נושאים באתר

צוות האתר

צוות האתר

לאור: מתן תורה היה או לא היה 2

הנושא של סרטון 2 הוא המשך הנושא של התגלויות המוניות, כפי שציינו בנוגע לסרטון 1, הוסבר הנושא במאמרים "על נסים והתגלות – מתן תורה"

 

סרטו של אלעד לאור: מתן תורה היה או לא היה חלק 2

 

הנושא של סרטון 2 הוא המשך הנושא של התגלויות המוניות, כפי שציינו בנוגע לסרטון 1, הוסבר הנושא במאמרים "על נסים והתגלות – מתן תורה", ו"על נסים והתגלות – בדתות אחרות". כאן נתייחס כאמור לעיל באופן נקודתי לשגיאות גסות ביותר.

הצופה בסרט מן הסתם נשאב לעולם קסום של פיות וגמדים, מליונים מליונים ראו אור מופלא בפינת הרקיע, אתם יודעים הפינה הדרום מזרחית. ואלפים ראו את השתקפותה של הבתולה בלב לבו של אגם לאור במדינת אורלנדו. גבר מגודל שער מדרום סוריה בשם ישוע הוציא מסל אחד ארבעת אלפים לחמניות מזונות של אנג'ל, ואילו קוסם גמד עם פפיון שלף לעיני מליון צופים חמש מאות יונים מתוך כובעו. דיויד קופרפילד באמצע החתונה האכיל עשרים איש קורנפלקס בכפית. מרוב קסם, אפשר לשכוח מה הנושא של הסרט.

הקריין אינו מבין אבחנה בסיסית בין מופתי במה, שנעשים בתוך תפאורה מסויימת והם נמצאים בתחום הויזואלי, ובין מופתים אמיתיים שנמצאים בתחום המעשי, נסים כמו אספקת אוכל ושתיה לאלפי אלפים במדבר, אינם יכולים להיעשות ע"י קוסמים ומאחזי עיניים, כי הם צריכים להיות מתמשכים ושיטתיים, ולספק את הסחורה. כנ"ל להוציא עם שלם של עבדים ולהביס את הצבא המצרי ואת העם המצרי כולו בריבוי של קללות משונות. היו בהיסטוריה המון קוסמים ומכשפים ועד היום יש קוסמים שאף אחד לא מבין איך הם עושים מה שעושים, אבל אף אחד מהם לא הצליח לפרנס קבוצה או עם שלם במשך תקופה, או לשחרר עבדים וכדו', הם נעצרים בתחום הויזואלי. - על כל זה ועל ההתגלויות של גבירתינו מפאטימה ועוד, הארכנו במאמר "על נסים והתגלות – בדתות אחרות", שם נמצא גם סרט המתעד את 'התגלות גבירתינו מפאטימה'..

אלא שכאן מביא לאור הוכחה חותכת: "אחד הניסים המפורסמים של ישו היה נס ובו  האכיל 5000 איש בעזרת חמש כיכרות לחם ושני דגים. נס גלוי מול 5000 איש שלמים. הכיצד יכול להיות ש5,000 איש משקרים? ישו חזר על הנס ובפעם השניה האכיל 4000 איש עם 7 כיכרות ודג אחד קטן. אם זה היה שקר – למה שימציאו מספרים שונים לשני ניסים שונים?".

ובכן "חמשת אלפים איש שלמים", לא חתיכות, לא חצאי אנשים, אפילו לא שלשת רבעי אנשים, חמשת אלפים אנשים שלמים לגמרי. והנה ההוכחה המוחצת "אם זה היה שקר למה שימציאו מספרים שונים לשני נסים שונים"? היש תשובה לשאלה זו? שני מספרים שונים, אגב, גם המספרים השונים הם שלמים, חמשת אלפים איש שלמים בפעם הראשונה, וארבעת אלפים איש שלמים בפעם השניה?? ייתכן אפילו שאחרי שהוא האכיל את הדגים נשארו הדגים שלמים. כמו שנאמר לאכול מהעוגה ולהשאיר אותה שלמה.

עוד צריכים לשים לב בנוגע לנסיו של ישו הנוצרי,  שהמבחן הראשוני של הנס אם היה או לא היה ומה הוא אומר, הוא כמובן קהל הצופים. העם שבתוכו התבצעו הנסים, מה שקרה בפועל שהעם היהודי לא התרשם מהנסים, הוא לא זנח את אמונתו לטובת ישו, הוא הסכים לדון את ישו למיתה, רק עמים אחרים, במדינות אחרות, הם שהאמינו בהתקימותם של נסים (שהתרחשו כאמור בארץ זרה ולא לעיניהם, כשבני הארץ לא האמינו בהתרחשותם).

ראה עוד במאמר ישוע בראי ההיסטוריה.

אגב, הטקסט של לאור (כולל שגיאות הכתיב שבמקור) מופץ באינטרנט.

שתף מאמר זה

תגובות ישירות

4 מחשבות על “לאור: מתן תורה היה או לא היה 2”

  1. גם בתנך העם היהודי ישר רץ לעגל הזהב אחרי שבבירור שמע את האלוהים
    פתאום זה לא מערער את הסיפור?
    קיצור אתם צבועים.

    1. חטא העגל לא היה כרוך בהכחשת האלהים, להיפך, הוא בא דוקא מחמת ששמעו את האלהים, ורצו להמשיך את הקשר איתו, ומשה נעלם מן האופק ליותר מארבעים יום לפי מה שהם חשבו, ולכן יצרו עגל כי חשבו שזו הדרך להמשיך ליצור קשר עם האלהים ולשמוע את קולו, ורקדו סביבו באמירת 'אלה אלהיך ישראל אשר העלוך מארץ מצרים', שכן הדרך באותם ימים ליצירת קשר מיסטי היתה דרך טקסים מאגיים שכרכו ריקודים סביב פסלי זהב ועוד פעולות מאנטיות. הכוונה היתה טובה, אבל המעשה של עשיית פסל, גם אם לאלהי ישראל, היה פסול, ולכן הדבר היה חטא גדול.

  2. אבל הרי לפני שניה הם 'מעו את הדיבר השני מפי אלוהים שאוסר עליהם לעשות זאת לֹא תַעֲשֶׂה לְךָ פֶסֶל וְכָל תְּמוּנָה אֲשֶׁר בַּשָּׁמַיִם מִמַּעַל וַאֲשֶׁר בָּאָרֶץ מִתַָּחַת וַאֲשֶׁר בַּמַּיִם מִתַּחַת לָאָרֶץ." איך עם שלם ששמע את האיסור מפיו של אלוהים לאחר מספר ימים. בדיוק עושה את מה שאסורו עליו?????

    1. שערי תירוצים לא ננעלו
      אפשר להמציא שהאיסור הוא רק בעשיה פרטית, אבל לא במנהיג הציבורי שמייצג את האל, הרי גם במשכן היו כרובים, משמע במקום הייצוג האלהי זה בסדר

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *