1

מיסיונרים נגד….. פגאניות….

המיסיונרים המודרניים, מצאו להם תעסוקה חדשה, הם מתנגדים לפגאניות. אם זה לא היה מצחיק זה היה עצוב. הדבר הראשון שעלה לי בראש כשראיתי את הסרטון הזה, הוא הבדיחה, על הגנרל האמריקאי שפגש יליד קניבלי במזרח הרחוק בזמן מלחמת העולם השניה. הגנרל התרברב בכך שהרג עשרות אלפי אוייבים, שאל אותו הקניבל: מי אכל את כולם? "לאכול, השתגעת?", הגיב הגנרל בזעזוע, "רוצחים מושחתים!" הגיב הקניבל בזעזוע, "להרוג סתם, שלא לצורך אכילה???".

הדוגמנים הבורים שנשכרו לשם ההצגה, לא רק שלא מכירים את היהדות משום מקום, גם את הנצרות שהם לכאורה מייצגים הם לא מכירים, שלא לדבר על היסטוריה, מלה גסה אצל פרזנטורים ודוגמנים. (בכלל על היהדות המשיחית, ששונה מהנצרות הקלאסית, ראה כאן).

ובכן, המלה 'פגאניות' שהם מגלגלים על לשונם בפאתוס שוב ושוב, פירושה הוא: "אזרח – לא נוצרי", מונח זה נטבע ע"י הקיסר קונסטנטינוס בכדי לגנות את יושבי הכפרים שלא הצטרפו  לנצרות. אז נכון, אנחנו לא נוצרים, ויש לנו סיבות טובות…

מה שאנו רואים בטראגיקומדיה הזו, זה שדוגמנים שמייצגים את הנצרות, מתנגדים כביכול לעליה לקברים, להדלקת נרות, וכדו', בעוד הדת שהם מייצגים בנויה על האמונה שהאל הכניס בתולה להריון, והבן הנולד במזל טוב, משום מה גם הוא האל בעצמו.

האם שמעו הדוגמנים המזדעזעים כביכול מ'פגניות', על לחם הקודש? בלחם זה מתגלם האלהים ישו ע"י טרנסובסטנציאציה, ולכן הלחם הוא הגוף של ישו, ככתוב בברית החדשה " וַיִּקַּח יֵשׁוּעַ לֶחֶם וַיְבָרֶךְ וַיִּבְצַע וַיִּתֵּן לָהֶם וַיֹּאמַר קְחוּ אִכְלוּ זֶה הוּא גּוּפִי. וַיִּקַּח אֶת־הַכּוֹס וַיְבָרֶךְ וַיִּתֵּן לָהֶם וַיִּשְׁתּוּ מִמֶּנָּה כֻּלָּם. וַיֹּאמֶר לָהֶם זֶה דָמִי", ולכן עד היום כשבוצעים את לחם הקודש במיסה בכנסיה, רואים בו דם כידוע. במשך מאות שנים יהודים נסקלו נטבחו ונצלבו בעלילה הנוצרית כי הם חיללו את לחם הקודש בו זורם דם אדוננו (פרעות רינדפליש בגרמניה, התחילו בכך שנשמע בכי מבית יהודי, והנוצרים החליטו שזה בכיו של הלחם שהיהודים מתעללים בו…), אבל אנחנו הפאגניים…

פולחן קברים הוא מרכיב בסיסי בנצרות, עליה לקברים ולמקומות קדושים בהם מוצבים פסלים של קדושים וקדושות. אצל הנוצרים יש מים קדושים, הם קודשו ע"י הכומר, ועוד כמות עצומה של סקרמנטים ואתרי עליה לרגל קדושים מכל הסוגים.  כנסיית הקבר הוא המקום הקדוש לנוצרים בעולם, מה עושים שם? כמובן קונים את הזכות להדליק נרות… קברי קדושים נוצריים משמשים סגולות לריפוי והמונים נוהרים אליהם בכל קצוות אירופה ודרום אמריקה.

