האתר עוסק בשאלות של אמונה מול כפירה, ומיועד לעוסקים בנושא.
למדיניות האתר לחץ כאן

Kal-sites – בניית אתרים
רוצה לדעת כמה עולה לבנות אתר ? לחץ כאן

נושאים באתר

"רציו" רוצה לגדול... רוצים לתרום?

תקבלו מייד
אישור מס הכנסה לעניין תרומות לפי סעיף 46 לפקודת מס הכנסה

10 ₪
20 ₪
100 ₪
200 ₪
500 ₪
1000 ₪
סכום אחר
הפוך את תרומתך לחודשית (ללא לקיחת מסגרת)
כן!, אני אתכם
לא! רוצה תרומה חד פעמית

סערת ההמרה

צוות האתר

צוות האתר

image_printלחץ לגירסת הדפסה

לא עושה חשק להתייחס כאן לפוליטיקה, אבל חלק מהבעיה שלנו היא שהפוליטיקה והקשקשת בתקשורת מדברים גבוהה בשם ערכים, אתיקה, מדע, ועוד.

השבוע שוב התלהמו אנשי הרוח, (או 'העושים רוח'), על שר החינוך שהזכיר את האפשרות של טיפולי המרה להומוסקסואלים (כלומר, הוא נשאל ע"י המראיינת אם לדעתו זה אפשרי, מבחינתה זו היתה כנראה שאלה רטורית, אבל שר החינוך התמים חשב שזו שאלה, ולכן אמר שלדעתו זה אפשרי), קראו לפיטוריו וכו' בהתאם לשיטה הליברלית.

למזלם תוך מספר ימים שוב סיפק להם שר החינוך כותרות וחומר לאינספור תכניות ערב: הוא לא לחץ יד לנערה בטקס חלוקת פרסים. מסקנה? "מי שמדיר נערה – לא יכול להיות שר חינוך" (זהבה גלאון).

ובכן, מאיפה לפרץ הזכות לומר שמשהו כזה אפשרי? פשוט מאד, מהנסיון, הוא הוסיף שהוא עשה זאת בעבר. (עדכון: בינתים אחרי ש33 יועצים חינוכיים חתמו על עצומה התומכת בו, שר החינוך כבר הספיק לחזור בו… זו כחה של אלימות והתלהמות, וארגון הלהט"ב, מגיב כצפוי: "לא מסתפקים בהתנצלות", עד שלא יתחיל לעבוד אצלם, או יצמיד לעצמו בן זוג, הוא עדיין כר האיגרוף שלהם).

מנכ"ל האגודה למען הלהט"ב הגיב: "אני ממליץ לפרץ לעבור טיפולי המרה נגד שנאת האחר".

גם זו תגובה ליברלית מתקרבנת קלאסית, מישהו דיבר על שנאה? מדובר על תלמיד דתי, שיש לו בעיה מוסרית ערכית, והוא שואל האם הוא יכול להשפיע על הנטיה שלו? לדעת שר החינוך כן, דעה שהיתה מקובלת במדע שנים רבות, ועדיין לא הופרכה, יש אנשי מדע הסבורים כך גם בזמננו. מה הקשר לשנאה?

עמיר פרץ: "הגיע הזמן שתפסיקו להתערב בחייהם של אנשים". מישהו התערב בחיים של אנשים? השאלה היתה האם אפשר לספק טיפול כזה למי שמעוניין.

יאיר לפיד: "עד שרפי פרץ לא יעבור טיפולי המרה מהדעות החשוכות והמטורפות שלו הוא לא יכול להמשיך לכהן כשר חינוך".

ובכן, הטענה הטריויאלית כי ניתן באמצעים פסיכולוגיים להשפיע על נטיה מינית, הופכת ל'דעה חשוכה ומטורפת'.

ברשת נרשמו מאות תגובות של אישי ציבור, כולן מתלהמות ומשתמשות במלים פרובוקטיביות, בהתאם לשיח הליברלי הרגיל. אבל מה הטיעון שלהן? הטיעון המרכזי הוא שזה עלול לפגוע נפשית ואפילו להוביל להתאבדות. כמובן שבנוגע לניתוח לשינוי מין, אין חשש כזה… ליברלים מצויים ממליצים על ניתוח לשינוי מין בלי צורך בהסכמת הורים

ומה הפירות של ניתוחי המרת מין כאלו?

אחוזי ההתאבדויות והאשפוזים עולים במפגיע, ראה כאן הרחבה על התופעה שהיא מבחינה מדעית אובייקטיבית 'ניסויים בילדים', באופן כללי קהילת הטראנסים 'מתפרנסת מזנות' (כך לפי YNET). כאן תוכלו לקרוא על 'נטלי', ששמה קץ לחייה כהמשך טיפול המרה לשינוי מין. נטלי אומר/ת: "היו לי חיים קשים ועכשיו עם התהליך לשינוי מין הם לא בהכרח הופכים לקלים יותר".

מצורפת הרצאה למעוניינים, של אדם שניסה את טיפולי המרת המין (רנה ג'קס), המסר הוא: הרצון לשינוי מין נשאר גם אחרי הניתוח, מדובר בטראומה, ולא באיזה 'מין מסתתר' שצריכים רק לחשוף אותו.

וזו הרצאתו של אנדוקרינולוג אמריקאי, המפרט במשך 40 דקות על כל השקרים, סתימת הפיות, הלחצים, והמניפולציות, דרכן מחדירים הבלים מדעיים לציבור, כגושפנקה למדעי הטרנסגנדר.

גם למלאני פיליפס יש מה להגיד:

הסופרת הבריטית המוערכת, כתבה, שומו שמיים, שהמאבק נגד נישואים חד מיניים הוא 'מאבק להצלת הציביליזציה'. "ערכי המשפחה המסורתיים נמצאים כיום תחת מתקפה רבתי מתמדת של קואליציה של פמיניסטים, פעילי זכויות הומוסקסואלים, עורכי דין העוסקים בגירושין ומרקסיסטים, הסבורים שזוהי הדרך הטובה ביותר להחרבתו של אורח החיים המערבי", כך פיליפס, מעניין מתי איזה מוחמד ליברלי מבריטניה האצילית ינסה להחיל עליה את חוק השאהדה הליברלי. אני במקומה הייתי דואג.

אז לסיכום, ניתוחי וטיפולי המרת מין – הם פעולות ליברליות נאצלות, ולכן מבצעים אותם גם בילדים. ואילו טיפול שאדם בגיר מקבל מרצונו כדי להשפיע על הנטיה המינית שלו – חשוך ומרושע וכל רשימת הגידופים הליברליים. אפשר לחשוב שמרכיב פסיכולוגי בנטיה המינית הוא איזה מדע בדיוני. זו דעה שהיתה מקובלת מאד על הרבה אנשי מקצוע, והם זנחו אותה רק מחמת האינקויזיציה הליברלית (הרחבה כאן).

