האתר עוסק בשאלות של אמונה מול כפירה, ומיועד לעוסקים בנושא.
למדיניות האתר לחץ כאן

Kal-sites – בניית אתרים
רוצה לדעת כמה עולה לבנות אתר ? לחץ כאן

נושאים באתר

"רציו" רוצה לגדול... רוצים לתרום?

תקבלו מייד
אישור מס הכנסה לעניין תרומות לפי סעיף 46 לפקודת מס הכנסה

10 ₪
20 ₪
100 ₪
200 ₪
500 ₪
1000 ₪
סכום אחר
הפוך את תרומתך לחודשית (ללא לקיחת מסגרת)
כן!, אני אתכם
לא! רוצה תרומה חד פעמית

אישיותו ותפקידו של ישו הנוצרי, ע"פ הברית החדשה

צוות האתר

צוות האתר

image_printלחץ לגירסת הדפסה

ידידי הרב לב טוב, ליקט קצת נתונים מהברית החדשה, על התפיסה העצמית של ישו, וכיצד ראה את עצמו:

הברית החדשה טוענת שישו החל את חייו בצורה מוזרה, כשבני אדם השתחוו לו, והגישו לו מתנות כפי הנהוג בעבודת אלילים הינדואית: "הֵם נִכְנְסוּ לַבַּיִת.. נָפְלוּ עַל פְּנֵיהֶם וְהִשְׁתַּחֲווּ לוֹ, וּפָתְחוּ אֶת צְרוֹרוֹתֵיהֶם וְהִגִּישׁוּ לוֹ מַתָּנוֹת: זָהָב וּלְבוֹנָה וָמוֹר" (מתי ב, 11)  ".. רָאִינוּ אֶת כּוֹכָבוֹ בַּמִּזְרָח וּבָאנוּ לְהִשְׁתַּחֲווֹת לוֹ" (מתי ב, 2).

היה צנוע ועניו?

ומה קרה איתו כשהוא גדל? האם אכן מדובר על אדם צנוע כראוי ל"משיח"? ישו עונה:

"בְּעוֹדֶנִּי בָּעוֹלָם אֲנִי אוֹר הָעוֹלָם" (יוחנן ט, 5)

"וְהִנֵּה גָּדוֹל מִיּוֹנָה כָּאן" (מתי יב, 41)

"וְהִנֵּה גָּדוֹל מִשְּׁלֹמֹה כָּאן" (מתי יב, 42)

יותר גדול משלמה המלך ויונה הנביא? טוב עניו וצנוע הוא לא היה זה בטוח.. לכן ממש מגוחך לראות שאמר על עצמו: "עָנָו אֲנִי וּנְמוּךְ רוּחַ" (מתי יא ,29).

היה המשיח?

התנ"ך מספר שהמשיח ישכין שלום עולמי. האם ישו טען שבא להשכין שלום? בואו ניתן לו לענות:

"הַסְבוּרִים אַתֶּם שֶׁבָּאתִי לָשִׂים שָׁלוֹם בָּאָרֶץ? לֹא אוֹמֵר אֲנִי לָכֶם! אֶלָּא מַחֲלֹקֶת!" (לוקס יב, 51).

"לֹא בָּאתִי לְהָטִיל שָׁלוֹם, אֶלָּא חֶרֶב!" (מתי י, 34)  מה יש לישו נגד שלום?

שלום משפחתי?

טוב, אולי שלום עולמי גדול עליו. אז אולי שלום בתוך המשפחה?

"בָּאתִי לִגְרֹם פִּלּוּג בֵּין אִישׁ לְאָבִיו, בֵּין בַּת לְאִמָּהּ!"  (מתי י, 35)

"מִי שֶׁבָּא אֵלַי וְאֵינֶנּוּ שׂוֹנֵא אֶת אָבִיו וְאֶת אִמּוֹ, אֶת אִשְׁתּוֹ וְאֶת בָּנָיו, אֶת אֶחָיו וְאֶת אַחְיוֹתָיו וְאַף אֶת נַפְשׁוֹ שֶׁלּוֹ, אֵינוֹ יָכוֹל לִהְיוֹת תַּלְמִידִי!" (לוקס יד, 26)/ מה שבטוח פרס נובל לשלום הוא כבר לא יקבל. אבל אולי הוא ניבא איזה נבואות שהתגשמו?

היה נביא?

בואו נבדוק: הוא הבטיח שמי שיאמין בו יוכל לעקור עצים ולנוטעם בים (לוקס יז, 6) לא ראיתי יהודי משיחי שעושה זאת.

ישו מתנבא שעוד בדור שלו השמש תכבה, והכוכבים יפלו והוא יבוא על ענני שמים בכבוד רב (מתי כד, 29 30). על איזה כבוד בדיוק ישו מדבר? להתנדנד על צלב זה מכובד?

ישו גם "התנבא" על חורבן בית המקדש… רק חבל שמבחינה היסטורית מילים אלו בברית החדשה נכתבו לאחר חורבן הבית.. ממש נבואה… ועוד אמר בדיחה: "הִזָּהֲרוּ מִנְּבִיאֵי הַשֶּׁקֶר…" ( מתי ז, 15).

אולי לפחות קיים את מצוות התנ"ך?

ישו התיר לאכול את כל השרצים שבעולם (מרקוס ז, 18 19), התיר לחלל שבת (מתי יב, 8), וברוב חוצפתו גם "מסר" לפטרוס את הרשות לבטל את כל התנ"ך (מתי טז, 19).

היה מוסרי למשפחתו?

כשאמא של ישו באה אמרה לו בעדינות שאין יין הוא ענה לה בחוצפה: "מַה לִּי וָלָךְ, אִשָּׁה?! עוֹד לֹא הִגִּיעָה שְׁעָתִי!" (יוחנן ב, 4), ובפעם אחרת כשאמו ואחיו קראו לו, הוא סרב לצאת אליהם ואמר בביזיון רב: "מִי הֵם אִמִּי וְאַחַי?!" (מרקוס ג, 33).

מתאכזר לאמו ולאחיו? כנראה שישו חולק על מה שכתוב בברית החדשה: "אִישׁ אִם יֹאמַר 'אוֹהֵב אֲנִי אֶת אֱלֹהִים' וְהוּא שׂוֹנֵא אֶת אָחִיו, שַׁקְרָן הוּא, כִּי מִי שֶׁאֵינֶנּוּ אוֹהֵב אֶת אָחִיו ..לֹא יוּכַל לֶאֱהֹב אֶת הָאֱלֹהִים" (אגרת יוחנן א ד, 20).

 היה מוסרי לסביבה?

אמר: "הַסּוֹטֵר לְךָ עַל הַלְּחִי הַיְמָנִית, הַפְנֵה אֵלָיו גַּם אֶת הָאַחֶרֶת" (מתי ה, 38), אבל בפועל כשישו קיבל סתירה ממשרתי הכהן הגדול, הוא לא הפנה את הלחי השנייה אלא התלונן בזעם: "מַדּוּעַ תַּכֵּנִי?!" (יוחנן יח, 23).

ישו מנע מאדם לקבור את אביו (מתי ח, 20-21).

טען שאין להסתכל על נשים (מתי ה, 28), אבל בפועל ראו מה נשים עשו לו:

"אָז לָקְחָה מִרְיָם בֹּשֶׂם נֵרְדְּ זַךְ וְיָקָר.. מָשְׁחָה אֶת רַגְלֵי יֵשׁוּעַ וְנִגְּבָה אוֹתָן בְּשַׂעֲרוֹתֶיהָ" (יוחנן יב, 3)

"נִגְּשָׁה אֵלָיו אִשָּׁה שֶׁהֶחֱזִיקָה פַּךְ שֶׁמֶן וּבוֹ בֹּשֶׂם יָקָר מְאֹד וְיָצְקָה אוֹתוֹ עַל רֹאשׁוֹ" (מתי כו, 7), חשבתי שהמשיח אמור להיות צדיק…

נזהר מגזל וגניבה?

ישו שלח את תלמידיו לגנוב חמור כדי שיוכל להכנס לירושלים כמו המשיח (לוקס יט, 28 35), הוא גם הפך שולחנות וכסאות בבית המקדש והזיק את ממונם של הסוחרים (יוחנן ב, 13 15), כמו כן הוא גרם להרג של עדר חזירים גדול השייך לרועה (מרקוס ה).

ישו פיזר סיסמאות והמליץ לאדם למכור את רכושו ולחלקו לעניים (מתי יט 21),  אבל מצד שני הוא בעצמו הכביד על הציבור ולא פירנס את עצמו אלא ניצל נשים שהיו סביבו ונתמך על ידיהן כלכלית: "..וְרַבּוֹת אֲחֵרוֹת אֲשֶׁר כִּלְכְּלוּ אוֹתוֹ מִנִּכְסֵיהֶן" (לוקס ח 3, מתי כז 55).

אוקי. אז ראינו שהברית החדשה מתארת את ישו באופן הבא:

לא משיח, לא נביא, לא משכין שלום עולמי, לא השכין שלום בין בין בני משפחה, לא מוסרי כלפי משפחתו, לא הקפיד על מצוות התנ"ך, לא היה צנוע ועניו, לא הקפיד על ממון אחרים.

אז מה הוא כן בא לעשות בעולם הזה?? בואו ניתן לישו לענות:

"אֵשׁ בָּאתִי לְשַׁלֵּחַ עַל פְּנֵי הָאָרֶץ! וּמֶה חָפַצְתִּי שֶׁכְּבָר תִּבְעַר!" (לוקס יב, 49)

אש? בזה אנו נאלץ להודות שישו הצליח, ובגדול.

כי אכן אש גדולה שׂרפה המוני יהודים על המוקד בשמו במשך ההיסטוריה, רק משום שלא היו מוכנים לוותר על יהדותם ולקבלו עליהם כמשיח המושיע של ישראל.

הדת הנוצרית

ומה בקשר לדת הנוצרית שהתפתחה ע"י מעריציו כמה דורות אחרי מותו? מאיפה שאבה את מנהגיה?

האם הברית החדשה היא ספר יהודי, או שהיא מבוססת על עבודת אלילים?

הפרופסור הנוצרי אוטו פליידרר טוען שכל ההשקפות של הנצרות הקדומה על לידתו הניסית של ישו, תקומתו מהמתים ועלייתו לשמים, לקוחה מתוך הפולחנים האליליים של עמי המזרח  (das ur christent,die entstehung des christentums).

ופרופסור יוסף קלוזנר, חוקר בעל שם עולמי שזכה פעמיים פרס ביאליק לחכמת ישראל כותב: "..האוונגליונים שבידינו, כולם-אף הקדומים שבהם-נתחברו בשעה שהכנסייה הנוצרית הייתה מלאה וממולאה אליליים מכל האומות" (ישו הנוצרי עמוד 198). בכתבה זו נעבור על יסודות האמונה המשיחית, ונראה מה מקורן האמיתי.

לידת בתולין

בעולם האלילי-פגאני יש מעשיות רבות על אישה בתולה שיולדת. נראה דוגמא אחת: על פי האמונה האלילית, האל אפולון עיבר את פֶריקטיונָה לפני שאריסטון בעלה התייחד איתה ונולד להם ילד. ומפתיע לראות שאת הסיפור הזה מביא לא אחר מאוריגֶנֶס (ORIGENES CONTRA CELSUM I P37) שהיה מלומד נוצרי מלפני כ1800 שרצה להוכיח שלידת הבתולין של ישו אכן תיתכן כי היא קיימת גם בעולם האלילי.. כעת שידוע שאין אמת באלילים, זה משמש נגדו..

אל שהתגשם בבשר                  

ראו את דברי פרופסור קלוזנר: "במיתולוגיה הפוליתאיסטית (אמונה בריבוי אלוהיות) האל הוא לפעמים אדם שנעשה אל ואל שנעשה אדם. האל אפולון, בנו של זאוס, נעשה אדם.. הרקולס האדם.. נעשה אל" (יוסף קלוזנר, מישו ועד פאולוס כרך א עמוד 116).

המעשייה האלילית הזאת מקבילה במדוייק לטענת כת המשיחיים שישו הוא אל שהתגשם בבשר.

"הסעודה האחרונה"- אכילת מאכלים מתוך אמונה שזהו בשרו של האלוהים

בברית החדשה מסופר שישו ערך סעודה ונתן לתלמידיו מאכלים ואמר שזה למעשה דמו ובשרו ממש. סעודה זו נקראת הסעודה האחרונה.

סעודות כאלו מוכרות היטב בעולם המיתולוגיה שעל ידי אכילת ושתית המאכלים האלוהיים, קולט האדם כוחות עליונים. הדבר מזוהה עם האלים דיוניסוס (Dionysos), אטיס, מיתרה ואיסיס.

