האתר עוסק בשאלות של אמונה מול כפירה, ומיועד לעוסקים בנושא.
למדיניות האתר לחץ כאן

Kal-sites – בניית אתרים
רוצה לדעת כמה עולה לבנות אתר ? לחץ כאן

נושאים באתר

"רציו" רוצה לגדול... רוצים לתרום?

תקבלו מייד
אישור מס הכנסה לעניין תרומות לפי סעיף 46 לפקודת מס הכנסה

10 ₪
20 ₪
100 ₪
200 ₪
500 ₪
1000 ₪
סכום אחר
הפוך את תרומתך לחודשית (ללא לקיחת מסגרת)
כן!, אני אתכם
לא! רוצה תרומה חד פעמית

בריאתנות ז – חריגות מן הסכימות האבולוציוניות

צוות האתר

צוות האתר

image_printלחץ לגירסת הדפסה

הסכימות של ההתפתחות האבולוציוניות המקובלות, אינן מושלמות. פעמים רבות מתגלות בהן חריגות בלתי אפשריות לפי התיאוריה. על הפרטים המתמיהים האלו מדווח בבמות מדעיות שונות, אלא שאין מסיקים מהם מסקנות. מתעלמים, או מניחים שנפלה איזו טעות.

בהחלט ייתכן שנופלות טעויות לפעמים, אך אדם לא יניח סתם כך בהנחה עיוורת שנפלו טעויות, אלא אם כן הוא מאמין בבירור בתיאורית האבולוציה. גישה ספקנית יותר לומדת מכאן כי הסכימות של ההתפתחות אינן תואמות לממצאים, ולא תמיד ניתן לשחזר את שהתרחש בימי בראשית.

כאמור, אין אסכולה מחקרית המסכמת וממצה את כל הממצאים האלו, וכל שיש בידינו לעשות הוא ללקט את הדיווחים מתוך המקורות הרלבנטיים.

אחד הספרים העוסקים בתחום הוא "ארכיאולוגיה אסורה" של מייקל קרמו וריצ´רד תומפסון, אתר הבית שלהם, סקירה  גירסה מקוצרת להורדה,

ספר נוסף: "ההיסטוריה הנסתרת של המין האנושי" (Hidden History of the Human Race (1995) by Cremo and Thompson (Review by Brad Lepper) מאת קרמו ותומפסון.

ראה עוד כאן על הספר תעלומת בראשית, וכאן על The Bone Peddlers.

Luther D. Sunderland, Darwin's Enigma: Fossils and Other Problems (El Cajon, California: Master Book Publishers, 1984), pp. 43-53.

אני מצרף כאן טבלה של דוגמאות מתוך האתר הזה, הטבלה המקורית כוללת הסברים מפורטים יותר (באנגלית) העתקתי רק את הכותרות.

out of place artifacts – ממצאים חוץ לזמנם

 גיל משוער  אתר  ממצא  מקור
 2.8 מיליארד שנים Ottosdalin, South Africa Ottosdalin, גולות מתכת הנמצאות במוזיאון Klerksdorp. Weekly World News, July 27, 1982. 'Scientists baffled by space spheres' – S. Jimison
 גיל לא בטוח Aixen פרובנס, צרפת . תחת 11 שכבות אבן גיר על עומק של 50 רגל נמצאו מטבעות, ידיות של פטישים ועוד שברי כלי עץ. נראה כאתר בניה. American Journal of Science 1820 (vol. 2, p 145-146) American Journal of Science 1820 (vol. 2, P 145-146)
 גיל לא בטוח  12 מיילים מצפון מערב לפילדלפיה, פנסילבניה, ארצות הברית. . בשנת 1830, נתגלו צורות מעובדות בידי אדם בתוך גוש מוצק של שיש מתוך המחצבות. נמצא בעומק של 60-70 רגל תחת שכבות של, מיקה צפחה, hornblende, talcose. American Journal of Science 1831 (vol. 19, p 361)
 600 מיליון שנים Dorchester, Massachusetts Dorchester, אגרטל בתוך שכבת אבן 15 רגל מתחת לפני השטח. משובץ בדמויות ופרחים Scientific American June 5, 1852
 505 – 590 מיליון שנים Utah יוטה טביעות רגליים של אדם נעול בנעליים בתוך סלע Creation Research Quarterly, 5(3): 97-102 'Discovery of trilobite fossils in shod footprint of human in Trilobite Bed' – WJ Meister 1968
 360-408 מיליון שנה N צפון בריטניה מסמר מתכת בתוך גוש אבן Dr. AW Medd, British Geological Survey
 260-320 מליון שנים וובסטר סיטי, איווה בתוך מכרה פחם בעומק 130 רגל חפץ ובו חרוטים ציורים אנושיים The April 2, 1897 edition of the Daily News of Omaha
 312 מיליון שנים Wilburton Mine, Oklahoma סיר מתכת בתוך מכרה פחם שגילו מוערך ב312 מליון שנים Creation Research Society Quarterly, 7: 201-202 'Human footprints in rocks' – WH Rusch, Sr. 1971
 286 מיליון שנים  Heavener, אוקלהומה קיר בנוי מלבנים בתחתית מכרה פחם

