האתר עוסק בשאלות של אמונה מול כפירה, ומיועד לעוסקים בנושא.
למדיניות האתר לחץ כאן

Kal-sites – בניית אתרים
רוצה לדעת כמה עולה לבנות אתר ? לחץ כאן

נושאים באתר

מאור עובדיה: העובדות ההיסטוריות שברקע יציאת מצרים

צוות האתר

צוות האתר

שיתוף ב print
הדפס מאמר

https://youtu.be/c3UAPגירסא מתקדמת יותר:

3.7 3 votes
Article Rating

שתף מאמר זה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב print
שיתוף ב email

תגובות ישירות

Subscribe
Notify of
guest
29 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
בלי שם
בלי שם
10 months ago

האם יש דרך ליצור קשר עם המאור?

ק..
ק..
10 months ago

ומה של המאור הקטן? 🙂

בית ראשון
בית ראשון
11 months ago

היי שלום. איני מבין מדוע הבחור מאמין, או מדוע מאמינים מצטטים את הסרטון שלו. הוא מודה שאין באמת הוכחות ארכיאולוגיות ליציאת מצרים ואין תיארוך מדויק ליציאת מצרים. אז הוא מפרט מעבר כיצד יציאת מצרים היתה יכולה להתרחש עם הממצאים הקיימים כרגע. לדוגמה שמצריים לא רדפה עם כל הצבא, שחלק מהישראלים ישבו בארץ – שהיו מספר יציאות מצרים קטנות ואחר כך יציאה גדולה, שהקבוצה התפצלה והתאחדה. עכשיו, זה לא מה שהדת מספרת לנו.. אנחנו לומדים בדת שיצאו מאות אלפים ממצרים והיו מאות אלפים עדים בהר סיני. אנחנו לא שמענו על פיצול, אנחנו יודעים לדוגמה שהדור הראשון לא יכל להיכנס לארץ ורק… Read more »

מ ע
מ ע
11 months ago

שלום, בתור המרואיין שבסרטון הנ"ל אגיד כמה דברים: 1. לגבי שאלתך הראשונה – אני מחזיק באורך חיי ובדעותי היות ואני כי אני חושב שזה לא רציונלי לחשוב אחרת (לדעתי כך נכון לנוהג גם מן הבחינה המוסרית – אך לא אכנס לזה פה). 2. לא טענתי שלא מוכח ארכיאולוגית. אלא שיש טיעונים היסטורים כבדי משקל לטובת הענין. מחקר הממצא החומרי אכן לא יכול ללמד בוודאות בעד או נגד (מהסיבות אותן ציינתי – כגון שקשה למצוא עקבות נוודים) אך הממצא החומרי (כגון תלים שמים במצרים וכניסה של עם התקופת הברזל) בשילוב שיקולים היסטורים ופילוסופים מראים בבירור אודות היצאה. אני ממש לא טוען… Read more »

בית מסדר שני
בית מסדר שני
11 months ago
Reply to  מ ע

השאלה החשובה באתר דתי היא מדוע אתה נותן אמון במסורת הניסית מיציאת מצרים ומעמד הר סיני, אם כמות האנשים היא לא בידיוק כפי שמסופר והיו עוד יציאות רבות לא בידיוק כפי שמסופר וכן הלאה. הכל הוא בערך מינוס 90.
גם לכל עם יש מיתולוגיות עם מטאפיזיקה שונה כמו הבבלים ויוונים.

מ ע
מ ע
11 months ago

כפי שאמרתי, אני נותן אמון במסורת היות ואני חושב שזו הפרשנות הרציונלית של המציאות ויש מאחורי זה שיקולים פילוסופיים והיסטוריים רבים. לעצם דבריך – 1. באם אני סובר שהמספרים הם טיפולוגים אזי זה לא שאני לא מקבל את התורה, אלא מבין אותה אחרת ממך. אתה כמובן יכול לחלוק עלי באם המספרים הם כאלו או לא אך לדעתי זה לא בלתי אפשרי ומשום שזה סביר יותר היסטורית אני חושב כאפשרות זו. כנל היציאות המאוחרת – א. האם המקרא מספר או לא מספר חסר משמעות. המקרא גם לא מספר שמשה לבש מעיל אבל היה לו כנראה אחד כזה. מה זה משנה בכלל… Read more »

בית מסדר שני
בית מסדר שני
11 months ago
Reply to  מ ע

תודה. לא לגלות דברים משמעותיים רק ברמז זה כמו לא לספר. וגילוי של חצי אמת זה שקר. בכל אופן, גם אם בכוונה אחד ממחברי התורה לא רצה להזכיר אירועים אלו במפורש אלא רק ברמז, וחשוב לזכור שספר דברי הימים זה לא חמישה חומשי תורה. עדיין לא ענית לשאלה מדוע אדם בעל ידע כמוך נותן אמון במסורת הניסית של מעמד הר סיני. לכל עם יש מיתולוגיות עם מטאפיזיקה שונה כמו הבבלים ויוונים. האם די במסורת של 20 אלף עבדים ביציאה שנייה שקצת לפני השלישית שונה משמעותית ממסורות נוצריות? ז"א למעשה אתה נותן אמון ב6600 עדים על אירוע ניסי שלטענתם התרחש באמצע… Read more »

