האתר עוסק בשאלות של אמונה מול כפירה, ומיועד לעוסקים בנושא.
למדיניות האתר לחץ כאן

Kal-sites – בניית אתרים
רוצה לדעת כמה עולה לבנות אתר ? לחץ כאן

נושאים באתר

"רציו" רוצה לגדול... רוצים לתרום?

תקבלו מייד
אישור מס הכנסה לעניין תרומות לפי סעיף 46 לפקודת מס הכנסה

10 ₪
20 ₪
100 ₪
200 ₪
500 ₪
1000 ₪
סכום אחר
הפוך את תרומתך לחודשית (ללא לקיחת מסגרת)
כן!, אני אתכם
לא! רוצה תרומה חד פעמית

הדת החדשה מבטיחה גם חיי נצח!

צוות האתר

צוות האתר

image_printלחץ לגירסת הדפסה

על ה'עתידנות' כדת מיסטית כבר הקדשנו מספר מאמרים, כעת מתברר שהדת מבטיחה גם חיי נצח, ממש ככל הדתות. הבעיה שדת זו אינה נזקקת לדבר אלהים בשביל הבטחות פומפוזיות כאלו, היא מסתפקת באנימציות וחזיונות של יזמי הייטק.

ריי קורצוייל, הממציא והעתידן, מבכירי אצולת המלוכה גוגל, הכריז: "כך אני מתכוין לחיות לנצח", זה לא רק שהוא מתכוין, הוא גם יודע אלו מצוות הוא צריך לקיים כדי לזכות בחיי נצח:

"המטרה למעשה היא להישאר בריאים זמן רב מספיק בכדי שנגיע לנקודה שבה יהיו לנו את הטכנולוגיות העתידיות הללו", אמר קורצווייל. "ישנם שלושה גשרים בדרך להארכה חדה של משך החיים. הגשר הראשון הוא מה שאנחנו יכולים לעשות ממש עכשיו, וחלק גדול בכך הוא בתחום התזונה, מכיוון שמה שאנחנו מכניסים לגוף שלך משפיע עמוקות על בריאותנו", אמר קורצווייל. "הגשר השני הוא ביו-טכנולוגיה – תכנות מחדש של המידע הביולוגיה הבסיסי שלנו. הגשר השלישי הוא ננו-טכנולוגיה – ללכת מעבר לביולוגיה".

לכן, כדי להישאר בחיים עד לחציית הגשרים השני והשלישי, נדרש מי שחפץ להשיג חיי נצח להקפיד על תזונה בריאה. "למעשה מדובר בדיאטה מתונה למדי שלא מחייבת לאכול מזון דל פחמימות או דל שומן, אלא אומרת פשוט לאכול פחמימות בריאות כמו פירות וירקות, ולהימנע מפחמימות לא בריאות כמו סוכר ועמילנים, ולאכול שומנים בריאים כמו שומני אומגה-3 הנמצאים בדגים ובאגוזים, ולהימנע משומנים לא בריאים כמו שומן רווי הנמצא בבשר", הוסיף.

"למעשה אנחנו צריכים להרחיב את התזונה שלנו מעבר למזון על ידי צריכת תוספי מזון ואפילו תרופות. ישנה למשל תרופה וותיקה לסכרת בשם מטפורמין שכנראה מועילה לאנטי-אייג'ינג. ישנן למעשה תוספות מסוימות שיכולות לשפר את בריאתנו ושהן מעבר למזון", המשיך.

מתברר שהשלב הראשון ענינו הוא רק לשרוד 20 שנה נוספות, על ידי תזונה בריאה, נשמע כמו התחברות לרפואה משלימה כגשר זמני עד שהרפואה הקונבנציונלית תנצח ובענק. גם הדת הזו מתמקדת בהבטחות עתידיות, בינתיים צריכים להסתפק בפירות וירקות ולקוות לטוב. או לחילופין להסתפק בתרופה ותיקה לסכרת.