(ראה כאן, את התגובה האבולוציוניסטית: 1) ייתכן והומו הביליס היה מסוגל לכך, 2) מבנה פשוט כזה יכול להיווצר על ידי מים או כחות טבע אחרים)

Worlds before our own – B. Steiger 1979, p.27
 286 מיליון שנים  Hammondville, אוהיו חלקי בניה בתוך מכרה פחם The Case for the UFO – MK Jessup 1973, p.
213 – 248 מליון שנים b נבדה  טביעת נעל מעובדת (סימני תפירות) בידי אדם

ראה כאן כי זו צורה שיכולה להיווצר במקרה. (האמנם?)

The New York Sunday American, Oct 8, 1922..
 לפני 65 מיליון שנים  Saint-Jean de Livet, צרפת חפץ מתכתי מעובד בידי אדם Ancient Man: A Handbook of Puzzling Artifacts – WR Corliss 1978, pp. 3 652-
2 מיליון שנים נמפה, איידהו פסלון מצופה בתחמוצת ברזל בעומק 50 רגל של קרקע ו15 רגל בזלת Origin and Antiquity of Man – GF Wright (1912, pp. 266-267) )
200, 200,000 עד 400,000 שנה. Lawn Ridge, , אילינוי מדליון מעוטר בעומק 114 רגל Proceedings of the American Philosphical Society, 12(86): 224-228, 'On a quasi coin reported found in a boring in Illinoise' – William E. Dubois of the Smithsonian Institution, 1871.

מקורות לדינוזאורים בתקופת האדם:

Paul S. Taylor, The Great Dinosaur Mystery and the Bible (Denver, Colorado: Accent Books, 1987), 63 pp.

Paul S. Taylor, writer/director, “The Great Dinosaur Mystery” (motion picture (PO Box 200, Gilbert AZ 85299 USA: Eden Films, 1979).

במקרים רבים יש סתירות משמעותיות בגיל שמראות הבדיקות, מה שעושים הוא קביעה שרירותית לפי רוב הממצאים.

[A. Hayatsu, K-Ar Isochron Age of the North Mountain Basalt, Nova Scotia, Canadian Journal of Earth Sciences, Vol. 16, No. 4, (1979), p. 974 (emphasis added).]

מקור נוסף המלקט דוגמאות כאלו הוא פרופ' מ. טרופ המייחד פרק בספרו "בריאה, מוצא החיים" בשם "הממצאים לועגים לתיאוריה". בו הוא מראה כיצד המציאות היא שיצורים שונים נמצאים לרוב בשכבות בהן לא היו יכולים להתקיים לפי תיאוריית האבולוציה, ואף סימני ציויליזציה (תכשיטים, כלים, בגדים) נמצאים לרוב בשכבות בהן לא היה האדם אמור להיות קיים.

"פעמים רבות מופר הסדר לגמרי. שכיח למדי למצוא סידורי שכבות, שבהן המאובנים המאוחרים נמצאים דווקא בשכבות קדומות מאד, שאינן מתאימות להם. יתר על כן, סימני אדם – שהוא על פי השערות – הנחות החוקרים "חיה" מאוחרת למדי בסולם ההתפתחות – מופיעים בעידנים מוקדמים מאד, עוד בטרם הופיעו בכלל היונקים ואפילו העופות.

מפליא הדבר שנמצאו פעמים רבות כלים של אדם מודרני בשכבות קדומות מאד – תופעה המפריכה את התאורייה האבולוציונית. מגוון רחב של תופעות כאלה מהווה בעיה רצינית לעורכי סדר האבולוציה. מקרים אלה, ההולכים ונשנים, לא רק שמערערים את טבלת סדר התאריכים המיוחסים להופעות היצורים, אלא גם, ובעיקר, סותרים את עיקרון ההתפתחות בכלל.

