האתר עוסק בשאלות של אמונה מול כפירה, ומיועד לעוסקים בנושא.
למדיניות האתר לחץ כאן

Kal-sites – בניית אתרים
רוצה לדעת כמה עולה לבנות אתר ? לחץ כאן

נושאים באתר

"רציו" רוצה לגדול... רוצים לתרום?

תקבלו מייד
אישור מס הכנסה לעניין תרומות לפי סעיף 46 לפקודת מס הכנסה

10 ₪
20 ₪
100 ₪
200 ₪
500 ₪
1000 ₪
סכום אחר
הפוך את תרומתך לחודשית (ללא לקיחת מסגרת)
כן!, אני אתכם
לא! רוצה תרומה חד פעמית

"מדעי" המגדר

צוות האתר

צוות האתר

image_printלחץ לגירסת הדפסה

הביולוג פרופ' אלישע האס: האשליה שגבר ואישה הם יצורים דומים במהותם עומדת בסתירה מוחלטת לכל המחקר הביולוגי המודרני.
פרופ' אלישע האס, מומחה לביולוגיה חישובית ומבנית, סבור שצה"ל פועל על סמך "הבלים שסותרים את המדע", כאשר הוא מאמץ את האידיאולוגיה של יוהל"ם – יועצת הרמטכ"ל לענייני מגדר. את דבריו נביא בסמוך.

מסמך הייסוד של יחידת יוהל"ם קבע כי "ההסתכלות על האנושות כמתחלקת לשתי קבוצות (גברים ונשים) אינה מדוייקת, מקבעת את בני האדם בתבניות לא מתאימות, ומהווה בסיס לא נכון ולא יעיל לניהול המשאב האנושי ולמיצויו".

הנה תיאור אותנטי (מתוך ידיעות אחרונות) של קרקס האבסורד במקום בו אמורים חיילים להגן על חיינו:

…בפלוגה אחת בקרקל, שנמצאת בשלב ההכשרה, משרתים כיום שלושה לוחמים המוגדרים ג'נדרקוויר. שלושתם, אגב, נולדו כתינוקות ממין זכר. לפי נוהל שירות טרנסג'נדרים, חייל יכול לקבוע אם מפקדיו יפנו אליו בלשון זכר או נקבה, לפי העדפתו. גם המדים שיונפקו לחייל, כך קובעת הפקודה, יהיו תואמים את העדפותיו. עם זאת, הנוהל קובע כי "לא ניתן יהיה לערב בין כללי ההופעה והלבוש. כך, למשל, חייל לא יוכל ללבוש מדים כגבר ולגדל שיער כאישה". דבר זה יכול להוות בעיה כשמדובר בג'נדרקוויר, שכן חלקם מחשיבים עצמם כגבר ואישה בו זמנית, בעוד אחרים יכולים לנוע בין מגדרים או לחלופין להיות א־מגדריים.

גם בפלוגה המדוברת יש הבדלים. חייל אחד מהשלושה ביקש להיות בכיתת הבנים ולאחרונה אף יצא לקורס חובשים. חברו לפלוגה ביקש טרם גיוסו להיות בכיתת הבנות, ועל כן שמר על נראות נשית שכוללת בין השאר שיער ארוך. "יש התחשבות מדהימה בחייל", משתף חבר קרוב אליו, "הוא מקבל את כל התנאים שנדרשים לו, החל מחדר לבד — כי הוא לא יכול לישון עם הבנות, הוא מתקלח אחרי שעת הט"ש בנפרד מכולם, ואני מאמין שאם יבקש זמנים נפרדים בשירותים, הוא יקבל. כל החששות שהיו לו בנושא, ובצדק, נעלמו. הוא מצליח להביא את עצמו לידי ביטוי, גם מבחינה מגדרית, וזה מדהים".

לעומתם החייל השלישי, שלא הודיע טרם גיוסו אם הוא מעוניין להיות בכיתת בנים או בנות, שובץ בכיתת הבנים. הוא ביקש לעבור לכיתת הבנות, אך זה עוד לא קרה. לפי חבריו, זה גורם לו מצוקה. "הדבר שהכי מפריע לו זה שהראייה לגביו היא מאוד שחור או לבן, גבר או אישה", מספר מקורב אליו. "ביקשו ממנו להחליט מה הוא, אבל הוא לא אמור להחליט. הבקשה של הצבא ממנו להגדיר את עצמו מאוד מקשה עליו. עכשיו, למשל, אין לו פטור של נראות נשית. הוא נאלץ להסתפר, לגזור את הציפורניים ולא להתאפר. זה לא פשוט בכלל".

