האתר עוסק בשאלות של אמונה מול כפירה, ומיועד לעוסקים בנושא.
למדיניות האתר לחץ כאן

Kal-sites – בניית אתרים
רוצה לדעת כמה עולה לבנות אתר ? לחץ כאן

נושאים באתר

זייפן ושמו גולן

צוות האתר

צוות האתר

image_printלחץ לגירסת הדפסה

על גולן ברושי ועלילותיו, כבר שמענו מספיק, מי שיעקוב אחרי התגית גולן ברושי, וכן שותפו (לשעבר) איתן בר, ימצא שם עלילות זייפנות ובורות להכביר.

גולן ברושי וכתב רש”י

אין באמת צורך להוסיף מלים על אותם זייפנים נקלים, שמכרו את נשמתם לשטן כבר מזמן.

השבוע התגלגל לידי ספרו המשיחי של גולן: הרפורמציה של חז”ל

הספר מלא סילופים, הזיות, וכשלים, לא שזה מפתיע מישהו, וכבר לא מעניין.

הרגשתי צורך להגיב על קטע אחד, שמלמד על הכלל כולו:

בסך הכל 16 שורות, כמה שקרים וסילופים אפשר להכניס ב16 שורות?

ובכן, נפנה אל המקור המצויין בהערה 62:

לא חופים ולא מופים, שד”ל, שנמנה על תנועת ההשכלה, סבר כי חז”ל תיקנו  תקנה ‘ומי כמוהם רפורמטור’, ואילו המקור המצוטט, הספר ‘תורה שבעל פה’, מראה כי זו טעות יסודית, וכי ‘אין אפשרות ליישם דין זה אלא כפי הפירוש של תורה שבעל פה’, לא מדובר ברפורמה, לא בתקנה, אלא בדרך הנכונה היחידה האפשרית ליישם את הדין.

שוב שקר, הספר תורה שבעל פה לא מתעלם מן הפן במחקר האקדמי המעלה שאלות, אלא סוקר אותו בהרחבה ומביא ראיות מחקריות רבות לקדמות התושבע”פ הרבה לפני החכמים במאה הראשונה לספירה ולפניה, חלקים מהספר זמינים באתרינו למשל כאן, וכאן. זה לא שגולן לא מכיר את החלק הזה בספר, להיפך, הוא ניסה להתפלמס איתו באופן נלעג. מה שלא מפריע לו לשקר ביודעין ולכתוב ‘התעלם מן המחקר בפן האקדמי’….

יש סיפור, על יהודי שמגיע לבית הכנסת, מישהו רוצה לבייש אותו, וקורא בקול גדול: “יענקל, שמעתי שהגויים החטיפו לך מכות רציניות ביער…”, יענקל זוקף את ראשו בזחיחות ומפטיר: “שטויות, הבלים, איזה יער? בקושי כמה עצים נמוכים, לזה אתה קורא יער?”.

נראה שברושי חושב שאם הוא אומר משהו, כל שהוא, זה כבר מגן על כבודו האבוד.

שכן, מה הקשר בין נושא התורה שבעל פה, פירוש המצוות המוזכרות בתורה שבכתב, לבין תקנות חכמים? מה זה משנה למען ה’ אם גזרות יח’ דבר הם גזרות קדומות יותר, או מאוחרות? כך או כך הן גזרות חכמים! איך רלבנטי לנושא הזה, או בכלל, השנה המדוייקת בהן נגזרו הגזרות האלו?

אם כבר מדברים על גזרות יח’ דבר, הגמרא בעצמה קובעת שמדובר בד”כ בחידוש של הלכות עתיקות יומין, גזרות קדומות שזלזלו בהן ונתבטלו, בית שמאי סברו שחובה לחדש אותן, ובית הלל התנגדו, עד שגברה יד בית שמאי. ואכן לפחות לגבי גזרה אחת (טומאת כלי זכוכית) הממצאים הארכיאולוגיים אולי תומכים בכך שהיתה זו גזרה קדומה שחודשה (ראה כאן אות יא).

בכל מקרה מדובר בנסיון טשטוש שלא קשור כלל לנדון. פירושי חז”ל לתורה שבכתב.

ברושי קובע בנימה מלומדת ‘קשה להניח שמקורן של גזרות אלו בסיני’, עד שכמעט ניתן לדמיין את המשקפיים על קצה האף, ואת האצבע המורה בזהירות על הדיוק של הקביעה המדעית… וכי מישהו העלה על דעתו שגזרות יח’ דבר ניתנו מסיני?

אך אין לך דבר שברושי נוגע בו, מבלי לקלקל, כאותו בטלן שישב מאחורי התנור בבית הכנסת כל היום ואחז בספל תה, חברו עליו משכילים לשכנעו לעמול במלאכה ולהרויח את לחמו, לאשתך יש חנות קטנה, צא ועזור עימה בעול החנות, הגדל את המכירות, ותתפרנס כמו בן אדם. סחבו אותו המשכילים עד השוק, במחשבה שהם משמחים את אשתו והופכים את הבטלן ליצרן, להפתעתם התחילה האשה לצרוח: רק זה לא, את מעט הפרנסה שלי אתם רוצים לקחת, שיהרוס לי כאן הכל, תרחיקו אותו מכאן, אם אפשר תניחו מאחורי התנור…

רבי יהודה הנשיא לגם יין נכרים? כל מי שקרא את הסוגיא התלמודית יודע שאלו דברי הבל, איסור יין נכרים לא הותר מעולם, והוא מן האיסורים הקדומים, ומוזכר כבר בספר דניאל פרק א:

“וַיָּ֤שֶׂם דָּנִיֵּאל֙ עַל־לִבּ֔וֹ אֲשֶׁ֧ר לֹֽא־יִתְגָּאַ֛ל בְּפַתְבַּ֥ג הַמֶּ֖לֶךְ וּבְיֵ֣ין מִשְׁתָּ֑יו וַיְבַקֵּשׁ֙ מִשַּׂ֣ר הַסָּרִיסִ֔ים אֲשֶׁ֖ר לֹ֥א יִתְגָּאָֽל: וַיִּתֵּ֤ן הָֽאֱלֹהִים֙ אֶת־דָּ֣נִיֵּ֔אל לְחֶ֖סֶד וּֽלְרַחֲמִ֑ים לִפְנֵ֖י שַׂ֥ר הַסָּרִיסִֽים”.