פרופסור קלוזר כותב: "סעודות קדושות כאלו ידועות לנו.. לפנינו תופעה שאי אפשר היה שלא תשפיע על סעודת הערב האחרונה של ישו.. על ידי השפעה אלילית מסתורית זו של סעודה קדושה" (יוסף קלוזנר, מישו ועד פאולוס כרך א עמוד 124).

מה שהתחיל כסעודה, התפתח על פי כת המשיחיים לעבודה זרה.

דקירת ישו "האל" ועלייתו מן השאול

ספרי הבשורה מספרים שישו נצלב יחד עם עוד שני פושעים אחרים ונדקר על ידי חייל ושתת דם. ועל פי יוחנן אמו של ישו נכחה שם. ולבסוף הוא יורד ועולה מן השאול. שימו לב למקבילה הפגאנית המובאת בספרו של התיאולוג הגרמני יוהנס לייפולד:

האל הבבלי בֶּל-מרודך נתפס, נידון ומוכה, ויחד עם פושע נוסף הוא נשלח למיתה, לאחר שפושע אחר משתחרר. לאחר מכן אשה מנקה את הדם השותת מלבו של האל שכנראה נדקר ברומח או בכידון. לבסוף הוא יורד ועולה מן השאול. כמו כן גם האל אוריפאוס ירד שאולה ועלה בחזרה (j.leipoldt sterbende und aunferstehende 1923 s.9). וכל מילה נוספת מיותרת..

קימה מן המתים לאחר הקבורה

פרופסור קלוזנר כותב שהאלילים המצויים במיתולוגיה האלילית מתים וקמים לתחייה. לדוגמא: אוסיריס במצרים, אדון בכנען, אטיס ובל מרודך. ויש מקבילות גם ליציאה מתוך הקבר כפי שמופיע בברית החדשה (מישו ועד פאולוס כרך א עמוד 113).

ההיסטוריון הבלגי פרנץ קומנט מוסיף שגם האל דיוניסוס (Dionyso) מת וקם לתחייה (cumont pp 108-112).

ישיבה ליד כסא הכבוד

הברית החדשה טוענת שישו עלה לשמים וישב לימין אלוהים.

הפרופסור זילנסקי מציין שהאל אפולון, בנו של זאוס, נעשה אדם ולאחר מכן עלה לשמים ומאז נשאר שם על יד "כסא הכבוד"  של זאוס (th. zielinski c.o pp 19-24)

אל שמכפר כקורבן על חטאי האדם

על פי הברית החדשה ומאמיניה ישו מת כקורבן המכפר על חטאי האדם.

הסופר הצרפתי אדוארד דֶז'ורדין כותב במפורש שיש ידיעות שהיו מקריבים אל קורבן המכפר בעד העם וחטאיו, והאל היה קם לתחייה (Dujardin Eduoard le dieu jesus 1927 pp81-214).

האובססיה לדם

וגם כל האובססיה שיש למיסיונרים עם הדם של ישו קשורה לפגאניות.

בעולם העתיק היה מנהג משונה הקשור לאלילה מָה בִּילוֹנה, שבו אדם היה נכנס לתוך בור המכוסה מלמעלה בעצים נקובים, ועל העצים היו מציבים שור והיו חותכים את החזה שלו עם רומח והדם של השור היה נשפך לתוך הבור שם נמצא האדם, ועל ידי כך הוא נטהר ושב לחיים חדשים ונעשה אדם-אל. ממש כמו ישו.. (prudentius peristephanus 1006-1050 ראו גם: comont o.c pp 63-64)

ועל השילוש האלילי לא צריך להוכיח כלום, כי ברור שזו עבודה זרה של ריבוי אלים. מכל מקום יש באתר זה כתבה נפרדת על השילוש.

אז איך חברי המיסיון המשיחי מסבירים את כל ההקבלות הללו? האם זה במקרה?

הם מנסים לתרץ באופן נואש ואמרים שלא מדובר שהנצרות העתיקה מהמיתולוגיה האלילית, אלא המיתולוגיה היא זו שהֶעֶתיקה מהנצרות..

תירוץ אומלל בכל קנה מידה, אבל ניתן לפרופסור קלוזנר לענות להם: "הדעה שהאל יכול למות ולשוב לתחייה הייתה קיימת מאות בשנים קודם צמיחתה של הנצרות, והייתה רווחת בעולם האלילי אף בעצם שנות צמיחתה של זו (הנצרות)" (יוסף קלוזנר, מישו ועד פאולוס כרך א עמוד 115)

וזו גם דעת פרופסור אביעד קליינברג מאוניברסיטת תל אביב ורבים אחרים. (הנצרות מראשיתה ועד הרפורמציה, אביעד קליינברג עמוד 36-37).

