האתר עוסק בשאלות של אמונה מול כפירה, ומיועד לעוסקים בנושא.
למדיניות האתר לחץ כאן

Kal-sites – בניית אתרים
רוצה לדעת כמה עולה לבנות אתר ? לחץ כאן

נושאים באתר

"רציו" רוצה לגדול... רוצים לתרום?

תקבלו מייד
אישור מס הכנסה לעניין תרומות לפי סעיף 46 לפקודת מס הכנסה

10 ₪
20 ₪
100 ₪
200 ₪
500 ₪
1000 ₪
סכום אחר
הפוך את תרומתך לחודשית (ללא לקיחת מסגרת)
כן!, אני אתכם
לא! רוצה תרומה חד פעמית

"השקר של טורה שבאל פה"

צוות האתר

צוות האתר

image_printלחץ לגירסת הדפסה

שני מיסיונרים בורים ועילגים החליטו לצאת בסרטון בשם 'השקר הגדול של תורה שבעל פה', הסרטון מלא בשגיאות מביכות ומצחיקות, בעקבות הבאזז הגדול שהם עושים סביב עצמם, נתייחס בקצרה לסרטון התקציר של הסרט המלא, רק כדי לראות עם מי יש לנו עסק.

 

 

ישנם כיום בארץ כ144,000 יוצאי אתיופיה, אלו ששומרים מסורת מביניהם הולכים לפי פסקי הרב עובדיה יוסף, מעניין באמת אם הם במשך אלפיים שנה לא ידעו על תורה שבעל פה, איך פתאום הם זנחו את המסורת שלהם?

אז זהו שלא, הם לא זנחו, המסורת של קהילת ביתא ישראל נקראת 'היימנות',

היימנות (געז: ሃይማኖት) היא הכינוי הנפוץ לתיאור כלל חוקי ומנהגי הדת והאמונה, הלכה ומחשבה, שהיו נהוגים בעדת ביתא ישראל. המונח לקוח משפת געז ומקורו במילה הארמית "הימנותא" שפירושה "אמונה".[1] ההיימנות בעלת מאפיינים מרכזיים המזכירים יותר את הלכות היהדות הרבנית ואת ההלכה הקדומה שהייתה נהוגה בארץ ישראל בתקופת בית שני, מאשר את היהדות הקראית.[2]

ההיימנות מבוססת על פירוש בעל-פה לכתבי הקודש, מועברת מדור לדור ומעניקה סמכות ללא עוררין לחכמי הדת בקביעת ההלכה

הקייסים של יהדות אתיופיה, הם המנהיגים הרוחניים ללא עוררין, הם פוסקים הלכה על פי ידע שבעל פה.

צריך להיות חסר בושה לחלוטין, לטעון בחוצפה נוצרית אופיינית, שהקהילה האתיופית – תומכת בטענה הנוצרית, יש לך מושג בכלל מה מקור השם 'פלאשים'? ובכן, הנצרות רדפה את יהודי אתיופיה עד חרמה, ברציחות גזרות ופוגרומים, כן כן, לא רק באירופה עשיתם את זה, בכל מקום בו דרכה כף רגלכם התאכזרתם ליהודים ושנאתם אותם. 'פלאשי' הוא מי שאין לו קרקע, שכן חלק מהגזרות של הנצרות על היהודים היתה שלא יהיו להם קרקעות, הנה לך תיאור קצר של מעשי דת האהבה והרחמים שאתה מטיף לנו עבורה, כיצד הם נהגו בקהילה האתיופית?:

היהודים נתפסו בתור מזיקים, ובמיוחד הואשמו על ידי הנוצרים כצולבי ישו הרוצים לפגוע במאמינים הנוצריים. ביתא ישראל היו מקריבים קורבנות באופן תמידי ובייחוד כבש. הנוצרים ראו את הכבש כישו הנידון לצליבה ואת הכהנים כצולביו והנפחים היהודים כמכיני המסמרים שאיתם צלבו את ישו. הייתה גם נפוצה האמונה כי היהודים היו מוציאים גופות מקברי הנוצרים וכן הורגים ילדים על מנת להשתמש בדמם[24]. לא פעם קרה כי הנוצרים שלחו קלגסים לכפרים היהודים וטבחו בהם כמשתקף מהכרוניקה של הקיסר באדה מריאם במלחמת שבע השנים באמצע המאה ה-15:

וילחם מרקוס בהם ויחן שבע שנים ברגל גבעתם, ואחר ניצח אותם ברוב עמל ועורמה, ויסגירם בידו, ויכבוש את כל עריהם. ואחרי כן באה עצה בלבו לאמור: כיצד אסלח לארורים האלה… טוב להשמידם, מלהניחם בחיים… ציווה את הכרוז להכריז: כל פלשי יבוא אל אשר ציוויתיו, ואשר לא יבוא, ייהרס ביתו ואשלל רכושו. ואחר נאספו כל הפלשים מסביב לשופט מרקוס… ואז ציווה את אנשיו לכרות את צוואריהם בחרב, ויכלו בהם, עד אשר נשפך דמם, וימלאו פגריהם את השדה. ונתקיים בהם דבר הלעג אשר דיברו אבותיהם ביום צליבת אדוננו לאמור: יהי דמו עלינו ועל בנינו.

— אהרון זאב אשכולי, ספר הפלשים, עמ' 154

יחס דומה ניתן לראות בכרוניקה של הקיסר סרצה דנגל מהמאה ה-16 שהעדיף להילחם כנגד היהודים מאשר באורומו הפגנים בגלל שהללו רצחו את ישו: "בשמוע המלך את זאת, בער לבו כאש, וימלך בלבו לצאת למלחמה על הפלשים. וישעה מהלחם בבני גאלא… ויאמר: טוב אתגרה באנשים האשמים בדם אדוננו ישוע המשיח, מלכתי להלחם בבני-גאלא…"

אז אחרי שגמרתם להרוג בהם, כמו שעשיתם בכל מקום, אתם מנצלים את זכרם כדי להשמיץ את היהדות המסורתית? אופייני ביותר. תמשיכו עם הצביעות האירופית, רק אל תשכחו לשמור על התסרוקת והחיוך.

