האתר עוסק בשאלות של אמונה מול כפירה, ומיועד לעוסקים בנושא.
למדיניות האתר לחץ כאן

Kal-sites – בניית אתרים
רוצה לדעת כמה עולה לבנות אתר ? לחץ כאן

נושאים באתר

"רציו" רוצה לגדול... רוצים לתרום?

תקבלו מייד
אישור מס הכנסה לעניין תרומות לפי סעיף 46 לפקודת מס הכנסה

10 ₪
20 ₪
100 ₪
200 ₪
500 ₪
1000 ₪
סכום אחר
הפוך את תרומתך לחודשית (ללא לקיחת מסגרת)
כן!, אני אתכם
לא! רוצה תרומה חד פעמית

פרופ' אורבך: הכימיה של החיים – מעידה על בורא

צוות האתר

צוות האתר

image_printלחץ לגירסת הדפסה

מתוך ריאיון לYNET:

"אין שום סתירה בין היהדות למדע", קובע פרופ' דורון אורבך, ראש הקבוצה לאלקטרוכימיה בבר אילן, שחזר בתשובה בעקבות מפגש עם הכימיה האורגנית. עם זאת, הוא דוחה את תורת האבולוציה, ויוצא נגד עמיתיו לאקדמיה ש"מתוכנתים להאמין בסיפורי דרווין כמעט כאמונה דתית"

במהלך לימודי הדוקטורט שלו בכימיה אורגנית, הגיע דורון אורבך למסקנה שקשה להבין את העולם ללא הכרה בכוח עליון. "מאחר וכל חוקי הטבע הם שרירותיים, למדע אין מנדט לשאול שאלות 'למה?' המדע לא יוכל להסביר לעולם את סיבת הכוחות בטבע", הוא אומר ל-net ול"אורות – טלוויזיה יהודית".

"לעומת זאת, תפקידו של המדע הוא לענות בהצלחה ובדקדקנות על השאלות 'איך'? – איך פועלים חוקי הטבע. וכל זאת, כי כל חוקי הטבע מצייתים למתמטיקה שמוח האדם ידע ויודע ליצור. מדובר במתנת אלוקים, את זה הבינו ומבינים לא מעט מדענים דגולים, היום ובדורות הקודמים"

אורבך מספר כי בכל זאת היו לו שאלות מהותיות. "הבנתי שיש שאלה אחת שהיא שאלת המפתח: האם באמת יש לעם ישראל תורה משמיים?"

את התשובה לשאלה הזאת לא קיבל אורבך – היום פרופסור וראש הקבוצה לאלקטרוכימיה באוניברסיטת בר-אילן – באקדמיה, כי אם בבני ברק. שם התברר לו, ש"אפשר להתחבר לאמת היהודית מבחינה שכלית", ובאמצע שנות העשרים של חייו החל בתהליך של חזרה בתשובה.

סיפורי דרווין הם לא מדע

לדבריו, אין באמונה הדתית כדי להתנגש עם עיסוקו המדעי. "אין שום סתירה בין יהדות למדע. השקפת היהדות היא שככל שאדם יחקור יותר בצורה אובייקטיבית ויכיר את הבריאה, הוא יתפעל יותר מהקדוש ברוך-הוא".

עם זאת, התיאוריה המדעית העוסקת בהתפתחות המינים באמצעות ברירה טבעית, האבולוציה, לחלוטין אינה מקובלת על אורבך. "אני מתעסק בכימיה, ובכימיה לא נוצרות שום בעיות. בכימיה אני חוקר את המציאות של הקב"ה. לעומת זאת, האקדמיה מפשלת בחקר העבר, בדברים שאי אפשר להוכיח. רוב האנשים בביולוגיה מתוכנתים להאמין בסיפורי דרווין וזו אמונה כמעט דתית. אתה תתחיל לדון איתם בנושא הזה, והם נכנסים לוויברציות. סיפורי דרווין הם לא מדע", הוא קובע.

"מדובר באוסף של ספקולציות. אין שום הוכחה מדעית אמיתית לכך שהחיים התפתחו מפרימיטיבי למשוכלל"

(ולא דרך בריאה יש מאין). זה שאדמת כדור הארץ מלאה בשרידים כאלה או אחרים של יצורים שחיו כאן ונכחדו, עדיין לא מוכיח שום מהלך ברור", הוא מוסיף. "מצד שני – כיום, אף אחד לא יודע ומבין איך הקב"ה ברא את העולם. פרשת 'בראשית' מגלה טפח ומכסה טפחיים. את ענייני 'מעשי בראשית' שניתנו בקבלה, ידעו ללמוד רק בתקופת התנאים. עניינים אלה מכוסים מאיתנו בדורות האחרונים.

"לכן, מבחינת השקפת היהדות, אין שום סיבה לשלול על הסף אפשרות של שלבי בריאה התפתחותיים, אך חייבת להיות התערבות אלוקית כדי שבעלי חיים פרימיטיביים ישתכללו. זה לא יכול לקרות דרך תאונות גנטיות ממוינות-סביבה. הבעיה היא שמה שבפועל מלמדים ומעבירים בנושא 'תורת האבולוציה', הוא: תולדות החיים על פני האדמה כהתפתחות מקרית ללא שום תכנון תבוני וללא כוח עליון כל יכול מכוון. את האפשרות הזו אני שולל לחלוטין כמדען".

פרופ' אורבך המגדיר את עצמו כחרדי, אינו מרגיש יוצא דופן כאיש מאמין באקדמיה. "אני יכול להגיד שרוב רובם של עמיתי בחו"ל מאמינים בריבונו של עולם. הם מאמינים בכוח עליון מתוך ההבנה המדעית שלהם".

5 1 vote
Article Rating

שתף מאמר זה

תגובות ישירות

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x