האתר עוסק בשאלות של אמונה מול כפירה, ומיועד לעוסקים בנושא.
למדיניות האתר לחץ כאן

Kal-sites – בניית אתרים
רוצה לדעת כמה עולה לבנות אתר ? לחץ כאן

נושאים באתר

"רציו" רוצה לגדול... רוצים לתרום?

תקבלו מייד
אישור מס הכנסה לעניין תרומות לפי סעיף 46 לפקודת מס הכנסה

10 ₪
20 ₪
100 ₪
200 ₪
500 ₪
1000 ₪
סכום אחר
הפוך את תרומתך לחודשית (ללא לקיחת מסגרת)
כן!, אני אתכם
לא! רוצה תרומה חד פעמית

מיסיונרים נגד….. פגאניות….

צוות האתר

צוות האתר

image_printלחץ לגירסת הדפסה

המיסיונרים המודרניים, מצאו להם תעסוקה חדשה, הם מתנגדים לפגאניות. אם זה לא היה מצחיק זה היה עצוב. הדבר הראשון שעלה לי בראש כשראיתי את הסרטון הזה, הוא הבדיחה, על הגנרל האמריקאי שפגש יליד קניבלי במזרח הרחוק בזמן מלחמת העולם השניה. הגנרל התרברב בכך שהרג עשרות אלפי אוייבים, שאל אותו הקניבל: מי אכל את כולם? "לאכול, השתגעת?", הגיב הגנרל בזעזוע, "רוצחים מושחתים!" הגיב הקניבל בזעזוע, "להרוג סתם, שלא לצורך אכילה???".

הדוגמנים הבורים שנשכרו לשם ההצגה, לא רק שלא מכירים את היהדות משום מקום, גם את הנצרות שהם לכאורה מייצגים הם לא מכירים, שלא לדבר על היסטוריה, מלה גסה אצל פרזנטורים ודוגמנים. (בכלל על היהדות המשיחית, ששונה מהנצרות הקלאסית, ראה כאן).

ובכן, המלה 'פגאניות' שהם מגלגלים על לשונם בפאתוס שוב ושוב, פירושה הוא: "אזרח – לא נוצרי", מונח זה נטבע ע"י הקיסר קונסטנטינוס בכדי לגנות את יושבי הכפרים שלא הצטרפו  לנצרות. אז נכון, אנחנו לא נוצרים, ויש לנו סיבות טובות…

מה שאנו רואים בטראגיקומדיה הזו, זה שדוגמנים שמייצגים את הנצרות, מתנגדים כביכול לעליה לקברים, להדלקת נרות, וכדו', בעוד הדת שהם מייצגים בנויה על האמונה שהאל הכניס בתולה להריון, והבן הנולד במזל טוב, משום מה גם הוא האל בעצמו.

האם שמעו הדוגמנים המזדעזעים כביכול מ'פגניות', על לחם הקודש? בלחם זה מתגלם האלהים ישו ע"י טרנסובסטנציאציה, ולכן הלחם הוא הגוף של ישו, ככתוב בברית החדשה " וַיִּקַּח יֵשׁוּעַ לֶחֶם וַיְבָרֶךְ וַיִּבְצַע וַיִּתֵּן לָהֶם וַיֹּאמַר קְחוּ אִכְלוּ זֶה הוּא גּוּפִי. וַיִּקַּח אֶת־הַכּוֹס וַיְבָרֶךְ וַיִּתֵּן לָהֶם וַיִּשְׁתּוּ מִמֶּנָּה כֻּלָּם. וַיֹּאמֶר לָהֶם זֶה דָמִי", ולכן עד היום כשבוצעים את לחם הקודש במיסה בכנסיה, רואים בו דם כידוע. במשך מאות שנים יהודים נסקלו נטבחו ונצלבו בעלילה הנוצרית כי הם חיללו את לחם הקודש בו זורם דם אדוננו (פרעות רינדפליש בגרמניה, התחילו בכך שנשמע בכי מבית יהודי, והנוצרים החליטו שזה בכיו של הלחם שהיהודים מתעללים בו…), אבל אנחנו הפאגניים…

פולחן קברים הוא מרכיב בסיסי בנצרות, עליה לקברים ולמקומות קדושים בהם מוצבים פסלים של קדושים וקדושות. אצל הנוצרים יש מים קדושים, הם קודשו ע"י הכומר, ועוד כמות עצומה של סקרמנטים ואתרי עליה לרגל קדושים מכל הסוגים.  כנסיית הקבר הוא המקום הקדוש לנוצרים בעולם, מה עושים שם? כמובן קונים את הזכות להדליק נרות… קברי קדושים נוצריים משמשים סגולות לריפוי והמונים נוהרים אליהם בכל קצוות אירופה ודרום אמריקה.