מ ע
מ ע
11 months ago

לגבי המספרים טענתי שאינני יודע מה המספר (וודאי יותר מ6000) אך לא בלתי מסתבר שזה כמה עשרות אלפים ואלו מספרים סימליים. הקשיים בשיטה זו ברורים לי ואכן קיימים אך אינני חושב שזה בלתי אפשרי (באופן מכוון – לא אכנס פה לדין וחשבון המלא בסוגיה)

בלי שם
בלי שם
11 months ago

הגם כי אין חובה להאמין בהוכחה של ריה״ל מכל מקום היא מרכיב בסיסי בטיעון הגיוני לאמיתת התורה. רק שני הדברים ביחד – הוכחת ריה״ל ומכלול ההוכחות שהתורה נכתבה ‏בזמן המאורעות נותנות לנו אפשרות להסתמך על מה שכתוב בתורה מבחינה מחקרית. כי בנפול אחת מהן שוב אין לשניה כח לאמת את עצמה. כלומר יחיד שכותב בזמן המאורעות או נכתב/נמצא בפני רבים לאחר המאורעות.
ואין להבדל בין 60 רבוא ל60 אלף לעניין הזה.

בלי שם
בלי שם
11 months ago

באתי רק להעמיד את הדברים על דיוקם. אבל אני מסכים לגמרי רוב היהודים לא מסתכלים על זה. ודומני שלא רק על זה (כולל גם את האתר שלך:) . לפחות ברכה שלא עשני גוי הם יכולים לומר בכוונה גדולה- אילו נולדו נוצרים וכו' היו מאמינים בשטויות. אבל מצד שני יש בזה גם יופי מסוים וה' יראה ללבב.

מ ע
מ ע
11 months ago

"אדם כמוני" נותן אמון במסורת כי זה הדבר ההגיוני לעשות. אם אתה רוצה לדון מדוע אני סובר זאת בפרוטרוט ניתן לעשות זאת בהתכתבות פרטית במייל. הטיעון של ריהל עדין רלוונטי כפי שהיה תמיד (כלומר הוא מספק את מה שתמיד סיפק) ואין דמיון למסורת הנוצרית וזה פשוט.

ההשוואות ליוונים לא קשורות לפה בשום צורה. ושוב אגיד, אין לי בעיה עם מי שסובר מספרים גדולים יותר ואין דרך להפריך או להוכיח את הנושא המספרים היותר גדולים.

המצטרף בדיון
המצטרף בדיון
11 months ago
Reply to  מ ע

מ,ע האם יש לך דברים כתובים לקוראם היכן שהוא?

איש פלוני
איש פלוני
11 months ago

בקרוב יפורסמו

מ ע
מ ע
5 months ago

מי שרוצה – שיפנה אלי במייל

יוסי
יוסי
1 year ago

איש מרשים מאד.
אינני רואה סיבה לדחותו (גם לא אמונית ודתית) לבד במה שקצת נוטה להעמיד את היציאה
כגלים – בעיקרון(!) ולא רק שהיו גרעינים עבריים בכנען כמו שנראה בפשטות.

מצחיק לראות איך אלכס מתחנן להוציא ממנו הסתייגויות, אבל לא נורא.

מ"מ נהנתי מאד.

נוריאל
נוריאל
1 year ago
Reply to  יוסי

אני לא התרשמתי שאלכס מנסה להוציא ממנו משהו בסה"כ ישב בשקט וכמעט לא התערב.
גם אני נהנתי, ועדיין מחכה לראיון משודרג של הרב יהושע ענבל(ולא צריך את אלכס בשביל זה)

יוסי
יוסי
1 year ago
Reply to  נוריאל

מאד היה חשוב לו שיסתיים בזה שהמספרים מופרכים. ושיהיו כמה מסורות שונות.. ושיהיה עדיין אפשר להחזיק בזה שחלק נכבד מן העם הוא מקומי וכאנאעני….

בכלל, מוזר בעיניי מה רוצים למצוא בארכאולוגיה של נוודים לאורך 40 שנה בלבד במדבר הגדול והנורא, – עורות אלים מאודמים??

דוד
דוד
1 year ago

טוב ההרצאה היא רצינית ,אבל אשמח לשמוע האם אתם מסכימים עם הכל והאם יש לכם הערות (האם הבננות בתמונה הם מתתקופת יציאת מצריים)

aשש
aשש
1 year ago

מה אתם חושבים על נתוני האכולסייה?

29
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x