לא נחזור כאן על כל המחקרים שהבאנו במאמרים העוסקים בנושאי להט"ב, המראים כי הטענה שהמשיכה המינית היא גנטית – לא הוכחה דיה (כאן מחקר חדש יחסית, שמכחיש את הקשר הגנטי). וגם הטענה עצמה אינה שיש דטרמיניזם גנטי, אלא שמדובר בשכיחות. וזה דומה להרבה תכונות פסיכולוגיות ששכיחותן יכולה להיות תורשתית.

כמובן שגם תכונה גנטית, למשל, נטיה להשמנה, אין זה אומר שלא ניתן לטפל בה באמצעים שונים כמו דיאטות או אמצעים פסיכולוגיים.

(כאן מובא מאמרו של פרופ' אבשלום אליצור הטוען בתוקף שהמשיכה החד מינית היא נפשית, וניתנת לשינוי. בהמשך מובא ריאיון עם פסיכולוג קליני, דרור זנדמן  הטוען ששינוי המשיכה באמצעות טיפול הוא אפשרי.

אינדקס ל31 מחקרים  הטוענים שניתן לשנות משיכה מינית.

צבי מוזס, טיפולי הסבה להומואים: אין דרך אחת להתמודד עם הנושא, באתרחדשות מחלקה ראשונה (News1)‏, 21 בפברואר 2011

התופעה מגיעה גם לניו יורק פוסט – טיפולים בנטיות הפוכות הומוסקסואליות

וראה גם: גיל קלנר, הצלחות בטיפול בחד מיניים מושתקות מטעמים פוליטיים, סרוגים, י"א בתמוז תשע"ב, 1 ביולי 2012

סיפוריהם של ארבעה גברים ששינו נטייה מינית

כאן מפורטת דוגמא כיצד 'מחקרים' על גידול ילדים במשפחות חד מיניים, מזוייפים ומסורסים להתאים לתוצאה אותה סימנו ה'ליברלים' מראש. וכאן קייטי פאוסט שגדלה בבית חד מיני מתחננת: אל תתנו לזוגות חד מיניים להביא ילדים. וכאן דוגמאות על טירוף 'המשפחה החדשה'.

לגבי השאלות המוסריות, ראה כאן מאמר של ניר מנוסי על ערך קבלת השונה לעומת יחסינו ללהט"ב.

האם מוסרי להתנגד לחד מיניות? תשובתו של דוקטורנט להיסטוריה.

יואב שורק: האמנם התנגדות לחד מיניות היא הומופוביה?).

'נייר העמדה' של הסתדרות הפסיכולוגים, שנעשה לאורים ותומים ולוחות הברית של כל המצטטים והמגדפים, לא נותן שום אסמכתא לכל הגידופים והעליהום. הוא בסך הכל אומר שזה לא מספיק מבוסס מחקרית, בסה"כ מדובר בטיפול פסיכולוגי, ענף שבכלל לא מבוסס מחקרית, גם לא להתמכרויות או הרבה בעיות אחרות, אין איזה מטא מחקר שמוכיח שטיפולים פסיכולוגיים פותרים בעיות, ואעפ"כ נזקקים להם כשרוצים או צריכים.

נחשו מהיכן הציטוט הבא?:

"מרבית המחקרים מצביעים על כך שאין תמיכה ליעילות טיפולי ההמרה, בעוד שרק מיעוטם טוען להצלחה… במחקרים רבים בתחום קיימות בעיות מתודולוגיות לא פשוטות. יש להניח, כי סיבות של "תקינות פוליטית" מקשות על האפשרויות למימון ופרסום של מחקרים בדבר יעילותם האפשרית של טיפולי המרה"

ברור שניחשתם נכון, מנייר העמדה שמהווה בסיס להרשעת שר החינוך בהיטלריזם פאשיזם סאדיזם ושלל פשעים נגד האנושות. כל מה שבאו לומר שם, זה שעדיין לא הוכח שזה עוזר, יש רק קצת מחקרים שמספרים שזה עוזר (ונניח שזה עוזר לאחד מכל עשרים איש, מישהו הבטיח פיתרון לכל אחד? אתם באמת רוצים שנאמין, שאם אדם רואה שהטיפול לא עוזר לו, הוא יתאבד בגלל אי יעילות הטיפול? ואת התזה הזו כן ניתן לאשש מחקרית?)

נייר העמדה מעלה בעיה נוספת, כאשר המטפל הינו אדם דתי, והמטופל אינו מונע מאותו ערך של איסור על הומוסקסואליות. אבל הוא מתעלם לגמרי מהרוב המכריע של המקרים, אדם דתי שהולך מרצונו לטיפול כזה, משום שזה תואם לערכיו.

פעם בזמן מה אנחנו מלקטים כותרות מגוחכות – עצובות מהמתרחש בעולם המערבי ובהיכלי הנאורות, (זה האחרון: 'במערב אין כל חדש', יש גם את: חדשות מהפקולטה למדעי המגדר, מעולמם של פמיניסטים וליברלים, טמטום המגדר באקדמיהפרשנדתא למגדר מילתא, עולם ליברלי וצבוע, פה ושם בביצת המדע,   מה נשמע באקדמיה? איפה אנחנו חייםחדשות מן הבועה הליברלית, מה קורה שם לעזאזל באקדמיה?). אבל הטמטום בהיכלי הנאורות רק הולך ומתגבר, הולך ומקצין, מעמיק את הסתירה הפנימית.

אבל נפתח דוקא במישהי שאומרת את האמת, הפסיכיאטרית ד"ר טלי וישנה, מסבירה בכנס 'פסיכולוגיה אתיקה ויהדות', שפסיכולוג שמטפל בהומו סקסואל דתי, בדרך של השלמה עם עצמו, חוטא לקוד האתי של הפסיכולוג. הוא חוטא למה שהמטופל מאמין בו. המטופל לא רוצה לשנות את ערכיו, ופסיכולוג המשתמש באמצעים הטיפוליים לשינוי ערכים של המטופל, עובר בצורה בוטה על הקוד האתי.

לפי זהבה גלאון שר שלא לוחץ יד לנערה צריך להתפטר. עד היום ידענו שיש בעולם אנשים דתיים, הם 'שומרים נגיעה', מהיום מי שרוצה להיות שר במדינת ישראל הגלאונית צריך להיות חילוני, אסור לו לשמור נגיעה.

על הצביעות של ההתלהמות נגד שר החינוך, הדביק מישהו שתי כתבות, שמלמדות על ה'טיפול המרה' שהעניק הטרור הלהטב"י לחברה שלנו, בפרק זמן לא ארוך של שנים:

ועכשיו תקשיבו, שומו שמיים, מה שקרה לטרנסג'נדר בכניסה לכותל המערבי. הסדרן המרושע אמר לו שהוא לא יכול להיכנס לעזרת גברים, כי מה לעשות הוא נראה כמו אשה, אבל הטראנס הרבה יותר מתוחכם, אפילו שהוא עשה ניתוחי המרה, הוא רוצה להיות בעזרת גברים, הסיבה, הוא אמר במפורש "רציתי לגעת בפאקינג כותל", ומה עושים? הוא נכנס בכח, פעולה שליברלים מתגאים בה בד"כ, בשיטת הפאקינג.