פולחן הקדושים מתואר בויקיפדיה:

ישנם דרכים מגוונות לבצע את פולחן הקדושים וכמובן להגדיר מהו – ה"קדוש" וסגולותיו. אומנם, מרבית הכנסיות מאמינות כי הקדושים מסוגלים לתווך בין בני אדם רגילים לבין האל. התווך מתבצע בעזרת תפילה אל שרידי הקדושים – חלקים מגופותיהם של הקדושים או מחפצים שהיו שייכים להם. בשל כוחם המאגי המיוחד כביכול, מוצגים שרידים קדושים אלו במזבחי הכנסיות. פולחן הקדושים מתבצע על ידי המאמין כבדרך תפילה לקדוש עצמו בעת מצוקה באמצעות ייצוגים שלו הם הפסלים האיקונות (ראו:איקונין) וקמעות שונים, חגיגת חג לכבודו, עלייה לרגל למקום קבורתו והקדשים שונים או באמצעות חליפין של נרות, לוחיות, תשורה כספית ואף שבועות.

ביהדות לעומת זאת, אין שום פולחן קברים וגם לא עליה לקברים בהלכה, כל המנהגים המוזכרים בסרטון הם מנהגים עממיים שלא מוזכרים בתלמוד ולא בשולחן ערוך, פולקלור.

בויקיפדיה נכתב על קברי צדיקים ביהדות:

אנשי הלכה רבים, ואנשי דת רציונליסטים לאורך ההיסטוריה, הביעו התנגדות למוסד זה של עלייה לקברם של צדיקים. היו שחששו מגלישה לעבודה זרה או דרישה אל המתים, על ידי הפיכת הצדיק למטרת התפילה, והיו אף שהצביעו על תופעות כאלה שהתרחשו בפועל. היו שראו בכך חלק מאמונות מאגיות אחרות, שהתורה באופן כללי שוללת לדעתם. אחרים הצביעו על כך שעל פי ההלכה קברים, גם של צדיקים, מטמאים, וראו בכך ביטוי רעיוני לכך שיש להתרחק מן המתים.

גם העולים לקברים ביהדות, מתפללים לאלהים בעצמו ולא לאדם, יש המתפללים "בזכות הצדיק", אבל התפלה היא לאל. ובודאי לא לשרידי עצמות.

 

ומה יש לדוגמנית הנוצרית לומר על זה? רבני ישראל הם הבעיה, הם 'מתפללים למתים ומשתחוים לעצמות יבשות', וגם: אסור לדרוש אל המתים. לא שהיא ניסתה להבין מה זה 'דורש אל המתים'. (הכוונה לסיאנס – העלאה באוב), או האם באמת מישהו ביהדות מתפלל למת ומשתחוה לעצמות. ממש לא, זה מנהג נוצרי מובהק. שתלך לטפל קודם כל בבעיות מבית, ואחרי זה תטיף בפאתוס לרבני ישראל. שאין להם שום קשר לעליות הפולקלוריסטיות לקברים.

מבחינת הילדונת האוילית הזו, אין בעיה ב'חוקות הגויים', כי בכל מקרה רוב ההלכה מנהגים של גויים…

 

 

ומה הדוגמאות שהיא מוצאת? השטריימל, מנהג של רוסים. הוי הבורות, הוי הטפשות. וכי השטריימל הוא הלכה? יש חסידויות שלובשות שטריימל בתור בגד אתני שמייצג את המסורת שלהם, מה זה קשור להלכה? מבחינתה זה כנראה חצי ההלכה, והחצי השני מבחינת האיש המפחיד שבסרט הוא ה'חמסה' ש'תופסת מקום חשוב בקבלה'….

 

החמסה לא קשורה בשום צורה לא ליהדות ולא לקבלה, היא לא תופסת שום מקום בקבלה, אלא רק בפולקלור המוסלמי וגם אצל יהודים יוצאי ארצות ערב, בלי שום קשר למידת דתיותם.

אה וכן, גלגול נשמות "התגלגל לתוך ההלכה הרבנית", אבל אין שום גלגול נשמות בהלכה, יש איזה סעיף בשולחן ערוך שקשור לגלגול נשמות? למקורה של אמונה זו ראה: גלגול נשמות.

ויש עוד משהו שהוא חלק מההלכה לפי היצור המפחיד הזה: לחשים מנטרות וחזרתיות של מלים…

אין מה לדבר, הבחור מבין בהלכה…

ובכן, זה לא הכל, יש בהלכה גם קמיעות וחוטים אדומים

עצוב לראות שצוות הדוגמנים האלו תוקף פולקלור של יוצאי ארצות ערב, ומנסה בכח לקשר את זה להלכה, ואחרי רשימה כזו גדולה  ומפוצצת, הם מכריזים בפאתוס שרוב 'ההלכה' הם מנהגים של גויים. קמיעות ותשמישי קדושה הם עצם מעצמה של הנצרות, אבל לא של היהדות. (המזוזה היא מצוה מהברית הישנה מה לעשות, וכתבתם על מזוזות ביתך ובשעריך, נישוק המזוזה אינו קמיע, אלא רק הבעת כבוד למזוזה, זו לא חובה ולא מצוה, אלא הבעת כבוד. כידוע הרמב"ם מזהיר שלא להתייחס למזוזה כקמיע).

