האתר עוסק בשאלות של אמונה מול כפירה, ומיועד לעוסקים בנושא.
למדיניות האתר לחץ כאן

Kal-sites – בניית אתרים
רוצה לדעת כמה עולה לבנות אתר ? לחץ כאן

נושאים באתר

"רציו" רוצה לגדול... רוצים לתרום?

תקבלו מייד
אישור מס הכנסה לעניין תרומות לפי סעיף 46 לפקודת מס הכנסה

10 ₪
20 ₪
100 ₪
200 ₪
500 ₪
1000 ₪
סכום אחר
הפוך את תרומתך לחודשית (ללא לקיחת מסגרת)
כן!, אני אתכם
לא! רוצה תרומה חד פעמית

הרב מיכאל שלמה בר רון – מחקר מקורי שמרני

צוות האתר

צוות האתר

image_printלחץ לגירסת הדפסה

הרב  מיכאל שלמה בר רון, בהכשרתו למד אנתרופולוגיה באוניב' קליפורניה שבסאן דייגו, כיום מתגורר בבית שמש, משמש כפרופ' במכללת הדסה ירושלים, וכן כרב במסגרת מכון אהל משה, מתמחה גם במסורת הפסיקה התימנית.

התפרסם בעקבות כמה ספרים שחיבר, ב2009 פרסם ספר על מצוות בני נח, ועל המשמעות של התורה עבור העולם הרחב. ב2011 חיבר ספר על תורה שבעל פה מסיני, (לדברי המחבר, הספר הזה מעודד חשיבה ביקורתית, ומסתייג מהלכי רוח פסבדו מדעיים המקובלים אצל חלק  מהדתיים), שזכה לפרסום רב. זה דף הספר באמזון, (דף הספר בפייסבוק).

כאן הוא מתראיין אודות הנושא של ספרו הראשון:

וכאן אודות ספרו השני:

בשנים האחרונות החל בר רון לחקור את הכתובות הפרוטו-סינאיות, זה המאמר המעודכן שלו על הנושא, המאמר מפורט מאד(באנגלית), הוא מסביר בצורה שיטתית כיצד לקרוא את הכתובות האלו, ממה מורכבות האותיות הפרוטו סינאיות, הוא מוצא בהן כמה וכמה אלמנטים הקשורים לחטא העגל, ליהושע ולחור, לתוכחות משה, ועוד ועוד, את הקריאות שלו הוא מחזק בהשוואות לפסוקים שונים מן המקרא.

בר רון ממליץ גם על עבודותיו של קן ג'ונסון, אותן ניתן לקרוא באתר שלו, נראה שעדיין יש הרבה בר בתוך התבן בעבודות מסוג כזה, בשיטוט באתר אקדמיה, ניתן למצוא המון עבודות מקוריות בנוגע לאותנטיות התנ"ך, בעידן זמינות המידע, אנחנו מוצאים לא רק את הפרסומים רבי המכר של הפרופסורים המפורסמים, אלא גם כמות עצומה של עבודות מקוריות המציגות עמדות שונות:

סדרת מאמרים של Russell Jacquet-Acea על תיארוך מחודש של יציאת מצרים (חלק ראשון, שני, שלישי, הוא משתמש בטענה כי מניני שנים בימי קדם ספרו חצאי שנים, מניסן לתשרי, ומתשרי לניסן). גם ויליאם אוסטין יוצר כרונולוגיה תנכית ריאלית, אבל 'משפץ' קצת את הטקסט של התנ"ך בשביל זה, והוא מוצא בהיסטוריה גם את אברהם אבינו.

ג'רארד גרטו, מתארך את כתיבת התורה בימי משה, בהתאם לכל הידע על העמים מסביב, ומבטל את תורת התעודות לחלוטין (הוא גם נסחף קצת בקטע של 'החוקרים האירופאים הם תלמידי הנאצים'), לגרטו יש הרבה מאמרים על אמינות התנ"ך: שרה אשת אברהם, כרונולוגיה מוחלטת של יציאת מצרים, פרעה של יציאת מצרים, משה ויציאת מצרים, האם כרונולוגיות מקראיות ואשוריות מהימנותתיארוך ראשית ישראל, המבול, כדרלעומר, דוד ושלמה, יונה מול נינווה, אותנטיות ספר איוב, אותנטיות אסתר (המשך), 80 דמויות מהברית הישנה, לא כולל עוד עשרות מאמרים על ההיסטוריה של העמים האחרים במזרח הקדום.

דייב סניידר, כותב על 'ההיסטוריות של אברהם',  ויש אפילו ד"ר מוסלמי בשם עמרני, שכותב על ההיסטוריות של אברהם אבינו ויציאת מצרים.

כל העבודות האלו משובצות בהרבה פרטים מעניינים ורעיונות מקוריים, כדאי להביא גם את הדרכים היותר מקורית בחשבון, ולא להיצמד בהכרח לדוגמות שלא תמיד הינן מבוססות. זה שיגאל בן נון או אנשים שיוצאים עם סנסציות מקבלים ריאיון מפנק באיזה אתר ישראלי, לא אומר ש'כל החוקרים' סבורים כך או שיש איזה הכרח מחקרי לשיטתם.

 

 

 

0 0 votes
Article Rating

שתף מאמר זה

תגובות ישירות

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x