מה עושים עם הסדרן הזה? מדוע הוא שופט טראנסים לפי המראה שלהם? מן הסתם אחד מארגוני האקטיביסטים יתנקשו בו בקרוב, לבי עליו.

כעת שימו לב כיצד מגיבה סטודנטית באוניברסיטת תל אביב, ליברלית בכל עצמותיה, כשהיא רואה את הדבר המזעזע הזה, נו, איך קוראים לו? אהה, "אנשי ימין":

אחד הדברים שהליברלים לא אוהבים, זה את הדבר המשעמם הזה, נו, אהה, "נתונים", זה הכי מרגיז אותם, שמישהו מציב נתונים. בלי שום חמלה, הכלה, התקרבנות, התלהמות, וכו'. כואב הלב.

למשל: הנתונים קובעים שאמהות מתעללות בילדים יותר מאבות.

כמו שאמרנו, נתונים זה דבר מעצבן ולא מוסרי. השיטה הפמיניסטית היא: האשה היא קרבן גם כשהיא חוטאת. כשאב מתעלל זו התנהגות גברית, כשמטפלת מתעללת זו בעיה של 'חוסר פיקוח'.

תמר דהאן שהיא 'פעילה חברתית' (המובן הרווח בזמננו הוא: אנרכיסטית הפועלת באלימות לקידום דעות קיצוניות. אני מתייחס כאן למובנו של הכינוי, אין לי שום ידע על המדוברת), עורכת 'מחקר' על "נשים שהמיתו את בן זוגן, ופועלת כמובן לשחרורן. כצפוי, אין נשים רוצחות, הן קורבנות וחלילה לנו להאשים את הקרבן.

"אחד ממקרי הרצח האכזריים והסאדיסטיים ביותר הוא המקרה של אריקה אורבוש פרישקין שרצחה באכזריות את בן זוגה דניאל, כשהיא דוקרת אותו במשך 6 שעות באמצעות 30 שיפודים לוהטים(!) שנעצה בגופו כשהוא מתחנן על חייו, בגלל שחשדה שהוא בוגד בה. בתקשורת כינו אותה "בילבי", לדעתי כדי לנסות למזער את מעשיה המפלצתיים. היא אומנם הורשעה ברצח אבל הפמיניסטיות ובמיוחד ארגון בשם "איתך מעכי – משפטניות למען צדק חברתי" (המקושר לאילנה דיין) התגייסו כדי להגן עליה. לתחושתי מניסיון העבר – זה רק עניין של זמן עד שיצליחו לשחרר אותה" (מכאן).

"מבחינתי היא חפה מפשע" – כך זהר וגנר על אמא שהשליכה את תינוקה החי אל הבאר .

אתמול בתוכנית של גאולה ולונדון בערוץ כאן 11 .

צמד המראיינים המוכשר לא טרחו אפילו להקשות בשאלות כגון – האם כל אמא שצופה בשידור בעצם מקבלת לגיטימצייה להשליך את תינוקה אל הבאר או מהחלון ?

הם גם לא שאלו אותה אם היא הייתה מתייחסת ככה גם לגבר שהיה משליך את תינוקו אל הבאר רק ביגלל שהוא לא מסתדר עם חמותו .

זוהר וגנר "חשפנית בדימוס שמפנטזת על כושים " עשתה לעצמה הסבה מקצועית ואף טרחה והכינה סרט דוקו-פשע + במהלכו אף הלינה על כך שהאם המשליכה ישבה 5 חודשים בכלא . לטענתה היא לא הייתה צריכה לשבת כלל .

מבחינתה הרוצחת היא הקורבן . למה כי היא אישה ופטריאכייה ובלה בלה בלה ושאר תירוצים "פמיניסטיים" במיטבם ". (מכאן)

הקטע הזה מצולם מתוך מניפסט החלאה עמ' 83, מאת גיבורת התנועה הפמיניסטית ולרי סולאנס, (בהוצאת רסלינג, לא מפתיע).

בעמ' 51 נכתב כך:

מקור (גיל רונן)

אז כל הצבועים ששמעו את שר החינוך אומר שבעיקרון אפשר להשפיע פסיכולוגית על נטיה מינית, ו'תרגמו' את זה במוחם המעוות לשנאה, הדרה, פרימיטיביות, אכזריות, סאדיזם. איפה הייתם כשהפמיניזם באמת מטיף לסאדיזם הדרה ושפלות? נרדמתם ב'שמירה'? או שאף פעם לא באמת שמרתם על מישהו חוץ מעצמכם.

הקריאה להשמדת גברים, היא מסמך אמיתי שנכתב ברצינות ומתעד קריאות של פמיניסטיות להשמדת גברים.

תודו שזה נשמע נאור?

זה ממש מעלה לי באסוציאציה את נטלי כהן וקסברג, ה'אמנית', שיצירת האמנות המרכזית שלה היתה: עשיית צרכיה על דגלי מדינות שונים, אשה נפלאה שהתכונה היחידה שלה הוא היעדר עצירות, ונראה שגם פיה סובל מחוסר שליטה על סוגרים (יש לה איזה מונולוג שהיא עומדת על אנדרטת השואה, לבושה כמו מוקיון, וטוענת שהשואה ירדה לזנות או משהו כזה, חתיכת אמנות תרתי משמע). ובכן, מה נזכרתי במטורפת הזו? התברר לי לאחרונה, שהיא דורגה כ'אחת מעשר האמניות החזקות בעולם'…  תחשבו כמה כח צריך בשביל מה שהיא עשתה, אכן אשה שמשאירה אחריה שובל של עשיה ברוכה בכל מקום בו כף רגלה דורכת.

ואכן, השבוע התבשר העולם המודרני בסדרת כתבות מצועצעת מלווה בתמונות, על הפתיחה הגדולה של מוזיאון הצואה ביפן, שפע של פעילויות, הדגמות, מזכרות, ועוד, יוצגו לציבור התרבותי והנאור המגיע בשערי המוזיאון והמדווח עליו. אין לי שום ספק, שעם ההתקדמות הליברלית, תוזמן האמנית הדגולה, שהיא כאמור אחת מעשר האמניות החזקות בעולם, לפתוח את אירועי יום הצואה והגבורה, ע"י עשיית צרכים על דגל, או חניקת גבר והשמדתו, או הכנת מנה טבעונית (תמיד הדבר המרגיז הזה שקוראים לו נתונים, זה הדו"ח הבריטי שקובע שטבעונים, פשוט חולים יותר, אבל בזה אשמים טראמפ וביבי מן הסתם).

יש משהו בזה שהישראלים מנסים להיות יותר נאורים ממה שאפשר, אפילו האו"ם הליברלי, קורא לישראל לבטל את החוק המפלה של 'חזקת הגיל הרך', אבל אנחנו יותר נאורים מזה.

