1

נס ההישרדות היהודית – ספר אלקטרוני (אנגלית)

עולמי מציע: ספר אלקטרוני בנושא נס ההישרדות היהודית

אגב נושא זה, נתייחס לסרטו של ליאור הלפרין על ההישרדות היהודית

הסרטון הנ"ל בנוי על בורות וסילוף, ובעיקר חוסר הבנה של המושג 'הישרדות היהדות', אין הכוונה רק שהעם שרד, למרות שגם זה נדיר, אלא שהוא שרד בצביונו עם טקסט מקודש אחד ומחייב. למרות כל הקשקושים על שינויים כביכול ביהדות, עדיין ברור שיש טקסט אחד מחייב שנכתב במתן תורה לפני 3300 שנה, שום קודקס חוקים או טקסט או דת לא שרדו זמן כזה או קרוב לזה בקרב נושאיהם.
העובדה שיש בני אדם באזור סין מאז ומעולם – אינה ראויה לציון, ברור שיש שם בני אדם, הבעיה היא שאין שום דת ספציפית ששרדה שם, ושהיתה יכולה להשתנות ושרדה וכו', ולא עמד מולם שום איום ממשי. בדרך הטבע הם יישארו בסין גם עוד מליון שנה (סין אינה ארץ ולא עם, אלא איזור).
כך בדיוק הארמנים, העובדה שהם קיימים היא המאפיין היחידי, אין להם שום דת רציפה, אין להם שום טקסט קדום, שום תורה אחידה, כמו גם לסינים, הם פשוט קיימים משום שמישהו בהכרח שורד. הארמנים למשל קבלו את הנצרות ולא שמרו כלום מהדת הקדומה שלהם. בכל מקרה גם התרבות הקדומה שלהם לא התחילה במאה ה7 לפנה"ס כפי שמנסה הבור לטעון, העמים שהיו אבותיהם התרבותיים התחילו להופיע בארכיאולוגיה באיזור המאה ה17 לפנה"ס, אין באמת קשר לתרבות הארמנית.
היהודים התמודדו עם איום תמידי, רדיפות, גירושים, מול עשרות עמים בעלי אופי שונה, שפה שונה, ותרבות שונה, ולא היה להם סיכוי של אחד ממליון לשרוד בצביונם, ועוד לחזור לארצם פעמיים.
אגב אברהם אבינו שהוא אבי האומה, שכל ילד יהודי יודע איפה נולד כמה שנים חי ומה עשה במהלך חייו, חי לפני ראשית התרבות הסינית וראשית התרבות הארמנית.
ההשוואה לאבוריג'ינים מגוחכת, נניח שהם חיו בבידוד באוסטרליה 40,000 שנה, אין לנו הרי מושג אם יש איזה רצף או מכנה משותף לאורך הזמן, אם היה עליהם איום תרבותי או דמוגרפי, ואם באמת הם עמדו מולו. זה כמו לומר שהמין האנושי שרד בכדוה"א.

הטענה על השומרונים יותר גרועה, אם הם באמת היהודים זו הוכחה שהיהודים שרדו, ואם הם לא היהודים אז הם המצאה חדשה. אי אפשר לתפוס את החבל בשתי הקצוות. האמת היא שהם שיבוש של היהדות ולכן שרדו.

כדי להגדיר עם צריכים איזה מכנה משותף מעבר לקיום או אפילו לשפה משותפת.
יש היום המון מדינות שמדברות באנגלית ושהכתב שלהם הוא אנגלי, וסביר שכך יהיה עוד אלפי שנים, האם זה אומר שהם עם אחד?
לסינים של היום אין שום קשר לסינים של לפני 2500 שנה, מלבד העובדה שהם צאצאים של אותה אוכלוסיה ומשתמשים בשפה דומה באופן כללי (יש המון ניבים של סינים לפי איזורים). לא היה כאן מה שיכול להשתנות, אם לא שיקרה איזה אסון טבע המוני ומליארד סינים ימותו, זה יימשך כך גם עוד מליון שנה, שאנשים יחיו בסין. אבל מה הם יחשבו? מה הם יעשו? למה הם יהיו מחוייבים? זה משתנה כל הזמן.
ההגדרה של היהדות היא שבניה מחוייבים לתורה, שניתנה לפני 3300 שנה. ואין עוד שום עם בעולם, אפילו לא אחד שמחוייב לטקסט שניתן בזמן כזה.
כנ"ל הארמנים, אין שום קשר בין ארמני בן ימינו, שהוא נוצרי, לארמני שחי לפני 1500 שנה בארמניה שהאמין באלילים. זה שהטורקים רצחו אותם, זה מאד עצוב, אבל לא רלבנטי. אתה לא נהיה יהודי מזה שרוצחים אותך.
אין שום טקסט סיני בן 4000 שנה, וגם אם היה כזה, הוא לא טקסט שמגדיר את העם או שמחייב מישהו, ולכן הוא בדיוק כמו חוקי חמורבי עבור תושבי עיראק של היום.
אפשר להתווכח מה נס ומה לא נס.
אבל קודם כל צריכים להסכים על העובדות: אין שום קבוצה אתנית ששמרה על קודקס דתי מחייב כמגדיר לאומי במשך זמן של 3300 שנה או דומה לו. עד היום מי שרוצה להצטרף לעם היהודי צריך לקבל על עצמו את הטקסט בן ה3300 שנה, ואם לא יעשה כך, לא יוכל להיות אזרח במדינת ישראל. העם היהודי סבל מהתנכלות שאף עם לא סבל כמותה, הארמנים חיו בבטחה מאות ואלפי שנים עד שהחליטו להתעלל בהם. היהודים מהרגע שנוצרו, מימי אברהם אבינו, סבלו משנאה התעללות ונסיונות להכחיד ולהשמיד. ואעפ"כ חזרו לארצם פעמיים. שום עם גולה לא חזר לארצו, אפילו לא אחד, ובודאי לא לארץ הנחשקת ביותר שעשרות עמים כבשו אותה ונלחמו עליה עד אין קץ. שלשים שנה לפני קום המדינה עוד הקיזו כאן דם שתי מעצמות עולמיות, הטורקים והאנגלים, אבל אף אחד מהם לא תפס את הארץ, היא חיכתה ליהודים.
אם יש איזו תורה שהיא אלהית בעולם, ונתעלם כרגע מהוכחות היסטוריות וכדו', הרי זו התורה העתיקה ביותר, שהתקבלה יותר מכל האחרות, והשפיעה יותר מכל האחרות. היחידה שמתיימרת להינתן מפי האל בעצמו לכל העם. זו תורת ישראל. רוב האנושות מאמינה במתן תורה בסיני, ועם ישראל הוא ההוכחה החיה לכך שהתורה היא אלהית, ו"לא תשכח מפי זרעו" כפי שהבטיח ה' לפני 3300 שנה, למרות הנסיונות של מאות עמים להכחידינו.

(ראה עוד כאן ובתגובות על הישרדות).