מקורות: כאן, וכאן.

2.9 15 votes
Article Rating

שתף מאמר זה

תגובות ישירות

Subscribe
Notify of
guest
24 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
אברהם יהושע
אברהם יהושע
11 months ago

אתה מבין שחלק מהדברים שכתבתה על ישו הם גם כתובים בחסידות למה שם אתה לא מקביל

איש פלוני
איש פלוני
2 years ago

ולא לשכוח את סיפור התאנה (מרקוס י"א) "וירא תאנה אחת מרחוק אשר הוציאה עלים ויקרב אליה לראות אם ימצא בה פרי מאכל ולא מצא בה זולתי עלים לבדם כי עת התאנים עוד לא הגיעה ויען ישוע ויאמר לה לא יאכל עוד איש מפריך מעתה ועד עולם … ויהי בבקר ויעברו ויראו את התאנה כי יבשה מענף ועד שרש"
כך בסיפור אחד נביא שלא יודע מה בעץ שמולו.
ואדם שמקלל את העץ על לא דבר.

אריה
אריה
2 years ago

קראתי איפשהו שהסיפור הזה הוא בעצם לעג על הרעב במצור הרומי על ירושלים. בהמשך הפיסקה ישו אומר "מהסיבה הזאת אני אומר לכם מה שאתם מתפללים עבורו וחושקים בו, תאמינו שכבר קיבלתם אותו והוא יהיה שלכם".

רק אמת
רק אמת
2 years ago
Reply to  אריה

יש כאלה שרצו להגן על סיפור התאנה ברית החדשה וטענו שמדובר על משל ותו לא. תירוץ זה מסתמך על כך שלא נבדוק בעצמנו. ראה מה כתוב מספר פסקאות לאחר סיפור זה: "בַּבֹּקֶר עָבְרוּ וְרָאוּ אֶת עֵץ הַתְּאֵנָה יָבֵשׁ מִשָּׁרָשָׁיו.נִזְכַּר כֵּיפָא וְאָמַר אֵלָיו: "רַבִּי, רְאֵה, עֵץ הַתְּאֵנָה שֶׁקִּלַּלְתָּ יָבֵשׁ" (מרקוס יא, 20). אז זה לא היה משל כלל

אריה
אריה
2 years ago
Reply to  רק אמת

או שפשוט העונה הייתה כזאת שהתאנה עדיין לא חנטה פגיה. הרי הבשלת התאנים מתבצעת בגלים. אפשרות אחרת שאולי הסיפור המקורי היה בכלל אחר ומה שהועבר אלינו הוא בכלל טלפון שבור של עובדי אלילים מהאימפריה הרומית שנפשם הייתה גסה מדי בשביל להבין את הסיפור המקורי והם שיבשו אותו במזיד או לא במזיד. כשהתלמידים אומרים לישו שעץ התאנה שהוא קילל יבש אז הוא עונה “מהסיבה הזאת אני אומר לכם מה שאתם מתפללים עבורו וחושקים בו, תאמינו שכבר קיבלתם אותו והוא יהיה שלכם”.

רק אמת
רק אמת
2 years ago
Reply to  אריה

אכן חוקרי הברית החדשה טוענים בתוקף שבעצם מדובר על ספר-פאזל שעורכים חיצוניים הכניסו והוציאו משם כל מה שרצו. ראה מה כותבים החוקרים מרטין דיבֶּליוס ורודולף בוּלטמאָן הגרמנים: "אין אנו יודעים כמעט כלום מחייו ואישיותו של ישו"
  
"אין להוכיח בֶיחס אף למימרא אחת של ישו, שבאמת יצאה מפיו" r.Bultmann jesus berlin 1926 12  

אריה
אריה
2 years ago
Reply to  רק אמת

אינני רואה בדעות של חוקרי הברית החדשה הגרמנים מהחצי הראשון של המאה ה-20 כאוטוריטה למשהו. אני לוקח את המסקנות שלהם עם קמצוץ של מלח. על ישו והברית החדשה נכתבו עד 1990 כ-55000 כותרים של מלומדים למינם ולסוגיהם השונים. רוב הכותרים מלאים בעיקר בפטפטת בהבל וברעות רוח.