דניאל בשבי מלך בבל, לא הסכים ‘להתגאל’ בפתו ויינו של המלך.

מסתבר שהנוצרים קוראים רק את הפסוקים האחרונים בדניאל, כל השאר לא חשוב…

גם יהודית, לפי הספר החיצוני יהודית, לא הסכימה לשתות יין נכרי:

“ויצו להציע לה ולתת לה ממטעמיו ומין משתיו. ותאמר יהודית לא אוכל מהם פן יהיו לי למוקש, כי אם מן הדברים ההולכים אחרי יסופק לי” (יהודית יב א).

ובכן, מה אומרים אבי שגיא וצבי זוהר? כפי שכבר ציינתי, למרות שלמיסיונרים יש תמיכה במליונים רבים מהנצרות האוונגליסטית, כל הציטוטים שלהם מגיעים מחיפוש ממוחשב במאגר כותר, אין להם תקציב לרכוש ספרים, או שאין להם יכולת לקרוא באמת ספרים, הם מחפשים ביטוי, גוזרים, מסרסים, ומדביקים…

אם אתם זוכרים, לפי ברושי, שגיא וזוהר קובעים כי “קיימת עמימות מוחלטת בנוגע לקדמות הגזרות האלו”, ובכן כאן ניתן לקרוא את הספר, תוכלו לראות שהמילה ‘עמימות’ אכן מוזכרת, אבל כסלקא דעתך, בהמשך קובעים ‘החוקרים’ כי הגזרות קדומות:

לא שזה משנה לענינינו, קדומות ככל שתהיינה, הגזרות האלו הן גזרות דרבנן.

אך האם התיר רבי יהודה הנשיא את גזרת סתם יינם? מעשיו של רבי יהודה הנשיא ניתנים לקריאה בתלמוד, רק בור ינסה לחפש אותם בציטוטים מכלי עשירי מתוך מאגר ממוחשב…

המשנה במסכת עבודה זרה ב ו:

אלו דברים של גוים אסורין ואין איסורן איסור הנאה, חלב שחלבו גוי ואין ישראל רואהו, והפת, והשמן שלהן.

רבי ובית דינו התירו בשמן.

ושלקות, וכבשין שדרכן לתת לתוכן יין וחומץ, וטרית טרופה, וציר שאין בה דגה [ כלבית שוטטת בו ], והחילק, וקרט של חלתית, ומלח סלקונטית, הרי אלו אסורין ואין איסורן איסור הנאה.

פיסקתי את המשנה כמו שצריך, למען הגולשים אבי שגיא וצבי זוהר, שקראו בטעות “רבי ובית דינו התירו בשמן ושלקות”, אז לא, רבי ובית דינו התירו את השמן. הסיבה שהותר השמן, משום שבתקופתם עברה  תעשיית השמן לידי הגויים שהשתלטו על הארץ, (כשנגזרה גזרת שמן, בימי הורדוס, הארץ היתה בידי יהודים), השמן היה מצרך חיוני, לא רק לאכילה, אלא גם למאור, ובלעדי ‘שמן של גויים’, לא ניתן היה להתקיים, ולכן התירו רבי ובית דינו את השמן. (אין זה רבי יהודה הנשיא מסדר המשנה, אלא נכדו, רבי יהודה נשיאה).

אבל את השלקות, לא התירו (שלקות – ירקות שלוקים – בישול נכרי, הלכה שנוהגת עד ימינו).

אינני מצפה מגולן שיעמוד על טעותם של שגיא וזוהר, אם ה’חוקרים’ לא יודעים לקרוא משנה, אין בודקין מן המזבח ולמעלה, אבל כן הייתי מצפה ממנו, בטעות כנראה, שלא יסלף את דבריהם בצורה כל כך מגוחכת, ובמילתא דעבידא לאיגלויי.

גולן כותב בשמם של שגיא וזוהר:

ואילו במקור כתוב:

ובכן, איסור סתם יינם לא נכלל בהיתר של רבי, הוא חוזק והורחב.

גם איסור פת נכרי לא נכלל בהתירו של רבי, שגיא וזוהר כותבים ש’הוא לא חש רתיעה’, בעקבות התיאור בגמרא שרבי שאל שאלות על טעם התקנה, ייתכן שמבחינה פסיכולוגית זה אומר ש’הוא לא חש רתיעה’, אבל הוא לא התיר, (להיפך, השאלות היו מפני שהיו במקום שלא היה לחם מלבד פת של נכרי, הוא לא אכל, אבל שאל האם לא היה ראוי להתיר בשדה, שכן עיקר האיסור הוא בעיר, במקום שאוכלים יחד ונוצר קירוב. רבי דן בנושא שוב, והכריע שאינו מתיר, ע”ז לז.)

מדהים! כמה שגיאות אפשר להכניס ב16 שורות!

כאמור, כל הספר הוא בליל של שגיאות וסילופים, נדרשתי לקטע זה, משום שהוא ‘מצטט’ דברים שאני כתבתי, בשיטת השכתוב היחודית שלו…

ואם כבר מדברים על המיסיונרים, שמח לבשר ששלשת המוקיונים של המיסיון הישראלי, איתן, מוטי, ואנסטסיה, עזבו את מרכז ההסתה הנוצרי, כנראה שחשיפת ערוותם, שקרנותם, וחובבנותם, על ידי כל הגורמים שעסקו בכך, עזרה במשהו.

עכשיו תורו של גולן, נסה להתמודד מול הצגת השקרים והסילופים. ערוץ ‘שקרי המיסיון’ שכנראה הביא לפיטורי שלשת המוקיונים, משקיע עכשיו את מרצו בחשיפת שקריו המגוחכים של ברושי. הגן על עצמך, או שתתפטר.

ומכאן קריאה ל@גולן ברושי, בחר לך עמוד אחד בספר המגוחך שלך, זה שאתה הכי מזדהה איתו ועומד מאחוריו, ובו ננתח אותו יחד, הבה ונראה אותך מוצא עמוד אחד בספרך שאין בו סילופים ושקרים!