אל תדמיינו לרגע שהילדונת הזו שאומרת שהטקס "זהה לחלוטין" להפרשת חלה, יודעת בכלל מה זו הפרשת חלה. הפרשת חלה היא מצווה בתורה, מ'הברית הישנה' האמורה להיות קדושה גם לנוצרים, כלומר ה' ציוה את בני ישראל לפני 3300 שנה בהר סיני, לפי התורה הקדושה לנוצרים, להפריש חלה מן העיסה. אבל הדוגמנית הזו יודעת שיש איזה טקס בו נשים (כנראה מוסלמיות) לשות בצק וקוראות פסוקים מן הקוראן, ולכן זה "טקס שלקוח מדתות אליליות", האיסלם אינה דת אלילית, מצוות הפרשת חלה קדמה לסבא של האיסלם, והעיקר: אין שום קשר בין הטקס המדובר לבין הפרשת חלה בהלכה, הטקס מתואר אצל אליאור כך:

בו נאספות נשים מבוגרות סביב שולחן אשר עליו מונח לוח מרובע ללישת בצק “ובארבע כנפותיו מונחות שבע חתיכות של לחם מטוגן, קערה של קמח, קערה של פודינג חלבי ושבע קערות קטנות. מנהלת הטקס מדליקה שבעה נרות וקוראת סורות מן הקוראן

איך זה קשור להפרשת חלה, מלבד מציאותו של בצק???? הפרשת חלה היא מצוה לקחת קצת מן העיסה, ולהביא את החלק הזה לכהן, שום קשר לטקס הנ"ל. אבל הדוגמנית הזו יודעת "זה בדיוק כמו טקס הפרשת החלה".

אגב, הבנת הנקרא של הילדה כל כך גרועה, שהיא מבלבלת בין רחל אליאור לתמר אלאור, תיאור הטקס הזה לא נמצא אצל פרופ' רחל אליאור שאת תמונתה טרחו להציב בסרט, אלא בספר של תמר אלאור 'מקומות שמורים'. היא בכלל לא מנסה לטעון שהטקס הזה לקוח מאיזו דת אחרת, אלא להראות שיש טקסים מיוחדים לנשים.

המיסיונרים מנגנים על הרגשות של "עמידה בצפירה", "החרדים שלא מסכימים לעמוד בצפירה, לזכר האנשים שמתו כדי שתהיה לך מדינה"… הם שכחו שהנצרות היא זו שלא פצתה את פיה בזמן שהנאצים טבחו במליוני יהודים, לא הצלב הקדוש, לא הכס הקדוש, ואפילו לא הישבן הקדוש היושב עליהם, לא צייצו ולא התעניינו בנעשה. ועד היום, אירופה הנוצרית, היא מגדולי תומכי אוייבינו, לא אכפת להם בכלל שתהיה לנו מדינה, הם משתפים פעולה עם אירן בכל מה שאפשר, מסרבים להכריז עליה כתומכת טרור, לא מוכנים למנוע ממנה גרעין. במהדורות החדשות שלהם תמיד הפלסטינים צודקים והיהודים רוצחים, האו"ם ואונר"א עושים ככל יכולתם לתמוך באוייבים שהורגים בבנינו "כדי שלא תהיה לנו מדינה", והילדונת שבסרט עושה כאילו באמת אכפת לה מהמדינה שלנו….

ראה כאן את הסבריה של הקהילה המשיחית, כי השואה קרתה משום שלא האמינו בישוע, והיהודים עתידים להמשיך ולסבול ולהיהרג משום שעדיין לא קבלו את משיחיותו של ישוע. ברור שהם עומדים בצפירה, הם מתפללים שימותו עוד יהודים כדי שיבינו את ה'אמת'…

הנה דברים שכתבה לורה בקפורד מראשי הקהילה המשיחית בערד:

"המציאות היא כך שהישראלים הולכים, לא, רצים יום יום לתוך הגיהינום!…

"אין הזמן מתאים לחגוג את עצמאותה של ישראל כי היא כבולה ומשועבדת לחטא…

"כל הקדמה שניתן לראות מבוטלת ע"י העובדה כי היא (מדינת ישראל) זיהמה כל מאגרי מים בארץ ע"י שפכים תעשייתיים, והיא זיהמה את המדבר ע"י פיזור פסולת גרעינית וביולוגית.

"היא גרמה חולי לתושביה, יהודים ולא יהודי כאחד, ע"י סרטן ומחלות חשוכות מרפא אחרות.