פולחן הקדושים מתואר בויקיפדיה:

ישנם דרכים מגוונות לבצע את פולחן הקדושים וכמובן להגדיר מהו – ה"קדוש" וסגולותיו. אומנם, מרבית הכנסיות מאמינות כי הקדושים מסוגלים לתווך בין בני אדם רגילים לבין האל. התווך מתבצע בעזרת תפילה אל שרידי הקדושים – חלקים מגופותיהם של הקדושים או מחפצים שהיו שייכים להם. בשל כוחם המאגי המיוחד כביכול, מוצגים שרידים קדושים אלו במזבחי הכנסיות. פולחן הקדושים מתבצע על ידי המאמין כבדרך תפילה לקדוש עצמו בעת מצוקה באמצעות ייצוגים שלו הם הפסלים האיקונות (ראו:איקונין) וקמעות שונים, חגיגת חג לכבודו, עלייה לרגל למקום קבורתו והקדשים שונים או באמצעות חליפין של נרות, לוחיות, תשורה כספית ואף שבועות.

ביהדות לעומת זאת, אין שום פולחן קברים וגם לא עליה לקברים בהלכה, כל המנהגים המוזכרים בסרטון הם מנהגים עממיים שלא מוזכרים בתלמוד ולא בשולחן ערוך, פולקלור.

בויקיפדיה נכתב על קברי צדיקים ביהדות:

אנשי הלכה רבים, ואנשי דת רציונליסטים לאורך ההיסטוריה, הביעו התנגדות למוסד זה של עלייה לקברם של צדיקים. היו שחששו מגלישה לעבודה זרה או דרישה אל המתים, על ידי הפיכת הצדיק למטרת התפילה, והיו אף שהצביעו על תופעות כאלה שהתרחשו בפועל. היו שראו בכך חלק מאמונות מאגיות אחרות, שהתורה באופן כללי שוללת לדעתם. אחרים הצביעו על כך שעל פי ההלכה קברים, גם של צדיקים, מטמאים, וראו בכך ביטוי רעיוני לכך שיש להתרחק מן המתים.

גם העולים לקברים ביהדות, מתפללים לאלהים בעצמו ולא לאדם, יש המתפללים "בזכות הצדיק", אבל התפלה היא לאל. ובודאי לא לשרידי עצמות.

 

ומה יש לדוגמנית הנוצרית לומר על זה? רבני ישראל הם הבעיה, הם 'מתפללים למתים ומשתחוים לעצמות יבשות', וגם: אסור לדרוש אל המתים. לא שהיא ניסתה להבין מה זה 'דורש אל המתים'. (הכוונה לסיאנס – העלאה באוב), או האם באמת מישהו ביהדות מתפלל למת ומשתחוה לעצמות. ממש לא, זה מנהג נוצרי מובהק. שתלך לטפל קודם כל בבעיות מבית, ואחרי זה תטיף בפאתוס לרבני ישראל. שאין להם שום קשר לעליות הפולקלוריסטיות לקברים.

מבחינת הילדונת האוילית הזו, אין בעיה ב'חוקות הגויים', כי בכל מקרה רוב ההלכה מנהגים של גויים…

 

 

ומה הדוגמאות שהיא מוצאת? השטריימל, מנהג של רוסים. הוי הבורות, הוי הטפשות. וכי השטריימל הוא הלכה? יש חסידויות שלובשות שטריימל בתור בגד אתני שמייצג את המסורת שלהם, מה זה קשור להלכה? מבחינתה זה כנראה חצי ההלכה, והחצי השני מבחינת האיש המפחיד שבסרט הוא ה'חמסה' ש'תופסת מקום חשוב בקבלה'….

 

החמסה לא קשורה בשום צורה לא ליהדות ולא לקבלה, היא לא תופסת שום מקום בקבלה, אלא רק בפולקלור המוסלמי וגם אצל יהודים יוצאי ארצות ערב, בלי שום קשר למידת דתיותם.

אה וכן, גלגול נשמות "התגלגל לתוך ההלכה הרבנית", אבל אין שום גלגול נשמות בהלכה, יש איזה סעיף בשולחן ערוך שקשור לגלגול נשמות? למקורה של אמונה זו ראה: גלגול נשמות.