חבר נוסף של החייל מוסיף כי "הוא הגיע לקרקל בגלל שמדובר בשירות צבאי מעורב. כששובץ בכיתת בנים וגילה שהסביבה שלו מאוד גברית, הוא הגיב לזה מאוד רע. לא נותנים לו כרגע לעבור לכיתת בנות, הוא ממש סובל מהתקפי חרדה, ובצבא מפרשים את התקפי החרדה שלו לא בצורה נכונה. חושבים שזה אולי קשור ללוחמה, אבל הוא דווקא מתחבר לגמרי לכל הקטע של להיות לוחם. זה מתאים לו. רוצים להוציא אותו מלוחמה וזה פשוט לא פייר. זה הגדוד הכי מקבל בצה"ל, והוא פשוט נפל בין הכיסאות. חבל שצה"ל יפסיד לוחם מוכשר רק בגלל הגדרות או ביורוקרטיה".

מפחיד לחשוב שהמאותגרים האלו אמורים להחזיק רובה ולירות באוייב במקרה הצורך. אין לשכוח שמדובר בבן (בת?) אדם שמאד קשה לו עם זה שהוא לא יכול להתאפר בצבא! ולחשוב שסבא שלו שהשתחרר מאושויץ אחרי כמה שנים של גהינום (אמיתי, לא שאסרו עליו להתאפר), התייצב בשוחות במלחמת השחרור מול כפריים פראים עם קלשונות, ואחר כך התחתן, פתח עסק עצמאי, והקים משפחה מכובדת ומבוססת. והנכד ה'אומלל', לא מצליח להיכנס לצבא בלי להגדיר את עצמו קודם כנסיכה וגם כנסיך בו זמנית.

על כל זה אומר האס בערוץ 7:

"הביולוגיה המודרנית הבינה שהגישה הרדוקציוניסטית לא עובדת" הסביר האס בראיון לערוץ 7. "כלומר, אי אפשר להגיד 'יש בן אדם שמודבק עליו איבר מין אחד ויש בן אדם אחר שמודבק עליו איבר מין שני אבל שניהם בני אדם בעלי אותם כישורים'. כי הכל שונה. הכל קשור בהכל. המוח שונה, השרירים שונים. מחזור הדם שונה, הלב שונה. ועובדה, הרפואה גילתה את זה".

"שטות מוחלטת!"
"הרפואה מתחילה להפריד בין נשים וגברים בכל התחומים, לא רק בתחום של הרחם, או בתחום של האיברים המיוחדים לאישה", הסביר. "וזה הולך מרמת המולקולות עד לרמת האוכלוסיות. אני חושב שזה הדבר המרכזי שסותר את כל התפיסה המטופשת של המסמך הזה".

האס הגיב גם לטענה של מסמך יוהל"ם לפיה "דפוסי ההתנהגות והחשיבה של גברים ושל נשים אינם נובעים מההבדלים הפיזיולוגיים והביולוגיים ביניהם אלא הם תוצר של הייחוסים החברתיים שיש לנו כחברה אודותיהם", ו"אינם אלא הבניות חברתיות שניתנות לשינוי דרך פעולה חברתית".

"שטות מוחלטת! שטות מוחלטת!", זעק הביולוג. "כי יותר ויותר מבינים שהאישה נבדלת מהאיש בכל תחומי הביולוגיה. במחזור הדם, בהורמונים, במבנה של המוח. במבנה של השרירים, במבנה הגוף, ביכולות של הגוף. בתזונה, בכל דבר.

סתירה מוחלטת למחקר המודרני
"יותר ויותר מבינים שאי אפשר להפריד שום דבר בביולוגיה", הסביר. "ההבדל בין הזכר והנקבה איננו רק במה שרואים. הוא בכל המהות של הגוף משום שכל דבר תלוי בכל דבר. אם שינית איבר אחד, כל הגוף עכשיו שונה. זו התפיסה הביולוגית המודרנית, ולכן התפתח במחקר הביולוגי, לפני 20 או 25 שנה, המושג החדש שנקרא ביולוגיה מערכתית – system biology. כלומר אי אפשר ללמוד כל דבר בנפרד. מכיוון שהכל קשור בהכל וצריך להסתכל על המערכת השלמה אם רוצים להבין אותה.

"אותו הדבר לגבי הזכר והנקבה", הדגיש האס. "הזכר הוא מהות שונה, ביולוגית, פיזיולוגית, מנטלית, בכל הפונקציות של גוף האדם, הוא שונה מהאישה. התובנה הזו שוללת לחלוטין את האשליה שבעצם מדובר כאן בשני יצורים דומים מאוד שרק הדעות הקדומות החברתיות יצרו הבדלים ביניהם. הבל מוחלט. וסתירה מוחלטת לכל המחקר הביולוגי המודרני".