פשוט מדהים, התנ"ך מעיד באופן חד משמעי, כל  מה שחסר הוא רק להסתכל מה באמת אומרת התורה. בשום מקום לאורך כל ארבעים שנות המדבר, לא ניתן לבני ישראל שום חוק כתוב, "מתן תורה", שמעתם על זה? זו היתה התגלות בעל פה, אחריה משה עלה ארבעים יום להר סיני, שם הוא קיבל דברים 'בעל פה', הטקסט היחיד שבני ישראל קיבלו במדבר היה עשרת הדברות, כל מה שאנחנו קוראים בספר התורה מעבר לזה, הם דברים שבני ישראל שמעו בעל פה, "דבר אל בני ישראל לאמור", התורה מלכתחלה ניתנה רק בעל פה. רק אחרי ארבעים שנה משה כתב לבני ישראל את ספר התורה, אבל ברור שהוא לא כתב בו את כל מה שלימד אותם במשך ארבעים שנה.

הציטוט שמביא המיסיונר אומר במפורש "כתוב לך", משה כתב לעצמו את תיאור ברית סיני, הוא לא חילק את זה לבני ישראל. על פי הדברים ההם נכרתה ברית, אבל היה זה בשנה הראשונה ליציאת מצרים, מאז במשך ארבעים שנה משה למד עוד ועוד דברי תורה ולימד את עם ישראל. זו התורה שבעל פה. זו בעצם "התורה", רק כשנכנס לשימוש הביטוי "תורה שבכתב" נכנס כנגד גם הביטוי "תורה שבעל פה", אבל הביטוי הבסיסי "תורה", מדבר על תורה שבעל פה.

איך למדו תורה במדבר? התשובה מתוארת עשרות פעמים בספר התורה, למשל בויקרא פרק כא:

וַיְדַבֵּר מֹשֶׁה אֶל אַהֲרֹן וְאֶל בָּנָיו וְאֶל כָּל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל:

איך ידעו למשל את הלכות קרבן הפסח?

במדבר פרק ט:

וַיְדַבֵּר מֹשֶׁה אֶל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל לַעֲשֹׂת הַפָּסַח

משה לא נתן להם טקסט כתוב, אלא דיבר איתם והסביר להם, האם כשהוא דיבר איתם הוא נצמד רק למלים שנכתבו אח"כ בתורה? ברור שלא, הרי היו להם שאלות והוא יכל להסביר ולבאר להם בצורה מפורטת ומורחבת, ולא רק את הפסח. כל הדינים שקיימו בני ישראל במדבר, לא קיימום מתוך טקסט, אלא מתוך לימוד והאזנה לדברי משה. כך ניתנה התורה, בעל פה.

איך למדו בני ישראל למשל את הלכות נדרים?

במדבר פרק ל:

וַיְדַבֵּר מֹשֶׁה אֶל רָאשֵׁי הַמַּטּוֹת לִבְנֵי יִשְׂרָאֵל לֵאמֹר זֶה הַדָּבָר אֲשֶׁר צִוָּה ה'.

אם משהו לא היה מובן בהלכות נדרים, או מישהו רצה לדעת עוד פרטים, הוא יכל לשאול את משה. משה דיבר והסביר את כל התורה בעל פה. לא היה שום ספר. וכך לגבי כל התורה.

איפה ניתנו החוקים?

אומרת התורה בויקרא כו:

אֵלֶּה הַחֻקִּים וְהַמִּשְׁפָּטִים וְהַתּוֹרֹת אֲשֶׁר נָתַן ה' בֵּינוֹ וּבֵין בְּנֵי יִשְׂרָאֵל בְּהַר סִינַי בְּיַד מֹשֶׁה.

בהר סיני לא ניתן שום טקסט מלבד עשרת הדברות שהיו סמל, התורה ניתנה למשה בהר סיני במשך ארבעים יום וארבעים לילה, בתורה נכתב רק "לא תעשו מלאכה ביום השבת", אבל ברור שבני ישראל במשך ארבעים שנה דרשו קצת יותר הסברים מה אסור ומה מותר, ובודאי גם קבלו. צר לי לאכזב את הצופים הקראים, בני ישראל במדבר לא ישבו בחשך בשבת סתם כך כי כתוב, הם לא קבלו שום טקסט כתוב, הם שאלו את משה מה נחשב מלאכה, ומה היא הבערת אש האסורה, וגם קבלו תשובה מספקת.

אנחנו לא אשמים שהאירופאים גילו את התורה 1500 שנים אחרי שהיא ניתנה, ולידיהם הגיע רק הטקסט. מחילה מהשבטים ההונים, הברברים, התראקיים, והגאלים, שקבלו העתק מהתורה ביוונית בתיווך של מיסיונרים בורים, היינו כאן לפניכם, הרבה לפניכם, ואל תספרו לנו איך ניתנה התורה.

 "אינספור פעמים בתנ"ך", אנחנו במאה ה21, אנחנו לא צריכים אפילו קונקורדנציה, יש לנו מחשב. לכן חבל שאתה מתייחס אלינו כשבטים בורים.

כמה פעמים מופיע הביטוי ספר התורה בנביאים למשל? שלש, ובכתובים? חמש, אני מניח שעבורך שמונה פעמים הם 'אינספור', כן, יש כאלו שקשה להם לספור עד שמונה, אבל בדרך כלל הטיפוסים האלו לא מתיימרים להתייצב מול מצלמה ולהטיף למשהו.

מדוע ספר התורה מוזכר רק 8 פעמים בנ"ך? האם זה משום שלא התעניינו בתורה?

ספר התורה מוזכר גם בתורה עצמה, בסיום ספר דברים כשנכתב הספר, הוא מוזכר ארבע פעמים. זה  מושג שלא היה קיים לאורך שנות המדבר, התורה היתה רק בעל פה. ולכן היא מכונה בפשטות 'תורה'.