תיאוריית האבולוציה אינה יכולה להרשות, למשל, לעופות להתגלות לפני הדינוזאורים, או דינוזארים לפני הטרולוביטים דמויי הסרטנים, שנכחדו הרבה לפניהם. ואם אף על פי כן נחשפים דינוזארים מתחת לטרילובוטים, הווה אומר, שזוחלי הענק האלה היו לפני הטרילובוטים. הרי אם כן, יש לשנות את סדר השתלשלות היצורים ולפתח תיאוריה אחרת. עד עתה לא פותחה תיאוריה, היכולה לכלול בתוכה את ההסברים לכל הממצאים הסותרים את תורת ההתפתחות, וגם לא נראה בעליל שניתן יהיה אי פעם להסביר, כיצד זה שאדם היה כבר קיים בתקופה הפרמיאנית (תקופת הופעת זוחלים טרום דינוזארים) ובתקופות שקדמו לה", (טרופ, שם).

טרופ מראה כי הנתונים הבלתי תואמים לא מתפרסמים ולכן אין המודעות אליהם רבה:

"מאובני אדם רבים נמצאו בשכבות מוקדמות מידי למועד הופעתם על פני כדור הארץ, לפי האבולוציה, ואפילו עוד בטרם הופיעו אבות אבותיו של האדם. מאובנים ארכאיים אלה סותרים לגמרי את תיאוריית אבולוציית האדם. ותחת לבקר את התיאוריה, בוחרים המדענים בדרך הקלה: המתעלמים מן המאובנים ה"לא מתאימים", או טוענים, שמאובנים ש"אינם מתאימים לתקופתם", מזויפים, או במקרה הטוב ביותר, גופים ש"הסתננו" לשכבות בתקופות מאוחרות. מתעלמים מממצאים שמהימנותם אינה מוטלת בספק, שנחשפו ושדווחו ע"י מגליהם בעת חשיפתם, ומתייחסים רק למאובנים "מתאימים" ו"נוחים". מתעלמים מסימנים ברורים נסיבתיים, המראים בעליל עקבות כתמי אורגניזמים בתוך הסלעים, שנחשפו סביב למאובנים, ומתעלמים ממאובני המוצגים לראווה במוזיאונים.

ממצאים רבים של מאובני אדם מתקופות קדומות, כמו ממיאוקן ("מיוחסת" כלפני 25 מיליוני שנים), שהוצגו במוזיאונים במשך עשרות שנים, נעלמו לפתע מן התצוגה, עם קבלתה של תיאורית דרוון כ"אמת מדעית" בשנות ה – 30 של מאה זו, שלא יהיה המוזיאון חלילה לצחוק ולקלס! (Erik A. Von Fange, Time upsidedown 1981). מעלימים את המציאות, כדי שלא תיפגע התיאוריה".

מחקרו מתבסס בלית ברירה רק על הנתונים שכן פורסמו בצורה כזו או אחרת, וכך הוא כותב:

"העבודות, שלמרבית המזל ראו אור בפרסומים למרות ה'חריקות' ולמרות 'גילן הלא מתאים', חושפות אי התאמות מן הסוגים הבאים:

1) מאובני אורגניזמים, שהופיעו "מוקדם מידי" עבור תקופתם. 2) מאובנים שהופיעו "מאוחר מידי" לתקופתם. 3) מאובנים המופיעים בשכבות רבות מידי, הן מוקדמות והן מאוחרות. 4) שכבות המכילות מאובנים רבים מתקופת ועידנים רחוקים זה מזה. 5) לא נמצאו המאובנים של יצורי הביניים, המחויבים ממצבי מעבר בין השלבים. 6) שכבות עם מאובנים, שבהם המוקדמים למעלה והמאוחרים למטה!

עקבות מעשה ידי אדם, מתגלים במרבצים, אשר, לפי הגיאולוגיה, קדמו לאדם בעשרות ומאות מיליוני שנים: צורות מחרס קלוי בתנור, בשכבות, שלפי הגיאולוגיה, היו לפני 12 מיליוני שנים, אבן מרצפת נתגלתה בשכבה שלפני 25 מיליוני שנים, לפי הגיאולוגיה, סיר ברזל נחשף מתוך אבן פחם גולמי מלפני "300 מיליוני שנים", ראש חץ הוצאו משכבות שקדמו ב- 400 מיליוני שנים, לפי הערכת המלומדים – בעוד כל התיאוריות של אבולוציות האדם, אף אחת מהן אינה מקדימה את האדם המודרני ביותר מ – 2 מיליוני שנים. אם כן, מהיכן באו כל החפצים האלה לשכבות כה עתיקות?