הכתובת של שקרי המיסיון היא: rak-emet, כי בשביל לחשוף את מהותה האמיתית של ה’הסברה’ המיסיונרית, לא צריכים לסלף, לא צריכים להביא שברי ציטוטים, צריכים רק לצפות בתוכן המיסיונרי, ולראות כמה הוא עלוב, שקרי, ומסולף בעצמו…

הצטרפו לערוץ שקרי המיסיון, ואם תוכלו לתמוך בו, זו גם מצווה חשובה, הוא פועל בהתנדבות מלאה, ונאלץ להוציא הוצאות על עריכת הסרטים!

צפו ותיהנו:

5 5 votes
Article Rating

שתף מאמר זה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב print
שיתוף ב email

תגובות ישירות

Subscribe
Notify of
guest
116 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
דני
דני
7 days ago

פעם הייתי חבר בכת הנוראית הזו, היום אני חילוני עם זיקה ליהדות. יש לי הרבה ביקורת על המוסדות הדתיים בארץ וגם דרך ראיה אחרת על הדת אבל דבר אחד אני לא שוכח, וזה שאני יהודי. הכת שהברוש וחבריו משתייכים אליה היא כת מסוכנת ולא מהבחינה התיאולוגית, אלה מבחינה שהיא שוטפת את מוחם של צעירים, מכניסה בהם פחדים שהשטן רודף אותם ושכל מי שלא מאמין בישו ישרף בגיהנום ומרחיקה את חבריה מן החברה והסובבים אותם. זכור לי שנאמר לי שההורים שלי מונהגים ע”י השטן כי הם לא מאמינים….הזייהצלא נורמלית אבל הייתי חלש ושברירי ולכן נפלתי לתוך כת הזויה זו שאפילו הישראלי… Read more »

Dominik Li
14 days ago

Great information shared.. really enjoyed reading this post thank you author for sharing this post .. appreciated

גולן
גולן
14 days ago

כבר שנים שאנו מזמינים אתכם לדיבייט פתוח ומוקלט ואתם מסרבים לבוא!
אולי בשלה העת להרים את הכפפה סוף סוף?..

גולן
גולן
14 days ago

לא נמאס לכם מהחרפות, הגידופים וההתקפות האישיות?
אי-אפשר לומר משהו לגופו של עניין ללא עקיצות מלאות ארס?

גולן
גולן
14 days ago

אגב, אתה רשאי לבוא עם מי שתרצה (אפילו יחד עם “בודק עובדות”). רק תבוא כבר…

Last edited 14 days ago by גולן
גולן
גולן
14 days ago

תירוצים בלי סוף… אין חדש תחת השמש!

דניאל
דניאל
14 days ago
Reply to  גולן

למה דיבייט זה המדיום הכי טוב לבירור העובדות? תכתוב מאמר נגד, בצורה מיושבת עם טיעונים ומקורות. זה יותר פרודקטיבי ויעיל, ובטוח שיותר ממצה.

גולן
גולן
14 days ago
Reply to  דניאל

חיברנו מאמרים רבים שטרם זכו למענה. ברוב המקרים אנו מקבלים חומר ממוחזר ולעוס. בסך הכל רוצים לשוחח אתכם וללבן את הדברים ברוח טובה…

גולן
גולן
14 days ago

האם יש ביכולתכם לחבר משפט אחד ללא גידופים ושמות תואר מזלזלים?
האם תשכילו לדבר לגופו של עניין ולא לגופו של אדם?
נראה כי השנאה מקלקלת את השורה…

גולן
גולן
14 days ago

שוב חוזר הניגון, זה ממש גדול עליכם: “מסיונר”, “יכפיל… תקציב”, “סילפת”.
ואם כבר מדברים על מיסיון משומן, אני חושב שהמשפט “הפוסל במומו פוסל”, או “קשוט עצמך לפני שתקשוט אחרים”, מתאים. הביטו טוב בראי: מי המסיונרים הגדולים ביותר בארץ… רמז: ראי ראי של הקיר…
אגב, כאשר תהיו מוכנים לשמוע טיעון, רק תגידו! אך בלי נאצות… כל עוד נשמע קללות, לא נגיב לעניין!

גולן
גולן
14 days ago

הכת הפרושית אינה מסיונרית?! אתה מתלוצץ נכון? יש בידינו עדויות כתובות עתיקות למאמצים של הפרושים “לגייר” (מסיון) יהודים וגויים לתוך הכת…

גולן
גולן
14 days ago

בשמחה אפנה למקור (אחד מיני רבים): עדותו של מתתיהו לוי בפרק כ”ג פס’ 15, שם אומר רבנו הצדיק ישוע המשיח אדוננו, זכותו תגן עלינו, כי הפרושים סובבים בים וביבשה תוך מאמצים לגייר עוד ועוד חברים לכת. לפחות חוקר ישראלי אחד טוען כי יש הרואים בכך עדות ל”מיסיון” (או גיור) כפול: כלפי עם ישראל וכלפי הגויים. ממש חרב פיפיות…

גולן
גולן
14 days ago

תודה עבור נסיונך לנתח את כתביה היהודים של הברית החדשה, גם אם הדבר מעיד על בורות מסוימת בהבנת המקור ביוונית, שלא לדבר על ההקשר וכו’. אנו תמיד שמחים לשמוע שיהודים חוזרים לכור מחצבתם; פונים מהדת/הכת הבבלית, לעבר התנ”ך והברית החדשה. אנא קרא בעיון את דבריו של פרופ’ דניאל שוורץ (“מחקרים בתולדות ישראל”, תשנ”ו, עמ’ 345-344) ואז נוכל לשוחח ברצינות על עוצמת המיסיון הרבני בתקופת בית שני…

גולן
גולן
14 days ago

כבר כעשרים שנה אנו מקדישים את מרצנו ללימוד כתבי הברית החדשה בשפת המקור, לאור התנ”ך וספרות בית שני. אם תרצה להעמיק את ידיעותיך ולהתרשם מאופיין היהודי ומהאותנטיות של טענותיהן, אנא פנה למקורות המחקר הבאים (באנגלית): מארק ננוס, דויד רודולף, דניאל בויארין, מיכל בר-אשר סיגל, ישי רוזן-צבי, מארק קינזר וכו’. המחקר העדכני חושף תובנות מדהימות (וזה רק מהצד היהודי! תחשוב מה קורה בצד השני…). וכאשר אתה מתעסק בכתבים אלו בהשוואה לספרות חז”ל, נסה נא לא לגלות איפה ואיפה כי מדובר בספרות מאוחרת במאות שנים (יש חוקרים שאף יאמרו 1000) מהבה”ח.