"מבחינה חברתית, ישראל (…) מוכתמת ע"י התעללותה בנשים, בילדים ובקשישים. לשעבד נשים וילדים, ולמכור אותם לזנות כנגד רצונם הינו דבר שבשגרה, והיות והמשטרה מושחתת, לא נעשה דבר…

"סמים מתפשטים וחלקם מברוני הסמים המוצלחים ביותר בעולם הינם במקרה ישראלים. מנהיגיה הדתיים והפוליטיים הינם הגרועים ביותר…

"העם כבול בשעבוד החטא והולכים בעקבות תכתיב אביהם, כפי שאמר ישוע. (אַתֶּם מֵאֵת אֲבִיכֶם הַשָּׂטָן וְלַעֲשׂוֹת אֶת־תַּאֲוֹת אֲבִיכֶם חֲפַצְתֶּם הוּא רוֹצֵחַ הָיָה מֵרֹאשׁ וּבָאֱמֶת לֹא עָמָד כִּי אֱמֶת אֵין־בּוֹ מִדֵּי דַבְּרוֹ שֶׁקֶר יְדַבֵּר מִלִּבּוֹ כִּי־מְשַׁקֵּר הוּא וַאֲבִי הַשָּׁקֶר – יוחנן 8:44)….

"אני מאמינה כי צריך להכריז על יום העצמאות כאל יום צום עבור המאמינים (בישוע)…

האיש המפלצתי שבתמונה, מראה את בורותו והיעדר יכולת הבנת הנקרא שלו, לטענתו לפי התורה אסור לגעת בקבר, ומי שנוגע בקבר ונכרתה הנפש ההיא מישראל…. הוא לא חושש שאולי מישהו יפתח תנך ויראה שהוא מצטט שני פסוקים נפרדים לגמרי, אין שום איסור לגעת בקבר, רק צריכים לדעת שהאדם טמא ואינו יכול להיכנס למקדש. והפסוק ונכרתה הנפש עוסק בכלל במי שאוכל חמץ בפסח, בינינו  מה זה משנה: חמץ? קברים? אסור? מותר? שטרימל? העיקר שמקבלים כסף על הקריינות.

גם טענתו שיש איזה טקס אלילי של ריקוד סביב הקבר היא המצאה גרידא, סתם משהו שהומצא לכבוד הסרט.

בסרטון הקודם זה היה משהו מצפון אפריקה, עכשיו זה שודרג למדרגת מנהג של פלשתים עמלקים ואינדיאנים, כאן באה המצאה חדשה: הפגאנים היו מדליקים מדורה ורוקדים סביבה כחלק מפולחן של קברים. איך יודעים? פשוט ממציאים, למה לא. כמובן שהדלקת מדורה בלג בעומר היא לא הלכה ואין לה שום קשר להלכה. זה מנהג חדש שהתחיל בעשרות השנים האחרונות. והתפתח איכשהו מהדלקת נר שמן ענק בקבר רשב"י. בכל מקרה זה רק חלק מהפולקלור של השמחה ביום שנחשב (כנראה בטעות) להילולת רשב"י, אבל לא מדובר בעבודה לקברים, ולא במשהו שאסור לפי התורה. סתם חגיגה עממית שלא קשורה להלכה.

לבור הזה יש עוד משהו להגיד:

בירמיהו כתוב שהאנשים מבערים אש, ולכן זה עבודה זרה. מה לעשות שבירמיהו מדובר על אש למזבח של עבודה זרה שהקריבו בו קרבנות. ואילו האש של לג בעומר היא סתם מדורה שלא מקריבים בה שום דבר.

ואם בתחילה אמרה הילדונת שרוב ההלכה היא מנהג גויים, אחרי כל הרשימה המופלאה הזו, הגיעהלמסקנה שבעצם הכל זה מנהג גויים, כל ההלכה הרבנית היא מנהג גויים, גם השטריימל, גם הקמיעות, גם המים הקדושים, גם לחם הקודש, וכו', באיזה שהוא מקום התבלבלה לה היהדות עם הנצרות… מן הסתם אין לה מושג בקשר לשניהם. ומעניין אם שילמו לה גם בשביל לעמוד בצפירה או רק בשביל להגיד "אני – כן – מתכוונת – לעמוד – ב-צ-פ-י-ר-ה)

לא יודע באיזו מדינה היא חיה, אני לא פגשתי בשום מקום דוכן שמוכר 'נרות קדושים', אם כי פה ושם מוכרים אכן נרות, "ליד כל קבר יש דוכן", נניח, איך זה מגיע למליונים בשנה? מעניין שהכלכלנים בישראל לא שמעו על הענף הכלכלי הגדול הזה… כי הוא לא קיים, אבל מבחינתה, זה מגיע היישר לכיסם של האדמורים, וכמובן על חשבון מעוטי היכולת המסכנים… למה שלא תלכי בעצם לדגמן חולצות אדומות או משהו כזה, במקום לבלבל את המח בדברים שאת לא מבינה בהם??

