1

הפלות בשם המוסר

הויכוח על ההפלות מתחדש בארה"ב, הליברלים מזועזעים מהחלטה צפויה של ביהמ"ש, שכל מדינה תנקוט בעצמה מדיניות פרטית לגבי ההפלות, הם דורשים שהמדינה לא תהיה להביע דעה, וכל אשה תוכל להפיל תמיד, בכל מקום. כמנהגם הם מאיימים באלימות כדי לממש את זכות האשה על גופה וכו'.

הטיעון האמוני הערכי, לא צריך לגייס לטובתו דימויים ושכנועים, כי הוא יוצא מתוך אמונה שעל הפלה מוטל איסור של רצח, גם אם נניח שהעובר לא סובל, או שמבחינה מדעית מגדירים אותו כקוף ולא כאדם, זה לא רלבנטי.

הגישה השמרנית, במדה והיא לא מסתמכת על אמונה, מסתייעת בטיעון של המדרון החלקלק, שבעצם מדבר על מה שעשוי להיות במקום בו יתירו הפלות. אך הדיילי וויר יוצא כעת בסרט חדש על הפלות, בו הוא טוען כי למרות התיאור הסטרילי של ההפלות, בפועל במקום בו מתירים הפלות, המדרון החלקלק כבר מתרחש, ותיאורי זוועה על 'מאבק' בעובר בעל תודעה המנסה להישאר בחיים, מובאים בו.

בסרט מדברת גם אבי ג'ונסון, שהיתה פעילה בעד הפלות, ומנהלת מרפאה לתכנון המשפחה, עד שב2009 היתה חלק מביצוע הפלה וצפתה באולטרה-סאונד בעובר הנאבק על חייו, ואז שינתה את עמדתה והקימה ארגון המתנגד להפלות, זה דף הבית של האתר שלה. אגב, אם תיכנסו לערך שלה בויקיפדיה, תגלו שמרכז הערך הוא דיון ארוך ומשמים, האם התיאור שלה על אותה הפלה בה צפתה ב2009 הוא מדוייק, כי זו הדרך המגוחכת של ליברלים להתמודד עם אמירות ערכיות, נסיון לסחוב את הויכוח לאיזו נישה 'מחקרית', בזמן שאין שום משמעות וערך לשאלה באיזו הפלה בדיוק היא צפתה, והיכן זה התרחש, כל עוד היא הסיקה מסקנה ערכית שההפלות הינן אכזריות ובלתי מוסריות. (בכל ערך של דמות שמרנית בויקיפדיה, תוכלו למצוא את תמצית ה'דיונים' הליברליים אודותיו, למשל: האם בשלב כל שהוא מהגנון ועד לבית האבות, הוא קיבל נזיפה, נתפס חוצה באור אדום, וכדו').

זה הטריילר לסרט:

סרטים של אבי ג'ונסון יש הרבה, חלקם גם הרצאות באורך מלא, אפשר לחפש כאן.