גולן
גולן
14 days ago

תודה שהזכרת לי; שכחתי את א”ג לוין וריצ’רד בוקהאם (באנגלית). גם מהם תוכל ללמוד משהו על התקופה…

גולן
גולן
14 days ago

לא הבנתי, מה היתה השאלה?
במחילה, נסה לנסח שאלה בפחות משני משפטים, קצר ולעניין…
לא אשיב ולא אתייחס עד שתלמד להתבטא באופן מכבד.
בכל פעם בה אריח, ולא גם קורטוב של עקיצה, אתעלם ממך בנימוס. לא ייתכן שאדם בוגר אינו מסוגל לנסח מחשבה קוהרנטית אחת ללא ארס וקצף. הכדור שוב אצלך. אני מתפלל כי הפעם תעלה ותצליח…

גולן
גולן
14 days ago

שוב כשלת בלשונך: “ארס ולעג על היהדות”? על איזו יהדות אתה מדבר? הרי אני מגן בחירוף נפש על יהדות התנ”ך והברית החדשה מפני נכלי הכת הפרושית… אפילו משפט אחד קצר בן 10 מילים אינך יכול לנסח לכדי שאלה פשוטה? נו באמת. אנו טוחנים מים לא?

גולן
גולן
14 days ago

אני לא מצליח להבין מאיין נובע פרץ האנטישמיות הזו? כמה קשה לנהל דיון פנים-יהודי ללא עלבונות והטחות המלבות את האש?! למה אתה משתמש תדיר במילים “ארס ולעג”, “נוכלים”, “שקר”? תוריד את הטון. תירגע קצת.. מה נכנס בך? אף אחד לא מתקיף אותך, תצא מהפינה הזו, בבקשה.

גולן
גולן
14 days ago

ניסיתי למנות את כמות הפעמים בהן אתה משתמש בנגזרת המילה “שקר”, אך התעייפתי וויתרתי על התענוג. עלית להתקפה ואי אפשר להרגיע אותך. האופי הווכחני והתוקפני אינו מכבד… אתה יודע מה, אולי אתן לך הזדמנות לשפוך הכל החוצה כמו שצריך, פעם אחת ולתמיד: מה יש לך נגדי? למה האילמות המילולית והטון המתנשא? איני מכיר אותך, מעולם לא נפגשנו, לא פגעתי בך ואין לי שום כוונה לעשות זאת. מה קרה?

גולן
גולן
14 days ago

ליל מנוחה ידידי!
הלוואי שיכולתי לומר שנהניתי מדיון פורה ומפרה אך לצערי אופי ההתנצחות לעיל אינו מרשה לי לעשות כן. לגבי הטענות שהעלית מוקדם יותר, איני יודע היכן אפילו להתחיל כי אתה מעלה דברים שאבד עליהם הקלח ונהיר כי אינך מתמצא במחקר העדכני אודות הברית החדשה ויהדויות בית שני. אנא עדכן גרסה ואז נוכל, בחסד אל, לראות עין בעין…

גולן
גולן
14 days ago

חוזר ואומר: כל עוד לא אשמע שאלה כנה הנובעת מתוך רצון להבין וללמוד, לא אתייחס לדבר. קל וחומר, כאשר כל מילה מתובלת בשמות תואר פוגעניים ובעלבונות אישיים… בתוך כך, הדיון החל בשאלת היקף המיסיון הפרושי-רבני בסביבות המאה ה-1 לספ’. ההיסטוריונים מודים כמעט פה אחד, כי עדויות רבות מצביעות על פעולות המיסיון הכפול של הרבנות: “גיור” בקרב הגויים ו”חזרה בתשובה” בקרב עם ישראל. בשני המקרים מדובר במכבסת מילים שפירושה: מיסיון הכת. מכיוון שנתקלתי בחומה בצורה של חוסר ידיעה ועניין בנושא זה, הבנתי כי אין טעם להתקדם לנושאים פשוטים יותר שעלו, כגון הכינוי “רבי” במאה ה-1 וה-2 לספ’ (ברור שהיו אישים שכונו… Read more »

גולן
גולן
14 days ago

לגופו של עניין, תוך ניסיון חוזר להתעלם משמות התואר המעליבים, אומר שוב: הפרושים שחיו במאה ה-1 לפני הספ’ אמנם לא נקראו “רבי” (למרות שיש עדויות מעטות מספרות חז”ל שגם הלל כונה כך לא פעם). במאה ה-1 לספ’ חיו תנאים ידועים שכונו בתואר “רבי” (עיין בהרחבה יתרה בכרכי ספריו של ד”ר לאו, “חכמים”).

גולן
גולן
13 days ago

1) הלל מכונה “רבי” בתושב”ע. אם לא תמצא בעצמך, אעזור לך…
2) אני שמח שאתה מודה כי במאה ה-1 רווח השימוש בתואר “רבי”. נכון, ישוע המשיח אדוננו, זכותו וצדקתו יגנו עלינו, היה הדמות הראשונה מבחינה היסטוריוגרפית המוכנה כך. דהיינו, הוא הרבי הראשון (והאחרון)!

