האתר עוסק בשאלות של אמונה מול כפירה, ומיועד לעוסקים בנושא.
למדיניות האתר לחץ כאן

Kal-sites – בניית אתרים
רוצה לדעת כמה עולה לבנות אתר ? לחץ כאן

נושאים באתר

"רציו" רוצה לגדול... רוצים לתרום?

תקבלו מייד
אישור מס הכנסה לעניין תרומות לפי סעיף 46 לפקודת מס הכנסה

10 ₪
20 ₪
100 ₪
200 ₪
500 ₪
1000 ₪
סכום אחר
הפוך את תרומתך לחודשית (ללא לקיחת מסגרת)
כן!, אני אתכם
לא! רוצה תרומה חד פעמית

"עוד" הוכחה לאבולוציה

צוות האתר

צוות האתר

image_printלחץ לגירסת הדפסה

בהמשך לסדרות ההוכחות שכבר שבענו מהן, כגון:

האבולוציה, מוכיחה בורא או מוכיחה אקראיות?

שוב: ידיעות אחרונות בשירות תעמולה התפתחותנית רדודה,

מחקר חדש על 'לוסי' האדם הקדמון (?) המפורסם בכל הזמנים,

בריאתנות יד – האבולוציה ניתנת להוכחה?

כמה מרתקת נשמעת הכותרת "האם צואה תוכיח את האבולוציה?", אי להם למכחישי האבולוציה, הדומים למכחישי שואה, המלמדים את הבריאתנות המרושעת, שאפילו מול חתיכת צואה שניתח פרופ' שיזף רפאלי, אינם יכולים לעמוד ולהתקיים אפילו שעה אחת!

פרופ' רפאלי לא מבזבז רגע, עם כניסתו למערכה "צואה – מול בריאתנות", הוא מכריז:

"האבולוציה במלחמת מגן. בשיעורי ביולוגיה כמעט לא מזכירים את אחת התגליות המדעיות החשובות ביותר ב־200 השנים האחרונות. מחזירים בתשובה ממלאים את הרשת בסרטוני סיסמאות נגדה ומכנים אותה "תורתו של דרווין". סקרים בארצות הברית הראו שרוב האוכלוסייה שם "לא מאמינה באבולוציה", ובמערכת החינוך של כמה מדינות היא מתחילה להידחק מתוכניות לימודים לטובת לימודי דת שקיבלו כסות כמו מדעית בשם בריאתנות (Creationism). מזל שיש חיידקי צואה".

ובכן, במלחמה כמו במלחמה, לגנרלים הדגולים יש טריקים משלהם, מול אנשים מרושעים הדומים למכחישי שואה, שמכנים את האבולוציה "תורתו של דרוין" (!!), יש לנו את פרופ' רפאלי שמוכיח אותה בצורה פשוטה מאד.

 חיידק אי קולי (E. Coli), שמיליארדים ממנו נמצאים בכל גרם של צואת אדם, מככב בניסוי שארך 25 שנה, אשר ממצאיו מתווספים לסדרה ארוכה של ראיות מוצקות לאבולוציה. למעשה, הממצאים הפתיעו לטובה אפילו את החוקרים האופטימיים שהקדישו את חייהם לניסוי…

ביולוגים אוהבים את אי קולי במיוחד, כי הוא שורד היטב בתנאי מעבדה וכי הגנום שלו מופה לחלוטין. באחרונה פורסמו בכתב העת המדעי המוביל "סיינס" ממצאי מעקב שחוקרים מאוניברסיטת מישיגן עורכים מאז 1988 בחיידקי אי קולי שגדלו דורות אחרי דורות בתוך צלוחיות פטרי מבוקרות.

מעקב כזה הוא מרתק בגלל קצב ההתרבות של חיידקים. בערך פעם בשעה "נולד" דור חדש של חיידקים מהתפצלות החיידקים בדור הקודם. פרופ' ריצ'רד לנסקי וקבוצת המחקר שלו בודדו ב־1988 חיידקי אי קולי ב־12 צלוחיות מעבדה. מיומו הראשון של הניסוי הם שמרו על אותה מידה של אור וחום ועל אותה התזונה, ולאורך השנים הם דגמו נציגים מ־50 אלף דורות שונים שגדלו בצלחות.

כפי שהחוקרים צפו, ב־50 אלף דורות יכולים לקרות הרבה דברים. מוטציות גנטיות ששרדו בברירה טבעית הפכו את אוכלוסיות החיידקים במעבדה לחסונים יותר ולבעלי קצב התרבות מהיר יותר – שינויים שהתרחשו בלי שום התערבות חיצונית. הטבע, פשוטו כמשמעו, עשה את שלו, והחיידקים של המאה ה־21 כבר מתפצלים פעם ב־45 דקות. הופעת המוטציות המתקדמות האלה הוא הצגת תכלית ישירה של האבולוציה.