המטרה הנוכחית, שאותה אני מכנה בשם הגשר הראשון, היא רק להגיע לגשר השני שנמצא במרחק של 10-15 שנה, לכל היותר 20 שנה, שהוא יהיה הבשלתה המלאה של מהפכת הביו-טכנולוגיה, אשר ממש תאפשר לתכנת מחדש את הביולוגיה שלנו באופן שיעצור מחלות והזדקנות. וזה יהיה הגשר בדרך לגשר השלישי שהוא מהפכת הננו-טכנולוגיה, למשל ננו-רובוטים במחזור הדם שמחזקים את המערכת החיסונית שלך ומחסלים למעשה את כל המחלות".

וזו התכנית כולה, תכנות הביולוגיה באופן שיעצור מחלות והזדקנות.

אך האם מדובר ברעיון שיש לו בסיס? שהתחילו להגיע אליו באיזו שהיא צורה? לא, "תכנות ביולוגיה" הוא קשקוש בעלמא, אין דבר כזה ואף אחד לא יודע אם יהיה, ובמדה וכן איך הוא יעבוד, ההזדקנות היא גנטית, כלומר טבועה בדנ"א שלנו, האם קורצוייל מכיר נוסחא לשנות את הדנ"א של יצור חי כרצוננו?

(ישנה אכן אפשרות 'לשחק' בדנ"א לפני שהעובר נוצר, אבל אחרי שיצור מתפתח מדנ"א מסויים עדיין אין אנחנו יכולים לשנות אותו רטרואקטיבית, מחקר מ2017 ניסה ליצור שינויים בדנ"א של אדם ע"י הזרקת וירוס מסויים, וזה נסיון מעניין, ויכול להיות שיהיה לו המשך, אבל לגזור מזה שיש כאן תהליך אפשרי מול כל המחלות והזקנה וזה רק ענין של זמן? עד כה נוסה ריפוי גני רק נגד מוטציות ומחלות, כלומר החדרת 'נתונים' שנמצאים בגוף של אדם נורמלי והיו צריכים להיות גם אצל חולה זה, אנחנו יודעים מה לנסות לשתול והיכן. גם כנגד מוטציות ומחלות הריפוי הגני בעייתי מאד, איננו שולטים במקום שבו ייקשר המידע החדש, וכמו"כ בד"כ מערכת החיסון מפרקת והורסת את המידע ככל גוף זר).

והאם הרובוטים במחזור הדם שמחזקים את המערכת החיסונית מחסלים למעשה את כל המחלות? על סמך מה הוא קובע זאת, ועוד "לכל היותר 20 שנה", חלק גדול מהמחלות לא קשורות למערכת החיסונית, וגם אלו שקשורות, האם המשפט "מחזק את המערכת החיסונית" מתגבר על כל מחלה וכל קושי? או ששוב חוזרים לרפואה המשלימה שמבטיחה חיי בריאות שלוה ונצח למי שיאכל באופן מאוזן והרמוני ומחזק מערכות?

זו אינה הפעם הראשונה שבה קורצווייל מכריז כי חיי נצח יהפכו למציאות בעתיד הנראה לעין הודות להתפתחותה המהירה של הטכנולוגיה. "תוחלת החיים היתה 20 שנה לפני אלף שנה, והכפלנו אותה תוך 200 שנים, ותהליך זה צפוי לעלות להילוך גבוה בתוך 10 עד 20 שנים, וכנראה שבתוך פחות מ-15 שנים נגיע לנקודת המפנה שאחריה הודות להתקדמות המדע", אמר קורצווייל בקונגרס העולמי לעתיד הגלובלי שנערך בניו יורק בשנת 2013. "מתי שהוא בתוך 10 עד 20 שנים צפוי שינוי עצום בתחומי הבריאות והרפואה", הוסיף.