בעצם די ברור מאיפה הגיעה ההשראה, המנזרים מתפרנסים ממכירת חפצי קודש ונרות, כך למשל פרנסת המנזר "גבירתינו של הכרמל" היא ממכירת  חפצי קודש ונרות, אז כן, יש ענף כלכלי כזה, אבל בנצרות בעיקר. נרות כנסיה הם ענף שיווקי עולמי, מי שישים עליו את היד באמת יהיה מיליונר, כי מאות אלפי כנסיות בעולם צורכות נרות, מעניין שבתי כנסת לא צורכים נרות. המהתלה של 'הנר הקדוש' שנוצרה ע"י שרלטן אנונימי ושווקה בעיקר לציבור החילוני יוצאי ארצות ערב, הוקעה ע"י הציבור החרדי כהונאה, וכבסיס לתביעה ייצוגית.

 

כמובן שלמיסיונרים אין בעיה לשקר, הם הרי עושים מצוה, מי שלא מדליקה נר על הקבר תמות. הבעיה שהמאמר לא עוסק בהדלקת נרות על הקברים, דבר שלא קיים בהלכה, אלא בהדלקת נר שבת שהוא חובה, משום שלום בית, כדי שלא ישבו בחושך. אין בזה שום מיסטיקה אלא רק כבוד שבת. לא נאמר בשום מקום עונש מוות על זה, אלא רק שבזמן הלידה שהאשה בסכנה אם יש לה חטא של זלזול בנר זה עלול לקטרג עליה, אם קרה לה משהו זה יכול להיות בגלל זה או בגלל חטא אחר. אבל לא שכל מי שיש לה חטא כזה מתה בלידה. כך או כך החיבור של זה להדלקת נרות בקברים הוא שקר גס קלאסי.

מדובר בקובץ בורים שלא מבדילים בין הלכה ובין סגולות ומיסטיקה שרווחים בשוליים, וגם אם מתפשטים יותר מדי לצערינו, הם לא קשורים ליהדות ולא להלכה. והנסיון המגוחך של המיסיונרים  לנגח את היהדות דרך לגלול על פולקלור של חמסות וסגולות, נעשה בצורה הגרועה ביותר.

שלא לדבר על כך שהתוכן רצוף שקרים וסילופים כמו שהראינו, וכמובן תמונות אנטישמיות של זקן יהודי קופץ בהילולה, מובאות בסלואו מושן, הוא קצת כפוף, יש לו אף יהודי, והוא לובש חלוק מהוה, הנה, זו היהדות. טוב, הנוצרים אלופים בזה. מי כמוהם הצליח להשניא ולרצוח יהודים במשך מאות כה רבות של שנים?

 

4.6 10 votes
Article Rating

שתף מאמר זה

תגובות ישירות

Subscribe
Notify of
guest
36 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
יהב נהוראי בגים
יהב נהוראי בגים
1 year ago

https://docs.google.com/document/d/1aU3ryD0CedlsP0YemVfF081uzs-eDGOPf0CdPtkOURE/edit
מאמר עם תשובות שקיבצתי נגד טענות המיסיונרים על נבואות "המשיחיות" של יש"ו

אריה
אריה
1 year ago

המאמר הזה שכתבת הוא משהו שחיפשתי. תודה רבה ידידי, ישר כח.

יהב נהוראי בגים
יהב נהוראי בגים
1 year ago

תודה רבה. ה' יברך את הרבנים!

נוריאל
נוריאל
1 year ago

הקובץ לא קיים האם אפשר להעלות שוב?[אולי לרב צוות האתר או לר' אריה או לאיש פלוני יש להעלות?]

איש פלוני
איש פלוני
1 year ago

העלת רק את חלק 1.
מה עם חלק 2?
תודה על המאמר המרתק.

יהב נהוראי בגים
יהב נהוראי בגים
1 year ago

בעזרת ה' בעתיד. כרגע מוסיף את הסרטון נגד הנשים + הסרטון נגד התושב"ע

איש פלוני
איש פלוני
1 year ago

כדאי למנות טעויות סתם שלהם:
כמו לדוג' בציון מ"מ שמשבשים בלי סוף.
(הם מצטטים את רב"ם לוין כמחבר אוצה"ג בזמן שהיה מלקט, את המימרא על נבראה אשה נברא שטן עמה מצטטים מרינו בחיי כשזה כבר נמצא במדרש, ומוספים טעות נוספת שמצטטים מפירושו לקידושין שלא היה ולא נברא).

יהב נהוראי בגים
יהב נהוראי בגים
1 year ago

תודה על הפידבק 🙂 צירפתי לקובץ את התשובות לרוב הטענות של המיסיון על מעמד האישה בתושב"ע. מקווה שזה התעדכן בקובץ כאן

איש פלוני
איש פלוני
1 year ago

התעדכן.
תודה.

שאלה הלכתית
שאלה הלכתית
2 years ago

תגידו, לא צריך לצנזר את הבחורה הלא צנוע?

שאלה הלכתית
שאלה הלכתית
2 years ago

גם במאמר הזה שכחתם אותי…
יש תכנון להעלות את התגובה הנוספת שלי?