יצורים קדומים, המיוחסים לתקופות שקדמו לאדם המודרני במאות מיליוני שנים, צוירו בידי אדם במקומות רבים, למשל, במקסיקו ציירו אנשי המאיה את הארכיאופטרקס – עוף שחציו זוחל, שחי, לפי הפאליאונתולוגים, לפני 130 מיליוני שנה. ציורים של דינוזארים נתגלו בקניון סופאי, הפטרודאקטיל צוייר ע"י שבטי האצטק.

אוסף גולגלות אדם מודרני ולסתות מודרניות, שנמצאו בשכבות פליאוקן ("מוערכות" כלפני 13 מיליוני שנים) יחד עם כלי אבן, שלדי אדם מודרני שנתגלו בתקופה המיוחדת לבין קרחונים ולמיאוקן (25 מיליוני שנים!), אגן ירכיים של אדם מודרני, שנתגלה בתוך מצבור של חיות, שנכחדו לפי האבולוציה, עשרות מיליוני שנים קודם לכן.

האנתרופולוג ג.פ.מרוול חשף עצמות של שני בני אדם בתוך אבן גיר קרטיגונית (בעלת גיל של 100 מיליוני שנים!) במדינת ווטה, בעומק של 15 רגל ובתוך שכבת סלע רציפה ואחידה בעובי של 6 רגל. כל אפשרות של הסתננות וחדירה מאוחרת פנימה היא בלתי אפשרית, בגלל האופי האחיד של השכבה. השלדים זוהו, לחלוטין, כעצמות אדם מודרני, ומוטטו רבות מהתנצלויות של "מאמיני" האבולוציה.

עקבות רגליים וידיים של אדם מודרני בגילים שונים נתגלו בסלעים עתיקים מידי עבורם. מקרים כאלה חוזרים ונשנים במקומות רבים. המפורסמים שבהם הם עקבות טבועים באבן גיר קרטיקונית (100 מיליונים) לצידם של עקבות דינוזארים, ליד נהר הפאלוקסי בטקסס. נמצאו גם עקבות אדם, שבהם טבועים מאובני טרילוביט (600 מיליוני שנים!) במדינת יוטה.

עקבות סנדלי אדם, כולל סימני חוטי תפירה, נמצאו בתוך שכבות טריאסיות (לפני 225 מיליוני שנים – לפי הגיאולוגיה!). ד"ר הוברד, מנהל אוקלנד מוזיאום, שואל: "מה כבר נותר מתיאוריית דארווין לאור ההוכחה, שאדם אינטליגנטי כמונו כבר התהלך על פני כדור הארץ מאות מיליוני שנים לפני אבות אבותינו הקופים? ויותר ממאה מיליוני שנים לפני התפתחות היונקים? (Melven Cook in Why not creation? 1970).

תגובות מעניינות של אנשי מדע מתאר טרופ בסיום הפרק:

"לסתירות אלה אין, כנראה, השפעה על האבולוציוניסטים המקצועיים. הנה, גם כשנחשפו עקבות האדם על ידי מרי ליקי – מומחית לאבולוציית האדם – בשנת 1978 בליטולי אשר במזרח אפריקה, ואשר היו דומים לחלוטין לאלה של אדם בן זמננו, לא "אושרו" על ידה כ"אנשים", ואף לא על ידי מומחי אבולוציה אחרים. וזאת, אך ורק בגלל הסיבה היחידה, שגילם הוא 3.7 מיליוני שנים, לדבריהם.

(הערה, ראה כאן על העקבות האלו, נסיונות לטעון כי הם של אוסטרלופיתקוס).

רוב ההכחשות של אנשי האבולוציה לגבי הממצאים הסותרים שהובאו כאן, אינן מבוססות כלל על תהליכים פיזיקליים מדעיים כל שהם, אלא פשוט על הקביעה מראש, שלא תיתכן סתירה לתיאוריית האבולוציה. במקרים רבים פשוט מתעלמים מן הממצאים, כאילו אינם כלל.

כותב אלברט אינגל: "אם אמנם אדם, או אפילו קוף, או אבות היונקים, חיו פה בתקופת הפחם, כפי שמצביעים ממצאים, כי אז כל מדע הגיאולוגיה הוא מוטעה בעיקרו, ועל הגיאולוגים לחפש מקצוע אחר". כנראה, שלא כל כך נוח לחפש מקצוע".