רק אמת
רק אמת
2 years ago
Reply to  אריה

אכן אין אוטוריטה על חיי ישו ההיסטורי כי הכל השערות. על ישו נאמר בערך הכל: שהיה גוי, משיח, נביא, ויש שטוענים שלא היה קיים בכלל (לא נכון, דרך אגב) ולא אתפלא אם אגלה שיש אומרים שהיה חייזר.. מכל מקום דעות של פילולוגים וחוקרי הברית נחשבות, אפילו שהן מלפני עשרות שנים. ולצורך דיוק, ההשערות אומרות שעל ישו נכתבו לפחות 200,000 ספרים, כן מובא בהקדמה לספרי יוסף קלוזנר כמדומני

יהודה שמחה ולדמן
יהודה שמחה ולדמן
2 years ago

הנצרות למעשה מאמינה ב”שתים שהן ארבע”:

  1. השילוש.
  2. השטן.
גרשם
גרשם
2 years ago

מדובר בפישוט יתר כי הרי הבשורות מלאות סתירות. אפשר למצוא הקבלות הפוכות בכל הנושאים שבחר המחבר. מכל מקום, לא ברור למה נכתבו כל הדברים המבישים והמביכים בבשורות.

ולגבי חורבן הבית, לא צריך נבואה רק ניבוי, ראה למשל סוטה מא או יומא לח.

אריה
אריה
2 years ago

בדרך-כלל הפרוקרטור הרומי היה יושב בקיסריה, חוץ מאשר בשבוע של הפסח שהיה שבוע מועד למרידות והוא היה מעתיק בו את מקום המושב שלו לירושלים. אם החסידים של ישו כפופים לפרוקרטור הרומי אז הם יכולים להמציא הרבה דברים. כולנו אחד במשיח זאת השקפה שעולה בקנה אחד עם ההשקפה הרומית-הרודיאנית, גם התמיהה על הצורך במצוות שמעיות מאפיינת את העולם הקיסרי הרומי. לפי הרומים המצוות השמעיות הם בגדר אמונה תפלה.

גרשם
גרשם
2 years ago

באמת שאלה כי לענ״ד אין הדברים יכולים להיות אמינים (מפאת בורות וטיפשות המחברים ; להבדיל ממחבר מעשה השליחים, למשל).
ניתן גם להקשות עוד הרבה קושיות על הנצרות והנוצרים, אין לדבר סוף. לפי האב, הבן ורוח הקודש, אין לאפיפיור וכן לכל הארגונים המסיונריים חלק ונחלה במלכות שמים ״נָקֵל לַגָּמָל לַעֲבֹר בְּנֶקֶב הַמַּחַט מִבֹּא עָשִׁיר אֶל־מַלְכוּת הָאֱלֹהִים״.
זה מייאש לחשוב שהכתבים הללו נפתסו ועודם נתפסים כדברי אלהים אמת (הרוב המוחלט של הנוצרים אינם יכולים להבין את הטקסטים המקודשים שלהם).

גרשם
גרשם
2 years ago

(הערה: אני יודע שמקובל לומר שמחבר מעשי השליחים איננו אלא מחבר הבשורה לפי לוקאס. על אף שאינני מומחה בכלל, אין במעשי השליחים התקפות נגד הפרושים, יש פחות מאבקים עם רוחות רעות ושטן, פחות אלימות ורבלית [כגון לוקס יט:כז אֶת־אֹיְבַי הָהֵם אֲשֶׁר מְאָסוּנִי מִמְּלֹךְ עֲלֵיהֶם הָבִיאוּ אֹתָם הֵנָּה וְהִרְגוּ אֹתָם לְפָנָי׃] ; יש דמיון והבדלים. כמובן, ייתכן שאני טועה.)

אריה
אריה
2 years ago
Reply to  גרשם

אתה טועה. במעשי השליחים מופיע נאום סטפן, המרטיר הנוצרי הראשון שנרצח לאחר שהיהודים סקלו אותו. שם בנאום סטפן נמצא מרכז הכובד של התופעה הקרויה נצרות במשמעותה המוכרת והמקובלת. מעשי השליחים הוא למעשה נשף מסכות שהיהודים מתוארים שם כרודפים של פול. אין התקפות נגד הפרושים כי ההתקפות הפכו להיות נגד היהודים. קרא את נאום סטפן ותבין את מהות הברית החדשה.