תהרגו אותי אם אני אבין, מה משמעות הסקר הקובע ש42% מיהודי ארה"ב סבורים כי טראמפ תומך בישראל יותר מדי, מה זה 'יותר מדי'? ולמה ליהודי מפריע שמישהו תומך בישראל?

אולי אפשר ללמוד משהו מפוטין, בריאיון נוקב לBBC הוא אומר:

"הליברלים פועלים כמיעוט נגד רצונו של הרוב, מביא לדוגמא את מרקל שהכניסה מהגרים בניגוד לרצון רוב העם, הם -המהגרים- יכולים לעשות מה שבא להם, לרצוח, לאנוס, לגזול, כי הם מוגנים בשם "זכויות האדם" בחסות הליברליזם.

על סוגיית הלהטבים והג'נדרים הוא אומר, אין לי בעיה איתם באופן פרטי, הבעיה היא שזה נהיה מוגזם, הם טוענים שילדים יכולים לבחור כעת על מגדריות מבין חמישה, שישה מגדרים שונים, שכל אחד יהיה שמח בדרכו אבל לא יכול להיות שזה ישים בצל את ערכי המשפחה והתרבות של מיליוני אזרחים שהם הליבה של אזרחי המדינה".

אז נכון, פוטין לא הדוגמא לנאורות, כי הוא דיקטטור מרושע ואכזר (זה מה שחושבים היום בעולם הנאור, העולם הנאור במאה הקודמת הדיר באקדמיה כל מי שהתנגד לקומוניזם), אבל הוא יודע להראות את הצביעות של המערב, לפוטין לא אכפת שבסין קוצרים איברים ומוכרים אותם, כי זו 'בעיה שלהם', אבל מדינות המערב הצבועות ששורפות את ישראל בגלל שתינוק פלשתיני עשה בטעות במכנסיים (וכמובן תילחמנה על זכותה של אירן לפתח פצצת אטום לצרכי צמחונות וליברליות), איך הם מסבירים את השתיקה מול סין? הכל כדי שיוכלו לייבא משם שמונצעס?

בית המשפט בצרפת פסק השבוע, שמוסלמי שרצח יהודיה בעודו צועק אללה אכבר, אינו אשם, הוא לא אחראי למעשיו, הוא עישן קודם לכן מריחואנה.  זה לא מפתיע, התרגלנו למוסר האירופאי הצבוע. אבל בימים האחרונים נכנסה נורמה חדשה גם באמריקה:

מנהל בי"ס בפלורידה קבע שלימודי שואה הם בחירה, מכיון ש'לא כולם מאמינים שהיתה שואה'.

מה הפלא? התרגלנו כ"כ לשקרים ולעיוות של הליברלים, עד שכזה הולך קצת נגד השואה זה אמור להפריע לנו?

אם זה בסדר גמור מצד האומות הנאורות, שיוטיוב נלחמת בערכי המשפחה ומנסה לשבור כלכלית מביעי דעות שמרניות – בעזרת הקרטל שלה, וכנודע גם פייסבוק לא טומנת ידה בצלחת בסתימת פיות. לאן מצפים שתתפתח החברה שלנו אם לא לחברה סותמת פיות ואלימה בסגנון ליברלי צבוע? (גם הרשות השניה הולכת בעקבותיה: פוסלת פרסומת על חברון כי זה 'שנוי במחלוקת', ומאשרת פרסומת ל'אבא ואבא' כי זה 'קונצנזוס').

דוגמא מדהימה פורסמה ברוטר ע"י החבר 'מאמר דעה', הוא מראה את הצביעות והדו פרצופיות של התקשורת בנוגע לטרור שהפעילו האתיופים בהפגנה מול אזרחים תמימים, ותגובת התקשורת. לא נקלקל את הפאנץ' ונשאיר לקורא ליהנות לבד. (תגובת וואלה: מחיקה).

אינטל לא נשארת חייבת, ומנהלת שטיפת מח 'ליברלית' לעובדיה, כפי שמספר אחד מהם:

בחברה הוקמה "קהילה" שנועדה לעודד את הנושא ונערכו מספר רב של אירועים העוסקים בנטיות הפוכות. ביניהם אירועים והרצאות, הנפקת "תגי גאווה" לעובדים, הנפת דגלי המשוייכים עם הנטיות ההפוכות כשהם עם סמל החברה ועוד.

"תארו לעצמכם שבוקר אחד אתם מגיעים למקום העבודה, ומכל המסכים הפזורים במסדרונות המפעל מוצגות הודעות עם מסרים של תמיכה בפוליאמוריה (מערכות יחסים "פתוחות" ללא מחוייבות לבן/ת הזוג). אתה מקבל אימייל המזמין אותך להרצאות של אנשים החיים בפוליאמוריה, ותמונות עובדי החברה שמזדהים עם העניין יופיעו באתר החברה. אתה מוזמן על ידי החברה להשתתף בעצרת התומכת במערכות יחסים כאילו, ומחולקים מזכרות עם סמלי התנועה". מספר העובד כמשל לאירועי המתרחשים לאחרונה בחברה.

"זה טירוף. הרי באת לעבוד ולהתפרנס בתחום אחר לגמרי, מה פתאום מנסים לשטוף לך את המוח עם דבר שלא קשור בעליל לענייני העבודה, ואף מתנגש עם עולם הערכים של חלק גדול מהעובדים?" מוחה העובד. "חייבים להגן בחוק על זכות העובד למקום עבודה נקי מהטפה להט"בית או כל נסיון אחר להפר את האיזון של חיי המשפחה המסורתית".

כמנהגם של ליברלים, אין להם בעיה עם סתירתיות, זה מלמד על מורכבות ועומק.

זה מה שמסביר את הפרסום בYNET 'מעבירים את החרדים חינוך מחדש':

"ראש העיר רמת גן הקים "ועדת חקירה" בעקבות הורדה של זמרת מבמה תורנית ביום העצמאות, והמחיש שוב כיצד פועלת הדורסנות הליברלית, שמתעלמת באופן גס מעולם המשמעות והזהות של קבוצה שבפשטות איננה "הם". לפי השיטה הזו אנחנו מתקדמים לעבר אינקוויזיציה חילונית בכל מרחב דתי… את הטעות הרדיקלית הזו מבצעים שוב ושוב לוחמי חופש וחירות שמשוכנעים שעולמם החופשי, החף מכל הבדלי מגדר במקומות ציבוריים, למשל, הוא הנכון, הצודק ובעיקר היחיד. ההכרה כי תיתכן סיטואציה שבה אלפי אנשים יתכנסו לאירוע בתל אביב, ברמת גן או במאה שערים, בהפרדה מגדרית שהיא חלק מזהותם – כלל לא עולה בתודעתם של מנהיגים מקומיים. לדידם, תפיסתם האנטי-מסורתית ועולמם הליברלי-אקטיביסטי הוא עולם המשמעות היחיד שקיים.".

אכן המונח הסטאליניסטי מרקסיסטי 'חינוך מחדש' על הקונוטציות שלו, ממש מתאים כאן.