ויש עוד משהו שהוא חלק מההלכה לפי היצור המפחיד הזה: לחשים מנטרות וחזרתיות של מלים…

אין מה לדבר, הבחור מבין בהלכה…

ובכן, זה לא הכל, יש בהלכה גם קמיעות וחוטים אדומים

עצוב לראות שצוות הדוגמנים האלו תוקף פולקלור של יוצאי ארצות ערב, ומנסה בכח לקשר את זה להלכה, ואחרי רשימה כזו גדולה  ומפוצצת, הם מכריזים בפאתוס שרוב 'ההלכה' הם מנהגים של גויים. קמיעות ותשמישי קדושה הם עצם מעצמה של הנצרות, אבל לא של היהדות. (המזוזה היא מצוה מהברית הישנה מה לעשות, וכתבתם על מזוזות ביתך ובשעריך, נישוק המזוזה אינו קמיע, אלא רק הבעת כבוד למזוזה, זו לא חובה ולא מצוה, אלא הבעת כבוד. כידוע הרמב"ם מזהיר שלא להתייחס למזוזה כקמיע).

אל תדמיינו לרגע שהילדונת הזו שאומרת שהטקס "זהה לחלוטין" להפרשת חלה, יודעת בכלל מה זו הפרשת חלה. הפרשת חלה היא מצווה בתורה, מ'הברית הישנה' האמורה להיות קדושה גם לנוצרים, כלומר ה' ציוה את בני ישראל לפני 3300 שנה בהר סיני, לפי התורה הקדושה לנוצרים, להפריש חלה מן העיסה. אבל הדוגמנית הזו יודעת שיש איזה טקס בו נשים (כנראה מוסלמיות) לשות בצק וקוראות פסוקים מן הקוראן, ולכן זה "טקס שלקוח מדתות אליליות", האיסלם אינה דת אלילית, מצוות הפרשת חלה קדמה לסבא של האיסלם, והעיקר: אין שום קשר בין הטקס המדובר לבין הפרשת חלה בהלכה, הטקס מתואר אצל אליאור כך:

בו נאספות נשים מבוגרות סביב שולחן אשר עליו מונח לוח מרובע ללישת בצק “ובארבע כנפותיו מונחות שבע חתיכות של לחם מטוגן, קערה של קמח, קערה של פודינג חלבי ושבע קערות קטנות. מנהלת הטקס מדליקה שבעה נרות וקוראת סורות מן הקוראן

איך זה קשור להפרשת חלה, מלבד מציאותו של בצק???? הפרשת חלה היא מצוה לקחת קצת מן העיסה, ולהביא את החלק הזה לכהן, שום קשר לטקס הנ"ל. אבל הדוגמנית הזו יודעת "זה בדיוק כמו טקס הפרשת החלה".

אגב, הבנת הנקרא של הילדה כל כך גרועה, שהיא מבלבלת בין רחל אליאור לתמר אלאור, תיאור הטקס הזה לא נמצא אצל פרופ' רחל אליאור שאת תמונתה טרחו להציב בסרט, אלא בספר של תמר אלאור 'מקומות שמורים'. היא בכלל לא מנסה לטעון שהטקס הזה לקוח מאיזו דת אחרת, אלא להראות שיש טקסים מיוחדים לנשים.

המיסיונרים מנגנים על הרגשות של "עמידה בצפירה", "החרדים שלא מסכימים לעמוד בצפירה, לזכר האנשים שמתו כדי שתהיה לך מדינה"… הם שכחו שהנצרות היא זו שלא פצתה את פיה בזמן שהנאצים טבחו במליוני יהודים, לא הצלב הקדוש, לא הכס הקדוש, ואפילו לא הישבן הקדוש היושב עליהם, לא צייצו ולא התעניינו בנעשה. ועד היום, אירופה הנוצרית, היא מגדולי תומכי אוייבינו, לא אכפת להם בכלל שתהיה לנו מדינה, הם משתפים פעולה עם אירן בכל מה שאפשר, מסרבים להכריז עליה כתומכת טרור, לא מוכנים למנוע ממנה גרעין. במהדורות החדשות שלהם תמיד הפלסטינים צודקים והיהודים רוצחים, האו"ם ואונר"א עושים ככל יכולתם לתמוך באוייבים שהורגים בבנינו "כדי שלא תהיה לנו מדינה", והילדונת שבסרט עושה כאילו באמת אכפת לה מהמדינה שלנו….

