האתר עוסק בשאלות של אמונה מול כפירה, ומיועד לעוסקים בנושא.
למדיניות האתר לחץ כאן

Kal-sites – בניית אתרים
רוצה לדעת כמה עולה לבנות אתר ? לחץ כאן

נושאים באתר

"רציו" רוצה לגדול... רוצים לתרום?

תקבלו מייד
אישור מס הכנסה לעניין תרומות לפי סעיף 46 לפקודת מס הכנסה

10 ₪
20 ₪
100 ₪
200 ₪
500 ₪
1000 ₪
סכום אחר
הפוך את תרומתך לחודשית (ללא לקיחת מסגרת)
כן!, אני אתכם
לא! רוצה תרומה חד פעמית

מחקר חדש על 'לוסי' האדם הקדמון (?) המפורסם בכל הזמנים

צוות האתר

צוות האתר

image_printלחץ לגירסת הדפסה

 

הנ"י טיימס פרסם בימים האחרונים מחקר חדש על לוסי:

"לוסי היתה קטנה. היא שקלה בערך כמו תלמיד כיתה ב' וגובהה היה כמטר ועשרים. אבל היא הייתה חזקה. השלד המפורסם שלה, מאובן בן 3.18 מיליון שנים הידוע גם בשם AL 288-1, מגלה לנו את זה. חוקרים מאמינים שכדי לבנות עצמות זרוע חזקות כמו שלה, היא, ואולי גם חבריה, בילו הרבה זמן על עצים, כך עולה ממחקר שפורסם ביום רביעי בכתב העת PLOS ONE.
לוסי, שנתגלתה כמעט לפני חצי מאה, היה השלד השלם ביותר של ההומינידים הקדומים ביותר שנמצא אי פעם. היא שינתה את הבנתנו של האבולוציה האנושית. יש ספק קטן אם לוסי הלכה על שתי רגליים כמו האדם מודרני, או שהיא טיפסה על עצים כדי לישון, להימנע מטורפים או לאסוף מזון. כמה מדענים – כולל כמה המעורבים במחקר זה – חושבים שהיא מתה לאחר נפילה מעץ. אבל כמה זמן היא בילתה על עצים הינו נושא שנוי במחלוקת בגלל פרשנויות שונות של שאריות השלד העתיקים שלה. לצורך המחקר האחרון, חוקרים בחנו את כיצד פעולות יומיומיות משפיעות על חיזוק או החלשת העצמות. על ידי בחינת המבנה הפנימי של עצמות היד והרגל הימנית העליונה של לוסי והשוואתן עם עצמות של כ -100 שימפנזים 1,000 בני אדם מודרניים, הם הגיעו למסקנה כי לטפס על עצים היה חלק מפעילויות היום יום שלה. היחס של כוח בין זרועותיה ורגליה הוא מעט יותר של שימפנזים מאשר של בני אדם.
"זה לא אומר שהיא התנהגה כמו שימפנזה, רק שאיבריה היו דומים יותר לשימפנזה מאשר האדם המודרני" אמר כריסטופר רוף, הפליאונטולוג-אנתרופולוג באוניברסיטת ג'ונס הופקינס שהוביל את המחקר.
כדי להגיע למסקנות לגבי כיצד העצמות של לוסי ששימשו לחיי היום יום, ניתחו החוקרים מודלים דיגיטליים תלת מימדיים של העצמות הבנוי מסריקות של המאובנים. עצמות, כמו קשיות שתייה, הם חלולים, ואם פורסים אותם אופקית מקבלים סטים של צמידי עצם. הרוחב של כל אחד מהצמידים האלה מלמד על כוחה. רוחב זה נקרא עובי קליפת המוח. לדוגמא, עצם זרוע מחבט של שחקן טניס מקצועי יהיה בעל עובי קליפת מוח גדול יותר מזו של היד השנייה.
העצמות של לוסי היו די עבות.
"היא היתה קטנה, אבל בשביל הגודל שלה, היא היתה מאוד חזקה", אמר ג'ון קפלמן, הפליאונטולוג-אנתרופולוג באוניברסיטת טקסס באוסטין שהגה את המחקר".

ובכן, כך נראה ההומוניד ה"שלם ביותר"

וכך הוא משוחזר במוזיאון:

מהשלד עצמו אי אפשר להוכיח באמת שום דבר, זה אפילו לא בטוח ב100% שהיא נקבה
יתכן מאד שלוסי חיה לפני 4444 שנים, והיא נראתה כך:

אין שום דרך לתארך את השלד, מכיון שהוא זוהם עשרות שנים לפני שהומצאו שיטות תיארוך מודרניות (בכלל שיטות תיארוך לא טובות לשלדים בד"כ)

אין שום דרך לשחזר באיזו שכבה בדיוק נמצא
התארוך שלה נובע מההנחה שמדובר באיזו חולית ביניים
ההנחה שהיא חוליית ביניים נובעת מכך שחושבים שנפח המח שלה היה קטן
בעוד החלקים שנשארו מהגולגולת שלה לא באמת יכולים להוכיח את זה, כאשר תחזינה עינך מישרים
ואף יתכן שהיא היתה ילדה קטנה שנפח המח שלה עדיין קטן מה לעשות
(נכון, היתה לה בריחת סידן)
"היא שינתה את הבנתינו של האבולוציה האנושית" = איך בדיוק היא שינתה? ההנחה הקדומה היתה שנפח המח גדל לפני ההזדקפות, ואילו לוסי היתה זקופה אבל בעלת נפח מח קטן.
(אלא שהכתבה הנוכחית נופלת בפח וכותבת שאולי לוסי לא היתה הולכת על שניים אלא מטפסת על עצים).
כל העסק שעושים מנפח המח שאולי היה לה, לא כ"כ חשוב, לניאדרטלי היה מח גדול משלנו, נפח המח של האשה קטן משל הגבר, לא תמיד הגודל קובע.
המחקר המדהים החדש שמגלה שהעצמות שלה יותר חזקות מלמדת שטיפסה על עצים, איך בדיוק יודעים זאת? בהשוואה לעצמות של אדם מודרני! האם לא חשבו על הרעיון שאדם מודרני אינו מתאמץ כמו הציד לקט הקדמון?
בכל מקרה לוסי לא תורמת שום דבר, והעסק הגדול שעושים ממנה כמעט חמשים שנה אחרי שנמצאה, רק מראה שאין משהו יותר מעניין.

ראה שני מאמרים בהידען: "זה שיש לך ראש בגודל אשכולית לא אומר שאתה לא בן אדם", "סופה של אגדת ההוביט. המין החדש התגלה כאדם (ככל הנראה אשה) הלוקה בתסמונת דאון".

5 1 vote
Article Rating

שתף מאמר זה

תגובות ישירות

Subscribe
Notify of
guest
4 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
אורי
אורי
5 years ago

אין המדובר בסתם דברים דומים, אלא גם בגנטיקה, וכו'. יש פירוט על האיברים השרידיים שאין להם משמעות בגוף והשאירו עקבות מהאבולוציה כאן https://www.youtube.com/watch?v=8eojl4btJEw&t=145s

אורי
אורי
5 years ago

מה בנוגע לעובר בעת התפתחותו בבטן אימו אשר ההתפתחונים טוענים שהוא בעצם נראה כמו הלוויתן כשהוא תינוק?
לטענתם זה מוכיח את האבולוציה.
אה , וגם כשבנאדם יכול להזיז את אוזניו. זה מזכיר פעולה של הרבה בעלי חיים..

4
0
Would love your thoughts, please comment.x