1

"תגלית מהפכנית של נאס"א יכולה להסביר את היווצרות החיים בכדור הארץ"

(התמונה מתוך ויקיפדיה, ברישיון לשימוש חפשי).

התעוררנו לבוקר חדש עם כותרת חדשה "תגלית מהפכנית של נאס"א יכולה להסביר את היווצרות החיים בכדור הארץ"

אז היה שוה לחכות, כל כך הרבה שנים אנחנו מחכים שמישהו יסביר לנו את היווצרות החיים, סוף סוף מישהו מסביר, ועוד נאס"א, ועוד בתגלית מהפכנית.

אז זהו שלא, מדובר שוב, בפעם המי יודע כמה, בתעמולה התפתחותנית נלעגת. (כמו בפעם הקודמת, כמו כאן, וכל הקטגוריה הזו).

סוכנות החלל והאוויר האמריקאית (נאס"א) הודיעה כי צוות בינלאומי בראשותה מצא סוכרים ושיירים אחרים של חומר אורגני על שני מטאורים שונים שנפלו על כדור הארץ לפני למעלה כ-4.3 מיליארדי שנים. מטאורים אלו נחתו על הארץ לפני שהיו בה חיים, והביאו עמם חומרים אורגניים שמהם עשויים תאים חיים. נאס"א מאשרים כי מדובר בממצא ראשון המאשר את הסברה שריבוז (ממנו עשויים ה-DNA וגורמים בסיסיים נוספים המגדירים חיים) הגיעו לארץ בין היתר מהחלל.

אז נניח שהמטאור הזה הוא מלפני כך וכך שנים (זה מאד פשוט, כורתים לו את הרגל וסופרים טבעות), ונניח שהסוכר שעליו הגיע מה"חלל" ולא נזל עליו כשאיזה ניאדטרלי קדמון ליקק קרטיב, האם קיבלנו הסבר כל שהוא?

כשם שאין לנו הסבר איך נוצרו החיים בכדור הארץ, כך אין לנו הסבר איך נוצרו בחלל או בכל מקום אחר, אז היכן ההסבר?

אמנם, ברור שאני מתעלם מהתשובה האלמנטרית, לשאלתך איך נוצרו החיים בחלל, המקום ממנו מגיע המטאור? התשובה היא, שהתגלה הסבר, הם הגיעו לשם ממקום אחר.

בקיצור: צבים כל הדרך למטה, זה הוא ההסבר החדיש.

הרעיון של פנספרמיה, בצורתו המודרנית, הינו כבר יותר מבן מאה שנים, רבים השתעשעו בו במשך הזמן. אבל הוא חסר משמעות מכל בחינה, ומגוחך להכניס אותו תחת הכותרת של מדע, הוא לא תורם שום דבר לנושא, פשוט כלום. אפשר לשחק את המשחק הזה גם בתוך כדור הארץ: החיים נוצרו באפריקה, על ידי משהו שהגיע מאסיה, ובאסיה ע"י משהו שהגיע מאוסטרליה, עד שיימאס לנו לשאול מאיפה זה התחיל.

החיים הם לא דבר שניתן להסבר, וכל הדיבורים על 'התקדמות' בחקר האביוגנזה, בנויים על השיטה הנוכחית, נניח שמגלים שבחרסית יש מצע שמתאים ליצירת חומצות אמינו, זה נפלא. אבל איך זה קרה בחרסית, בסופו של דבר אם יש כאן צירוף פנטסטי של גורמים, לא יעזור להשליך את האחריות על חמרים ראשוניים כל שהם, השאלה נשארת אותה שאלה בדיוק.

בהמשך המאמר נכתב:

"בכל מקרה, זוהי ההוכחה הגדולה ביותר שהמדע מצא עד כה לקיום חיים מחוץ לכדור הארץ, והיא יכולה להסביר את התפתחות החיים על הארץ".

הוכחה לקיום חיים? סוכר = חיים? אין כאן שום חיים, ולא הוכחה, ולא שום דבר שיכול להסביר. פשוט קשקוש חסר פשר.

גם האמירה שמציאת ריבוז מסביר ההתפתחות דנ"א, משום שהוא מרכיב של הדנ"א, מגוחכת, זה כמו שאומר שמציאות מתכת וחוטי מתכת מסבירים את התפתחות המחשב, כי הוא עשוי מחוטים וממתכת.

עוד על האביוגנזה, ומוצא החיים.

מי שרוצה לעקוב אחרי ההונאות והאשליות הקבועות בדיווחים עיתונאיים על מדע, יכול לקרוא במאמריו של ד"ר יקי מנשנפרויד, כגון הניתוח שלו את הכותרת "הוירוס הגדול בעולם – מהחלל" שעוסקת בוירוס שהדנ"א שלו לא מוכר לנו ברובו ולכן סביר שהגיע ממאדים…