המושג הזה אכן מוזכר אינספור פעמים בתנ"ך, 160 פעמים, התורה היא לא ספר, כך קובעת התורה:

דברים פרק יז:

עַל פִּי הַתּוֹרָה אֲשֶׁר יוֹרוּךָ וְעַל הַמִּשְׁפָּט אֲשֶׁר יֹאמְרוּ לְךָ תַּעֲשֶׂה לֹא תָסוּר מִן הַדָּבָר אֲשֶׁר  יַגִּידוּ לְךָ יָמִין וּשְׂמֹאל.

"התורה אשר יורוך" התורה היא מה שמורים הזקנים, אם היתה לכם תמיהה, מדוע הרגו את ישו?

אז הנה התשובה:

דברים פרק יז:

וְהָאִישׁ אֲשֶׁר יַעֲשֶׂה בְזָדוֹן לְבִלְתִּי שְׁמֹעַ אֶל הַכֹּהֵן הָעֹמֵד לְשָׁרֶת שָׁם אֶת יְקֹוָק אֱלֹהֶיךָ אוֹ אֶל  הַשֹּׁפֵט וּמֵת הָאִישׁ הַהוּא וּבִעַרְתָּ הָרָע מִיִּשְׂרָאֵל.

ישו הסית את ישראל בדיוק למה שאתם מסיתים, לפרש את התורה לפי איך שמתחשק לו, ולהתעלם מהתורה שבעל פה. כן, לכן אתם יוצאים מגדרכם להפיק קמפיינים, לכן אתם שוכרים פרזנטורים ודוגמנים, אבל, אם לומר בעדינות, זה פאתטי, אתם עושים כאילו באמת מעניין אותכם מה אומרת ומתכוננת התורה, אבל בינינו, הרי אתם לא מקיימים שום פסיק מהתורה, אתם לא שומרים שבת או משהו, אז באיזו חוצפה אתם מתערבים בזה בכלל?

הצופה התמים יכול לחשוב שנושא הסרט הוא התורה שבעל פה, הוא לא שואל את עצמו מה לאיש הזה ולתורה בכלל או לתורה שבעל פה? למה שלא ילך לדגמן ג'ינס ויניח לנו לנפשינו?

אבל כל מה שצריך לעשות כדי להבין זה לצפות בסרט בשימת לב:

כן ככה, כאילו דרך אגב, אנחנו מבינים בדיוק את ה'בעיה' עם תורה שבעל פה, הרבנים, דחו את המשיח, הם לא הסכימו לקבל את העובדה שהמטיף התמהוני הוא משיח, ואכן, הוא לא היה משיח, הוא לא גאל את ישראל, הוא לא הביא שום ישועה, לא קיבץ את הגלויות, לא הסיר את שעבוד המלכויות. מה עושים הנוצרים? לא מתייאשים, קובעים שכל נבואות הגאולה לא צריכות להתגשם, הם מתגשמות בדמיון, זה מספיק, המשיח כיפר על החטאים, ולכן כל הצרות שעברו עלינו באלפיים השנים האחרונות פשוט לא קיימות, זה לא נקרא, אנחנו גאולים, מה אתם לא רואים? וגר זאב עם כבש, רק תסתכלו, וכתתו חרבותיהם לאיתים, מלחמות? רעב? צרות? לא דובים ולא יער, המשיח הגיע, למה דחיתם את המשיח שואל הפרזנטור של הנצרות, וכל השאר תפאורה.

למה דחינו? פשוט מאד, כי הוא לא גאל אף אחד, ולכן הוא לא משיח, אנחנו מאד רוצים משיח, תנאי בסיסי שדורשים ממנו הוא שיגאל אותנו, שיושיע אותנו מהצרות, שיבטל את הרוע והמלחמות? אבל מה הביא המשיח שלכם, רוע ושנאה, במשך אלפיים שנה אתם הורגים סוקלים וחונקים אותנו ואת נשינו וילדינו, מליוני יהודים נהרגו בידיים הטמאות שלכם, אלפים מתו על מזבח האינקויזיציה, בטקסי אוטו דה פה שהביא המשיח שלכם, מליונים נהרגו באושויץ כשהאפיפיור שותק. אז לא, זה לא המשיח, ולא ל'גאולה' הנוראית הזו חיכינו.

עוד משהו על 'תורה' בנביאים

ואם נחזור לתורה, היא מוזכרת בנביאים אינספור פעמים, התורה עליה מדברים הנביאים היא מה שאמרו הזקנים והנביאים שבכל דור, ולא רק ספר התורה

כך מתאר ספר מלכים

מלכים ב פרק יז:

וַיָּעַד ה' בְּיִשְׂרָאֵל וּבִיהוּדָה בְּיַד כָּל נביאו נְבִיאֵי כָל חֹזֶה לֵאמֹר שֻׁבוּ מִדַּרְכֵיכֶם הָרָעִים וְשִׁמְרוּ מִצְוֹתַי חֻקּוֹתַי כְּכָל הַתּוֹרָה אֲשֶׁר צִוִּיתִי אֶת אֲבֹתֵיכֶם וַאֲשֶׁר שָׁלַחְתִּי אֲלֵיכֶם בְּיַד עֲבָדַי הַנְּבִיאִים:

וישעיהו אומר:

ישעיהו פרק ב – כִּי מִצִּיּוֹן תֵּצֵא תוֹרָה וּדְבַר ה' מִירוּשָׁלִָם:

רגע, למה צריכים ללכת לציון, ולמה לעלות לירושלים? התורה היא ספר, אפשר פשוט לקרוא אותה, לא, התורה היא מה שמלמדים הזקנים שנמצאים בירושלים, ולכן רק מציון תצא תורה, ולא מאירופה הנוצרית.

ישעיהו פרק נא אומר: "תורה מאתי תצא".