אלא שהשמחה במחנה המדע היתה רבה עוד יותר כשאחד מניבויי החוקרים לא התממש: הם סברו שבמהלך הניסוי תעבור אוכלוסיית החיידקים מוטציה, ובסופה תתייצב אוכלוסייה בעלת תכונות חדשות.

זה לא קרה. השינויים הגנטיים המשיכו ועודם ממשיכים להתחולל בחיידקים. גם כעבור אלפי דורות ובסביבה קבועה ומבוקרת. והמשמעות היא שכוחות האבולוציה, הנטייה הטבעית למוטציות, ל"ניסויים" קטנים, היא חלק מובנה במנגנון החיים. עבור מי שנזקק להסברים "בריאתניים" ודוחה אגב כך את ההסברים האבולוציוניים זה ממצא מטריד. במעבדות במישיגן הוכח שלפחות ברמת החיידק הזנים החיים אינם כמו שנבראו, והם ממשיכים להשתנות ולהשתפר לנגד עינינו. לפי חישובי המדענים, בעוד מיליון שנה החיידקים הללו יתרבו בכל 20 דקות.

ובכן, למה אנו מתכוונים כשאנו אומרים "להוכיח את האבולוציה", להוכיח מה? נניח שחידקי אי קולי עברו שינויים, האם זה מוכיח שהמינים החיים בעולם באו לעולם גם הם ע"י שינויים כאלו? כמובן שלא, לכל היותר זה יכול להוכיח שהאבולוציה תיתכן, לכל הפחות כמודל תיאורטי לגבי מקרים מסויימים, הרי אין להסיק מכך שהתאפשר לחידק אי קולי להתרבות יותר במהירות, שהוא יכול להפוך גם לאדם בסופם של המון תהליכים והמון שנים. בדל הוכחה כמובן אין כאן, לא למה שקרה בעבר, אלא גם לא למה שיכול היה לקרות.

מי שקורא את הדברים האמורים לעיל, שואל את עצמו, איך יתכן הדבר, ב1988 התרחש פיצול פעם בשעה, ב2017 מתרחש פיצול פעם ב45 דקות, כלומר התקדמות של 25% בכ30 שנה, ומה הלאה? לפי זה בעוד כמה אלפי שנים הפיצול יתרחש במהירות האור, אבל לא, "לפי חישובי המדענים, בעוד מיליון שנה החיידקים הללו יתרבו בכל 20 דקות". – מדוע? למה צריכים להמתין מליון שנה? התשובה פשוטה, לכל רצף שינויים יש רף עליון, חיידק יכול להשתנות ולהוציא מעצמו את מלא הפוטנציאל, אבל הוא לא יכול להפוך לטרנזיסטור ביפולרי, או למייצר קרני ליזר. אם המאפיינים שלו ישתנו למקסימום הוא אולי יתרבה כל 20 דקות ולא כל שעה, אבל לא הרבה מעבר. רצף השינויים הוא לא אינסופי, הוא חלק מהפוטנציאל של המין, ראה ליפטון.

נניח שהאדם מתחזק וגופו מכיל יותר ויטמינים ושריריו גדלים ותופחים וכו' אפילו בהתערבות מלאכותית, הוא יכול להיות יותר חזק ויותר בריא, הרבה יותר מאיתנו, ובודאי הרבה יותר מאבותינו בימי הביניים, אבל האם מכאן אפשר להוכיח שהתהליך יימשך ויימשך עד שהאדם יהפוך לטיטאן? להאמין אפשר, אבל אין לדבר שום בסיס מציאותי, האדם הוא קונספט שיש לו גבולות, ואי אפשר למתוח אותם מעבר לפוטנציאל הבסיסי שלו.

על סמך מה קובע רפאלי ש"עבור מי שנזקק להסברים בריאתניים זה ממצא מטריד?" האם מוטציה שמצטברת להביא תועלת למין היא ממצא מטריד? כלל וכלל לא, זה חלק מנפלאות הבריאה, המינים מסתגלים לתנאים כדי לשרוד, אבל עד גבול מסויים. בכל מקרה המלים "הוכחה לאבולוציה" קשורות לכאן בדיוק כמו כל צמד מלים אקראי אחר.

5 1 vote
Article Rating

שתף מאמר זה

תגובות ישירות

Subscribe
Notify of
guest
2 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
יוסף
יוסף
5 years ago

יפה מאוד יישר כוח. חד והגיוני.
אם אפשר להסביר רק מה גרם באמת לחיידקים להגביר את קצב ההתרבות שלהם?

2
0
Would love your thoughts, please comment.x