הפסיכולוגית ד"ר ניצה ירום, מראה, כי מרוב ההתלהבות לעודד ילדים 'לצאת מהארון' עוד לפני שבכלל התפתחה אצלם מיניות, לאף אחד לא אכפת מכמות ההטרדות המיניות המטורפת במגזר ההו"ס, לא מדובר במקרים, אלא בסיטואציות שבנויות כך, מקומות מפגש לאנשים מבוגרים ולילדים, בהם הילדים נחשפים למין קשה, קבוצתי, והעיקר: לא תמיד בהסכמה. על זה לא תמצאו שום הסתייגות בתקשורת. הבעיה הקשה היא הפגיעה וההדרה של איזה שר חינוך ששומר נגיעה, ומעיז לנהוג כפי שהיה לגיטימי באלפיים השנה האחרונות.

עכשיו בודאי תבינו, איך יתכן  ששופטת הורתה על הפלה בכח, לנערה מוגבלת בשכלה, כדי שלא יצא שם הדבר המגעיל הזה, איך קוראים לו? (ילד, איכס). רק להיזכר בכל הטרור התקשורתי וההתלהמות מול כוונתה של המדינה, לספק הזנה בכח למחבלים השובתים רעב, איך אפשר למנוע מהם למות ברעב? הם מעדיפים לשבות רעב ולאכול טורטית בשרותים, ואתם מאלצים אותם שלא למות? כפיה נוראה ואכזרית.

זהו פרצופה המכוער של הליברליות.

רגע, ומה עם טיפולי המרה? ללכת?

לא! זה ענין רציני, אל תעשו שום דבר בלי להתייעץ עם איש מקצוע.

האיסור של התורה לא תלוי בכך שניתן יהיה למצוא 'פתרון', זה נסיון קשה, ויש בעולם נסיונות קשים. אל תדון את חברך עד שתגיע למקומו, אל תשנא אותו, אל תבזה אותו, אפילו אם הוא חוטא – יתכן שהנסיון שלו מאד קשה. אבל גם אל תהפוך את האסור למותר, וזה איסור חמור.

0 0 votes
Article Rating

שתף מאמר זה

תגובות ישירות

Subscribe
Notify of
guest
40 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
חן
חן
3 years ago

אני מקווה שאתם דואגים לפרסם את הדברים ברשתות החברתיות, ישנם המון אנשים שכדאי מאד שיחשפו לחומר הייחודי של האתר.

איש פלוני
איש פלוני
3 years ago

מאמר יפה מהאתר זוית אחרת.
משפט הסיכום "חוששני שאותם "ליברלים" בעיני עצמם מבטלים כל כך מהר את האופציה הזו לא משום שהם מתנגדים ליחסה של החברה הדתית להומוסקסואלים, אלא משום שהם מתנגדים לחברה הדתית בכללותה, או לפחות לזו שהחליטה ברוב חוצפתה להפוך לכוח פוליטי משמעותי במדינת ישראל"
https://www.zavitaheret.com/%d7%a0%d7%92%d7%93-%d7%98%d7%99%d7%a4%d7%95%d7%9c%d7%99-%d7%94%d7%9e%d7%a8%d7%94-%d7%90%d7%99%d7%9f-%d7%91%d7%9b%d7%9d-%d7%97%d7%9e%d7%9c%d7%94-%d7%9c%d7%94%d7%95%d7%9e%d7%95%d7%90%d7%99%d7%9d-%d7%9e

עמית
עמית
4 years ago

סתם חידוד קטן, ד"ר טלי וישנה היא פסיכיאטרית

בלי שם
בלי שם
4 years ago

כל המקומות שציינת גם אני ב"ה ראיתי בזמנו (חוץ ממהרש"ם ולענ"ד דבריו לא מוכרחים, וכבר ציינתי בתגובתי לעיל שגם עזר מקדש למד כן) ואעפ"כ למדתי מה שלמדתי כי אין כאן שום סתירה.
באמת שיש כאן הרבה פרטים.

ובינתיים רק אציין
תו"י ביבמות נדפסו בשלמות ע"י מכון אופק. (שם מודגש שהאיסור תלוי בתמידות ולא בכוונה ,כדמשמע בתוס' על הדף, וכתו"י מבואר ברא"ש רי"ו טור אגודה ועוד שלא הזכירו כוונה כלל)
[אלא ששם בתו"י יש משמעות דדווקא בשלכ"ד מותר ע"ש, אבל מלבד שר"ן בנדרים ואשכול בהל' צניעות פליגי עליהו בזה אין זה הכרח גם בדבריהם]

מה שכתבתי "דיוק ברמ"א" הוא הוא דיוק בטור שכתבת. אבל לאמתו של דבר אין כאן דיוק, כי טור העתיק תחילה לשון הרמב"ם ואחר"כ דברי ר"י ולא התכוון לדקדק וכן רמ"א. וכן נמצא בהרבה מקומות. ומה שנפרש בר"י נפרש בדבריהם.
ודברי ר"י גופא ברור שנסובו על שלכ"ד דזו היתה קושיא בין יבמות דמשמע דאסור ושאר מקומות ועליה תירץ וחילק.
ואם יתברר לנו שלפי טעמו של ר"י אין חילוק בין שלכ"ד ובין דרך איברים אין צורך לר"י לפרש, כי הוא לא בא (כרמב"ם) לבאר את כל האופנים המותרים אלא לתרץ קושיא.

בהגה"מ אין זה להדיא אבל זה מוכרח וקיצרתי אז במקום שראוי היה להאריך.
הנה ב"ח שציינת כתב לחדש שגם בלא הוצ"ז אסור ברגיל ובנה דבריו על דיוק בטור ודברי רא"ש וכל מעיין תמה תמה יקרא על שתי ראיותיו (מקווה שאין צורך לפרש לגברא רבה שכמותך) ובטח ראית שגם באליה רבה דחה דבריו (מה שפירש א"ר בטור זה גם לא כ"כ מובן אבל עכ"פ ברור שאין כאן שום דיוק ואין להמציא דין כזה [או גזירה לדברי ב"ש] וכל שכן שאין להבליע זה כבדרך אגב). אמנם בהגה"מ כתב על דברי רמב"ם (שמתיר בלא הוצ"ז) כמפרש ולא כחולק דדוקא באקראי כדברי ר"י והוא כב"ח וזה פלא. וברור לענ"ד שגרסת הגה"מ היתה כגירסת רוב כת"י (עיין בפרנקל שינויי נוסחאות) דלא גרסו "ובלבד שלא יוציא זרע לבטלה" ועל זה הוסיפו הגה"מ את דברי ר"י. [בכוונת הרמב"ם גופא לפי גירסה זו יש לדקדק מהלכה יח אבל אין זה נפק"מ לעניינינו דברור שהגה"מ פירשו עם הוצ"ז] והרי ברמב"ם מפורש דרך איברים ואין מי שלא גורס זאת. דו"ק ותשכח בעז"ה.
ומה שכתבת על דברי הב"ח "וברור שבדרך איברים א"י לומר כן" לא זכיתי להבין למה.