סירקין
סירקין
3 years ago

מה אתם חושבים על הטענה של קבוצת Igod על בן האל בעקבות פרק ל' במשלי:
"מתועדת בתנ”ך, במשלי ל’ 4….. “מי עלה שמים וירד? מי אסף רוח בחופניו? מי צרר מים בשמלה? מי הקים כל אפסי ארץ? מה שמו ומה שם בנו כי תדע?”"….

כך שרואים בספר משלי שמי שעשה את הבריאה יש בן. וכך גם רבים מפרשני ישראל פירשו דבר זה רק הוציאו את משמעות המילה בן, בתור עלול שני (בעקבות הסיבה הראשונית). אבל לרבים מזמננו ברור שפירושים פילוסופים שכאלו הם כנראה לאו דווקא פשטי המקראות…

סירקין
סירקין
3 years ago

ברור שבני בכורי איננו קשור לכאן. וגם אם אינכם יודעים לפתור את החידה, עדיין השאלה שלי היא ברורה.
האם יוצא מפשט הכתוב שלאל יש בן?…. למי שמפרשו על אלוקים.

אריה
אריה
3 years ago

הבנת הנקרא פשוטה תראה לך שמי ששאל את זה הוא לא שלמה המלך אלא אגור בן יקה- ככה שהפרשנות הנוצרית נופלת. לא שלמה המלך חד את החידה הנ"ל. והנה כבר עלינו על שיבוש מיסיונרי ראשון של הפסוקים. מי שעוקב אחרי התעמולה המיסיונרית ישים לב בשלב מסוים ששיבושי הפסוקים וההקשרים חוזרים אצלם שוב ושוב מה שהופך את התעמולה שלהם לחסרת ערך אקדמאי בתחום חקר המקרא ומדע המקרא.

ככה שגם אם אתה לא מקבל את הפירוש ההגיוני של 'בנו' כישראל ופוסל אותו כדרש עדיין יש פשטות אפשריים הגיוניים אחרים.
הפתרון הטריויאלי שהכי מתאים להקשר כאן הוא:
"מי עלה שמים וירד? מי אסף רוח בחופניו? מי צרר מים בשמלה? מי הקים כל אפסי ארץ?" – על פי תפילת חנה מדובר בקב"ה שהקים אפסי ארץ. 'עלה שמים וירד' כמו במכת בכורות. 'אסף רוח בחפניו צרר מים בשמלה' – תיאורי הקב"ה כבנאי כפי שמופיעים בישעיה וגם בתפילת חנה – לה' מצוקי ארץ וישת עליהם תבל.
"מה שם בנו?" – זהו שלמה המלך, ככתוב "אני אהיה לו לאב והוא יהיה לי לבן".

זהו פתרון החידה של אגור בן יקה – שאומנם לא הרבה לעצמו נכסים מכל אשר היו לפניו בירושלים אבל היה חכם ואגר דברי חכמה. השאלה המרכזית מה מטרת השאלות שלך. מה אתה מחפש. האם לדעת את משמעותו המקורית של הפסוק או האם מטרתך להשתלח ואז שום פירוש מלבד הפירוש המיסיונרי כיתתי לא יספק אותך.

במידה שאתה מרגיש שנקלעת לסחרור כתוצאה ממניפולציות כאלו או אחרות אני ממליץ לך לפנות לארגון עם אנשים מאוד נחמדים בשם 'יד לאחים' שיוכלו להגיש לך סיוע. *9234

אריה
אריה
3 years ago

פשט ודרש. אבל בכל מקרה לא מדובר פה על דיון בין חוקרי מקרא או חוקרי ספרות או חוקרי היסטוריה. יש פה צד מיסיונרי שמפיץ תעמולה ולא דעת חוקר. מי שרוצים ללמוד מקרא או מסתקרנים לגבי המקרא ושנופלים לתעמולה פשוט מבזבזים את זמנם.

נוריאל
נוריאל
3 years ago
Reply to  סירקין

(ראה את כל ההודעה ותבין שכל הדיון הזה אך למותר..)
מי הם אותם רבים מפרשני ישראל? תמנה אותם בבקשה.
רש"י מפרש את כל הפסוק על משה רבנו כאילו שואל האם אתה מכיר עוד אחד כזה תאמר לי את שמו ואת שם בנו אם תדע(כעין זה באלשיך) ובאבן עזרא מסביר את הכל כשאלה התמצא כזה שעשה כך וכך תגיד לי את שמו ושם בנו.
הלשון שכתבת על עלול זה פירושו של המלבים שמפרש שהבן הוא השכל שהוא תולדה של האל.
בכל אופן לחידה יש תשובות ולא צריך להגיע לימח שמו.

וגם הרב צוות האתר ענה לך לעניין.

אגב כשהנוצרים התווכחו עם הרמבן על האם המשיח בא או לא אמר להם תעזבו אתכם בואו נדבר לעניין ואני אוכיח לכם שישו הוא לא המשיח. אבל הם לא רצו בוא נדון אם בא או לא. ולא הייתה לו ממש ברירה אז הוא דן איתם.

