1

ספרים חדשים וגם ישנים

כמה ספרים מעניינים, במלחמת האמונה מול הכפירה, (הספרים בלינקים, בפורמט PDF).

נפתח בספרו של דוד כהנא 'מסורת סייג לתורה' (וינה תרמב), "בו יבואו ראיות נכוחות ומופתים ניצחים כי נוסחת כתבי הקודש אשר בידינו בשפת קדשינו היא העיקרית וכי המסורה קדומה מאד והיא סייג למקרא, ואור בהיר יגיה על כמה פיסקאות שבאמצע הפסוקים…"

האמת שאני לא משוכנע באור הגדול בביאורו של המחבר לפיסקאות באמצע הפסוקים, אבל בודאי יש בספר הרבה טיעונים מעניינים, בהתפלמסו עם גרץ ומבקרים אחרים.

חיים בלאך, אישיות ססגונית, שעלה לארה"ב בראשית המאה הקודמת (הארכיון שלו נמצא כאן), כתב בין השאר ספר בשם 'ודע מה שתשיב', בו הוא מתמודד עם טענות נגד מוסריות התלמוד וההלכה, גם כאן אני חייב לציין שחלק מהפתרונות שלו נראים מאולצים, אבל עדיין יש בספר הרבה תוכן מעניין.

הרב חיים העליר, בחיבורו 'על תרגום השבעים בקונקורדנציה היכל הקדש', מאריך להראות כיצד נוסח המסורה הינו אותנטי ומדוייק הרבה יותר מנוסח השבעים, וכיצד אלו שהתיימרו להסתמך על השבעים (בין השאר מנדלקורן), לא שמו לב לשגיאות כאלו, מרוב תאוות החידוש והשיבוש של הנוסח המקורי..

הרב אוהד פיקסלר, כתב ספר בשם 'מסיני ועד ימינו', בנוגע ל'הלכה הגות ומסורת בעולם משתנה', ובאופן סמלי הוא מאפשר את הפצת הספר בPDF כדי להתאים את עצמנו לעולם המשתנה…

 

 

מי שחובב ספרים, בודאי לא יזיק לו "הרפואה במקרא ובתלמוד" של ד"ר פרוייס, במהדורה חדשה ומאירת עיניים

וגם לא יתלונן על 'גלות ישראל ויהודה בבבל ובאשור' של בוסתנאי עודד, ספר חשוב ביותר.