מש"כ "וגם מעצם דברי ר"י מוכח דהנושא הוא אם חשיב ביאה, שהרי מביא ראיה מהא דאמרו מי איכא מידי דלישראל שרי שמותר ביאה שלא כדרכה, והרי הנדון כאן הוא במוציא זרע ולא בעצם הביאה, ומאי קשיא. המעשה היתר, וההוצאה איסור. ובע"כ דפשיטא ליה דמה שנקרא ביאה כלול בזה דמותר ג"כ הוז"ל, ומכאן למד דחשיב ביאה ושמותר הוצאת זרע, אבל רק באקראי כשמתאוה לכך"
במה שחילקת בין מעשה להוצ"ז כיוונת לדברי י"א במיוחס לר"ן על סנהדרין.
אבל ר"י ורא"ש חלקו לא מטעמך דאיכא שם ביאה אלא כמו שכתב רא"ש גופא ביבמות דסתם ביאה עם הוצאת זרע לבסוף משמע.

כתבת "וגם חזי' בחז"ל שהחמירו טובא ואין שום טעם שיהיה מותר הוז"ל באקראי מעיקר הדין, אבל יחמירו שלא יטול קוץ או שלא יגע או כל מיני חומרות נוראות, בזמן שאין בכלל איסור בדבר אלא רק בקבע"
יש חילוק גדול בין מה שאדם עושה עם אשתו ומה שעושה עם עצמו (השווה עם לשון אג"מ "שבענין אישות לאיש עם אשתו התירה תורה להחשיב גם זה שמתאוה לבעול שלא כדרכה כצורך" ולא נפק"מ מה הוא סבר לעניין דרך איברים, רק שעם אשתו שאני ואני מוסיף דגם בדרך איברים)

לעניין סוגית משמשת במוך וסוגיתינו
מצאנו 2 שיטות עיקריות בסוגית שלכ"ד איזה איסור נלמד מעו"א
רי"ד: דמעשה עו"א דאסור תלוי בכוונה אי מכוון שלא תתעבר אסור ואי מכון לתאות יצרו מותר
ר"י דהכל תלוי בפועל אי מוציא במקום הראוי או לא, אמנם במוציא בחוץ אסור כדרך עו"א שקבעו עצמם לכך (כדכת' והיה אם בא אל אשת וכו') וקביעות זו אפ' לתקופה כדמוכח מהא דכל כד' חודש דש בפנים וזורה בחוץ חשיב ז"ל
ולאור זה ברור שיש חילוק גדול בין התירו של ר"י ורי"ד ובין סוגית משמשת במוך שהבאת, דכל התירם באינו מתכוון שלא תתעבר (רי"ד) ואינו קובע את עצמו לזרות בחוץ (ר"י) [וזה מה שחילק גם דרישה בריש ס' כג] אבל במשמשת במוך מתכוון שלא תתעבר ובוודאי שלא עושה באקראי ולכן הוצרכו לתירוצים אחרים.

ולכל מי שלמד דדווקא שלכ"ד כיוון דחשיב ביאה אני שואל מניין בא החילוק בין תדיר לאקראי?
(דמה שכתבת דזה [מכוון?] להשחית קשה כמו שכתבתי)

בלי שם
בלי שם
4 years ago

גדולה התגובה שנתנה בין שני "יש"כ", אבל לא הבנתי אם יש כוונה נסתרת בזה.

החילוק בין "שם" ל"סתם" (אין זה "חילוק" אלא הבחנה ושימת לב) בא לדחות את הדיוק שלך "וגם מעצם דברי ר"י מוכח דהנושא הוא אם חשיב ביאה וכו' ובע"כ דפשיטא ליה דמה שנקרא ביאה כלול בזה דמותר ג"כ הוז"ל" דמבואר ברא"ש דלא מדייק (דאיכא הוצ"ז) מהא דחשיב ביאה.

עדיין לא מובן לי איך למדו שילוב בין שני הדברים דהיינו זה שבשלכ"ד חשיב ביאה ותדירות\אקראי, די באחד מהם

אבל אם אתה מסכים שבהגה"מ מבואר כדברי הרי מצאנו אחד מאותו בית מדרש שלמד כך, וטובה ציפורנן וכו'
וגם בתשובת הרא"ש (ב"י ס' כג) אני חושב משמע קצת שאילו היה זורה בחוץ עכ"פ מיוט פעמים היה מותר ואיך נפרש אם לא מצד ההיתר דרך איברים.
——
יש לי בלבול חדש בתגובות בכל מקום באתר, שעליונים למטה ותחתונים באמצע. אולי משהו עם המחשב שלי.

בלי שם
בלי שם
4 years ago

ומה שכתבת בתגובה בפעם הראשונה "מונע הריון" ובפעם השניה "מכוין למנוע" (וזה כטעם אגר"מ א,סג) איני יודע איזה טעם אתה תופס
אבל גם לטעם השני קשה ממעוברת ועוד שאיך תפרש כוונתו היפך ממנו גופא וגם דברי רא"ש בתשובה (מובא בב"י בס' כג) סותרים זה דשם לא מכוין לכך בבירור.

בלי שם
בלי שם
4 years ago

האם ראית תוס' ישנים ביבמות שציינתי?
שיטת ר"י דכיוון דאיסור נלמד ממעשה עו"א אין לנו אלא דומיא דעו"א ולדעתו הגדר הוא השחתת כל זרע והיינו בתמידות וזה מפורש בלשונו ובלשון כל הראשונים שציינתי ובאקראי ליכא איסור (דאוריתא אבל כמובן מדרבנן אסור כדאיתא בנידה יג אלא דבאשתו לא גזרו\הרחיבו)
וברור שמי שקובע את עצמו להוציא בחוץ גם בפעם הראשונה חייב ואין זה מיקרי אקראי וכדמוכח מהך דכל כד' חודש דש מבפנים וכו' דחשיב ז"ל.
אבל באקראי ממש שמתכוון לאותו פעם ליכא איסור. ואין הבדל בין שלכ"ד או דרך איברים או מנאפים ביד על עצים ואבנים. דכיון דכל מקור מדאור' הוא ממעשה דעו"א ולדעת ר"י באקראי לא הוה דומיא דעו"ו. אלא דמ"מ מצאנו דאסור מנאפים ביד ושאר מיקרים שם בנידה וע"כ שהוא מדרבנן.
ובשל"כ לא גזור באשתו כמו שמוכח בסנהדרין ועוד וכמו שכתב ר"י. ויש לדעת אי דרך איברים לדעת ר"י נכלל באיסור דרבנן או לא.
אפשר שכמוך ומסברתך דרק בדרך אישות לא גזור ואפשר שכל שהוא עם אשתו לא גזור דאיכא שמחת קירבה והוה מצווה קצת (דומיא דחיבו"נ דחייב לפוקדה סמוך לווסתה להני דס"ל הכי וגם כדדרשו דאפ' שיחה מיקריא תענוג) וכדמסיים ר"י דכל מה שאדם רוצה לעשות באשתו עושה וכן מסתברא.
אבל לא רק מסברא אני בא אלא כאמור כן דברי דרישה וב"ש וגם יש משמעות גדולה בהגה"מ (כא, ט מאיסו"ב) כן.
ולפי דבריך אתה נדחק למה שלכ"ד בתמידות אסור ומפרש דזה מונע הריון ולפי"ז יהיה מותר כשהיא מעוברת או זקנה וחס מלהזכיר

