האתר עוסק בשאלות של אמונה מול כפירה, ומיועד לעוסקים בנושא.
למדיניות האתר לחץ כאן

Kal-sites – בניית אתרים
רוצה לדעת כמה עולה לבנות אתר ? לחץ כאן

נושאים באתר

"רציו" רוצה לגדול... רוצים לתרום?

תקבלו מייד
אישור מס הכנסה לעניין תרומות לפי סעיף 46 לפקודת מס הכנסה

10 ₪
20 ₪
100 ₪
200 ₪
500 ₪
1000 ₪
סכום אחר
הפוך את תרומתך לחודשית (ללא לקיחת מסגרת)
כן!, אני אתכם
לא! רוצה תרומה חד פעמית

הפלה? יתכן שהאצבע קלה על ההדק

צוות האתר

צוות האתר

מאות נשים מיידי שנה עוברות הפלה בישראל בגלל שנדבקו בוירוס הCMV המוכר יותר כמחלת הנשיקה. כעת מתברר שהדרישה לעבור הפלה לא הכרחית. יש היום לא מעט דרכי טיפול ומעקב שמאפשרות לצלוח הריון עם CMV מבלי שיגרם נזק כלשהו לעובר.
image_printלחץ לגירסת הדפסה

 

מאות נשים עשו הפלה לשוא – האצבע קלה על ההדק

מאות נשים עשו הפלה לשוא – האצבע קלה על ההדק

מאת: נענע

סיפור ההריון של מיכל ממלוק ודאי מקוטלג בספר כלשהו ללימודי רפואה, אבל מיכל לא זקוקה לתזכורת. גם תשע שנים שעברו מאז לא הצליחו לטשטש אף פרט בזכרון מהרגע ההוא שבו ההריון שלה הפך לסיוט. "אני זוכרת את הרגע שבו הבנתי שישנה בעיה", מספרת ממלוק, "קיבלתי חזרה תוצאות של בדיקת דם והעולם חשך לחלוטין. המסקנה הייתה שכנראה ההריון לא יכול להמשיך".

הבעיה האמיתית הייתה עם מי שאמורים היו לדעת את המשמעותיות מאחורי התוצאה של בדיקת הדם. הסיפור של נגיף ה-CMV בהריון הוא יותר מכל סיפור על בורות של חלקים גדולים בממסד הרפואי, שעדיין קיימת גם היום ואותה מנסים כעת לשנות.

מדובר בוירוס שכשאדם בוגר נדבק בו הוא בדרך כלל כמעט לא מורגש. סכנת הנגיף משמעותית רק אם אישה נדבקת בו כשהיא בהריון. במקרה כזה, אין סכנה לאם, אבל יש סיכוי של 50% שהיא תעביר את הנגיף לעובר. במקרה שבו העובר נדבק, ישנו סיכוי של כ-15% שיוולד עם פגם מוחי כלשהו שיכול לנוע מחירשות קלה ועד פיגור.

חזרה למיכל ממלוק, אצלה המצב היה מורכב במיוחד. משני העוברים שהיו ברחם שלה רק הזכר נדבק בנגיף והמלצות הרופאים נעו בין הפסקת ההריון כולו לבין אפשרות להמשיך את ההריון בתקווה שהנקבה לא תדבק. דבר אחד היה ברור: גורלו של העובר שנדבק בוירוס נחרץ ואף אחד לא רצה להמר על הסיכוי שהוא יוולד בריא.

רק רופא אחד היה רגיש מספיק כדי להקשיב למה שכבר בעט אצל מיכל בבטן. פרופ' יעקב אמיר מבית החולים שניידר היה היחיד שהמליץ להמשיך את ההריון וכנגד כל הסיכויים מיכל גם בחרה להקשיב לו. מה שפרופ' אמיר הבין הוא מה שהיום כבר הפך לתחום התמחות הולך ומתפתח…

 

0 0 votes
Article Rating

שתף מאמר זה

תגובות ישירות

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x