גולן
גולן
13 days ago

1) תיכף אשלח לך ציטוט בעז”ה. אגב, חז”ל כינו בתושב”ע גם את משה ואת יהושע בן פרחיה (שניהם חיו לפני המאה ה-1 לפנה”ס) בתואר “רבי”. לכן טענתך אינה מחזיקה מים.
2) למרות שברור כי הביטוי “רבי” היה רווח בתקופת ביאתו הראשונה של המשיח, הקטע במתי כ”ד מדבר בהקשרו על רדיפת הכבוד שדבקה באנשי הדת…

גולן
גולן
13 days ago

1) עיין למשל במקור “חידושי אגדות על מסכת בבא בתרא קל״ד א:א”.
2) כמה מגדולי התנאים שלכאורה נולדו ופעלו במאה ה-1 לספ’ כונו בתואר “רבי”.
3) התירוצים בנגוע למשה וליהושע בן פרחיה אינם מתקבלים שהרי התושב”ע כולה הועלתה על הכתב מאות (אם לא אלפי) שנים מאוחר יותר מהתקופה אותה היא מתארת. לפיכך, שום ראייה מהתושב”ע לא תתקבל על-ידך…

גולן
גולן
13 days ago

1) הנה הציטוט מהמקור שכנראה לא טרחת לקרוא: “פ’ תלמידים כו’ ל’ מהם ראוים שתשרה עליהם שכינה כמשה רבינו כו’. ר”ל שהגיעו למעלת רבם הלל הזקן דהכי אמרינן בפ”ק דסנהדרין בהלל הזקן ראוי היה שתשרה עליו שכינה כמשה רבינו דהוא רבן של כל ישראל אלא שהדור לא היה זכאי לכך והוא שזכה הלל לכך ממדת ענוה שהיתה בו כמו שמצינו במשה במדת ענוה”. “רבם הלל הזקן” – רבם = הרב או הרבי שלהם. 2) ציטוט מאנציקלופדיית יודיאקה, עמ’ 1445 (באנגלית, תרגום שלי): “רק בדור התנאים, שאחרי הלל, החלו להתשמש בתואר הזה [“רבי”] לתיאור התנאים. הקטע בברית החדשה [מתי כ”ג 7]…… Read more »

פנחס
פנחס
14 days ago
Reply to  גולן

אני עכשיו מלא תקווה. אם גולן הוא הדובר של הנצרות, עם ישראל יכול לנוח בשקט. אשרייך גולן, אתה עושה עבודה טובה יותר מרוב המחזירים בתשובה, מעולם לא הרגשתי כמה הנצרות חלולה כמו ברגע זה, ואני מודה לך על זה. מחר אני אניח בזכותך תפילין ביותר כוונה.

גולן
גולן
14 days ago
Reply to  פנחס

דובר “הנצרות”? אינני סובל את הדת הזו ולדעתי הנצרות זו דת פגאנית ורוויית אלילים, אפילו יותר מהדת הפרושית-בבלית. אני מסכים איתך על כל מילה בנוגע לנצרות… אתה מוזמן להמשיך “להניח תפילין”, רק תזכור שהקב”ה אינו מעודד שימוש בקמיעות מעשי ידי אדם…
רבנו הצדיק, המשיח ישוע אדוננו, זכותו תגן עלינו ועל כל עם ישראל, אמר כי ביום הדין לא הוא ילין על מי שדחה אותו לפני אביו שבשמים, אלא משה בעצמו יעשה זאת (יוחנן ה’ 45), כי הדוחה את ישוע המשיח, דוחה את תורת משה!

גולן
גולן
13 days ago

1) שוב פצחת בגידופים שלא אגיב להם על במה מכובדת זו.
2) מתי לאחרונה נאמתי בחו”ל? על מה אתה מדבר?
3) לא ייתכן כי קראת את שוורץ, שהרי הוא מצטט מקורות יווניים ורומיים הטוענים למיסיון נפוץ… אגב שוורץ הוא אחד מיני רבים. הבאתי אותו כדוגמה קטנה המעידה על התופעה הכללית.

גולן
גולן
13 days ago

שוורץ ואחרים מתעדים יפה את מאבקה של כת הפרושים לעשות נפשות לשורותיה, הן מקרב היהודים והן מהגויים…

אלכס
אלכס
13 days ago
Reply to  גולן

אשמח עם תצטט, דף ועמוד

דוד
דוד
13 days ago
Reply to  גולן

עכשיו הכל מובן. המיסיונר שלנו אינו סובל את הדת “הנוצרית”? הוא מתכוון לקתוליות. הוא מתכוון לאותה דת שהחרדים הישראלים מכנים בבורותם בשם הכללי “נצרות” בלי לדעת את ההבדלים (למשל, שרק הקתולים נופלים תחת מרותו של האפיפיור ואוסרים לכמריהם את הנישואין, ומאידך רק הפרוטסטנטים האוונגליסטיים, האמריקניים בעיקר, מקיימים מיסיון ורואים בו ערך עליון). “דת פגאנית ורוויית אלילים”… שוב, כוונתו לקתולים ולאורתודוקסים, המאמינים עדיין בקדושים ועושים להם ימי חג ומציבים להם איקונות בכנסיותיהם, ומתייחסים לכמריהם והגמוניהם כאל אנשי קודש מיוחדים ונעלים. אף הפרוטסטנטים הקלאסיים באירופה (לותראנים קלוויניסטים ואנגליקנים) יכולים אולי להיכנס בהגדרה זו, שכן עדיין נותרו בידיהם כך וכך סממנים קלאסיים (טקסים,… Read more »

גולן
גולן
13 days ago
Reply to  דוד

נסה לעיין בספרו של פרופ’ פלוסר (1980), בעיקר בפרק א’, ואולי תבין מדוע דעתך כל0כך מרוחקת אפילו מהמחקר הקלאסי, קל וחומר מן העדכני יותר…

דוד
דוד
13 days ago
Reply to  גולן

כיוון שבמאה העשרים ואחת אנחנו, הבה נענה בלשון פשוטה שכל אחד באינטערנעט יכול להבין, כפי מנהג המקום: “חחחחחח… לא.” צוות, אולי תוכלו להסביר לבור כמוני למה מתכוון ההוא שם למעלה, בלי מילים נותבות, “עיין כאן עיין שאם ואימרו אמן”, “אולי תבין”, “דעתך מרוחקת”, מחקר קלאסי מחקר עדכני”, דעתך דעתכה דעת-חה-חה וכל שאר ההתחמקויות הידועות? ואתה ברושי (לא זה של רחוב סומסום, לצערנו…), איתי? איתי אתה מנסה להתווכח על המוחרם הידוע, ג’ק צ’יק? שאותו אפילו הפונדמנטליסטים שביניכם כבר אינם סובלים? וכפי שאמר רבינו, לא ננקוב כאן בשמו: “guess i don’t have a choice… i challenge you to a debate!” “!what the… Read more »

Last edited 13 days ago by דוד
אלכס
אלכס
14 days ago
Reply to  גולן

גולן, אתה ואיתן(מוטי לא נחשב..) פגעתם באלפי יהודים שומרי תורה ומצוות בכך שצחקתם על רבנים השוואתם רבנים לכלבים קראתם לנו בני שטן, מה אתה מצפה שנשב בשקט ונספוג עלבונות? למה מי אתה, שיום בהיר אחד מעתיק מחברך ירון ידען וצוחק על כל מיני אמרות בגמרא שאין לך מושג בהם.
בכל ההתכתבות הזאת בכלל לא התייחסת לדברים לכן אני מבין למה אין לכם אפשרות לתגובה באתר שלכם, לא שזה מפתיע הרי זו שיטה ידועה אצל מיסיונרים שכמותך, לא עונים עניינית ונעלבים שמגיבים להם.

