1

שאלה: סרטוני כפירה ביוטיוב מטרידים אותי (אלעד לאור)

שאלה: שלום וברכה אתר רציו אני אדם מאמין ושומר ממצות לאחרונה נתקלתי בסרטוני ביוטיוב
של בנאדם שקורא לעצמו gal or בסרטונים שלו הוא מציג כאילו אירועים היסטורים מהתנך וכאילו מראה איך הם באמת התרחשו לפי המדע וארכיולוגים סרטוניו ערערו אותי מאוד אשמח עם תוכלו להשיב לי על הסרטונים שאלח כאן ותוכלו בבקשה להפריך את דברי כפירה, למשל הסרט 5 סתירות מביכות בתנ"ך.

בתודה רבה.

תשובה: בשמחה נתייחס, רק ננצל את ההזדמנות לתת קצת רקע על הסרטים האלו:

לפני כעשר שנים, להטה הרשת מסדרת הסרטונים 'מתן תורה היה או לא היה', שם היוצר של הסרטונים לא נכתב בהם, אלא רק הלוגו של האגודה הישראלית לספקנות, אבל ברשתות החברתיות התגאה היוצר ביצירתו, סטודנט לרפואה בשם אלעד לאור, בזמנו התייחסנו באריכות לכל אחד מהסרטונים, בקטגוריה: סדרה – אלעד לאור, והראינו כיצד הוא מסלף ומגלה את בורותו, בכל מקום בו הוא שולח את ידיו.

האמת היא, שאף אחד לא הבין מה ממריץ סטודנט לרפואה, להשקיע כ"כ הרבה אנרגיה בהתנגדות לדת. הדברים האלו מצויים יותר אצל יוצאים בשאלה שצריכים הצדקה עצמית לצעד שעשו, או אנשים שתחום העיסוק שלהם הוא דתות, ולכן מנסים להציע את מרכולתם. מאיפה המיסיונריות הזו?

התשובה הגיעה קצת באיחור, כאשר בשנים האחרונות נמחק ערוץ היוטיוב, הסרטים הורדו מהרשת, ואפילו דף הפייסבוק האישי של אלעד לאור נמחק, למה?

ובכן, אלעד לאור חי וקיים, ובאתר שלו תוכלו לקרוא את כל קורות החיים המפוארים שלו, ותוכלו אפילו ללמוד ממנו ביוטיוב על הקורונה:

ובכן, אלעד לאור הוא קריין מוצלח, וגם חרוץ בהפקת סרטונים, לאיפה נעלמה כל תעשיית ה'ספקנות' האובססיבית שלו? עשרות סרטים מושקעים? ולמה הרופא המוצלח עובד בגריאטריה בבני ברק? הוא לא למד איפה שהוא רפואת ילדים?

חפרנו קצת בסרטונים הישנים שלו, ומצאנו את הרמז לתשובה:

 

אז מה שעומד מאחורי כל זה, הוא הרצון להראות שאפשר להיות מוסרי גם בלי התורה, אפשר להאמין בבעל או בזאוס ולהיות מוסרי! כמו שמובא מן הסתם באחד הסרטונים, איך אפשר לטעון שהתורה מוסרית אם היא לא אוסרת פדופיליה?

רק מה, כאן הדוקטור נתפס על חם. כנראה שקורות החיים לא ממש מתעדים את כל העבר המפואר. מסתבר שבין שאר התחביבים שלו, אסף לאור באובססיביות חומר פדופילי ואף סחר בו! כתב האישום המלא פורסם כאן, הנה דוגמאות מזעזעות:

 

אז יתכן שאם לא מאמינים בכלום, גם המוסריות לא משהו… עצוב ומזעזע

יש הטוענים שלאור קיבל 'בדיחה של עונש', אבל זה לא הנושא שלנו, הנושא שלנו הוא אותו משתמש ביוטיוב המכנה את עצמו 'גל אור' (אולי מוטב 'חלקיק אור'), שהחליט למחזר חומרים מהאוספים האובססיביים של לאור.

רק כדי להדגים, את הרמה של ה'סתירות המביכות' בסרט שלינקק השואל, חתכנו סתירה אחת מאד מאד מביכה, והנה היא לפניכם…

פשוט לא יאומן שזה אמיתי. אלעד לאור יוצר 'סתירה' בין שני טקסטים שמתארים שושלות יוחסין נפרדות.

בבראשית ה מתוארת שושלת היוחסין של שת, בנו השלישי של אדם, כדלהלן:

ויחי אדם שלשים ומאת שנה ויולד בדמותו כצלמו ויקרא את שמו שת: (ד) ויהיו ימי אדם אחרי הולידו את שת שמנה מאת שנה ויולד בנים ובנות: (ה) ויהיו כל ימי אדם אשר חי תשע מאות שנה ושלשים שנה וימת: ס (ו) ויחי שת חמש שנים ומאת שנה ויולד את אנוש: (ז) ויחי שת אחרי הולידו את אנוש שבע שנים ושמנה מאות שנה ויולד בנים ובנות: (ח) ויהיו כל ימי שת שתים עשרה שנה ותשע מאות שנה וימת: ס (ט) ויחי אנוש תשעים שנה ויולד את קינן: (י) ויחי אנוש אחרי הולידו את קינן חמש עשרה שנה ושמנה מאות שנה ויולד בנים ובנות: (יא) ויהיו כל ימי אנוש חמש שנים ותשע מאות שנה וימת: ס (יב) ויחי קינן שבעים שנה ויולד את מהללאל: (יג) ויחי קינן אחרי הולידו את מהללאל ארבעים שנה ושמנה מאות שנה ויולד בנים ובנות: (יד) ויהיו כל ימי קינן עשר שנים ותשע מאות שנה וימת: ס (טו) ויחי מהללאל חמש שנים וששים שנה ויולד את ירד: (טז) ויחי מהללאל אחרי הולידו את ירד שלשים שנה ושמנה מאות שנה ויולד בנים ובנות: (יז) ויהיו כל ימי מהללאל חמש ותשעים שנה ושמנה מאות שנה וימת: ס (יח) ויחי ירד שתים וששים שנה ומאת שנה ויולד את חנוך: (יט) ויחי ירד אחרי הולידו את חנוך שמנה מאות שנה ויולד בנים ובנות: (כ) ויהיו כל ימי ירד שתים וששים שנה ותשע מאות שנה וימת: פ (כא) ויחי חנוך חמש וששים שנה ויולד את מתושלח: (כב) ויתהלך חנוך את האלהים אחרי הולידו את מתושלח שלש מאות שנה ויולד בנים ובנות: (כג) ויהי כל ימי חנוך חמש וששים שנה ושלש מאות שנה: (כד) ויתהלך חנוך את האלהים ואיננו כי לקח אתו אלהים: פ (כה) ויחי מתושלח שבע ושמנים שנה ומאת שנה ויולד את למך: (כו) ויחי מתושלח אחרי הולידו את למך שתים ושמונים שנה ושבע מאות שנה ויולד בנים ובנות:

ובבראשית ד מתוארת שושלת בני קין, בנו של אדם הראשון:

וידע קין את אשתו ותהר ותלד את חנוך ויהי בנה עיר ויקרא שם העיר כשם בנו חנוך: (יח) ויולד לחנוך את עירד ועירד ילד את מחויאל ומחייאל ילד את מתושאל ומתושאל ילד את למך:

ובכן, לפי לאור, מדובר ב'סתירה מביכה', הוא מנסה בכח לעשות כל מיני שרטוטים וחצים, כאילו 'ליישב' את הסתירה, בעוד אין שום קשר בין שתי הרשימות. ישנן כמה שמות דומים, אבל בהתחשב בכך שהעולם היה אז מאד קטן, זה מזכיר את שושלות המלוכה השונות, שנמצא בהם שמות חוזרים כמו ג'ימס, הנרי, ארתור, או בשושלות אחרות, לואי, פיליפ, וכדו'. או לחילופין שושלות חסידיות הבנויות על חזרתיות של 'מנחם מנדל' 'שלום דובער' ו'חיה מושקא'.

העובדה שמדובר בשתי שושלות שונות, האחת של קין, והאחרת של שת, לא מוזכרת כלל בתיאור המפורט והחינני של ה'סתירה המביכה'… וזה אכן מאד מביך, מלבד המבוכה הגדולה שנמצא בה לאור. נאחל לו שיחזור בתשובה שלמה על כל פשעיו, וישקיע את זמנו בעזרה וסיוע לזקנים בני ברקיים, במקום לאסוף באובססיביות חומרי תעמולת שקר או דברים יותר גרועים.

לגבי שאר הסתירות ה'מביכות', הוא פותח בשאלה אם משה כתב את התורה, ומצביע על סתירה בספר שמואל.

לגופו של דבר. אכן אפשר שחילופי הנוסחאות חלוקים בשאלה כיצד לנסח את הדברים, אבל במציאות גם אחי גלית נקרא לאחר מות אחיו גלית בלשון השאלה משום שמילא את מקומו כענק מטיל אימה, דבר מצוי בימי קדם שהשם מסמל ישות מסויימת. ואכן יש חוקרים הסוברים שאלחנן היה אחד מכינוייו של דוד בצעירותו, וכינוי זה השתמר בטקסט שמתאר את אלחנן כהורג את גלית (פרופ' יעקב ליוור, מובא באנצ"מ כרך ב' עמ' 508). ראה עוד כאן (חפש בדף 'אלחנן').

לגבי הסתירה בשמות יתרו, גם זה חוסר ידע בתרבות העתיקה שלאדם היו כמה שמות, בפרט באומות שונות. וכך זה עד היום במזרח, יש את הכינוי המקורי שכינוהו המדינים ויש את הכינויים שכינוהו הישראלים. (ראה כאן ובהערה 7, וראה: יהודה שביב, עיון בתאריו של יתרו).

ולגבי הסתירה בנוסח עשרת הדברות, שוב, לא ידע השואל, שהנוסח שמתואר בתורה אינו נוסח הדברות הכתובות אלא מה שאמר ה' בעל פה, בדברות עצמם היה כתוב יותר בקיצור. ולכן לא היה אפשר לבדוק בדברות, ומשה לא חזר בהכרח על הדברים מילה במילה אלא על תוכן הנאום, כפי שכתבו הפרשנים.

לגבי פרשיות הבריאה, שוב, מדובר בשתי פרשיות שונות, שכל אחת מתארת נושא אחר לגמרי, ראה כאן (חפש בדף 'שתי פרשיות הבריאה'), וכאן, (חפש בדף 'סיפורי הבריאה').