"לפני אלף שנה תוחלת החיים היתה 20 שנה, והכפלנו אותה תוך 200 שנים" – מישהו הבין? מה שלא היתה הכוונה במשפט המשובש הזה (תוחלת החיים בתקופות ההיסטוריות, לא היתה מעולם 20 שנה, ואם אנו משוים לפני אלף שנים לזמננו, זה לא תוך 200 שנה, שלא לדבר על כך שהכפלת 20 שנה מביאה אותנו לתוחלת חיים של 40 שנה), מדובר גם בטעות לוגית, תוחלת החיים שעלתה (וממשיכה לעלות) לא האריכה את חיי האדם במאומה, אפילו לא ביום אחד, אלא רק אפשרה לו לחיות את מלא הפוטנציאל הטבעי שלו, תוך התגברות על רעב, מלחמות, מגפות, וכו'. אנשים חיו עד איזור גיל מאה גם לפני אלף שנה, אלא שאז זה היה מאד נדיר, אבל הפוטנציאל האנושי מעיקרו היה זהה לאורך החיים בן ימינו, כל מה שהיה צריך הוא להילחם במחלות. הארכת הפוטנציאל האנושי, גם אם אינה בלתי אפשרית, אינה יכולה להיגזר בשום צורה מהכפלת או השלשת אורך החיים שהיה בעבר. להחליט שרירותית שזה יקרה תוך 15 שנה, פשוט הזוי.

קורצווייל, הוגה תיאוריית הסינגולריות, סיפר שנה קודם לכן בכנס הסינגולריות הראשון שנערך בחסות TheMarker, כי בכנסים שונים שנערכים בנושא הסינגולריות אפשר לשמוע דעות שונות ומגוונות על התקדמות הטכנולוגיה והמדע אבל למרות המחלוקות, כולם מבינים ומסכימים שהטכנולוגיה מתקדמת בקפיצות אקספונציליות (מעריכית). "בשנת 1981 לא חשבתי שאוכל לנבא איזו טכנולוגיה תהיה בעלת השפעה ואיזו חברה תצליח. אבל מה שכן היה לי ברור שהתקדמות תהיה בקפיצות".

התקדמות הטכנולוגיה בצורה מעריכית, נובעת מכך שהפוטנציאל הטכנולוגי קיים וידוע לנו, אנחנו רוצים מכונית מעופפת, וידוע לנו שזה אפשרי מבחינה טכנולוגית, כל מה שצריך הוא למזער, לשכלל, להוזיל, וכו'. אנחנו רוצים רובוט מנתח, זה כבר קיים, וידוע לנו שאפשר לשכללו הרבה יותר ושאין שום סיבה שזה יקרה (אם לא שההשתלטות האיסלאמית תגנוז את המדע). כך בעוד המון תחומים. נכון שגם הרפואה תתקדם, אבל להחליט שחיי נצח יבואו בעוד 15 שנה, זו לא רק בעיה לוגית, זה מראה על בעיה מהותית, על היחס לעתידנות כדת, על כך שחלק ממהותה הוא מיסטיקה והזיות המובעים בבטחון רב ע"י נביאים שבד"כ הם יזמים מאיזור מסויים בקליפורניה שהתמזל מזלם לעשות אקזיט מוצלח. הCNN הגדיר את קורצוייל כ"עתידן החכם ביותר על פני האדמה", מה שמשווה לדבריו הילה של אפוס תנכ"י כממשיכו של שלמה המלך.

(כמובן שלא נוטים לדבר על כך שבספרו 'עידן המכונות החושבות', חזה קורצוייל שב2012 רוב הטקסטים יופקו ע"י ממיר קול לטקסט ולא ע"י מקלדות, רוב הספרים יהיו אלקטרוניים, שיחות טלפון יבוצעו בין דוברי שפות שונות ע"י תכנות תרגום, המחשבים ורכיביהם יתקשרו באלחוט, כן, זה בדרך, אבל עדיין לא. טכנית חלק גדול מהדברים אפשריים, אבל ה'חתן' ז"א המין האנושי לא אוהב את זה, יותר נח לו לקרוא מהנייר, ולעבוד באופן מוחשי יחסית).