ראה כאן את הסבריה של הקהילה המשיחית, כי השואה קרתה משום שלא האמינו בישוע, והיהודים עתידים להמשיך ולסבול ולהיהרג משום שעדיין לא קבלו את משיחיותו של ישוע. ברור שהם עומדים בצפירה, הם מתפללים שימותו עוד יהודים כדי שיבינו את ה'אמת'…

הנה דברים שכתבה לורה בקפורד מראשי הקהילה המשיחית בערד:

"המציאות היא כך שהישראלים הולכים, לא, רצים יום יום לתוך הגיהינום!…

"אין הזמן מתאים לחגוג את עצמאותה של ישראל כי היא כבולה ומשועבדת לחטא…

"כל הקדמה שניתן לראות מבוטלת ע"י העובדה כי היא (מדינת ישראל) זיהמה כל מאגרי מים בארץ ע"י שפכים תעשייתיים, והיא זיהמה את המדבר ע"י פיזור פסולת גרעינית וביולוגית.

"היא גרמה חולי לתושביה, יהודים ולא יהודי כאחד, ע"י סרטן ומחלות חשוכות מרפא אחרות.

"מבחינה חברתית, ישראל (…) מוכתמת ע"י התעללותה בנשים, בילדים ובקשישים. לשעבד נשים וילדים, ולמכור אותם לזנות כנגד רצונם הינו דבר שבשגרה, והיות והמשטרה מושחתת, לא נעשה דבר…

"סמים מתפשטים וחלקם מברוני הסמים המוצלחים ביותר בעולם הינם במקרה ישראלים. מנהיגיה הדתיים והפוליטיים הינם הגרועים ביותר…

"העם כבול בשעבוד החטא והולכים בעקבות תכתיב אביהם, כפי שאמר ישוע. (אַתֶּם מֵאֵת אֲבִיכֶם הַשָּׂטָן וְלַעֲשׂוֹת אֶת־תַּאֲוֹת אֲבִיכֶם חֲפַצְתֶּם הוּא רוֹצֵחַ הָיָה מֵרֹאשׁ וּבָאֱמֶת לֹא עָמָד כִּי אֱמֶת אֵין־בּוֹ מִדֵּי דַבְּרוֹ שֶׁקֶר יְדַבֵּר מִלִּבּוֹ כִּי־מְשַׁקֵּר הוּא וַאֲבִי הַשָּׁקֶר – יוחנן 8:44)….

"אני מאמינה כי צריך להכריז על יום העצמאות כאל יום צום עבור המאמינים (בישוע)…

האיש המפלצתי שבתמונה, מראה את בורותו והיעדר יכולת הבנת הנקרא שלו, לטענתו לפי התורה אסור לגעת בקבר, ומי שנוגע בקבר ונכרתה הנפש ההיא מישראל…. הוא לא חושש שאולי מישהו יפתח תנך ויראה שהוא מצטט שני פסוקים נפרדים לגמרי, אין שום איסור לגעת בקבר, רק צריכים לדעת שהאדם טמא ואינו יכול להיכנס למקדש. והפסוק ונכרתה הנפש עוסק בכלל במי שאוכל חמץ בפסח, בינינו  מה זה משנה: חמץ? קברים? אסור? מותר? שטרימל? העיקר שמקבלים כסף על הקריינות.

גם טענתו שיש איזה טקס אלילי של ריקוד סביב הקבר היא המצאה גרידא, סתם משהו שהומצא לכבוד הסרט.

בסרטון הקודם זה היה משהו מצפון אפריקה, עכשיו זה שודרג למדרגת מנהג של פלשתים עמלקים ואינדיאנים, כאן באה המצאה חדשה: הפגאנים היו מדליקים מדורה ורוקדים סביבה כחלק מפולחן של קברים. איך יודעים? פשוט ממציאים, למה לא. כמובן שהדלקת מדורה בלג בעומר היא לא הלכה ואין לה שום קשר להלכה. זה מנהג חדש שהתחיל בעשרות השנים האחרונות. והתפתח איכשהו מהדלקת נר שמן ענק בקבר רשב"י. בכל מקרה זה רק חלק מהפולקלור של השמחה ביום שנחשב (כנראה בטעות) להילולת רשב"י, אבל לא מדובר בעבודה לקברים, ולא במשהו שאסור לפי התורה. סתם חגיגה עממית שלא קשורה להלכה.

