האתר עוסק בשאלות של אמונה מול כפירה, ומיועד לעוסקים בנושא.
למדיניות האתר לחץ כאן

Kal-sites – בניית אתרים
רוצה לדעת כמה עולה לבנות אתר ? לחץ כאן

נושאים באתר

"רציו" רוצה לגדול... רוצים לתרום?

תקבלו מייד
אישור מס הכנסה לעניין תרומות לפי סעיף 46 לפקודת מס הכנסה

10 ₪
20 ₪
100 ₪
200 ₪
500 ₪
1000 ₪
סכום אחר
הפוך את תרומתך לחודשית (ללא לקיחת מסגרת)
כן!, אני אתכם
לא! רוצה תרומה חד פעמית

שון קרול: חיים לאחר המוות לא אפשריים!

צוות האתר

צוות האתר

image_printלחץ לגירסת הדפסה

פרופ' שון קרול, פיזיקאי תיאורטי במכון הטכנולוגי של קליפורניה, בוגר הרווארד, MIT, ועוד. מפורסם במאמריו ובפעילותו המדעית, לאחרונה יצא לתקשורת בהצהרה יומרנית: "חיים אחרי המוות בלתי אפשריים", הדברים דווחו באקספרס, וגם בNRG (בהשמטת המקור!):

לדבריו: "האנושות צריכה לנטוש את כל האמונות הדמיוניות ולהתמקד במה שמכתיבים חוקי היקום".

הדרך שבה הגיע למסקנה זו פשוטה מאד "לאחר שבדק את חוקי הפיזיקה"… לדבריו החיים מובנים לחלוטין ע"פ חוקי הפיזיקה הבסיסית, כדי שיהיו חיים לאחר המוות התודעה צריכה להיות משהו המופרד לחלוטין מהגוף הפיזי. ואילו לפי הידוע לנו התודעה היא סדרה של אטומים ואלקטרונים.

ובכן הכריז קרול "חוקי היקום אינם מאפשרים לחלקיקים האלו לפעול לאחר מותינו הפיזי", הוא חוזר על הדברים בגירסה יותר מפורטת כביכול, לכל סוג של חלקיק יש שדה, (תורת השדה הקונטית – QFT ), אם היו חיים אחרי המוות, היה ניתן לחשוף את השדה של הרוח ושל התודעה הנותרת, "היינו מזהים אותם בניסויים הקיימים". ולכן "האמונה בחיים לאחר המוות דורשת פיזיקה מעבר למודל הסטנדרטי".

למעשה ניתן לצפות בשון קרול מסביר בעצמו את טיעוניו:

זו תופעה שאם לא היינו רואים בעצמנו לא היינו מאמינים… גירסה מעודנת של סיפור הילד ברוסיה הקומוניסטית ו"מה שלא רואים לא קיים", שון קרול מכריז בדרמטיות "הכל אטומים", וברקע מחיאות כפיים, "כולכם צבירי אטומים" – מחיאות כפיים… (דקה 6), ובהמשך: "אנו מכירים את כל חוקי הפיזיקה – אין מקום לחוקים חדשים", וההוכחה: "אם אתה מאמין שאטומים מתנהגים שונה במח שלך מאשר בתוך אבן אתה טוען שהפיזיקה טועה" (דקה 12), איך ניתן לטעון שהפיזיקה טועה??? ושוב הכרזה "יש אלקטרונים יש פרוטונים אין משהו אחר"!! (דקה 13).

בלי שמץ של דיון, ובלי שמץ של איזה שהוא כלי מחשבה, או מבא לפילוסופיה, מתעלם קרול לחלוטין מהשאלה ומהנושא עצמו, ו'מוכיח' את מסקנתו מתוך עצמה, אין בעולם אלא רק ישים פיזיים, אנו יודעים הכל על הישים האלו ועל פעולתם, היינו מזהים כל דבר אחר, ומי שחושב אחר כופר וטוען שהפיזיקה טועה…

כמה עלוב, איש מדע מוצלח ופיזיקאי מבריק, חסר כל מושג בסיסי בחשיבה או בספקנות, מוגבל כ"כ מחוץ למסגרת עבודתו שבה מן הסתם הוא מצליח, אינו יכול להכיל את האפשרות שהתודעה היא משהו מעבר, משהו שהוא לא חלק מהמודל הסטנדרטי הכ"כ מוצלח ומושלם… ושלא יזוהה בניסויים הידועים לנו. הרי לא ביקשנו ממנו להאמין, אלא רק להבין, להבין שאין באמת הוכחה נגד מציאות התודעה מהרדוקציוניזם הזול והפשטני שלו. כנראה שזה גדול עליו (כאן כבר ציטטנו פרופ' לפילוסופיה, הטוען שלא היה מזיק לשון קרול לדעת קצת על פילוסופיה).

כנגד דברי ההבל שלו, נזכיר קצת על הנושא ובכלל: יותר מדי פיזיקאים נחרצים, לא מבינים בפילוסופיה של המדעליבוביץ': על ביטול הדעה שהמח הוא מכונה פיזית בלבדבין גוף לנפש: האם קיים מרכיב רוחני לתודעה? היווצרות החיים, התפתחות העובר, והתהוות היקום – אינן יכולות להיות מוסברות בהסבר מכניסטיקיומה של תודעה לאחר המוות לאור הפיזיקה הקואנטיתהאסטרונום פרופ' אדם פראנק: המטריאליזם איבד את עמדת היתרוןהפסיכולוג מיכה אנקורי: הנפש אינה חומריתהתודעה – אינה ניתנת להסבר פיזיולוגי (מהות החיים)ד"ר מריוס כהן: המדע אינו יכול להסביר את הנפשבליפ – האמנם התודעה האנושית יכולה להיות מוסברת בדרך פיזית?.

המילים הנפלאות ביותר במדע: 'אין לנו מושג… עדיין!'"וזה לא שתורת היחסות מסבירה הכל, כן?"מדוע המדע צריך לשבור את הקסם של המטריאליזם הרדוקטיבי?.

לצפיה נוספת:

לסלי קיין על חיים לאחר המוות, בתכנית 'הספקנים'

שון קרול חוזר על אותן 'טיעונים' בנוגע למציאות האלהים, למה הניסוי הקואנטי לא מריח אותו? וכדו'

0 0 votes
Article Rating

שתף מאמר זה

תגובות ישירות

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x