בלי שם
בלי שם
4 years ago

בעניין שיטת ר"י אני מתיחס בעיקר לס' סא-סב, סח.
בדרישה מפורש דשלכ"ד לאו דווקא. וכאמור ב"ש ואחיעזר גם למדו כן
ומש"כ בס' סב לשיטתך לבאר דב"ש היכא דשייך לענייני אישות התיר הוא דמיון רחוק ובקלות יש לחלק ואין לתלות זה בב"ש.
ומש"כ "וכי ס"ד שאיסור רק כשעושה בדרך קבע" אמת דכן הוא לשיטת ר"י וכמו שמפורש בתוס' ישנים ביבמות שם ולא הוזכרה כוונה כי אם בתוס' על הדף ביבמות אבל בכל מקום אחר ברא"ש שם ובטור וברבינו ירוחם ובאגודה ועוד כולם פירשו דהחילוק הוא בין קבע לאקראי בלבד דזה נאסר מקרא דשחת ארצה וזה לא.
מש"כ בס' עו לא מוזכר זה אפ' ברמז בשום מקום וזה בלבד כבר הוכחה ואם דעתך אחרת עליך לא לסתום אלא לפרש באר היטב
וגם לפי דבריך אזלא לה הוכחת רבא בסנהדרין מי איכא מידי דלישראל וכו' דשפיר איכא לאוקמי היכא דלא קיים פו"ר

אליעזר
אליעזר
4 years ago

הלו, אין גבול כמה נושאים אתה יכול להקיף??? נדהמתי לראות את הספר החשוב גבורת אנשים [המצביע הרבה על גבורת מחברו], וכבר עתה חושק אני להשיגו…
למה אינך מפרסמו בצורה רשמית ומוכרת? זה יהיה לעזר רב לדיינים הנוחתים לדין זה.

יוסי
יוסי
4 years ago

כדאי באמת לנסח משהו שלא חוטא לדיכוטומיה הקיימת ביחס לנשים, כלומר – או החפצה, או שוויון וניתוק מה"מעמדות"..
אני רואה באמת אפשרות ליחס מורכב יותר, לדוגמא אפילו אצל רבקה "נקרא לנערה ונשאל את פיה"… וכן דבורה, אסתר, מרים, והאשת חיל.. ומצד שני ישנו המושג "שייכות" לא במובנו ההחפצתי, אלא החברתי כפרט היודע ויודעים עליו את מקומו בקבוצה..
היחס המעניין הזה בתנ"ך לנשים אינו נובע כמובן מפמיניזם שהקדים את זמנו – להיפך, מהעדר הצורך בו.
פמיניזם הוא ריאקציה, הוא קריאת תיגר, בעולם חופשי באמת נטול כפיה לחלוטין, בו כל אחד מבין את עצמו ואת סביבתו הוא מגוחך ופתטי, רק חופש מוחלט מכל כפיה יכול להביא למצב ה"קדם ריאקציוניסטי" הזה.

רק זהות!

בלי שם
בלי שם
4 years ago

מעניין מאד, אקח פנאי בל"נ לעבור על הספר, פעם ראיתי פירושך למס' כלה מאד נהניתי מכמה דברים (אע"פ שיש לענ"ד מה להעיר אין זה גורע כלל).
אתה משתדל להיות מקורי כאילן הגדול שלקחת את שם חיבורו.

אבל לא ראיתי כל אותם "ראשונים ופוסקים" שס"ל דהוא דאוריתא.

דרך אגב מש"כ בשיטת ר"י ביבמות וסנהדרין לענ"ד לא נכון כי הוא התיר גם דרך אברים ואין שום הכרח לפרש דווקא בשלא כדרכה ואין אחד שלמד ככה [יש מיעוט שלא מצוי כעזר מקודש בס' כה ועוד קצת] (אל תשיבני מדיוק ברמ"א כי אין כאן דיוק)
ודברי ב"ש ואחיעזר מכוונים לזה. ובוודאי שחידושך שר"י התיר רק אחרי קיום פו"ר אין לו מקום.

בלי שם
בלי שם
4 years ago

לא אמרתי "לא שייכות" אלא "איבדו את טעמן".
ואם צורת החשיבה המודרנית לא מתאימה לחשיבה "תורנית" אנחנו צריכים לשנות את עולמינו הפנימי!?
לחזור להתיחס לאישה כחפץ וכו'.

זה מה שאני שואל מי הם הפוסקים האלה?
ברוב הראשונים נראה שזה דרבנן

בלי שם
בלי שם
4 years ago

לפי דבריך מה ט ע ם שאנחנו מקיימים מצוות אם הם לא שייכות לזמנינו?
ומה תסביר על נישואי אשת אח לאחר שמת מה שלא נמצא בשאר עריות?
אבל גם לפי דבריך יש כאן טעם נפרד לאיסורים שונים (וגם ל2 אחיות ואם ובת תסביר טעם אחר).

על סמך מה פסקת שאוננות דאוריתא??

שופר מהופך
שופר מהופך
4 years ago

אומר את דעתי, למרות שכפי הנראה לא יתווכחו על זה, כיוון דעל על..
בעייני הלהט"ב זו מחלת נפש כלשהי, "מחלת נפש" כידוע (או שלא), איננה תלויה בהגדרה קלינית כזו או אחרת.. היא פשוט שיפוט, שיפוט פיולסופי טהור, 'מהי צורת הנפש הבריאה'?.. וככזו יש לכל אדם אפשרות להתייצב בדיון ו.. לשפוט.
ומי שיתעקש לצמצם את התואר ל'נזק' (לחולה או לזולתו, כפדופיל וקלפטומן וכד'), שאלה לי אליו: "ובכן יקרי מה דעתך על זואופיליה"?

בלי שם
בלי שם
4 years ago

זה הכל נכון ויש פן כזה אבל זה לא מסביר את מהות האיסור בצורה כוללת.
למה דודה אסורה ובת אחות מותרת הרי זה אותה דרגה ממש? ועוד הרבה קושיות.

חלק מהדברים שכתבתי היה דיון בעקבות המאמר שנסוב על חילונים (וצוחק עליהם [ובצדק]), האם יחסים חד מיניים תיעוב (לא נורמלי וכו') גם מבחינה חילונית
או שזה לא כ"כ פשוט. ולכן לא ממן הטענה להשיב שזה נכלל באיסור עריות.
שאר הדברים שכתבתי גם לא הבנת אבל אין בזה נפק"מ. אני דן אותך לכף זכות וההצעה שלי כתבתי רק אחרי לימוד זכות זה.