המסיונרים הנ"ל מבלבלים את המוח על ראיה מכאן קישקוש מכאן, תענה להם על אחד יתעלמו ויביאו לך ראיה אחרת, בעוד שברור שימח שמו הוא לא מה שהם מנסים למכור. וכמו שהרמבן רצה לטעון.

למשל הם מביאים מירמיהו הנביא פרק לא פסוק ל כראיה לברית החדשה. ובכן מבלי לדון אם המדובר בתורה או בהסכם חדש כי זה כלל לא משנה למה שאני הולך לומר מי שיקרא שם בפרק יראה שמשם הוכחה ברורה לנגדם.
וכך כתוב שם:

הִנֵּה יָמִים בָּאִים נְאֻם יְהוָה וְכָרַתִּי אֶת בֵּית יִשְׂרָאֵל וְאֶת בֵּית יְהוּדָה בְּרִית חֲדָשָׁה: {לא} לֹא כַבְּרִית אֲשֶׁר כָּרַתִּי אֶת אֲבוֹתָם בְּיוֹם הֶחֱזִיקִי בְיָדָם לְהוֹצִיאָם מֵאֶרֶץ מִצְרָיִם אֲשֶׁר הֵמָּה הֵפֵרוּ אֶת בְּרִיתִי וְאָנֹכִי בָּעַלְתִּי בָם נְאֻם יְהוָה: {לב} כִּי זֹאת הַבְּרִית אֲשֶׁר אֶכְרֹת אֶת בֵּית יִשְׂרָאֵל אַחֲרֵי הַיָּמִים הָהֵם נְאֻם יְהוָה נָתַתִּי אֶת תּוֹרָתִי בְּקִרְבָּם וְעַל לִבָּם אֶכְתֲּבֶנָּה וְהָיִיתִי לָהֶם לֵאלֹהִים וְהֵמָּה יִהְיוּ לִי לְעָם: {לג} וְלֹא יְלַמְּדוּ עוֹד אִישׁ אֶת רֵעֵהוּ וְאִישׁ אֶת אָחִיו לֵאמֹר דְּעוּ אֶת יְהוָה כִּי כוּלָּם יֵדְעוּ אוֹתִי לְמִקְטַנָּם וְעַד גְּדוֹלָם נְאֻם יְהוָה כִּי אֶסְלַח לַעֲוֹנָם וּלְחַטָּאתָם לֹא אֶזְכָּר עוֹד: (ס) {לד} כֹּה אָמַר יְהוָה נֹתֵן שֶׁמֶשׁ לְאוֹר יוֹמָם חֻקֹּת יָרֵחַ וְכוֹכָבִים לְאוֹר לָיְלָה רֹגַע הַיָּם וַיֶּהֱמוּ גַלָּיו יְהוָה צְבָאוֹת שְׁמוֹ: {לה} אִם יָמֻשׁוּ הַחֻקִּים הָאֵלֶּה מִלְּפָנַי נְאֻם יְהוָה גַּם זֶרַע יִשְׂרָאֵל יִשְׁבְּתוּ מִהְיוֹת גּוֹי לְפָנַי כָּל הַיָּמִים: (ס) {לו} כֹּה אָמַר יְהוָה אִם יִמַּדּוּ שָׁמַיִם מִלְמַעְלָה וְיֵחָקְרוּ מוֹסְדֵי אֶרֶץ לְמָטָּה גַּם אֲנִי אֶמְאַס בְּכָל זֶרַע יִשְׂרָאֵל עַל כָּל אֲשֶׁר עָשׂוּ נְאֻם יְהוָה:

רואים מכאן כמה דברים:
1)הברית הנזכרת בפסוק תהיה עם בית ישראל ובית יהודה.(לאומת הברית החדשה שלמעשה היא אצל הגוים)
2)לא יצטרכו ללמד אנשים לדעת את ה' כי כולם ידעו את ה' מקטן ועד גדול.(מה שבפועל עדיין לא קרא מה שמעיד שכל המדובר בפרק עדיין לא יצא לפועל וכל תורת ישו היא שקר אחד גדול)
3)הקב"ה מציין מתי הוא כביכול יעזוב את עם ישראל יש חוקים שהשמש מאירה את היום והכוכבים מאירים בלילה כשחוקים אלא יחדלו אז הוא יעזוב את עם ישראל מה שלא קרה ורצונו לומר שגם לא יקרה….
כמו כן כשכל פינה וזווית בעולם הזה אם בארץ ואם בכל גרמי השמיים יחקרו ויחרשו והכל יהיה ידוע לפרטי פרטים מה שלא קרה וגם לא יקרה.

פרק זה מוכיח מעל לכל ספק שישו והברית החדשה הם בלוף אז כל ההתעסקויות בפרשנות כזו או אחרת של הפסוקים היא איוולת ובזבוז זמן.