ירמיהו פרק יח אומר "כי לא תאבד תורה מכהן", התורה היא לא ספר, היא משהו שלומדים אותו מהכהן, חגי פרק ב אומר "שאל נא את הכהנים תורה לאמור", מה קורה אם בשר קודש נוגע בכנף בגד של אדם? הי, אבל זה לא כתוב בתורה? נכון, זה לא כתוב בספר התורה, אבל זאת תורה שבעל פה שהכהנים יודעים אותה, ולכן הכהנים השיבו על השאלה הזו כולם פה אחד.

מלאכי אומר בפרק ב: "שפתי כהן ישמרו דעת ותורה יבקשו מפיהו", את התורה לומדים מפי הכהן. הטקסט הכתוב לא מספיק. והוא גם אומר מפורש בפרק ג "זכרו תורת משה עבדי אשר צויתי אותו בחורב על כל ישראל חוקים ומשפטים", אני מזכיר לך שספר התורה לא ניתן בחורב, בהר סיני ניתנה התורה שבעל פה, וכך היא נזכרת לדורות, התורה שלימד ה' את משה בהר סיני. לא משהו שגויים מבינים, הם רוצים את התורה לעצמם, ומבחינתם היא רק טקסט.

אתה אומר שבספר נחמיה לא מוזכרת תורה שבעל פה, אבל מה שנחמיה מתאר הוא את הדברים שה' אמר למשה בסיני:

נחמיה פרק ט

וְעַל הַר סִינַי יָרַדְתָּ וְדַבֵּר עִמָּהֶם מִשָּׁמָיִם וַתִּתֵּן לָהֶם מִשְׁפָּטִים יְשָׁרִים וְתוֹרוֹת אֱמֶת חֻקִּים וּמִצְוֹת טוֹבִים:

וְאֶת שַׁבַּת קָדְשְׁךָ הוֹדַעְתָ לָהֶם וּמִצְווֹת וְחֻקִּים וְתוֹרָה צִוִּיתָ לָהֶם בְּיַד מֹשֶׁה עַבְדֶּךָ

מדובר על מה שניתן ביד משה, לא מוזכר בכלל הספר שכתב ביום מותו.

תורה שבעל פה מתועדת במאות מקורות חיצוניים שקדמו במאות רבות של שנים לישו ומעלליו, עליהם תוכלו לקרוא בקטגוריה תורה שבעל פה, ותוכלו למצוא שפע של מקורות היסטוריים המתעדים את התורה שבעל פה.

המיסיונר אומר כי המונח תורה שבעל פה לא מופיע גם בשום מקום מחוץ לתנך הופיע לראשונה קרוב ל1500 שנה לאחר משה. ההמצאה לדבריו של תושבע"פ קשורה לחורבן המקדש.

ובכן, תתפלא בור קטן, המונח תורה שבעל פה היה קיים ביהדות הרבה לפני חורבן המקדש, נכון שאת ישו צלבו רק 70 שנה לפני החורבן, אבל לא הכל מתחיל ונגמר בישו חי או מת. על המעשה באיש שבא להלל הזקן ושאל מנין שיש תורה שבעל פה? כן, אתה האיש הזה, הלל הזקן התמנה לנשיא מאה שנה לפני החורבן, הקשקוש שלך על התורה שמשמרת כח בגלל שאין מקדש לא מחזיק טיפת מים. על הצדוקים שמעת? אתה חייב לשמוע, כי הם מוריך הרוחניים, המלחמה בין הצדוקים לפרושים התחילה כבר בימי אלכסנדר ינאי, יותר ממאתיים שנה לפני החורבן, ועל מה היתה המלחמה? אני מוכן לגלות לך, הצדוקים התנגדו לתורה שבעל פה, שלפי התיאוריה שלך עדיין לא 'הומצאה' ולא היה גם צורך להמציא אותה… זה מתועד בספרי יוסף בן מתתיהו, הכותב שהצדוקים היו מיעוט קטן וקולני. ובכן, אותך שכרו לייצג את המיעוט הזה. רק שתבין איפה אתה נמצא. גם פילון שהיה מאה שנים לפני החרבן מדבר על 'החוקים הבלתי כתובים'. כל מה שחסר לך זה לעשות קצת שיעורי בית, הרי התסרוקת היא לא העיקר.

 

כשאתה אומר לא ב'עברית מקראית' ולא בעברית מודרנית, אתה מבין מה אתה אומר או שאתה חוזר כמו תוכי על מנטרה מהפרי??מפטר?

עברית מקראית זו השפה של המקרא, זה התנך שאתה מדבר עליו, טרחת לבדוק מה פירוש המלה 'על פי' בתנך?

אני יכול לעזור לך, אני שוב מזכיר לך, אנחנו לא שבט אינדיאני, התנך הוא ספר, שכל אחד יכול לעיין בו, אתה לא יכול לייחס לו מה שתרצה ובלבד שלא 'ידחו את המשיח' שלך.

בראשית פרק מה – וַיַּעֲשׂוּ כֵן בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וַיִּתֵּן לָהֶם יוֹסֵף עֲגָלוֹת עַל פִּי פַרְעֹה

העגלות לא ניתנו לפי פרעה, אלא על פי ציוויו, משום שפרעה דיבר.

שמות פרק יז – וַיִּסְעוּ כָּל עֲדַת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל מִמִּדְבַּר סִין לְמַסְעֵיהֶם עַל פִּי ה' וַיַּחֲנוּ בִּרְפִידִים וְאֵין מַיִם לִשְׁתֹּת הָעָם:

בני ישראל נסעו על פי ציווי ה', כשהוא אמר הם נסעו. ולא 'לפי ה'

שמות פרק לח – מִשְׁכַּן הָעֵדֻת אֲשֶׁר פֻּקַּד עַל פִּי מֹשֶׁה עֲבֹדַת הַלְוִיִּם בְּיַד אִיתָמָר בֶּן  אַהֲרֹן הַכֹּהֵן:

משה פקד בפיו, והדברים נעשו,

וכך בעוד עשרות מקומות

נכון שנכתב גם ספר, אבל הברית נכרתה בעל פה, משה דיבר את כל הדברים לעם, וכך נכרתה הברית. הספר לא ניתן לבני ישראל, והוא נכתב למשה עצמו בתור ספר ברית.