פרופ' קנת הסו (Hsu) מן המכון הטכנולוגי של שוייץ חקר את המבנה של סלעי משקע מגנטיים בקרקעית האוקיינוס, ועל סמך תוצאות אלו הוא קובע כי המחקרים בסטרטיגרפיה שנעשו בשנים האחרונות אכן הנחיתו מכת מוות על תורתו של דרוין, (ק.ג. הסו, 1986, The Great Dying הרקורט ברייס יובנוביץ ניו יורק עמ' 88). עד כאן מתוך דברי טרופ.

באוסטריה נמצא במרבץ פחם שלישוני גוש של מתכת מעובדת (שמור כיום במוזיאון זלצבורג). בסקוטלנד נמצא מכשיר ברזל העשוי במיומנות מודרנית משובץ עמוק בגוש פחם (Proceedings of Society of Antiquities of Scotland.1-1-121),

א. מילר בספרו Sing, you Righteous ניו יורק 1973 ליקט עוד דוגמאות מתוך קבצים מדעיים והרי רשימה מספרו (סעיף 225): מכשיר ברזל מודרני נמצא בעומק שבעה רגל מתחת לרובד פחם בסקוטלנד. פסלון חימר אפוי בעומק של יותר מ300 רגל תחת 15 רגל בזלת – בנאנפו, איידהו. חותם נחושת המתאר נזיר כורע ברך וחרות באותיות לטיניות נמצא בעומק של חמשה רגל ברובד של אבן גיר סמוך לסרדנסטון. ברובד של סלע מוצק בדורצ'סטר נמצא אגרטל עם עצוב פרחוני. מסמר ברזל משובץ בפיסת קוורץ בקליפורניה. חתיכת עץ עם מסמר בתוכה משובצת בקוורץ. חוט זהב נמצא בתוך אבן בעומק שמונה רגל. גולגולת 'קלוורס' המשוייכת לאדם המודרני נמצאה תחת רובד כבד של אבן שחם באמצע ההר. גולגולת של אדם מודרני במערת קונקלינג בניו מקסיקו נמצאה תחת עשרה רגל של אבן חול מרובצת מים. גולגולת של בת מינסוטה שענדה תכשיט נמצאה במרבצי חימר.

במוזיאון ארקנסו מוצג סיר ברזל שנמצא בתוך גוש פחם, בחברת החשמל של אוקלהומה ב1912. הכימאי ניוטון אנדרסון מוירג'יניה מצא פעמון בגודל 18 ס"מ בתוך גוש פחם, על כך הוא מספר בריאיון לסרט הדוקומנטרי 'הסודות של התנ"ך'. הפעמון יוצר מנתכים שאינם מצויים כיום בארה"ב. בטקסס נמצא ב1934 פטיש לכוד בתוך גוש שחם, הפליאונטולוג שמצא אותו, קארל בו, מצא שהוא מורכב מברזל מתכתי ומכלור, למרות שלפי התנאים האטמוספריים בימינו אין אפשרות להרכיבם זה בזה.

בתגובה טוענים אבולוציוניסטים כי הממצאים האלו הם טעויות או תוצאה של אינברסיות והיפוכי שכבות, כמובן שהכל יכול להיות. אבל זה מלמדנו שהעיקר תלוי במה האדם מאמין, לפרש את הממצאים אפשר איך שרוצים, אפילו עם חריגות אפשר להתמודד. כשזה לא תואם למה שמאמינים ברור שהמדווח חשוד בשקר, כך זה עובד אצל כל מאמין ולא משנה במה.

ספרות על הסתירות בשכבות הגיאולוגיות:

  • Mats Molen, Vart Ursprung?: Om Universums, Jordens Och Livets Uppkomst Samt Historia (Box 3110, 13603, Haninge, Sweden: Salt & Ljus, 1988), 302 pp. (includes a good selection of photos and references concerning polystrate fossils / text is in Swedish).
  • Harold G. Coffin, Erect Floating Stumps in Spirit Lake, Washington, Geology, Vol. 11 (May 1983), pp. 298-299, and Vertical Flotation of Horsetails (Equisetum): Geological Implications, The Geological Society of America Bulletin, Vol. 82 (July 1971), pp. 2019-2022, and Research on the Classic Joggins Petrified Trees, Creation Research Society Quarterly, Vol. 6, No. 1 (June 1969), pp. 34-44, 70.
  • N.A. Rupke, Prolegomena to a Study of Cataclysmal Sedimentation, in Walter E. Lammerts, editor, Why Not Creation? (Grand Rapids, Michigan: Baker Book House, 1970), pp. 152-157.
  • Byron C. Nelson, The Deluge Story in Stone (Minneapolis: Bethany Fellowship, 1968), pp. 111-112 (re: Craiglieth Quarry).
  • F.M. Broadhurst, Some Aspects of the Paleoecology of Non-Marine Faunas and Rates of Sedimentation in the Lancashire Coal Measures, American Journal of Science, Vol. 262 (Summer 1964), pp. 858-869.
  • George McCready Price, The New Geology (Mountain View: Pacific Press, 1923), p. 462.
  • E.A. Newell Arber, The Natural History of Coal (England: Cambridge University Press, 1912), pp. 101, 114.
  • C.O. Dunbar, Geology, 2nd edition (New York: Wiley and Sons, 1960), p. 227.
  • A. Geikie, Textbook of Geology, 4th edition (London: Macmillan Publishing Company, 1903), pp. 654-655.
  • Robert R. Schrock, Sequence in Layered Rocks (New York: McGraw-Hill Book Co., 1948), p. 293.
  • H. Witham, A Description of a Fossil Tree Discovered in the Quarry of Craiglieth, Transactions of the Royal Society of Edinburgh, Vol. 12 (1832), pp. 147-152.
  • Another interesting evidence for the rapid burial of trees comes from the research of Dr. Robert Gentry. In numerous samples of coalified wood he found microscopic radiohalos produced by Polonium-210. The halos were elliptical, rather than perfectly round.
  • This indicated that the halos were formed while the wood was still in a soft condition, before it was compressed by the weight of overlying sediment. After careful analysis it was found that the elliptical polonium halos in wood specimens taken from three different geological strata the Triassic, Jurassic and Eocene were virtually identical. Evidence suggested that all the wood had been infiltrated with the same uranium-bearing solution during a single event. These findings had disturbing implications for conventional geochronology. The Triassic, Jurassic and Eocene formations are thought by most scientists to have been deposited tens of millions of years apart The simplest scenario to account for their infiltration would be a major flood which uprooted trees, soaking them in water which had absorbed large amounts of uranium from nearby ground deposits, and finally compressing them between layers of sediment. A flood like the one described in the biblical book of Genesis would have done just that. (Reporter Dennis Crews)

[Dennis Crews, Mystery in the Rocks, The Inside Report (March/April 1988), pp. 3-4 (emphasis added).]

וידאו של תומפסון וחבריו:

סינתזה של כל הממצאים

הטיעון הבריאתני הוא כי בחינה היסטורית של האבולוציה, בדיקה של הממצאים העשויים להעיד על התרחשותה או אי התרחשותה. מלמדת כי הממצאים מראים בצורה חד משמעית: אין שום זכר לאף שלב מתיאוריית האבולוציה. אין זמן לכל התרחישים האלו, אין סיכוי לכל התרחישים האלו, ואין זכר לכל התרחישים האלו.

כל מחלקות החיים סובלות משלשת הבעיות האלו. חסרי החוליות, הדגים, הדו חיים, הזוחלים, הצפורים, היונקים, האדם. כולם מופיעים בשלמות ובצורתם, ללא שום שלבים קודמים, וללא שום מרווח זמן שהיה מאפשר היווצרות מקרית בגבולות הסיכוי הקיים.

ההתפתחותנים אינם מקפלים  ציוד כמובן. מדברים על שינויים מהירים, על שיווי משקל מקוטע, על תהליכים פנטסטיים שבאו פתאום. אך לא מדובר כאן בתיאוריה הנאיבית והפשוטה שהכרנו מן התעמולה ההתפתחותנית, של ההיפותטיקוס המטמיע מוטציה דור אחר דור, זו שאין שום סבה שלא תתרחש, לדברי התועמלנים. בודקים היטב ורואים ששום דבר מזה לא התרחש, מתאימים תיאוריות למציאות, את זה אפשר לעשות בדיעבד, אבל אם היה ניבוי אחד רציונלי לאבולוציה הוא שאם נבדוק נמצא הדרגה ועקביות, זמן וסיכויים להטמעת המוטציות, זכר לאבולוציה. וזה לא קרה.

שתף מאמר זה

תגובות ישירות