ללא שם
ללא שם
3 years ago
Reply to  סירקין

התגובה הכי מוצלחת לכל השאלות מהסוג הזה, כבר אמר אותה הרמב"ן ז"ל למלך קטלוניה, בסוף ויכוחו עם הנוצרים.

וזהו לשונו בסוף ספר הויכוח:
דבר אחד אומר שאני תמה מאוד עליו. כי הדברים שהוא אומר באוזנינו להאמין בישו שהוא משיח, ישו עצמו הוא המביא הדבר לאבותינו, והוא אשר נשתדל לומר אותו להם, ובפניו הכחשוהו הכחשה גמורה וחזקה, והוא היודע והיכול לאמר דברים יותר מן המלך כפי סברתכם שהוא אלוה. ואם אליו לא שמעו לו אבותינו הרואים אותו ויודעים בו, איך נאמין אנחנו ונשמע בקול המלך שאין לו ידיעה בדבר אלא מפי שמועה רחוקה ששמע מבני אדם שלא ידעו בו ולא היו מארצו כאבותינו היודעים ועדים.

אנונימי
אנונימי
3 years ago

הערה חשובה מאוד: רבי מסביר את המשנה: שאינן זהירות בנדה ובחלה "ובהדלקת הנר". שהכוונה שאינן זהירות להדליק אותו מיד, ולבסוף נכשלות בהדלקה לאחר כניסת השבת. ולכן העונש מובן, כי זו עבירה חמורה מדאורייתא כאישה שלא זהירה באיסור נדה או שאיזה זהירה להפריש חלה. והוסיף לבאר שבגלל זה לא כתב התנא: "בנדה ובחלה ובנר", אלא שינה לשונו: "בנדה ובחלה ובהדלקת הנר".

אריה
אריה
3 years ago

אנשי האתר אתם עוסקים במלאכת קודש.

dan
dan
3 years ago

הם לא טוענים בעצמם שום דבר (היהודים המסכנים הללו שנשבו בכנסיה המשיחית). הם סה"כ מקריאים מטלפורמטר את הגיגיהם של המשיחיים מהמכון בנתניה.

Hgby
Hgby
1 year ago
Reply to  dan

סתם הכול כסף וכבוד שלא היה להם לפני בתור חילונים כופרים אז למה לו להשתלב ולקבל כסף כבוד ותאוות

שלמה
שלמה
4 years ago

יפה מאוד כל הכבוד על האתר

רפאל
רפאל
5 years ago

שלום,
יש לי צילום מסך של הבחור המזוקן שמציג את עצמו מומחה לכתובים, וכותב בפייסבוק שמשה רבנו לא היה נביא בניגוד לפסוקים מפורשים, בנוסף בעדות שלו הוא מספר שלפני שהתנצר הוא היה משגיח כשרות ובתור משגיח כשרות חשב שאברהם אבינו עלה לשמיים במקום אליהו הנביא. אם תרצו אשלח לכם.

רפאל שלום
רפאל שלום
5 years ago

שלום,
חזק וברוך על כתיבת המאמרים אבל ישנם כמה נקודות שברצוני להעיר.
1. שני הדוגמנים אינם שייכים לנצרות הקתולית או האורתודוקסית ואינם מכירים בסמכות האפיפיור לכן הם לא עורכים "מיסה".
2. הם שייכים ל"יהדות" המשיחית אשר חוגגים כביכול את החגים היהודים כדי להראות שהם עוד זרם ביהדות.
3. הם אכן שוללים את התושב"ע אבל מתוך בורות מקיימים כמה הלכות מחז"ל (כמו קידוש על היין בשבת).

רפאל שלום
רפאל שלום
5 years ago

יש לי ניסיון רב איתם לכן שיתפתי איתכם את התובנות שלי,
אין שום דרך להתדיין איתם, הם חוסמים כל תגובה עניינית.
כאן תוכלו לראות קצת על "היהדות" המשיחית.
http://www.xmessianic.co.il/?CategoryID=173

מנחם
מנחם
5 years ago

כן בהחלט יש פה ויכוח פילוסופי ,רחב,וכן תגובות הם חוסמים וכו,מה שבטוח שהתנך הוא קשור לפילוסופיה וכל הניסיונות להכחיש זאת לדעתי לא עולות בקנה אחד עם המציאות האמפירית(ספר העולם הגדול),הסתכלות של אדם היום על המציאות וההיסטוריה שונה מאוד כי יש כלים להרבה אנשים ללמוד מה היה וכו (כמובן בהיסטוריה ומדעי הדתות וכו צריך לחקור ולהתבונן הרבה זה לא מדע מדוייק)

Hgby
Hgby
1 year ago

בתור כופרים אתאיסטים לא מרווחים כלום בני אדם שרדודים בחברה חסרי אמצעים כספים
שווה להם מאוד מאוד להתערבב אם הנוצרים וקל להם מאוד לוותר על מוסריות וכבוד עצמי כיוון
שממילא הם לא ממצאים את עצמם בכלום בלי דרך

36
0
Would love your thoughts, please comment.x