1

כופר: מסעו של מדען אחד – מדרויניזם לאמונה בתכנון

מתי ליסולה, פרופ' לביו טכנולוגיה, תחום העיסוק שלו הוא אנזימים ודנ"א, בתחום זה עוסקים רובם של 140 המאמרים שפרסם, הוא רשם שבעה פטנטים, מאמריו מצוטטים למעלה מ5000 פעמים בספרות המדעית.

ליסולה כותב: האמנתי באבולוציה, השתמשתי בה ככלי רב עצמה לניגוח האל, הייתי תוצר אופייני של מערכת החינוך המערבית, רציתי להיות אוטונומי, שנאתי את הרעיון של אלהים שמפריע לחיי.

כששאלתי פרופסורים שונים בדבר הסברים להתפתחות אקראית של תא חי, לא קיבלתי שום הסבר מספק. במקום להסביר אמרו לי "אף מדען אמיתי אינו מכחיש את האבולוציה", זה נבע מהגדרה שרירותית של המדע כמטריאליזם, ואכן אף מטריאליסט לא יכול להכחיש את האבולוציה.

את המסע האינטלקטואלי שלו תיעד ליסולה בספרו: כופר, מסעו של מדען אחד – מדרויניזם לאמונה בתכנון.

.

במאמר שנכתב בעקבות הספר נוגע ד"ר ג'ונתן וייט בטענה כי "אף מדען אמיתי אינו מכחיש את האבולוציה", ומראה כיצד מחד, ישנם הרבה מדענים 'אמיתיים' המובאים אף בספרו של ליסולה, וכן מפנה לרשימת פרסומים שעברו ביקורת עמיתים וענינם הוא הכחשת אבולוציה אקראית לפי הטענה הזו אומר וייט, גם ליסולה לא אמור להתקיים… ומאידך, מציין וייט למקרים בהם אנשי מדע מפורסמים הטילו ספק באבולוציה ואיבדו את משרתם (כגון הפליאואונטומולוג גינטר בקלי, וריצ'רד סטרנברג, ראה גם: מקארתיזם).

מצורף טריילר לסרט של ליסולה על המסע של דרוין:

והרצאה שלו על האבולוציה: