1

על אגדות מוצא החיים

ד"ר לכימייה אורגנית מרקוס אברליין משוחח עם אנדרו מקדימרדיד, על אי היתכנות האביוגנזה, אברליין מתמקד בשלשה מאפיינים אלמנטריים לתא החי: קרום התא, קיפול החלבון, והצ'פרונים המולקולריים, "אנחנו רחוקים מתמיד מלהסביר תהליך כזה – הגיע הזמן להיכנע לנתונים".

הכימאי האורגני ג'יימס טור, בהרצאתו בדאלאס השנה, מאתגר את שומעיו, לאחר שהוא שואל האם יש בקהל כימאיים סינתטיים, הוא בוחר שניים ומבקש מהם לעמוד על רגליהם: "אם יש בדברים דלהלן שגיאה או חוסר ידע בכימיה – נא אימרו שאני שקרן". לאחר מכן הוא מראה כיצד האביוגנזה לא קיימת, אין שום הסבר, "במשך 60 שנה לא התקדמו סנטימטר בתחום… הראו לי את הכימייה עליה מדברים – היא לא קיימת".

טור מראה כיצד כל התהליכים וה'חיבורים' עליהם מדובר בספרות, אינם  תהליכים שיכולים להיווצר באופן עצמאי בתנאים של כדוה"א, "מצבים כימיים דומים לא היו יכולים להתרחש בעבר הרחוק אלא אם כן הועברה מעבדת כימיה מאובזרת לגמרי בזמן עם צוות כימאים אורגניים מיומנים שהפעילו את הפרוייקט ופיקחו עליו"… (טור טען שאנשי מדע מפורסמים "משקרים", טענה שעוררה סערה,  ובהמשך נאלץ להתנצל על הביטוי, בלי לחזור מתוכן דבריו).

לאחרונה עלה כאן שוב באחד הדיונים הרעיון של ריבוי יקומים, נפנה את הקוראים אל הסרטון של הפיזיקאית התיאורטית סבין הוסנפלדר, הנקרא בפשטות: "ריבוי יקומים הוא דת ואינו מדע".