"העניין של זכר ונקבה הוא אמת לאמיתה מבחינה מדעית", אמר. "אנשים מסתירים את זה מבחינה אידיאולוגית".

עד כאן האס.

האבסורד בולט שבעתיים כשקוראים את התיאורים דלעיל, אם באמת אין שום תלות בין הגדרת המין לבין המציאות, הרי אין צורך לעשות שום ניתוח, ואין שום משמעות לשיער ארוך או קצר, ואף אין שום בעיה למישהו חסר מין להיות בקרב בנות או בנים שהרי באמת גם הם חסרי מין, מה אכפת לך שאני מדמיינת שאני בת? מוזר שהכתבה מציינת שהנ"ל נולד כזכר, הרי בידו לראות את עצמו כמי שנולד נקבה? ובכלל, זה לא שחור ולבן, "מאד קשה לו" שיש חלוקה בין זכרים לנקבות, רע לו עם זה…

(יש לציין שעם התקדמות המדע, הוחלו ה'ממצאים' החדישים גם על תחום הגזע, באוניב' בראון בארה"ב הוחלט כי מעתה סטודנט המבקש להתקבל לאוניברסיטה היוקרתית יכול לציין לאיזה מגזר הוא "מרגיש" שהוא שייך. כל' לבן יכול לסמן וי במשבצת של שחור ולזכות בהטבות למיעוטים… ההטבות האלו מגיעות לפי אוניברסיטת DAVIS בקליפורניה גם מי ששייך לקהילה הלהט"ב או הנו מסתנן לא חוקי…).

אמנם, האס אינו המלומד היחידי, גם הצד השני כידוע משתמש בשיטות מדעיות מדופלמות, כך למשל מגדיר הBBC "ניסוי" את הקטע הבא:

ובכן, ממש ניסוי מדעי, המשתתפים מתנצלים על כך שהגישו לילדה בובה ולילד רובוט, "זה הדהים אותי כי חשבתי שאני נקי מסטריאוטיפים"… "זה הדהים אותי כי חשבתי שאין לי דעות קדומות!!!"… "תמיד חשבתי שיש לי ראש פתוח"…, ה"ניסוי" כמובן לא מוכיח שום דבר שלא ידענו, שאנחנו מספקים לבנות צעצועים שידוע לנו שהן מתעניינות בהן וכן להיפך, ההבדלים באופי בין גברים לנשים הם דברים שהאנושות רואה אותם כבר אלפי שנים, ואין שום קשר לפטריארכליות או לדעות קדומות. לאף אחד לא היה ענין לכפות את הנשים או לטפטף להן מסרים סמויים שהן 'צריכות' להתאפר ולעסוק במראה החיצוני שלהן, ואף אחד לא יצר תעמולה לילדים להתעסק עם רובוטים וגלגלים, זה פשוט הטבע. ושום ניסוי מטופש שלא מלמד כלום, לא מראה ההיפך. זה כ"כ IN ומתקדם, להלביש לתינוק בגדי בת, ואז כבמטה קסם יביאו לו בובה! וואו! והשאלה הכל כך פיוטית "מתי יהיו ילדינו חופשיים ממגדר"? ובכן, זה יקרה כשייפתחו שערי המחלקות הסגורות, ואנשים מטורפים יסתובבו בעולמינו. אין חופש מהמציאות הטבעית, אם יש אנשים מסויימים שמנסים לשנות זאת, הם לא יכולים להטיל על האנושות כולה את ה'חופש ממגדר' שמכחיש את המציאות.

כדאי לקרוא גם את חיים נבון באתר מידה: לא, ההבדלים בין גברים לנשים אינם הבניה חברתית, בו הוא פותח: "ההבדלים הטבעיים בין גברים לנשים מוכחים פעם אחר פעם בשורה של מחקרים. ההתעלמות האופנתית מהם גובה מחירים חברתיים ואישיים כבדים".