 

המיסיונר קובע כי יהושע לא מציין דבר בנוגע לקיומה שבעל פה המועברת אליו ממשה, באמת? אין שום בושה?

פשוט לפתוח ולקרוא, ציטטת את פסוק ח, משום מה 'שכחת' את פסוק ז':

יהושע פרק א – רַק חֲזַק וֶאֱמַץ מְאֹד לִשְׁמֹר לַעֲשׂוֹת כְּכָל הַתּוֹרָה אֲשֶׁר צִוְּךָ מֹשֶׁה עַבְדִּי אַל תָּסוּר מִמֶּנּוּ יָמִין וּשְׂמֹאול לְמַעַן תַּשְׂכִּיל בְּכֹל אֲשֶׁר תֵּלֵךְ:

(ח) לֹא יָמוּשׁ סֵפֶר הַתּוֹרָה הַזֶּה מִפִּיךָ וְהָגִיתָ בּוֹ יוֹמָם וָלַיְלָה לְמַעַן תִּשְׁמֹר לַעֲשׂוֹת כְּכָל הַכָּתוּב בּוֹ כִּי אָז תַּצְלִיחַ אֶת דְּרָכֶךָ וְאָז תַּשְׂכִּיל:

אחרי שה' מזהיר אותו על התורה שה' ציוה אותו באופן אישי, הרי הספר לא ניתן ליהושע אישית, לא היה שייך לומר עליו 'צוך משה עבדי', רק אז הוא מצוה אותו שלא ימוש ספר התורה.

וכך יהושע מצוה את בני ישראל

יהושע פרק כב:

רַק שִׁמְרוּ מְאֹד לַעֲשׂוֹת אֶת הַמִּצְוָה וְאֶת הַתּוֹרָה אֲשֶׁר צִוָּה אֶתְכֶם מֹשֶׁה עֶבֶד ה' לְאַהֲבָה אֶת ה' אֱלֹהֵיכֶם

הוא לא שולח אותם לספר, אלא לתורה שציוה אתכם משה.

 

"תמיד בצורה שלילית", כפי שהראינו התורה מוזכרת אינספור פעמים בנביא, והיא התורה שנלמדת מפי הכהן והנביא, ולעולם לא בצורה שלילית.

הפסוק מעמוס לא מדבר בכלל על תורה שבעל פה, אלא על חטאים, מאסתי חגיכם משום שאתם חוטאים בהם.

אבל הבדיחה הכי גדולה זה הציטוט מישעיהו כט, בא נניח לזה שהבחור פשוט לא יודע לקרוא עברית, הוא מנקד ואף קורא ניגש, בשין שמאלית, בעוד הכתוב מדבר על ניגש בשין ימנית. הענין הוא שגם את המסר המרכזי של הפסוק הוא פשוט מוציא מהקשרו, תוך הדגשה של ה'מלומדה', לפי הבחור הזה 'מלומדה' פירושו שהוא הולך אחרי מצוותם של האנשים המלומדים… זה מה שהטריד את ישעיהו, שהולכים אחרי האנשים המלומדים, ואיך זה קשור ליראת ה'?? כל אדם קורא עברית יודע שמה שישעיהו בא לומר הוא, שיראת ה' של האנשים היתה 'מצוות אנשים מלומדה', דבר שעושים מתוך הרגל וחיקוי של אחרים, ולא משהו פנימי. אין שום קשר ל'אנשים מלומדים'. אני מניח שגם את הפסוק 'אפרים עגלה מלומדה' בהושע פרק י', מפרש המיסיונר שלנו 'עגלה שלומדת מאנשים מלומדים', אז זהו שלא, מלומדה זה מאולפת, עושה דברים בלי רצון ובלי שום פנימיות, כמו עגלה שהולכת וחורשת בתלם. כך גם 'פרא למוד מדבר' בירמיהו פרק ב, אין הכוונה לפרא שלומד תורה שבעל פה מאנשים מלומדים.

כמובן שגם מבחינה דקדוקית אין שום דרך לפרש 'מלומדה' – 'מצוותם של אנשים מלומדים',

מה אפשר לומר על הטיעונים המלומדים האלו, תוריד את תנועות הידיים, ולא נשאר כלום.

 

וכאן מגיעה הוכחה המוחצת ביותר, אם משה שאל את ה' שאלות סימן שלא היתה תורה שבעל פה…

ישמעו אזניך מה שפרצופך מדבר!

מה שרואים מכאן הוא שלמשה היה ערוץ ישיר עם ה', כשמשהו לא היה ברור לו הוא תמיד יכל לשאול ולקבל הסבר ותוספת, מה זה אם לא תורה שבעל פה? נכון, משה לא ידע הכל מראש, הוא המשיך ללמוד במשך ארבעים השנה, אבל הלימוד לא הוגבל לטקסטים שהוא קיבל בכתב, אלא הוא יכל לבדוק ולברר כל דבר כדי להבין ולקבל עוד פרטים.

כל השגיאות האלו הן רק בסרטון התקציר בן 7 דקות, לגבי הסרט המלא – תכלה היריעה והשגיאות המצחיקות והמביכות לא יכלו. (אם מישהו מהקוראים חושב שיש שם טיעון אחד עניני, הוא מוזמן לכתוב אותו בתגובות ונתייחס בעז"ה).

אם אתם רוצים ללמוד קצת איך התגבשה הנצרות, לכו תלמדו, אל תאמינו לכל דברי ההבל של הדוגמנים המיסיונרים, אתם יכולים להקשיב למורה דרור למשל,או להיכנס לתגית נצרות, ולראות מה באמת רוצים האנשים האלו ,ובאלו בדיות הזויות הם מנסים לשכנע אותכם.

אם באמת מעניין אותכם מה כתוב בתורה, לכו ללמוד אותה, ואל תקשיבו לאנשים שהתורה לא מעניינת אותם ואין להם מושג עליה. ולא, המשיח לא הגיע, העולם מלא בצרות ומלחמות, והסרטונים של אי גוד לא מביאים גאולה לעולם.

 

 

3.4 5 votes
Article Rating

שתף מאמר זה

תגובות ישירות

Subscribe
Notify of
guest
12 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
ריקי
ריקי
1 year ago

תודה על המאמר המעניין.
לקראת הסוף כתבתם על משה "כשמשהו לא היה ברור לו הוא תמיד יכל לשאול ולקבל הסבר ותוספת", כלומר התורה לא היתה סגורה לגמרי, התווסף עליה הפירוש שה' מסר למשהבמהלך הימים.
 ומה עם הדברים שהוא לא שאל? על דברים שבמהלך הדורות הוצרכו הסבר ואין לנו אפשרות לשאול את אלוקים?

זטבכא
זטבכא
2 years ago

מסיונר מגיל אחרי 120אמן אני רוצה ליראות אותו סובל בגאנום אמן שיתגיר או אישמר 7 מצוות בני נח הוא יהודי

מלומדה
מלומדה
2 years ago

אשריכם!
בוגע ל"מלומדה"…
נראה שהבחור המשעשע הולך לפי תרגום נוצרי…
בתרגום לשפות שונות יש לחבר'ה קצת מחלוקות בפירוש המשפט
למשל על פי תנ"ך הולמן הנוצרי התרגום הוא "חוקים שנוצרו על ידי בני אדם המלומדים בעל פה"
והגירסא האמריקאית הסטנדרטית היא: "מצוות האנשים המלומדים"
ויש עוד כמובן

בנוגע ל"ניגש" עם שין שמאלית, לא ראיתי בשום מקום צורת קריאה כזו…
הבחור לא יודע כללים פשוטים בניקוד…
חבר'ה משובשים ביותר בקיצור

אריאל אברג'יל
אריאל אברג'יל
3 years ago

מחב"תים נגד מיסיונרים. מאחל בהצלחה לשני הצדדים… משעשע לקרוא טיעונים של אדם שמאמין בעצמו בבדיות מנסה להפריך את דברי ההבל של דת אחרת. זה כמו לקרוא פורום של גיקים על מי יותר חזק סופרמן או בטמן. ההבדל הוא שהאחרונים לא לוקחים את עצמם ברצינות.

לגבי המשפט האחרון בכתבה: "ולא, המשיח לא הגיע, העולם מלא בצרות ומלחמות, והסרטונים של אי גוד לא מביאים גאולה לעולם." תחליפו את המילה "איי גוד" בחב"ד ובהחלט תקבלו אמת מנצחת. מתי לצוות תהיה היושרה לצאת נגד הכת המשיחית חב"ד? צביעות.

משיח יבוא ביום בו יעלמו כל הדתות מהעולם הזה. אז באמת תתקיים הנבואה "לא ישא גוי אל גוי חרב ולא ילמדו עוד מלחמה"

שי אביב
שי אביב
4 years ago

ההתנהגות של מי שכתב את המאמר הזה מאכזבת אותי, כי הוא כל הזמן לועג להם וחושב שזה עוזר. חוץ מזה, הטענות שלהם באמת הגיוניות ותשובות הכותב פה לא הגיוניות. לדוגמא, ידוע שהצירוף "על פי" הוא בדיוק כמו "לפי", ולא משהו אחר. זה פשוט ידוע, והכותב ממציא דברים. בעייה בקו המחשבה שאומרת ש"על פי = על הפה", היא שצריך להגיד שיוסף שם את העגלות על הפה של פרעה, כי זה בדיוק מה שהפסוק אומר אם על פי זה על הפה. עכשיו על "מצוות אנשים מלומדה": למסיונר הזה קוראים מוטי וקנין, ואני לא מסכים איתו באיך שהוא אמר שהאנשים הם מלומדים. הפסוק אומר "מלומדה" – בלשון נקבה יחידה, וזה מדבר על המצווה. בסופו של דבר, הנה מה שיוצא: מצוות אנשים מלומדה = מצווה של אנשים שלומדה. על יהושוע: רק מפני שלא תמיד היה כתוב "כתוב" לא אומר שהתורה היא בעל פה, וזה נכון גם לכל הפסוקים שהבאתם. דרך אגב, ירמיהו י"ח:י"ח הוצא מהקשרו. הפסוק ביהושוע בבירור אומר לשמור את הכתוב בתורת משה, ולא כתוב כלום על דבר שהוא לא כתוב. אותו דבר עם הפעמים שמשה דיבר עם עם ישראל. הוא אמר להם בעל פה את הדברים, אבל התורה בבירור אומרת שאלוהים ציווה אותו לכתוב אותם כי הם הברית, ולכן כל הברית היא לפי מה שכתוב. העובדה שלפעמים נאמרו דברים בעל פה לא אומרת שהתורה היא בעל פה. הכותב גם אמר שקודם עם ישראל הלך 40 שנים במדבר, לפני ברית סיני, ובאמצע השנים שאל את משה על המצוות ומשה לכן ענה "בעל פה", ולכן בהר סיני ניתנו רק עשרת הדיברות. אבל כל מי שילך לשמות פרק י"ט יגלה שברית סיני הייתה רק כמה חודשים אחרי יציאת מצרים ולא 40 שנים, ומי שימשיך לקרוא בספר שמות יגלה שגם כל המצוות על עבדים וקורבנות ניתנו באותו זמן ולא רק עשרת הדיברות. עכשיו, גם אם משה היה יודע על התורה לפני שהיא הייתה כתובה, זה לא אומר שהתורה היא בעל פה, זה בכל זאת יש את הפסוק שבו אלוהים מצווה את משה לכתוב את התורה, והסיבה היא כי על פי הדברים האלה אלוהים כרת את הברית. אלוהים רצה שכל הברית תהיה כתובה, ולכן אין מקום למשהו חיצוני בעל פה. על האתיופים: למסיונר קוראים איתן בר, ואם הייתי במקומו, לא הייתי מציין את זה בכלל ואומר שזו הוכחה שאין תורה שבעל פה, כי אם מסדרים את הטענה שלו על תבנית, מגלים שיש כשל לוגי שנקרא "non-sequitor" – אין קשר.

טענה: האתיופים לא הכירו את מסורת התורה שבעל פה.

מסקנה: לא ניתנה תורה שבעל פה בהר סיני

זה ויכוח שהוא פשוט חסר משמעות ולא הייתי מנסה להשתמש במה שאנשים הכירו כדי לראות מה נכון. ארור הגבר אשר יבטח באדם. ברוך הגבר אשר יבטח ביהוה.
לתורה ולתעודה – אם לא יאמרו כדבר הזה – אשר אין לו שחר! אין אור במי שלא הולך על פי התורה בלבד, ובתורה כתוב בצורה הכי ברורה שיש שהיא ניתנה בכתב, נקודה!

על חוסר השלום והישועה: ישוע אמר שהוא יתן זמן לעולם כדי שאנשים יחזרו בתשובה. הוא רוצה לתת לאנשים זמן לחזור בתשובה ולהאמין בו, ולא ישר להוציא משפט על העולם. הרי כדי שיתקיים הפסוק: וגר זאב עם כבש, וכל השלום בעולם, צריך שיצא משפט – הרשעים יושמדו, וככה אלוהים יעשה שלום בעולם. כתוב במלאכי שיום המשפט רותח כתנור ולהט אותם. אז ישוע רוצה לתת לאנשים זמן לחזור בתשובה. חוץ מזה, יש גם מלא נבואות שצריכות להתגשם ביו אלפיים השנים האחרונות, כמו דניאל ז':כ"ה, דניאל ח':י"ד, ועוד. ישוע גם אמר שלפני ביאתו צריכה להיות כפירה, והכפירה הזאת התגשמה בכנסייה הקתולית, שעיוותה את שם אלוהים ברציחות ובשחיתות ובמסורות מומצאות. דרך אגב, זה גם אמור לתת לכם, היהודים, לחשוב ולראות כמה דומות שני הדתות. אז בבקשה, אל תזלזלו בנוצרים קתולים כי אתם מתנהגים כמעט כמוהם. על הושע: עגלה מלומדה – עגלה שמלומדת בלדוש (המשך הפסוק). זה הכל.
לסיום, זה לא משנה מתי בעבר הוזכרה התורה שבעל פה כי היא לא נכונה בכל מקרה. יש לה טעויות מדעיות, היסטוריות ואינספור סתירות נגד התנ"ך ונגד הגיון פשוט. היא מצויאה את הפסוקים מהקשרם ומעודדת אמונות אליליות. היא איננה דבר אלוהים בשום צורה.
לתורה ולתעודה – אם לא יאמרו כדבר הזה, אשר אין בו שחר!!!!!!!!
אֵת כָּל-הַדָּבָר אֲשֶׁר אָנֹכִי מְצַוֶּה אֶתְכֶם אֹתוֹ תִשְׁמְרוּ לַעֲשׂוֹת לֹא-תֹסֵף עָלָיו וְלֹא תִגְרַע מִמֶּנּוּ; 2 כִּי-יָקוּם בְּקִרְבְּךָ נָבִיא אוֹ חֹלֵם חֲלוֹם וְנָתַן אֵלֶיךָ אוֹת אוֹ מוֹפֵת; 3 וּבָא הָאוֹת וְהַמּוֹפֵת אֲשֶׁר-דִּבֶּר אֵלֶיךָ לֵאמֹר נֵלְכָה אַחֲרֵי אֱלֹהִים אֲחֵרִים אֲשֶׁר לֹא-יְדַעְתָּם וְנָעָבְדֵם; 4 לֹא תִשְׁמַע אֶל-דִּבְרֵי הַנָּבִיא הַהוּא אוֹ אֶל-חוֹלֵם הַחֲלוֹם הַהוּא כִּי מְנַסֶּה יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם אֶתְכֶם לָדַעַת הֲיִשְׁכֶם אֹהֲבִים אֶת-יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם בְּכָל-לְבַבְכֶם וּבְכָל-נַפְשְׁכֶם; 5 אַחֲרֵי יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם תֵּלֵכוּ וְאֹתוֹ תִירָאוּ וְאֶת-מִצְוֹתָיו תִּשְׁמֹרוּ וּבְקֹלוֹ תִשְׁמָעוּ וְאֹתוֹ תַעֲבֹדוּ וּבוֹ תִדְבָּקוּן; 6 וְהַנָּבִיא הַהוּא אוֹ חֹלֵם הַחֲלוֹם הַהוּא יוּמָת כִּי דִבֶּר-סָרָה עַל-יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם הַמּוֹצִיא אֶתְכֶם מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם וְהַפֹּדְךָ מִבֵּית עֲבָדִים לְהַדִּיחֲךָ מִן-הַדֶּרֶךְ אֲשֶׁר צִוְּךָ יְהוָה אֱלֹהֶיךָ לָלֶכֶת בָּהּ וּבִעַרְתָּ הָרָע מִקִּרְבֶּךָ; 7 כִּי יְסִיתְךָ אָחִיךָ בֶן-אִמֶּךָ אוֹ-בִנְךָ אוֹ-בִתְּךָ אוֹ אֵשֶׁת חֵיקֶךָ אוֹ רֵעֲךָ אֲשֶׁר כְּנַפְשְׁךָ בַּסֵּתֶר לֵאמֹר נֵלְכָה וְנַעַבְדָה אֱלֹהִים אֲחֵרִים אֲשֶׁר לֹא יָדַעְתָּ אַתָּה וַאֲבֹתֶיךָ; 8 מֵאֱלֹהֵי הָעַמִּים אֲשֶׁר סְבִיבֹתֵיכֶם הַקְּרֹבִים אֵלֶיךָ אוֹ הָרְחֹקִים מִמֶּךָּ מִקְצֵה הָאָרֶץ וְעַד-קְצֵה הָאָרֶץ; 9 לֹא-תֹאבֶה לוֹ וְלֹא תִשְׁמַע אֵלָיו וְלֹא-תָחוֹס עֵינְךָ עָלָיו וְלֹא-תַחְמֹל וְלֹא-תְכַסֶּה עָלָיו; 10 כִּי הָרֹג תַּהַרְגֶנּוּ יָדְךָ תִּהְיֶה-בּוֹ בָרִאשׁוֹנָה לַהֲמִיתוֹ וְיַד כָּל-הָעָם בָּאַחֲרֹנָה; 11 וּסְקַלְתּוֹ בָאֲבָנִים וָמֵת כִּי בִקֵּשׁ לְהַדִּיחֲךָ מֵעַל יְהוָה אֱלֹהֶיךָ הַמּוֹצִיאֲךָ מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם מִבֵּית עֲבָדִים; 12 וְכָל-יִשְׂרָאֵל יִשְׁמְעוּ וְיִרָאוּן וְלֹא-יוֹסִפוּ לַעֲשׂוֹת כַּדָּבָר הָרָע הַזֶּה בְּקִרְבֶּךָ; 13 כִּי-תִשְׁמַע בְּאַחַת עָרֶיךָ אֲשֶׁר יְהוָה אֱלֹהֶיךָ נֹתֵן לְךָ לָשֶׁבֶת שָׁם לֵאמֹר; 14 יָצְאוּ אֲנָשִׁים בְּנֵי-בְלִיַּעַל מִקִּרְבֶּךָ וַיַּדִּיחוּ אֶת-יֹשְׁבֵי עִירָם לֵאמֹר נֵלְכָה וְנַעַבְדָה אֱלֹהִים אֲחֵרִים אֲשֶׁר לֹא-יְדַעְתֶּם; 15 וְדָרַשְׁתָּ וְחָקַרְתָּ וְשָׁאַלְתָּ הֵיטֵב וְהִנֵּה אֱמֶת נָכוֹן הַדָּבָר נֶעֶשְׂתָה הַתּוֹעֵבָה הַזֹּאת בְּקִרְבֶּךָ; 16 הַכֵּה תַכֶּה אֶת-יֹשְׁבֵי הָעִיר הַהִוא לְפִי-חָרֶב הַחֲרֵם אֹתָהּ וְאֶת-כָּל-אֲשֶׁר-בָּהּ וְאֶת-בְּהֶמְתָּהּ לְפִי-חָרֶב; 17 וְאֶת-כָּל-שְׁלָלָהּ תִּקְבֹּץ אֶל-תּוֹךְ רְחֹבָהּ וְשָׂרַפְתָּ בָאֵשׁ אֶת-הָעִיר וְאֶת-כָּל-שְׁלָלָהּ כָּלִיל לַיהוָה אֱלֹהֶיךָ וְהָיְתָה תֵּל עוֹלָם לֹא תִבָּנֶה עוֹד; 18 וְלֹא-יִדְבַּק בְּיָדְךָ מְאוּמָה מִן-הַחֵרֶם לְמַעַן יָשׁוּב יְהוָה מֵחֲרוֹן אַפּוֹ וְנָתַן-לְךָ רַחֲמִים וְרִחַמְךָ וְהִרְבֶּךָ כַּאֲשֶׁר נִשְׁבַּע לַאֲבֹתֶיךָ; 19 כִּי תִשְׁמַע בְּקוֹל יְהוָה אֱלֹהֶיךָ לִשְׁמֹר אֶת-כָּל-מִצְוֹתָיו אֲשֶׁר אָנֹכִי מְצַוְּךָ הַיּוֹם לַעֲשׂוֹת הַיָּשָׁר בְּעֵינֵי יְהוָה אֱלֹהֶיךָ!
אֵיכָה תֹאמְרוּ חֲכָמִים אֲנַחְנוּ, וְתוֹרַת יְהוָה אִתָּנוּ; אָכֵן הִנֵּה לַשֶּׁקֶר עָשָׂה, עֵט שֶׁקֶר סֹפְרִים. ט הֹבִשׁוּ חֲכָמִים, חַתּוּ וַיִּלָּכֵדוּ; הִנֵּה בִדְבַר-יְהוָה מָאָסוּ, וְחָכְמַת מֶה לָהֶם!

