1

מרחק והפרדה בין המינים – מוריד שיעור הטרדות

 

מרחק והפרדה בין המינים – מוריד שיעור הטרדות

ערוץ 7 4/12/16

צירוף המקרים בין עסקת הטיעון במשפטו של תא"ל אופק בוכריס והפרסומים אודות טענות להטרדות מיניות של חבר כנסת דתי גררו האשמות לפיהן הלכות הצניעות בחברה הדתית מעצימות ומחריפות את ההטרדות המיניות.

בין היתר טענה חברת הכנסת רחל עזריה כי הפרדה בין גברים לנשים בחברה הדתית גורמת להטרדות מיניות. עזריה ציטטה מחקרים הטוענים כביכול כי "נשים קרביות גורמות לפחות הטרדות בצה"ל".

במקביל התראיינה ברשת ב' אפרת שפירא-רוזנברג, אשר טענה שדווקא הלכות הצניעות כגון אי לחיצת יד בין נשים לגברים מובילות להטרדות מיניות.

אולם, הרב עמיחי אליהו, מנכ"ל איגוד רבני הקהילות בישראל, טוען כי העובדות מעידות בדיוק ההיפך.

"לצערנו יש כאן ניצול ציני של צירוף האירועים על מנת לקדם אג'נדה", אומר הרב אליהו. "סקר של מכון הסקרים 'מסקר' שנערך לפני חודש בלבד מצא שההפך הוא הנכון".

%d7%a1%d7%a7%d7%a8

לדבריו, הסקר מצא שבמקום עבודה שבו רוב העובדים או כולם אינם דתיים, אחוז הנשים שחוו הטרדה מינית פיזית ומילולית, או רק נחשפו להטרדה כזו במקום עבודתן, גבוה פי כמה ממקום עבודה שרוב עובדיו או כולם דתיים".

הרב אליהו מציג בהקשר זה גם מסמך רשמי שיצא מראש אכ"א האלוף חגי טופולנסקי, ממנו עולה כי בד בבד עם פתיחת תפקידי הלוחמה לנשים בשנים האחרונות, חל זינוק מדאיג של הטרדות מיניות בצה"ל על אף שמספר המתלוננות למצ"ח ירד.

%d7%a6%d7%91%d7%90%d7%99

עוד אומר הרב אליהו, "האמירה שקרבה אינטימית בין גברים לנשים בטנק או ויתור על ערכי הצניעות וההלכות במקומות בעבודה או בכנסת יגרמו לכך שנשים ייפגעו פחות על ידי גברים, היא אבסורד. ההיגיון אומר ההפך, הסקרים אומרים ההפך, אבל הכי חשוב: בורא עולם אמר ההפך".

"אנו נמשיך לשמור ביתר שאת על ערכי הצניעות, יחד עם חינוך להקפיד על כבודן של נשות ישראל, יחד עם חינוך להתבוננות אישית של כל אחד על ניסיונות היצר, יחד עם העלאת הנושא למודעות בקרב גברים ונשים, בנים ובנות", מסיים הרב אליהו את המכתב.


לסיום נתונים מעודכנים מ2017:

"בשנת 2017 נרשמו לא פחות מ-40 דיווחים על מקרי אונס בצה״ל. עוד דווחו 13 מקרים של ניצול יחסי מרות. 165 מקרים של מעשים מגונים. 263 מקרי הטרדה פיזית. 349 מקרים של הטרדה מילולית. וגם 63 מקרים של הצצה או צילום. 49% מהתלונות נגד חיילי סדיר ו-29% קצינים או נגדים" (גל"צ).

ולגבי 2018: "צחי דבוש חושף בגלי צה"ל כי למעלה מ800 חיילות עברו הפלה במסגרת השירות הצבאי .יצויין כי צה"ל מחלק לחיילות אמצעי למניעת הריון כולל גלולת 'היום שאחרי ' היקרה מאוד .יצויין עוד כי גם משרתות בקבע מקבלות חינם את אמצעי המניעה.עלות שנתית של צה"ל בנושא ההפלות מסתכמת במיליוני ש"ח בשנה". (סיכום ביניים, השנה עדיין לא הסתיימה). כל העוברים האלו ש'נפלו בעת מילוי תפקידם', הם רק חלק קטן מהתוצאה של עירוב המינים בצה"ל. קצה הקרחון של המקרים הזניחים יחסית שאמצעי המניעה לא פעל.

ראה עוד: ריאיון עם רונית דרור, הייתי בעד שירות קרבי לחיילות, עד ההלם שחטפתי מהנתונים, ויוחאי פרץ: הפמיניזם הרדיקלי יורה בפמיניזם הקלאסי: שירות דיפרנציאלי הוא השוויון האמיתי.