קטע מדבריו:

…בספרו Why Gender Matters מתאר הפסיכולוג והרופא ליאונרד סאקס איך התעלמות מההבדל הזה עלולה להביא לקונפליקטים בין נשים לגברים, וכיצד הכרה בשוני פותרת אותם בקלות…

סילוף זהות בכפייה

ספרו של סאקס יצא לאור לראשונה בשנת 2005, וכעת הופיעה מהדורה מעודכנת שלו. בשנים שעברו מאז המהדורה הראשונה התחוללו שני שינויים גדולים בנוגע להכרה בהבדלים בין נשים לגברים: במדעי הטבע, מאות מחקרים חדישים מצביעים על עוד ועוד הבדלים משמעותיים כאלו; במדעי החברה והרוח, לעומת זאת, הולכת וגוברת ההתכחשות לעצם קיומם של הבדלים בין גברים לנשים, וצוברת תאוצה הטענה שכל הבדל כזה הוא אך ורק תוצאה של "הבניה חברתית". על הפער ההולך וגדל בין הממצאים של מדעי הטבע ובין האקסיומות האופנתיות במדעי הרוח עמדה לאחרונה ד"ר עינת רמון. הקריאה בספרו של סאקס מחדדת את ההכרה במחיר הגבוה שהפער הזה גובה מאיתנו.

האקסיומה שההבדלים בין גברים לנשים נובעים כולם מהבניה חברתית הופכת יותר ויותר פופולרית, אך אינה חדשה מאוד. זקס מספר שכבר הוא וחבריו – דור שלם של רופאים ומטפלים – גדלו על ההנחה הזו. כהוכחה לטענה הזו הוצג מקרה טרגי של תינוק שאיבר המין שלו נקטע. ההורים הכואבים התייעצו עם אחד מגדולי המומחים, ד"ר ג'ון מאני, וזה יעץ להם בביטחון להפוך את בנם לילדה ולא לספר לו דבר על האירוע. ממילא כל ההבדל בין בנים לבנות הוא רק הבניה חברתית, ולכן אין סיבה שהילד לא יגדל כילדה שמחה ובריאה. במשך שנים רבות דוּוח לקהילה הרפואית שהילד אכן עושה חיל כילדה מאושרת.

עד שיום אחד החליט חוקר לבדוק את הסיפור המיתולוגי הזה. הוא הצליח לאתר את הילד וגילה שהאמת שונה לחלוטין. הילד, שכל תא בגופו זעק XY, מעולם לא הצליח לתפקד באמת כנקבה, XX. הוא נרתע מהדברים שהלהיבו את חברותיו הבנות ולא הסתדר בחברתן, וחי בסבל ובתסכול מתמשכים. אחרי ניסיון ההתאבדות השני שלו גילו לו הוריו לראשונה שלמעשה נולד כבן ולא כבת. הילד ביקש מיד להפסיק להיקרא בשם הנשי ברנדה, ובחר את השם דוד. הוא הסביר שבחר את השם משום שחייו דומים למאבקו של דוד נגד גוליית. דוד ריימר בחר לחשוף את זהותו ואת סיפורו לציבור, כדי שאחרים לא יעברו את העינוי שהוא עבר. בשנת 2004 שם קץ לחייו…

תרבות נוער הרסנית ומבולבלת

ומה לגבי ילדים הבוחרים מרצונם החופשי לשנות את מינם? סאקס מספר שד"ר קנת צוקר, מגדולי המומחים בעולם לטיפול בילדים הסובלים מדיסמורפיה מגדרית (תחושה של אי-התאמה בין המין הביולוגי לבין הזהות המגדרית), פוטר בדצמבר 2015 ללא התראה מעבודתו בבית חולים פסיכיאטרי מרכזי בקנדה, משום שהמליץ להורים שלא להיחפז לשנות את מינם של בניהם הקטנים ברגע שאלו אומרים שהם מרגישים כבנות. הצעד הזה, לדבריו, מסוכן ועלול לפגוע בילד קשות. האמירה הלא אופנתית הזו עלתה לו במשרתו. סאקס הוסיף שהיום מקובל להניח שאם בן אומר שהוא בת (ולהפך) הוא יהיה בריא, מאושר ומסופק יותר אם נשנה את מינו; אך נכון להיום, למרבה ההפתעה, אין שום מחקר ארוך טווח המאשר את ההנחה הזו.

בשנת 2017 הקדיש כתב העת הרפואי Journal of Neuroscience Research גיליון שלם – 791 עמודים! – לשבעים ושלושה מחקרים עכשוויים על הבדלים משמעותיים בתפקודי המוח בין נשים לגברים. ברור שבאופן בסיסי גברים ונשים דומים אלו לאלו, שהרי כולם שייכים לאותו מין ביולוגי. אך לצד המכנה המשותף הרחב, בתחומים רבים בנים ובנות שומעים אחרת, מריחים אחרת, רואים אחרת, חושבים אחרת ומתנהגים אחרת.