לבור הזה יש עוד משהו להגיד:

בירמיהו כתוב שהאנשים מבערים אש, ולכן זה עבודה זרה. מה לעשות שבירמיהו מדובר על אש למזבח של עבודה זרה שהקריבו בו קרבנות. ואילו האש של לג בעומר היא סתם מדורה שלא מקריבים בה שום דבר.

ואם בתחילה אמרה הילדונת שרוב ההלכה היא מנהג גויים, אחרי כל הרשימה המופלאה הזו, הגיעהלמסקנה שבעצם הכל זה מנהג גויים, כל ההלכה הרבנית היא מנהג גויים, גם השטריימל, גם הקמיעות, גם המים הקדושים, גם לחם הקודש, וכו', באיזה שהוא מקום התבלבלה לה היהדות עם הנצרות… מן הסתם אין לה מושג בקשר לשניהם. ומעניין אם שילמו לה גם בשביל לעמוד בצפירה או רק בשביל להגיד "אני – כן – מתכוונת – לעמוד – ב-צ-פ-י-ר-ה)

לא יודע באיזו מדינה היא חיה, אני לא פגשתי בשום מקום דוכן שמוכר 'נרות קדושים', אם כי פה ושם מוכרים אכן נרות, "ליד כל קבר יש דוכן", נניח, איך זה מגיע למליונים בשנה? מעניין שהכלכלנים בישראל לא שמעו על הענף הכלכלי הגדול הזה… כי הוא לא קיים, אבל מבחינתה, זה מגיע היישר לכיסם של האדמורים, וכמובן על חשבון מעוטי היכולת המסכנים… למה שלא תלכי בעצם לדגמן חולצות אדומות או משהו כזה, במקום לבלבל את המח בדברים שאת לא מבינה בהם??

בעצם די ברור מאיפה הגיעה ההשראה, המנזרים מתפרנסים ממכירת חפצי קודש ונרות, כך למשל פרנסת המנזר "גבירתינו של הכרמל" היא ממכירת  חפצי קודש ונרות, אז כן, יש ענף כלכלי כזה, אבל בנצרות בעיקר. נרות כנסיה הם ענף שיווקי עולמי, מי שישים עליו את היד באמת יהיה מיליונר, כי מאות אלפי כנסיות בעולם צורכות נרות, מעניין שבתי כנסת לא צורכים נרות. המהתלה של 'הנר הקדוש' שנוצרה ע"י שרלטן אנונימי ושווקה בעיקר לציבור החילוני יוצאי ארצות ערב, הוקעה ע"י הציבור החרדי כהונאה, וכבסיס לתביעה ייצוגית.

 

כמובן שלמיסיונרים אין בעיה לשקר, הם הרי עושים מצוה, מי שלא מדליקה נר על הקבר תמות. הבעיה שהמאמר לא עוסק בהדלקת נרות על הקברים, דבר שלא קיים בהלכה, אלא בהדלקת נר שבת שהוא חובה, משום שלום בית, כדי שלא ישבו בחושך. אין בזה שום מיסטיקה אלא רק כבוד שבת. לא נאמר בשום מקום עונש מוות על זה, אלא רק שבזמן הלידה שהאשה בסכנה אם יש לה חטא של זלזול בנר זה עלול לקטרג עליה, אם קרה לה משהו זה יכול להיות בגלל זה או בגלל חטא אחר. אבל לא שכל מי שיש לה חטא כזה מתה בלידה. כך או כך החיבור של זה להדלקת נרות בקברים הוא שקר גס קלאסי.

מדובר בקובץ בורים שלא מבדילים בין הלכה ובין סגולות ומיסטיקה שרווחים בשוליים, וגם אם מתפשטים יותר מדי לצערינו, הם לא קשורים ליהדות ולא להלכה. והנסיון המגוחך של המיסיונרים  לנגח את היהדות דרך לגלול על פולקלור של חמסות וסגולות, נעשה בצורה הגרועה ביותר.

שלא לדבר על כך שהתוכן רצוף שקרים וסילופים כמו שהראינו, וכמובן תמונות אנטישמיות של זקן יהודי קופץ בהילולה, מובאות בסלואו מושן, הוא קצת כפוף, יש לו אף יהודי, והוא לובש חלוק מהוה, הנה, זו היהדות. טוב, הנוצרים אלופים בזה. מי כמוהם הצליח להשניא ולרצוח יהודים במשך מאות כה רבות של שנים?