גולן
גולן
14 days ago
Reply to  אלכס

אנא קבל את סליחתי הכנה, אם חלילה פגעתי ולו גם בנפש יהודית אחת. לא זכור לי שאי-פעם כיניתי יהודי כ”בן שטן” חלילה (אני בעצמי יהודי, וחלק גדול מבני משפחתי דתיים וחרדים, אז מדוע שאבקש לירות לעצמי ברגל?!). בחלק מהסרטונים הבאנו ציטוטים ישירים מהגמרא, עם פירוש שטיינזלץ, למרות שידענו כי ניתקל באש יוקדת ובתירוצים אין-סוף. עדין מתפללים כי הקב”ה יפקח את עיני העיוורים לראות את זיו אורו של המשיח ולקבל סליחת חטאים. אם אי-פעם תאזרו אומץ לקרוא בעצמכם את הכתבים של הברית החדש, תגלו על-נקלה כי מדובר בספרות יהודית-ישראלית מאמצע המאה ה-1 לספ’ בקירוב, כפי שמרבית חוקרי התחום כבר הבינו מזמן.… Read more »

גולן
גולן
14 days ago

ניכר עליך כי מעולם לא קראת את כתביה היהודים של הברית החדשה בלב חפץ ובאופן כנה…

גולן
גולן
13 days ago

התורה מעולם לא אמרה דבר כזה על משיחנו הצדיק. תורת הכת הפרושית-בבלית אמרה זאת. שוב התבלבלת ובלבלת…

גולן
גולן
13 days ago

1) אנו מתייחסים לתנ”ך ולכתבי הברית החדשה כאל דבר ה’ ולכן מקבלים את כל הכתוב בהם.
2) הגידופים ביחס לישוע מוזכרים הן בברית החדשה והן בספרות חז”ל. לא בתורה, לא בנביאים ולא בכתובים…

גולן
גולן
13 days ago

כיוון שה’ הקים את ישוע אדוננו מן המתים וחתם בכך את אמיתות דבריו, אני מאמין לכל מילה של רבנו הצדיק. הואיל ורבנו ישוע האמין לכל מילה בתנ”ך, אני הולך בעקבותיו…

Last edited 13 days ago by גולן
גולן
גולן
13 days ago

מדובר בדמות שהוקמה מן המתים ולא שבה למות שוב ולכן הדוגמאות שתביא מן התנ”ך (כמו גם מן הברית החדשה לאישים שמתו, קמו ומתו שוב) אינן רלוונטיות לעניינו. רק הקב”ה מחייה מתים באופן נצחי. כן, האמונה המשיחית מבוססת ונשענת על האירוע ההיסטורי של תקומת המשיח…

גולן
גולן
13 days ago

אם אתה מתחיל לדבר שטויות, אין טעם להמשיך… תתאפס ונסח משהו רציני, בסדר?

גולן
גולן
13 days ago

שוב חזרנו להתקפות אישיות…
לא נמאס לכם?

גולן
גולן
13 days ago

שוב אדגיש: בכל פעם שתעלה תגובה עם נימה אישית ולא עניינית, אתעלם בנימוס. שימו לב שאיני פונה אליכם בשם פרטי, אלא מנסה להתייחס רק לגופו של עניין. נסחו שאלה עניינית ללא ציון אישי שלי וללא קריצה לכסף ואז אגיב בשמחה, אם ירצה השם!

גולן
גולן
13 days ago

כנראה שלא הסברתי את עצמי היטב ולכן אנסה שנית: ברגע שאזהה נכונות מצדכם ללמוד ולהבין, מנוסחת כשאלה אחת קצרה ועניינית, ללא כל הסחות דעת אישיות, אשמח להשיב…

גולן
גולן
13 days ago

תודה לאל! יצא המרצע מן השק; אין לכם כל כוונה ללמוד באמת. ההתנצחות, הציניות, העלבונות והנימה האישית המכוונת נגדי אינם לרוחי ולכן אתפלל כי הקב”ה ייתן לכם רוח של אהבה וענווה להתעניין בלב כנה באמונה הברה והטהורה שהושלמה במשיח ישוע אדוננו, זכותו תגן עלינו! אם הקב”ה ירצה, ותשכילו לנסח שאלה באופן חד, ברור ומכבד, מתוך רצון טוב ללמוד, אשמח לסייע בעדכם…

גולן
גולן
13 days ago

שוב האובססיה איתי! וואו, אתם לא יורדים ממני.
נמשיך להמתין בתפילה…

גולן
גולן
13 days ago

ולמרות הכל, כפי שאמר ירמיהו (כ’ 9-8): “כִּי־מִדֵּי אֲדַבֵּר אֶזְעָק חָמָס וָשֹׁד אֶקְרָא כִּי־הָיָה דְבַר־יְהוָה לִי לְחֶרְפָּה וּלְקֶלֶס כָּל־הַיּוֹם׃ וְאָמַרְתִּי לֹא־אֶזְכְּרֶנּוּ וְלֹא־אֲדַבֵּר עוֹד בִּשְׁמוֹ וְהָיָה בְלִבִּי כְּאֵשׁ בֹּעֶרֶת עָצֻר בְּעַצְמֹתָי וְנִלְאֵיתִי כַּלְכֵל וְלֹא אוּכָל”. למרות הקלס והחרפה שאני סובל מכם, הדבר בוער בקרבי ולכן אוסיף להתפלל כי לא תקצר יד ה’ מהושיע…

אלכס
אלכס
13 days ago
Reply to  גולן

נו נו סיימת כמו כל מיסיונר שאין לו תשובות, אולי תשנו קצת מה דעתך.

