורה “מזמן עזרא הסופר “קבל את מה שהועבר עליו כסיפור אגדתי שבבסיסו יש גרעין היסטורי.
הוא קיבל את הגרעין ההיסטורי על פי האגדות שהוא שמע מאבותיו ששמעו מהוריהם….
גרעין היסטורי ותו לא.

אורי
Guest
Member
אורי

ועוד להוסיף, בדקה 4 הסברתם שמלחמה סתם לדוגמה יכולה להיצרב כזיכרון של ניצחון, ברירת מחדל, נקודת מפגש ועוד… אבל עצם התקיימות האירועים אין לפקפק בהם. אני חושב שיש במשפט זה משהו, אך דבר אחד שכחתם: יש המון חוקרים דוגמת ישראל קנוהל שאינם אומרים שיציאת מצרים לא קרתה, הם אומרים שהיה גרעין מסוים, אבל מהגרעין הזה התפתח שלל אמונות טפלות, וגורמים אחרים שהביאו ליצירת הסיפור העממי הזה. זאת אומרת אין מחלוקת של סוג של יציאת מצרים ומעמד הר סיני באמת ‘קרו’ אך אין בכך כדי לקבל את מה שעם ישראל עצמו עשה מהגרעין של האירועים (שיכול להיות שהוסיף כמה ושלל מיתוסים… Read more »

אורי
Guest
Member
אורי

יש לי שאלה.
כתבתם שהקריטריון הראשון להיסטוריה היא כרוניקה. עכשיו צר לי שאינני מבין ממש בכל המושגים האלה ובמשמעותם, אך האם אתם מתכוונים למשל שהרודוטוס או יוסף בן מתיתיהו קיבל שמועה שהרומאים הרסו את בית המקדש והוא הלך וראה שאין בית מקדש והוא נהרס, ואז הוא כתב בסמוך למאורע הריסת בית המקדש?
לזה אתם מתכוונים?

ש
Guest
Member
ש

יש גם מאמר אשר יתפרסם בעתיד של מכון ידעיה על הנושא הזה.
בעיקרון כמו הרב גדליה נדל:
‘האדם’ הוא לא אדם אחד, אלא מין האדם.
כל פרק הוא שלב בפני עצמו באנושות.
ולצוות האתר- אי אפשר ממש להתנגד לתורת האבולוציה.
היא בבחינת עובדה.
בין אם תרצו בכך ובין אם לאו

יעקב
Guest
Member
יעקב

ערים כמו יריחו בני יותר מ6000 שנה שזהו הרי זמן בריאת האדם….
איזה הסבר יש לכך שישנה תרבות אנושית בת כ15000~ שנים?