סאקס מרחיב גם על אודות ההבדלים העמוקים בין נערים לנערות ביחס לגוף ולמיניות. הוא מסכם בכאב שההתעלמות העיקשת מההבדלים הללו לא הולידה תרבות אוטופית של אזרחים נאצלים האדישים להבדלי מין, אלא את ההפך הגמור: תרבות מבולבלת של נערים ונערות הגדלים בלי שאיש מדריך אותם מה פירושו של דבר להיות גבר או אישה בוגרים. התוצאה היא תרבות נוער הרסנית, שיש בה הרבה יותר ניצול מיני, והיא מתגלגלת לעולם בוגרים מנוכר. החלוקה לגברים ולנשים אינה "הבניה חברתית", אלא עובדה בסיסית של טבענו, ולא כדאי להתכחש לה.

על הנזקים העצומים שמחוללים מדעי הטפשות האלו, ראה למשל כאן, וראה עוד: ניר מנוסי: יחסינו ללהט"ב.

בנוגע  לשויון בגיוס בצבא, כדאי לקרוא את העדות העגומה של הלוחמת על העיוות והנזקים הגדולים הנגרמים לשני הצדדים בשם האגדה האורבנית של שויון בגיוס. וכן: דיון דחוף שיוזמת ח"כ ענת ברקו. (אפילו בפינלנד שוקלים לבטל שירות של נשים). דיווח: 46% מהקצינות נכשלות בבוחן כשירות, (זה בגלל שנים של אפליה!!). ועוד משהו:

לאחרונה החלו להבין הליברלים בצפון אירופה, שהערובה לצבא חזק היא ערכי הטירוף הליברליים מן הדור השלישי, וכך מבלבלים את מוחם של החיילים עם ארוחה צמחונית…

הצבא צועד על קיבתו – הצמחונית: במטרה לקדם תזונה בריאה יותר עבור החיילים ולקדם מודעות להשלכות הסביבתיות של צריכת בשר, צבא פינלנד הכריז לאחרונה כי יחייב את כל החיילים בשתי ארוחות צמחוניות בכל שבוע. המחווה לא התקבלה יפה אצל שר הביטחון, יוסי ניניסטו, שהביע מורת רוח בנוגע להחלטה, ואף טען כי כלל לא עודכן לגביה.

"ההזנה בכפייה הזו נראית כמו החלטה אידאולוגית", טען השר, בריאיון לעיתון מקומי. הוא הוסיף: "כפי שנוהגים לומר, הצבא צועד על קיבתו. אף צבא לא יכול להילחם על מרק עדשים או של שייק כרובית". ניניסטו אמר כי הוא ידרוש מכוחות הביטחון דוח מפורט המסביר את האופן שבו התקבלה ההחלטה. הצבא, לפי שעה, לא מסר תגובה בנושא.

ואם דברנו על בלבול…

והנה לנו מטורף גרמני רב-מגדרי מיישם את תורות המגדר להלכה ולמעשה בנאומו (כנראה יותר בכיוון הומוריסטי):

0 0 votes
Article Rating

שתף מאמר זה

תגובות ישירות

Subscribe
Notify of
guest
1 תגובה
Inline Feedbacks
View all comments
איש פלוני
איש פלוני
3 years ago

עדכון:
הסיבה שנשים לא מצליחות בפיילוט כי הוא ע"י גברים.

"מסמך מרתק במיוחד במערכה הנוכחית הוא התצהיר שהגישו 'ידידי בית המשפט' הפרופסורים יגיל לוי וזאב לרר. עיון בו חושף את עומק החולי שאליו מנסים בעלי אינטרסים לגרור את צה"ל. השניים אינם מסתירים כלל את מטרתם לשנות סדרי בראשית בצה"ל. הם תמהים על רף הדרישות המיותר בעיניהם הנדרש מלוחמי הסיירות, שהרי "את המדדים להצלחה או כישלון במבחן קובעים גברים". הקשיים בסיירות, לדידם של הפרופסורים, "משקפים ריטואלים של טקסי מעבר לגבריות, הכוללים העמדת הגוף במבחני חסינות מופרזים", ובכלל, "אין קשר מחויב המציאות בין הבדלים פיזיולוגיים לפציעות ופגיעות בריאותיות. הקשר היחיד הוא חוסר מקצועיות ורשלנות של מפקדים… כאשר יש פציעות ופגיעות בריאותיות האצבע צריכה להיות מופנית אל הצבא"."

מכאן http://www.olam-katan.co.il/%D7%9B%D7%AA%D7%91%D7%95%D7%AA/item/7125-%D7%A9%D7%AA%D7%99%D7%A7%D7%AA-%D7%94%D7%92%D7%A0%D7%A8%D7%9C%D7%99%D7%9D

1
0
Would love your thoughts, please comment.x