בלי שם
בלי שם
4 years ago

נו נו, חילוק יפה
זה בסגנון להצדיק את החור במכנסיים בטענת לבוד.
זה מתישב על הלב?
איך זה קשור לטעם הכללי שהתחלתה ממנו?
ואיך קשור לכאן משכב זכור? או בהבמה?

בלי שם
בלי שם
4 years ago

מציע לך להקדיש שניה ורבע נוספים לקריאה והבנת התגובות, אולי תחסוך זמן להגיב.

לעניין טעמך באיסור עריות הוא מובן אבל שטחי ואין בו כדי להסביר את האיסור לפרטיו. למה דודה אסור וסבתא מותר? או שבכך משפחה מתעצמת?

בלי שם
בלי שם
4 years ago

חשוב לחזק ידיהם של המדענים לבל יתיאשו מלחפש אחר גן האחראי על זה. לדעתי מין האנושי בשנים האחרונות עובר תהליך אבולוציוני מובהק וזה עצמו נותן לגטימציה למעשה שהרי טבע בורר את המעולה הראוי להמשך…
מעניין היה לבדוק מבחינה היסטורית שכיחות נטיות אלו.
למעשה אנחנו עדים לתזוזה מתמדת של חלונו של אוורטון ולב שרים בידו כידוע על פי נגלה.

אבל לגופו של עניין אל אף שלאדם דתי זאת לא שאלה מעשית אלא רעיונית מכל מקום לגבי חברה החילונית אפשרי בהחלט לדון בה למעשה. האם יש צדק כל שהוא לתעב את זה מכל וכל? משה רט כתב לפני שבועיים על זה במסטריום שיש באיסור זה מוסריות. אבל דבריו נכונים כלפי החברה הנוכחית במבט כולל, שמה שמעסיק את הרוב זה עומק ורוחב הנאתם בלבד. אבל יחסים חד מיניים בין פדאגוג לחניך הנובעים מאהבה ומלאים ברגש לזולת, כמו שהיה (לפי הרעיון ואולי בפועל) ביוון העתיקה, אין בהן השפלה או הרס כמו שמתאר משה.
ובכן אין לנו אלא טעמו של הרמב"ן!

יעקב ישראל
יעקב ישראל
4 years ago

מה נאמר, בסוף מתברר אבל שהרב פרץ גם חושב שטיפולי המרה הם דבר פסול וחמור,
כנראה הוא נחשף למחקרים שרציו לא נחשפו עליהם, אפשר לבקש ממנו לשלוח את המחקרים לעדכון לנייר העמדה המדובר…

אנג'ליקה
אנג'ליקה
4 years ago

שים לב לדבריך – הרב פרץ הודה ש"טיפולי המרה הינם דבר פסול וחמור" – *טיפולי המרה*. השם הנתעב שניתן ע"י הליברלים לכפייה טיפולית לשינוי נטיה מינית למי שאינו חפץ בטיפול.
כמובן, שאדם בוגר כמו רפי פרץ, שבנה את ערכיו לא ביום, לא ישנה לפתע פתאום את עמדתו תוך יומיים בנוגע למה ש*באמת דיבר עליו* והובן באופן שגוי (נראה שבכוונה) בתקשורת – והוא ייעוץ פסיכולוגי לחיזוק הזהות המינית התואמת את המין הביולוגי של *המעוניין בטיפול* באופן שאינו פולשני ועומד בקוד האתי של הרפואה הפסיכולוגית.
וכמו שצוות האתר כתב – קשה כיום להיסמך על מחקרים בקלות שכזו, בעידן בו האמת היא ערך משני למטרה מוכתבת מראש

משה רט
4 years ago

אם משהו עלול לדחוף אנשים להתאבדות, זה לא טיפולי המרה, אלא התסכול המוחלט מטירוף המערכות הזה ששוטף את העולם. אבל מזה הליברלים כנראה לא מודאגים 🙂

אלי
אלי
4 years ago

תודה על המאמר
כיף לקרוא מאמרים כאלו שמביאים בתמצות את כל הצביעות והצחוק שיש באווירה הליברלית ברחוב המערבי ומעצימים את תחושת הבוז לדעותיהם ולסתירות המרובות שיש בדרכם
[רק חבל שאין לנו עיתונאים ואנשי דעה שיהיו במקומות הנכונים להשמיע את הדברים שהבאתם כאן ולדרוש עליהם תשובות]
ולגבי עצם הנושא-
להומו דתי יש כמה אופציות
1 לעזוב את הדרך בה הוא חי למרות שהוא מאמין בה מה שיהיה בשבילו סתירה נוראית [מלבד מה שכל יציאה בשאלה מלווה בקשיים עצומים מכל הבחינות]
2 להישאר בדת ולא להינשא [להיות בתול עד מותו]
3 לנסות טיפולי המרה
גם אם אכן יש רק סיכוי קטן להצלחת הטיפולים ויש גם סיכוי שהם ישפיעו עליו לרעה עדיין זה עדיף בהרבה על האופציות האחרות שיש לו
לכן גם ה"ליברלים" הכי גדולים אמורים להודות שא"א לשלול ממנו את הטיפול
הסיבה לעסק שעשו מדברי פרץ-אצל רבים זה הגיע מכך שהם לא הבינו אותו וחשבו שהוא בעד לכפות את זה על כולם ואצל רבים זה הגיע מחוסר היכולת להכיל את זה שיש אנשים שאיסור משכב זכור חשוב להם ואם הם לא ישנו את נטייתם הם יהיו בבעיה
כמו"כ יש לזכור את סולם קינסי המלמד [את הדבר הפשוט] שיש רבים בעלי נטיות הפוכות שיש להם גם את הנטייה הסטנדרטית אלא שזה במינון פחות. וכידוע [ואף מהיכרות] יש כאלו שבשל האווירה וכל העסק שמסביב, עם הזמן התעצמה אצלם הנטייה ההפוכה עד שבשלב מסויים הם רואים את עצמם כהומו לגמרי, ואצל אלו אם הם דתיים ודאי שווה להם מאוד לנסות טיפול שיחזיר להם את הנטיה המקורית שלהם במינון הנכון מה שיאפשר להם להינשא אי פעם כך שגם אם לטענת ה"ליברלים" אין מקום לטיפולי המרה ודאי שיש המזוהים כהומואים שבבסיס הם יותר מבולבלים שבשלב מסויים גיבשו לעצמם נטייה הפוכה אך יש להם אפשרות לשנותה ולהם שווה מאוד לנסות טיפולי המרה

דוד
דוד
4 years ago

מאמר חזק וחשוב אכן הצביעות בחגיגה מטורפת

דוד
דוד
4 years ago

משהו טען שיש מחקרים שמוכיחים שטיפולי המרה הם לא עובדים כלל והביא לינק לכאן https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24635593?fbclid=IwAR0coBpge4_6x7EsJkqA0kWWfFGMRGBQQw1IdmpKJ1tzA41PjpDlAj_DvZM

40
0
Would love your thoughts, please comment.x