גולן
גולן
13 days ago
Reply to  אלכס

אתה טלית שכולה תכלת? יחסית למיסיון שלכם, יש לנו הרבה מה ללמוד…

יהוסף
יהוסף
12 days ago
Reply to  גולן

הנה לך התרשמות של ניטשה, מי שנחשב לחוד החנית האינטלקטואלית של המאה ה-19 מקריאתו (״בלב חפץ וכנה״)את הברית החדשה. כמבקר ספרות והגות נראה שלא הטריד אותו התוכן הבינוני ומטה של הברית החדשה, רק החוצפה שבהצמדתה לתנ״ך. הנה לך, תהנה: ״ב”ברית הישנה” היהודית, זה ספר הצדק האלהי, מצויים אנשים, דברים ונאומים, בסגנון גדול כל כך, שאין כלום בספרות יון והודו שיוכל להידמות אליו. אתה ניצב באימה וביראת כבוד בפני שרידים אדירים אלה של מה שהאדם היווה פעם, ואתה מהרהר את הרהוריך הנוגים על אסיה הזקנה ועל אותו חצי-אי המשתרבב ממנה, זו אירופה, הרוצה, ויהי מה, להיראות לגבי אסיה ל’התקדמות האדם”. אכן:… Read more »

Last edited 12 days ago by יהוסף
אלכס
אלכס
13 days ago
Reply to  גולן

אתה לא כינית אותנו בני שטן אבל חברך הטוב איתן בר כתב על זה פוסט בפייסבוק, כתבת ” הבאנו ציטוטים מהגמרא עם פירוש שטיינזלץ”
הוכיחו לך כאן באתר,בהתחכתביות עם הרב ענבל ובסרטוני תגובה לסדרה קצר וקולע שאתה מסלף ולראייה הורדת את הסרטונים כי כנראה לא היו לך תשובות לשאלות.
עד מתי תשתמש בסיסמאות ובהטפות?
בינתיים כצופה מצד, לא השתמשת באף טיעון
את הברית החדשה קראתי ונוכחתי לדעת כמה היא סותרת את התורה הקדושה.
אשאל אותך שאלה, איפה קבור יעקב?

אלכס
אלכס
13 days ago
Reply to  אלכס

“15 יַעֲקֺב יָרַד מִצְרַיְמָה וְשָׁם מֵת הוּא וַאֲבוֹתֵינוּ. 16 הֵם הוּבְאוּ לִשְׁכֶם וְנִטְמְנוּ בַּקֶּבֶר שֶׁקָּנָה אַבְרָהָם בִּמְחִיר כֶּסֶף מִבְּנֵי חֲמוֹר אֲשֶׁר בִּשְׁכֶם.” – מעשי השליחים ז

האם אברהם אבינו עליו השלום קנה חלקת קבר מבני חמור בשכם…..בואו נבדוק…

{לב} וְאֶת עַצְמוֹת יוֹסֵף אֲשֶׁר הֶעֱלוּ בְנֵי יִשְׂרָאֵל מִמִּצְרַיִם קָבְרוּ בִשְׁכֶם בְּחֶלְקַת הַשָּׂדֶה אֲשֶׁר קָנָה יַעֲקֹב מֵאֵת בְּנֵי חֲמוֹר אֲבִי שְׁכֶם בְּמֵאָה קְשִׂיטָה וַיִּהְיוּ לִבְנֵי יוֹסֵף לְנַחֲלָה:(יהושע כ”ד).

סתירה רצינית, איך כבודו מיישב אותה?

לא הזכרתי את שמך, אפילו הענקתי לך תואר כבוד, אשמח אם תשיב

גולן
גולן
13 days ago
Reply to  אלכס

שוב מדובר במיחזור טענות שאבד עליהן הקלח. לכל המתעניין בלב כנה וחפץ, התשובות נמצאות באתר IGOD

גולן
גולן
13 days ago

האתר הוא אוצר בלום ואני מעודד אותך לנבור שם ולחפש בדיוק כפי שאתה דורש ממני…
לגבי חזרה אל המתים, העדויות היהודיות הקדומות ביותר (מחצית המאה ה-1 לספ’) אומרות כי לאחר התקומה, המשיח הצדיק עלה לשמים והוא לימין הגבורה. כאשר עוסקים בהיסטוריה, נתלים בעדויות הקרובות ביותר לאירוע. וזה מה שיש בידינו, תודה לאל!

גולן
גולן
13 days ago

אם תניח רגע לספרים הבבליים ותקרא את הכתבים הארצישראליים והיהודים לבטח תמצא שם את התשובה… (רמז: בסוף הבשורות ובמעשי השליחים א’)

גולן
גולן
13 days ago

אל נא תשלח אותי לעשות את העבודה שביכולתך לעשות בעצמך… אם ליבך חפץ למצוא, חפש נא לך באתר!

גולן
גולן
13 days ago

ערכתי ניסוי וחיפשתי את התשובה לשאתך באתר IGOD. תוך מספר שניות מצאתי! אם תתייאש ותרים ידיים, אשקול לשלוח לך. אבל אל נא תהי פאשלופער!

גולן
גולן
13 days ago

כן, קשה לי לדעת למי להגיב בדיוק בשל ריבוי הצ’טים…
הקישור מגיב לעניין הקבורה…
בנוגע לעליית המשיח, כתבתי שהתשובה מצויה בסיפא הבשורות וברישא של מה”ש

Last edited 13 days ago by גולן
אריאל קלגסבלד
אריאל קלגסבלד
13 days ago
Reply to  גולן

בוא נראה אם הבנתי אותך נכון.

אתה מאמין שהמשיח קם לתחיה ועלה לשמים, כי זה כתוב בבשורות.
אתה מאמין בבשורות, כי הן חלק מהאמונה המשיחית.
האמונה המשיחית מבוססת ונשענת על האירוע ההיסטורי של תקומת המשיח.

אתה מרשה לי לצטט אותך?