גרשם
גרשם
2 years ago
Reply to  אריה

ידידי, אין בדברי סטפנוס חידוש, גם ישו אומר את זה בבשורות (״זרע מרעים״). שאול אומר ״אני פרוש בן פרושים״ (כג:ו ; ראה עוד טו:ה), וכינוי זה אינו לגנאי.
לא רק סטפנוס אלא גם פאולוס מתבטא בחריפות נגד היהודים (למשל יח:ו) אבל הוא תמיד חוזר לבית הכנסת בשבתות.

אריה
אריה
2 years ago
Reply to  גרשם

אכן ידידי, לא לחינם מקובלי צפת במאה ה-16 אמרו שאת הברית החדשה כתב עשיו הרשע.

רק אמת
רק אמת
2 years ago

אכן יש טענה כזאת, שהסיפורים המביכים מעידים על אותנטיות. טענה זו נראית נכונה רק כיום, כשכבר נטען על ישו שהוא משיח, נביא ואלוהים בעצמו. אבל כותבי הברית החדשה כלל לא חשבו ולא העיזו לחשוב שישו הוא אלוהים, ולכן הם הרשו לעצמם לכתוב סיפורים אלו. אין לי ספק: אם ישו היה קם לתחייה היום ורואה מה עשו ממנו, הדבר הראשון שהוא היה עושה זה להתאבד

מציליהו
מציליהו
2 years ago

ישו התיר לאכול את כל השרצים שבעולם

י. לא התיר (במקור הציטוט) אכילת כל השרצים, ואף לא הזכיר את השרצים בדבריו. הוא דיבר בכלל על טומאת מאכלות ששאינם מטמאים בבית הבליעה, כך שמי שמותר לו לאכול מהם אינו נטמא בהגעתם אל בית הבליעה שלו.

אריה
אריה
2 years ago
Reply to  מציליהו

18“Are you still so dull?” He asked. “Do you not understand? Nothing that enters a man from the outside can defile him, 19because it does not enter his heart, but it goes into the stomach and then is eliminated.” (Thus all foods are clean.)i

Mark 7 (biblehub.com)

אז אני מבין ממך שגם לברית החדשה יש תושב"ע.

רק אמת
רק אמת
2 years ago
Reply to  מציליהו

לא אחי, אין קשר. הברית החדשה כותבת במפורש: התיר את כל המאכלים. כולל שרצים, סרטנים וכל מה שתעלה על דעתך. ראה: "..כִּי אֵינוֹ נִכְנָס אֶל לִבּוֹ אֶלָּא לְבִטְנוֹ וְיוֹצֵא אֶל הַמּוֹצָאוֹת?" – בְּכָךְ טִהֵר אֶת כָּל הַמַּאֲכָלִים" (מרקוס ז, 19). אין יותר ברור מזה

רק אמת
רק אמת
2 years ago
Reply to  מציליהו

מציליהו היקר. אני שם לב שאתה כותב י. במקום ישו. דע לך אחי היקר שישו זה לא שם גנאי לישוע. זהו שקר של המיסיון המשיחי שרוצה להכפיש את הרבנים שכאילו הם מקללים את ישו. פרופ' יוסף קלוזנר טוען בספרו שישו זה קיצור של ישועה או ישוע כמו שיוסי זה קיצור של יוסף. אל תאמין למשיחיים-נוצרים אחי (יוסף קלוזנר, ישו הנוצרי עמוד 7) וכך גם פרופ דוד פלוסר טוען.

אריה
אריה
2 years ago

ישו בבשורות הסינופטיות בברית-החדשה מנהל פולמוס סמוי נגד הקנאים שלחמו ברומי. ישו לא בא להשכין שלום בארץ עד שזה מגיע לרומי, ברגע שזה מגיע לרומי הוא נאלם דום ואפילו תומך בהבעת כניעות מוחלטת של היהודים לרומי. כפי שאני מבין את זה, הברית החדשה התחילה בתור פולמוס רומי נגד הקנאים ובשביל שזה יתקבל על ציבורים נרחבים ברחבי האמפריה הרומית ושהם יסכימו לאמץ את ישו אז הוסיפו לבשורות אלמנטים סיפוריים מתוך הדתות באותה תקופה.

Last edited 2 years ago by אריה
24
0
Would love your thoughts, please comment.x