חיים
חיים
5 years ago

הלכה.
מצוות.
חוקים.
אידיאולוגיה.
שליטה באחר נקודה.
משיח לא מגיע מכיוון שהוא הומצא כפי שהאדם המציא את ישו!
תנסו להבין מה שאתם נדרשים לדעת.
״האל״ הרחמן והכל יכול הרג ילדים ( מכת בכורות)על מנת לשחרר אותך מעבדות.
משה הרג/רצח 3000 בני אדם מכיוון שעבדו אל/אלים אחרים.
משה כאשר נשאל עם אפשר לעלות להר על מנת לשמוע כפי שהוא שמע את דברי האל ענה מות ימות מי שיעלה להר!
מספיק זה מספיק תפסיקו לבזבז את החיים היחידים שלכם על מה שהאחר/העבר מספר לכם! אין חיים אחרים אחרי חיים אלה!
אתם דבר חי זאת ״הזכות״ שקבלתם מהטבע אל תבזבזו אותם על סיפורים שנולדתם לתוכם
מאחל לכל החי ללא הבדלי דת לאום וצבע סוף שבוע מקסים ומסופקים?
העולם הוא ביתי.
כל בני האדם הם אחיי ואחותיי.
ועשיית הטוב הוא דתי.
״תומס פיין״

יונתן
יונתן
5 years ago

כתבה יפה. מהסגנון משום מה נראה שזה לא הרב יהושע ענבל. מי הכותב?

12
0
Would love your thoughts, please comment.x