האתר עוסק בשאלות של אמונה מול כפירה, ומיועד לעוסקים בנושא.
למדיניות האתר לחץ כאן

Kal-sites – בניית אתרים
רוצה לדעת כמה עולה לבנות אתר ? לחץ כאן

נושאים באתר

"רציו" רוצה לגדול... רוצים לתרום?

תקבלו מייד
אישור מס הכנסה לעניין תרומות לפי סעיף 46 לפקודת מס הכנסה

10 ₪
20 ₪
100 ₪
200 ₪
500 ₪
1000 ₪
סכום אחר
הפוך את תרומתך לחודשית (ללא לקיחת מסגרת)
כן!, אני אתכם
לא! רוצה תרומה חד פעמית

שוב: ידיעות אחרונות בשירות תעמולה התפתחותנית רדודה

צוות האתר

צוות האתר

 "מחקר חדש קובע", עוד חיזוק לאבולוציה, עוד כותרת אידיוטית.אין לי גישה למחקר עצמו, אני מתייחס למה שפורסם היום בתקשורת:
image_printלחץ לגירסת הדפסה

 

שוב: ידיעות אחרונות בשירות תעמולה התפתחותנית רדודה

"מחקר חדש קובע", עוד חיזוק לאבולוציה, עוד כותרת פומפוזית. אין לי גישה למחקר עצמו, אני מתייחס למה שפורסם היום בתקשורת:

"הניתוחים הקיסריים השפיעו על האבולוציה".
"ריבוי הניתוחים הקיסריים השפיע בתוך כמה עשרות שנים על האבולוציה של המין האנושי – כך קובע מחקר חדש שפורסם בכתב העת PNAS (ידיעות האקדמיה הלאומית למדעים של ארה"ב).
לדברי החוקרים, יותר ויותר אמהות זקוקות לניתוח קיסרי כדי ללדת בגלל האגן הצר שלהן. בשנות ה־60, כך על פי המחקר, ב־30 לידות מכל 1,000 התינוק היה גדול מדי מכדי לעבור בתעלת הלידה. כיום, לעומת זאת, 36 מתוך 1,000 לידות מצריכות ניתוח קיסרי בגלל גודלו של התינוק – עליה של כ־20 אחוז בתוך 50 שנה.
לפני 100 שנה, נשים רבות עם אגן צר היו מתות במהלך הלידה, וכך הגנים שלהן לא עברו מאם לבתה. אבל מאז שנות ה־50 נשים עם אגן צר יולדות בניתוחים קיסריים, שורדות את הלידה, ומעבירות הלאה לבנותיהם את הגנים שגורמים לאגן צר. כך גדל מדור לדור שיעור הנשים הזקוקות לניתוח קיסרי. "תהליך האבולוציה לא חייב להתרחש לאורך אלפי שנים", אמר ד"ר פיליפ מיטרוקר מהמחלקה לביולוגיה באוניברסיטת וינה, שהוביל את המחקר. "אבולוציה יכולה להתרחש במשך דור אחד".
אחת מכל ארבע או חמש לידות בבריטניה מסתיימת בניתוח קיסרי, ובארצות־הברית – אחת מכל שלוש. השיעור הממוצע בקרב מדינות ה־OECD (המדינות המפותחות) עומד על 19 לידות בניתוח קיסרי (כולל ניתוחי חירום) מתוך 100 לידות. 19 אחוז מהלידות בישראל מסתיימות גם הן בניתוח קיסרי. ארגון הבריאות העולמי הזהיר כי למרות שהניתוח הקיסרי עשוי לעיתים להציל את חיי האם והילוד, ניתוחים קיסריים רבים מבוצעים כיום ללא צורך רפואי ועלולים להוות סיכון".

אם באמת ד"ר פיליפ מיטרוקר מהמחלקה לביולוגיה אמר כך, זו שערוריה ממדרגה ראשונה, צריכים לשלול ממנו את התעודת בגרות במדה ויש לו.
התיאור שלפנינו הוא הוכחה לאבולוציה? הוא יודע בכלל מה זאת אבולוציה?
ההתקדמות הרפואית מספקת פתרון לבעיות שבעבר היו חשוכות מרפא, ובכך אנו מצילים ממוות אנשים שרגישים או שעלולים לחלות בדלקת ריאות / זיהום / חצבת-אדמת-שעלת וכו', והוא הדין לנשים עם אגן צר, מה הקשר לאבולוציה?
מה שהרפואה המודרנית עושה הוא בדיוק ההיפך מאבולוציה, היא סועדת תומכת ומרפאת את כל האנשים החלשים החולים והתלויים באחרים, זו לא השבחת הגזע האנושי (אם כי כמובן יש לדבר ערך מוסרי עצום, והיחס בחברה שלנו לבעלי מוגבלויות הוא הומני ומוסרי באופן שלא היה כך מעולם), אלא פגימה שלו והפיכתו לגזע המורכב מכל פרטיו באשר הם ולא רק מהחזקים והבריאים.
בכלל לא מדובר כאן על שינוי במבנה הגנטי של האדם, אלא על הישרדות של מבנים גנטיים פגומים כמו אגן צר. אנחנו מצילים אותן ממוות ולכן הן חיות, זו אבולוציה??
יתירה מכך, המחקר כפי שהוא מוצג כאן הוא חובבני להחריד, אני ממליץ לביולוג לבקר במחלקת יולדות, ניתוחים קיסריים מבוצעים לא רק בגלל אגן צר אלא בגלל מגוון רחב של סיבות, ביניהן: מצג עכוז, תנוחה לא סטנדרטית אחרת, חבל הטבור סביב הצואר, מצוקה עוברית, אי התחלת לידה טבעית, עובר גדול, לידה קודמת בניתוח מכל סיבה שהיא, רגישות לכאבי לידה, צורך בלידה בתאריך מסויים. בבית החולים הדסה מונים את כל הגורמים לניתוח קיסרי, ואגן צר כלל אינו מנוי ביניהם…
גידול באחוזי הניתוחים הקיסריים משקף את היכולת והזמינות של הניתוחים, לפתור בעיות רבות ושונות או להקל על הלידות, ולא שינוי סטטיסטי מציאותי. זה משתקף מהמציאות בארה"ב המובאת בכתבה עצמה, שאחת מכל שלש לידות מבוצעות בניתוח, על הרוב שלא מתוך סיכון והכרח אלא מתוך בחירה.
הפרופ' מדבר על עשרות השנים האחרונות, והרי כבר יותר ממאה וחמשים שנה שהניתוחים הקיסרים מבוצעים בכל מקרה של סכנת מוות, שאגן צר, אינו אחד המסוכנים שבהם. ולכן לא אמורה להיות שום התפתחות מאז.
בכלל אגן צר אינו בהכרח ענין גנטי, ממדי הגוף מושפעים מתזונה ותנאים לא פחות, ואפילו לא הובא למצער הנתון הסטטיסטי הבסיסי הנדרש למחקר כזה, שישנה שכיחות של ניתוחים קיסריים עקב אגן צר במי שבוצע ניתוח כזה באימותיהן.
המחקר הזה כפי שהוא מוצג הינו בדיחה לפי כל קנה מדה, ומשמש תעמולה זולה של התפתחותנות.
השערה שלי, המחקר המקורי מתאר את שכיחות הניתוחים הקיסריים, וכל הדיבורים על אבולוציה הם משהו שאחד המרואיינים אמר כמליצה בעלמא כדי לשבח את מקחו ולהראות שהמחקר באמת מבטא תופעה מסויימת.

0 0 votes
Article Rating

שתף מאמר זה

תגובות ישירות

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x