הבה נאחל לקורצוייל חיים ארוכים ובריאים עד מאה ועשרים, ויש להניח שהוא יזכה במו עיניו לראות בהתנפצות חלומו והבטחות השוא שהפיץ. חיי נצח לא מגיעים כל כך מהר, והם לא בהכרח בהישג ידינו. ואם בכל אופן נגזר על מישהו למות, יש עדיין תאונות דרכים… (ואפילו אם מתת, לא נורא, אתה יכול לעבור ל"מצב זגיגה").

טלקום ניוז מדווח על דבריו של שי אגסי בטקס 20 שנה לSAP:

שי אגסי, בהרצאה מעוררת השראה, שהביא נתונים, טבלאות ותצלומים ממחקרים אחרונים מהעולם ובמיוחד מסיליקון ואלי: "היום אנו מנסים למצוא תרופה למחלה, שהורגת הכי הרבה אנשים – הזקנה. על סמך ההתקדמות היום, האדם הראשון, שיגיע לגיל 150 והאדם הראשון, שיגיע להיות בן 1,000 כנראה נולדו בהפרש של 10 שנים. הדגש הוא על לא יוולדו, אלא כבר נולדו".

אם מותר להשוות בין שני נביאי השקר, הרי שאגסי עושה את זה הרבה יותר מרשים, הוא ממש יודע את ההפרש של עשר שנים, שניהם כבר נולדו כמובן, אלא שאגסי יודע שיש ביניהם הפרש של 10 שנים, יש לקוות שפרעה לא ישמע את הנבואות האסטרולוגיות האלו, ולא יצוה להשליך ליאור את הנולדים כדי שלא יחיו יותר ממנו. במחשבה שניה כדאי להתייעץ עם הסיבילות המקומיות.

אבל לא כדאי להיסחף לצד של אגסי, לקורצוייל היה יותר מזל בחיזוי טכנולוגיות, יש להודות שמביך לשמוע נבואות כאלו, מפי אדם שהבטיח ב2010 "מכוניות חשמליות יתפסו 50% מהשוק כבר ב2015", שנתיים אחר הנבואה הזו שי אגסי פוטר, ולאחר שנה נוספת החברה שלו למכוניות חשמליות (בטר אנד פלייס) פשטה את הרגל, ומכוניות חשמליות נמצאות במוזיאון. כן, זה נכון שהמדינה אשמה, והיא כנראה תהיה גם אשמה בכך שלא נחיה בסוף 1000 שנה…

התופעה הזו רק מלמדת אותנו, שלמין האנושי יש מכנה משותף גדול משניתן לחשוב, אנשים שנראים כרציונלים, מטריאליסטים, וכדו', גם הם בונים לעצמם השקפת עולם הקשורה ברצונות שלהם, בצרכים הנפשיים שלהם, גם הם יכולים להתעלם מחלקים לא מבוססים ולדבוק בעקשנות בהנחת יסוד או באמונה מעוררת תקוה המשתלבת בהשקפת העולם שלהם.

עוד על המכונית החשמלית כתשמיש קדושה של הדת החדשה, ראה בדיווחים כאן על הנסיון של המשקיעים להוציא ממאסק את הנתונים הפשוטים על רווחיות הפרוייקט, כמה הושקע וכמה הוא מניב, מאסק בתגובה: זו שאלה משעממת, שאל משהו יותר מעניין… ובמלים אחרות, אנחנו משקיעים אנרגיה וכסף על דבר לא רווחי יולא יעיל שאין בו כלום מעבר לתשמיש קדושה של הדת החדשה.

וכמובן שבבלוג הירוק תמיד יימצאו עוד ועוד דוגמאות לטירופה של הדת החדשה.

5 2 votes
Article Rating

שתף מאמר זה

תגובות ישירות

Subscribe
Notify of
guest
2 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
משה
משה
6 years ago

כדאי לשים לב לנקודה עקרונית בדברי כל הנביאים הקשקשנים האלו.
כולם מאמינים שהעתיד יהיה טוב יותר. ומוצלח יותר.
זו אמונה תנ"כית לחלוטין, שהעולם צועד לטוב ולא לכאוס.
כה לחי.

2
0
Would love your thoughts, please comment.x