נוריאל
נוריאל
13 days ago
Reply to  גולן

אחרי כל הדיון הארוך כאן אני מנסה לדמיין איך יראה דיבייט ולאיזה תועלת יביא הנה דוגמא לדיבייט שיהיה: גולן: אני אביא הוכחה שישו הוא המשיח כתוב בספר פלוני כך וכך. הרב צוות האתר: זה שקר, לא כתוב שם כך. גולן: אני לא מוכן להתייחס למי שמשתמש במילה שקר בשיחה מולי. אנא שאל שוב מתוך כנות ורצון להבין. הרב צוות האתר: כשאני רואה שקר אני אומר שקר אם לדעתך זה לא שקר אנא אלפינו בינה. אגב דני[בודק העובדות] מה אתה אומר? בודק העובדות: זה אכן שקר לא כתוב שם כדבריו. גולן: רגע מה קורא פה גם אתה מתחיל עם המלים ואומר… Read more »

אלכס
אלכס
12 days ago
Reply to  נוריאל

סיכמת יפה, הכפתור שהם הכי אוהבים זה כפתור ה”חסום” כך ברור שהם ענו לכל הרבנים שמתנגדים לישוע.
זאת הסיבה למה אין תגובות באתר שלהם

דוד
דוד
12 days ago
Reply to  אלכס

אכן, נוריאל ידידנו היטיב להבחין בדקויות של ה”דיון” המטופש הזה ולעמוד על מהותו של כל אחד מהצדדים מבחינה פסיכולוגית.
אגב, שאלה: אני זוכר שבאחד הדפים האחרים באתר, מאלה העוסקים במסיון/ פסיון/ נגע הצרעת, הוצגו כמה קטעי וידיאו בהם איתן בר עליו-לא-שלום מנהל דיאלוג עם איזה אבו-זקן לובש שחורים, אשכרא דוס עם כובע וחליפה ומשקפיים והכל. למישהו יש מושג אם הברנש הזה חרדי בכלל, אם הוא באמת רב ולא מתחזה (ע”ע מיכאל צדוק אלכהן), ואם כן, האם הוא בכלל ידע עם מי הוא מתעסק? לי עצמי קשה להאמין שלא הייתה שם איזו פבריקציה.

אלכס
אלכס
13 days ago
Reply to  גולן

“האירוע לא כתוב מפורשות בתנ”ך”, אך אין זאת אומרת כי ישנה סתירה” מה????? זו תשובה רצינית ציטטתי לך יש פסוק מפורש שאברהם אבינו קנה את אחוזת הקבר מעפרון החתי וַיַּעַן עֶפְרוֹן אֶת אַבְרָהָם לֵאמֹר לוֹ. טו אֲדֹנִי שְׁמָעֵנִי אֶרֶץ אַרְבַּע מֵאֹת שֶׁקֶל כֶּסֶף בֵּינִי וּבֵינְךָ מַה הִוא וְאֶת מֵתְךָ קְבֹר. טז וַיִּשְׁמַע אַבְרָהָם אֶל עֶפְרוֹן וַיִּשְׁקֹל אַבְרָהָם לְעֶפְרֹן אֶת הַכֶּסֶף אֲשֶׁר דִּבֶּר בְּאָזְנֵי בְנֵי חֵת אַרְבַּע מֵאוֹת שֶׁקֶל כֶּסֶף עֹבֵר לַסֹּחֵר. יז וַיָּקָם שְׂדֵה עֶפְרוֹן אֲשֶׁר בַּמַּכְפֵּלָה אֲשֶׁר לִפְנֵי מַמְרֵא הַשָּׂדֶה וְהַמְּעָרָה אֲשֶׁר בּוֹ וְכָל הָעֵץ אֲשֶׁר בַּשָּׂדֶה אֲשֶׁר בְּכָל גְּבֻלוֹ סָבִיב. יח לְאַבְרָהָם לְמִקְנָה לְעֵינֵי בְנֵי חֵת בְּכֹל בָּאֵי… Read more »

אלכס
אלכס
13 days ago
Reply to  גולן

טו וַיֵּרֶד יַעֲקֹב מִצְרָיְמָה וַיָּמָת הוּא וַאֲבוֹתֵינוּ׃ טז וַיּוּבְאוּ שְׁכֶמָה וַיּוּשְֹמוּ בַקֶּבֶר אֲשֶׁר קָנָה אַבְרָהָם בְּכַסְפּוֹ מִיַּד בְּנֵי־חֲמוֹר אֲבִי שְׁכֶם׃

אגב כך כתןב בתרגום דליטש בלי המילה “הם” כך מובן הכוונה ליעקב שהוטמן בשכם בניגוד למה שרשום בתורה.

וכך ביוונית

κατέβη δὲ Ἰακὼβ εἰς Αἴγυπτον καὶ ἐτελεύτησεν αὐτὸς καὶ οἱ πατέρες ἡμῶν, 16 καὶ μετετέθησαν εἰς Συχὲμ καὶ ἐτέθησαν ἐν τῷ μνήματι ᾧ ὠνήσατο Ἀβραὰμ τιμῆς ἀργυρίου παρὰ τῶν υἱῶν Ἐμμὸρ τοῦ Συχέμ.

למה כבודו התייחס רק לתרגום המחודש ולא למקורי(כביכול).

למשיחיים הפתרונים….

Last edited 13 days ago by אלכס
עקיבא
עקיבא
13 days ago
Reply to  גולן

אני בהחלט הרמתי ידים מלשוחח איתך…
זה נראה לי מספיק…
עכשיו עליך רק להזמין לכאן את קוראי ה’ספר’ שלך
שיראו עם מי יש להם עסק

Last edited 13 days ago by עקיבא
אוהד
אוהד
11 days ago
Reply to  אלכס

ההוא מינא דמתקרי שמא גולן ברושי הוה אומר, “מימי לא קריתי ליהודאין בני שטנא”. אלא, אמר רבי אוהד אמר רבי אלכסנדרי, משום שלא מיחה בידי חבריו, מעלה עליו הכתוב כאילו קרא.

אלכס
אלכס
11 days ago
Reply to  אוהד

יפה אבל ברושי צריך פירוש שטיינזלץ על מה שכתבת…

116
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x